Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » di jul 18, 2023 1:01 pm

Voor de duidelijkheid. Ik zie dat ook als een groot probleem. Maar het is ook wel interessant om het vanaf een andere kant te bekijken. Waarom zou hij eventueel wel kandidaat zijn voor een rol en welke rol zou dan bij hem passen?

Dit overigens onder het voorbehoud dat er echt sprake is van interesse. Want we maken de Telegraaf overal af als onbetrouwbaar en niet geïnformeerd. Maar op dit dossier is het ineens waar omdat de Telegraaf het brengt?
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 18, 2023 1:39 pm

Marillion schreef:
di jul 18, 2023 1:01 pm
Voor de duidelijkheid. Ik zie dat ook als een groot probleem. Maar het is ook wel interessant om het vanaf een andere kant te bekijken. Waarom zou hij eventueel wel kandidaat zijn voor een rol en welke rol zou dan bij hem passen?

Dit overigens onder het voorbehoud dat er echt sprake is van interesse. Want we maken de Telegraaf overal af als onbetrouwbaar en niet geïnformeerd. Maar op dit dossier is het ineens waar omdat de Telegraaf het brengt?
Dit is iets makkelijker te verifiëren voor andere media en aangezien Sneijder ook een publiek figuur is zal er later ongetwijfeld op teruggekomen worden. Ergo: de burnrate voor de T. is hier een stukje groter. Dus acht de kans wel groter dat het speelt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » di jul 18, 2023 1:43 pm

De kans dat ze een betrouwbare bron uit zijn circuit (of Sneijder zelf) hebben is inderdaad wel groter.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » do jul 20, 2023 10:05 am

Over drie weken begint het seizoen alweer. Er mag inmiddels wat vaart in hè. Het begint er steeds meer op te lijken dat Sven pas na het transfer van Timber is gaan bewegen. Rookie-fout?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » do jul 20, 2023 10:21 am

Mr. Ajax schreef:
do jul 20, 2023 10:05 am
Over drie weken begint het seizoen alweer. Er mag inmiddels wat vaart in hè. Het begint er steeds meer op te lijken dat Sven pas na het transfer van Timber is gaan bewegen. Rookie-fout?
Lijkt me niet. 'Generate budget'. Hij zei het letterlijk. Ze zullen gedacht hebben dat Alvarez ook weg zou zijn? En zonder die verkoop is er simpelweg nog niet genoeg dinero, lijkt me.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » do jul 20, 2023 10:49 am

wimpey schreef:
do jul 20, 2023 10:21 am
Mr. Ajax schreef:
do jul 20, 2023 10:05 am
Over drie weken begint het seizoen alweer. Er mag inmiddels wat vaart in hè. Het begint er steeds meer op te lijken dat Sven pas na het transfer van Timber is gaan bewegen. Rookie-fout?
Lijkt me niet. 'Generate budget'. Hij zei het letterlijk. Ze zullen gedacht hebben dat Alvarez ook weg zou zijn? En zonder die verkoop is er simpelweg nog niet genoeg dinero, lijkt me.
klopt, ze nemen de tijd, ook omdat we vrij makkelijk beginnen denk ik; Zat 12 aug 20:00 Ajax - Heracles Almelo
Zat 19 aug 21:00 Excelsior - Ajax
Zon 3 sep 14:30 Fortuna Sittard - Ajax
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » do jul 20, 2023 10:56 am

wimpey schreef:
do jul 20, 2023 10:21 am
Mr. Ajax schreef:
do jul 20, 2023 10:05 am
Over drie weken begint het seizoen alweer. Er mag inmiddels wat vaart in hè. Het begint er steeds meer op te lijken dat Sven pas na het transfer van Timber is gaan bewegen. Rookie-fout?
Lijkt me niet. 'Generate budget'. Hij zei het letterlijk. Ze zullen gedacht hebben dat Alvarez ook weg zou zijn? En zonder die verkoop is er simpelweg nog niet genoeg dinero, lijkt me.
Budget has been generated, je hebt nu alvast 40 mio binnen plus nog een paar miljoenen van de loonlijst, en het is ook niet zo dat de club verder geen cent te makken heeft. Als je een paar alternatieven klaar had staan had je meteen door kunnen/moeten schakelen vwb een directe vervanger. Volgens mij zei Sven ook na Timber zijn transfer dat ‘ze nu op zoek gaan naar een vervanger’ of zo. Daar wilde ik toen niet te zwaar aan tillen maar we zijn nu weer een week verder en niks.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » do jul 20, 2023 10:57 am

