Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » do sep 28, 2023 11:01 am

Nihad schreef:
do sep 28, 2023 10:19 am
Je zal nu zien dat spelers bewust de boel gaan saboteren om van hem af te komen.

Mark my words; We gaan duel winnen totdat Steijn weg is.
Ik mag het hopen, deden ze vorig seizoen ook maar toen duurde het wel even voor het kwartje viel bij de leiding. Ik hoop dat ze het nu sneller doorhebben.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 52049
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » do sep 28, 2023 11:18 am

Buijtendijk 2.0 schreef:
do sep 28, 2023 10:03 am
All time low is het beste moment om in te stappen. Zeker voor iemand met een tactisch brein. Easy peasy.
En wie mag dat wel wezen dan? Is die persoon beschikbaar? Zit die niet bij een betere club (OK, er zijn momenteel niet veel slechtere clubs)?

Mislintat heeft de club opgezadeld met de fam. Doorsnee. Het afbreukrisico voor een eventuele opvolger van Steyn is gigantisch.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » do sep 28, 2023 11:18 am

Steijn heeft in de eerste week ongeveer alle aankopen verloren door ze voor de bus te gooien.
Die gaan geen steek harder lopen.

Nu beginnen de oud ajacieden (de 3B's) zich ook te roeren.

Hij is de kleedkamer allang kwijt. De vraag is of hij de kleedkamer ooit gehad heeft
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52049
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » do sep 28, 2023 11:26 am

Mano schreef:
do sep 28, 2023 11:18 am
Hij is de kleedkamer allang kwijt. De vraag is of hij de kleedkamer ooit gehad heeft
Van mij mag Steyn er ieder moment uit. Vraag is alleen wie 'm dan opvolgt. En of diegene van al die 'verborgen' talenten wel een aardig team weet te maken.

Freund Mislintat heeft een selectie neergezet waarmee je m.i. geen 4-3-3 kan ballen. Ik zou eens beginnen met 3 achterin. Moeten die 3 wel doordekken, anders schiet je nog geen steek op.

Een beetje communicatie in het veld helpt. Ook lastig met al die nationaliteiten. Kroaat en Argentijn die een Nederlander, een Bosnier en een Georgier van achteruit moeten coachen. Succes. De chaos van een onbegrijpelijke transfernazomer in een notendop.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » do sep 28, 2023 11:43 am

wimpey schreef:
do sep 28, 2023 11:26 am
Mano schreef:
do sep 28, 2023 11:18 am
Hij is de kleedkamer allang kwijt. De vraag is of hij de kleedkamer ooit gehad heeft
Van mij mag Steyn er ieder moment uit. Vraag is alleen wie 'm dan opvolgt. En of diegene van al die 'verborgen' talenten wel een aardig team weet te maken.

Freund Mislintat heeft een selectie neergezet waarmee je m.i. geen 4-3-3 kan ballen. Ik zou eens beginnen met 3 achterin. Moeten die 3 wel doordekken, anders schiet je nog geen steek op.

Een beetje communicatie in het veld helpt. Ook lastig met al die nationaliteiten. Kroaat en Argentijn die een Nederlander, een Bosnier en een Georgier van achteruit moeten coachen. Succes. De chaos van een onbegrijpelijke transfernazomer in een notendop.
Ik vind dat van die communicatieve problemen zulk enorm gelul, het is niet alsof ze verhandelingen van Shakespear moeten voordragen ofzo he. Paar korte gebaren en woorden verder gáát die coaching ook niet in 95% van de gevallen. Ook bij de Nederlanders in ons elftal is de sturing em coaching ver te zoeken dan ligt voor 3 miljoen% aan de trainer
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » do sep 28, 2023 11:44 am

Dus " we " hebben ook geen oplossing kwa nu haalbare andere trainer(s).Ik wilde gewoon wat haalbare namen horen want ik weet er zo 1-2-3 ( ook ) niet 1 ..

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » do sep 28, 2023 11:46 am

Iemand die zo opzichtig faalt, krijgt het voor elkaar om een RVC lid te laten vertrekken en wordt door niemand uit de media aangevallen.
Hij zal wel nuttig zijn voor de media.

Je kunt niet van je eigen spelers roepen dat je ze niet wil. Dan houdt het op.

Hij probeert de Nederlandse spelers stroop om de mond te smeren, maar juist