Andriy Demchenko schreef:
do jul 20, 2023 10:49 am
wimpey schreef:
do jul 20, 2023 10:21 am
Mr. Ajax schreef:
do jul 20, 2023 10:05 am
Over drie weken begint het seizoen alweer. Er mag inmiddels wat vaart in hè. Het begint er steeds meer op te lijken dat Sven pas na het transfer van Timber is gaan bewegen. Rookie-fout?
Lijkt me niet. 'Generate budget'. Hij zei het letterlijk. Ze zullen gedacht hebben dat Alvarez ook weg zou zijn? En zonder die verkoop is er simpelweg nog niet genoeg dinero, lijkt me.
klopt, ze nemen de tijd, ook omdat we vrij makkelijk beginnen denk ik; Zat 12 aug 20:00 Ajax - Heracles Almelo
Zat 19 aug 21:00 Excelsior - Ajax
Zon 3 sep 14:30 Fortuna Sittard - Ajax
Dit vind ik dus echt niet kunnen, zo’n uitspraak/insteek.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » do jul 20, 2023 11:16 am

Mr. Ajax schreef:
do jul 20, 2023 10:56 am
Volgens mij zei Sven ook na Timber zijn transfer dat ‘ze nu op zoek gaan naar een vervanger’ of zo. Daar wilde ik toen niet te zwaar aan tillen maar we zijn nu weer een week verder en niks.
Je zou gelijk kunnen hebben. Insteek zal geweest zijn anderen dan Timber te verpatsen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door raymon » do jul 20, 2023 11:51 am

Iedereen wist dat Timber weg wilde dus daar is heus wel rekening mee gehouden. Maar hij moet wel eerst verkocht worden en dat is pas recentelijk gebeurd. Hetzelfde met Alvarez, wil weg maar is het nog niet. Ik neem daarom die verhalen van: Chelsea wilde 50 miljoen voor hem betalen vorig jaar met een grote emmer zout.

De markt is niet makkelijk, er gaan bedragen van 20-30 miljoen voor redelijke maar geen uitzonderlijke spelers over de toonbank. Zelfs onze CV met een matig jaar levert nog 40 miljoen op. Ik weet niet precies wat men hier verwacht?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » do jul 20, 2023 11:57 am

raymon schreef:
do jul 20, 2023 11:51 am
Iedereen wist dat Timber weg wilde dus daar is heus wel rekening mee gehouden. Maar hij moet wel eerst verkocht worden en dat is pas recentelijk gebeurd. Hetzelfde met Alvarez, wil weg maar is het nog niet. Ik neem daarom die verhalen van: Chelsea wilde 50 miljoen voor hem betalen vorig jaar met een grote emmer zout.

De markt is niet makkelijk, er gaan bedragen van 20-30 miljoen voor redelijke maar geen uitzonderlijke spelers over de toonbank. Zelfs onze CV met een matig jaar levert nog 40 miljoen op. Ik weet niet precies wat men hier verwacht?
Ik verwacht dat onze TD een duidelijke lijst heeft klaarliggen en bij verkoop van Timber meteen handelt (dat lijst moet dus niet pas gaan worden samengesteld als het geld binnen is). Dat lijkt me niet het geval, al kan ik het natuurlijk fout hebben. Feit blijft dat we over 3 weken alweer officieel aan de bak moeten terwijl de selectie tov vorig jaar voorlopig nog zwakker lijkt te zijn (op papier tenminste).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5922
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » do jul 20, 2023 12:06 pm

Als je dan ziet dat AZ gisteren Reijnders verkoopt en vandaag waarschijnlijk al de vervanger (Dantes, talentvolle Portugees, huur met optie tot koop) presenteert...tja.

Tegen de tijd dat Ajax 'generate budget' zijn alleen de kneusjes nog over. Vervanger van Timber had natuurlijk al in de coulissen moeten staan, met pen in de hand klaar om zijn contract te ondertekenen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18836
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » do jul 20, 2023 12:22 pm

Gemakkelijk oordelen, je weet niet wat er speelt.

Neem Sutalo: als Zagreb inderdaad pas half augustus wil verkopen, wat doe je dan? Een mindere speler halen om snel klaar te zijn? :confused.gif:

De Dominee
Berichten: 5922
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » do jul 20, 2023 12:30 pm

Wellicht, ja. Of ga je wachten met de kans dat je straks misgrijpt?

Aan Sven om de afweging te maken. Kennelijk wil hij wachten op de #1 kandidaat. Aan hem om die dan ook binnen te halen uiteindelijk. Als hij straks alsnog naast de pot pist en tegen die tijd alleen keuze #4 en #5 nog beschikbaar zijn, heeft hij gefaald.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » do jul 20, 2023 12:48 pm

De Dominee schreef:
do jul 20, 2023 12:06 pm
Als je dan ziet dat AZ gisteren Reijnders verkoopt en vandaag waarschijnlijk al de vervanger (Dantes, talentvolle Portugees, huur met optie tot koop) presenteert...tja.

Tegen de tijd dat Ajax 'generate budget' zijn alleen de kneusjes nog over. Vervanger van Timber had natuurlijk al in de coulissen moeten staan, met pen in de hand klaar om zijn contract te ondertekenen.
Precies.

Die Sutalo zal niet de enige geschikte optie op deze aardbol zijn. Wachten tot 15 augustus, onderhandelingen die twee weken duren, dan sluit ie - als je hem al binnenhaalt - in september pas aan. Ondertussen loop je in de competitie meteen tegen puntverlies op omdat je met Rensch of Aertssen als RCV moet spelen omdat je simpelweg niks beters hebt. Playoffs EL moet je ook nog winnen. Absurd.

Sven is al minstens sinds mei bezig en weet precies wie de kandidaten waren/zijn om te vertrekken. De transfer van Timber komt echt niet uit de lucht vallen. Zorg dan dat je dat tijdig geregeld hebt en aan het begin van het seizoen een selectie hebt staan die klaar is voor het nieuwe seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Toppie » do jul 20, 2023 1:56 pm

Ajax begint meer op een bank te lijken dan voetbalclub met veel passanten het laatste jaar vooral nadrukkelijk aanwezig :1evil.gif:

Yopii
Berichten: 18836
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » do jul 20, 2023 2:40 pm

De Dominee schreef:
do jul 20, 2023 12:30 pm
Wellicht, ja. Of ga je wachten met de kans dat je straks misgrijpt?

Aan Sven om de afweging te maken. Kennelijk wil hij wachten op de #1 kandidaat. Aan hem om die dan ook binnen te halen uiteindelijk. Als hij straks alsnog naast de pot pist en tegen die tijd alleen keuze #4 en #5 nog beschikbaar zijn, heeft hij gefaald.
Vergeet ook niet dat we een nieuwe TD en een nieuwe trainer hebben. Die moeten ook kijken wat er in huis is. Ga je verder met Vos of haal je een ander? Hoe staat Godts erop, of Aertsen? Dat is de zorgvuldige weg, niet in juni al spelers halen en later tot de conclusie komen dat je ze niet nodig had gehad.

Dit gezegd hebbende, ik wil natuurlijk ook graag actie zien. :blush.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » do jul 20, 2023 3:16 pm

Yopii schreef:
do jul 20, 2023 12:22 pm
Gemakkelijk oordelen, je weet niet wat er speelt.

Neem Sutalo: als Zagreb inderdaad pas half augustus wil verkopen, wat doe je dan? Een mindere speler halen om snel klaar te zijn? :confused.gif:
Mislintat gaf aan dat hij de selectie vroeg rond wilde hebben. Op die woorden pin ik hem nu wel een beetje vast, want Ajax gaat maandag voor een weekje op trainingskamp en daarna start dan op 12 augustus (?) de competitie. Plus dat hij al aan gaf dat hij verantwoordelijk is voor de samenstelling en niet de trainer. Als je dan een nieuwe trainer opzadelt met deze selectie, dan ben je niet heel lekker bezig. Maar goed, dat zal ook de reden zijn dat we een lichtgewicht hebben als Steijn. Die beste man is als als een kind zo blij dat hij voor Ajax mag werken natuurlijk.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » do jul 20, 2023 3:31 pm

Yopii schreef:
do jul 20, 2023 2:40 pm
De Dominee schreef:
do jul 20, 2023 12:30 pm
Wellicht, ja. Of ga je wachten met de kans dat je straks misgrijpt?

Aan Sven om de afweging te maken. Kennelijk wil hij wachten op de #1 kandidaat. Aan hem om die dan ook binnen te halen uiteindelijk. Als hij straks alsnog naast de pot pist en tegen die tijd alleen keuze #4 en #5 nog beschikbaar zijn, heeft hij gefaald.
Vergeet ook niet dat we een nieuwe TD en een nieuwe trainer hebben. Die moeten ook kijken wat er in huis is. Ga je verder met Vos of haal je een ander? Hoe staat Godts erop, of Aertsen? Dat is de zorgvuldige weg, niet in juni al spelers halen en later tot de conclusie komen dat je ze niet nodig had gehad.

Dit gezegd hebbende, ik wil natuurlijk ook graag actie zien. :blush.gif:
Het is nu geen juni maar zometeen eind juli.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » do jul 20, 2023 3:41 pm

29 Mei:
Mislintat doet ook een boekje open over zijn tactieken op de transfermarkt. Zo ook qua timing van transfers. "Het is redelijk vroeg, maar ik houd ervan om zoveel mogelijk spelers in te passen voordat de voorbereiding van start gaat."
En op 2 Juni kwam deze ook nog voorbij:
'Alleen hangt het van de markt af wat er gaat gebeuren. Ik weet van interesse van clubs, maar aanbiedingen liggen er nog niet. Concreet is er dus niets. Er zijn gesprekken, maar we moeten afwachten wat er gaat gebeuren. Ik kan je wel vertellen dat het budget dat we te besteden hebben uitstekend is. Daar ben ik heel blij mee', besluit Mislintat.
Precies wat Mr. Ajax dus aangeeft. Excusez le mot, maar deze man #### maar wat.

Neefkens
Erelid
Berichten: 571
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Neefkens » do jul 20, 2023 3:45 pm

Actie willen we allemaal zien, alleen dit soort beslissingen zijn essentieel voor de club. Vaak contracten die je vele jaren met je meesleept of jaren plezier brengen.
Dan is vanuit zorgvuldigheid iets langer op je handen blijven zitten verstandig, ook al worden je supporters helemaal gek. :ajaxsmiley.gif:

Hi zegt toch ook dat de markt mede-bepalend is. Dat hij graag snel de boel op orde heeft, willen we allemaal. Weten wij echter wat er allemaal speelt…

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » do jul 20, 2023 4:12 pm

We zien bij meer clubs dat het afwachtend gaat. De PL is bepalender dan ooit, daar komt even 3 miljard aan budget vrij. Daar wacht en anticipeert de hele markt op. Bij PSV zie je hetzelfde terwijl die zelfs 7 augustus al aan de bak moeten in de VCL. Het is allemaal niet zo makkelijk als het lijkt, Ajax moet voorzichtig zijn met haar geld. Nog zo'n zomer als vorig seizoen en het kan precair worden. Ik zit er niet mee als een paar aankopen later komen, Ajax moet heel zorgvuldig in haar keuzes zijn.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » do jul 20, 2023 4:30 pm

Peter schreef:
do jul 20, 2023 3:41 pm
Precies wat Mr. Ajax dus aangeeft. Excusez le mot, maar deze man #### maar wat.
D'n Rik zou schrijven: een broedende kip moet je niet storen! :drecul.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » do jul 20, 2023 5:59 pm

wimpey schreef:
do jul 20, 2023 4:30 pm
Peter schreef:
do jul 20, 2023 3:41 pm
Precies wat Mr. Ajax dus aangeeft. Excusez le mot, maar deze man #### maar wat.
D'n Rik zou schrijven: een broedende kip moet je niet storen! :drecul.gif:
Wimpey, wat vind jij van die tweede quote die Peter aanhaalt? Uitstekende budget enzo.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » do jul 20, 2023 6:18 pm

Peter schreef:
do jul 20, 2023 3:41 pm
29 Mei:
Mislintat doet ook een boekje open over zijn tactieken op de transfermarkt. Zo ook qua timing van transfers. "Het is redelijk vroeg, maar ik houd ervan om zoveel mogelijk spelers in te passen voordat de voorbereiding van start gaat."
En op 2 Juni kwam deze ook nog voorbij:
'Alleen hangt het van de markt af wat er gaat gebeuren. Ik weet van interesse van clubs, maar aanbiedingen liggen er nog niet. Concreet is er dus niets. Er zijn gesprekken, maar we moeten afwachten wat er gaat gebeuren. Ik kan je wel vertellen dat het budget dat we te besteden hebben uitstekend is. Daar ben ik heel blij mee', besluit Mislintat.
Precies wat Mr. Ajax dus aangeeft. Excusez le mot, maar deze man #### maar wat.
Wie heeft niet de voorkeur om de selectie zo vroeg mogelijk klaar te hebben? Dat is natuurlijk een enorme open deur maar we willen nu eenmaal dat een TD wat van zich laat horen. Dan krijg je zulke zinnen. Zegt mij niets.

De realiteit ligt namelijk besloten in die tweede quote. Ajax staat niet bovenaan de voedselketen. Wij bepalen de markt niet. Het kan soms alsnog snel maar de kans dat je geduldig moet zijn is gewoon vrij groot. Omdat een verkopende club nog te veel geld vraagt of omdat er eerst andere transfers moeten plaatsvinden. Bij Ajax of bij de verkopende club.

Vraag is hoe lang je op een speler moet wachten. Dat is arbitrair. Twee weken geduld en dan een echt betere speler is interessant. Wacht je te lang grijp je misschien overal naast. Op dag 1 van de voorbereiding alle aankopen binnen lijkt me simpelweg niet haalbaar, of je moet bij AFC gaan winkelen.

We maken de rekening op aan het einde van de transferperiode. Al is de start van de competitie natuurlijk ook echt wel een peildatum waar je een heel eind moet zijn.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie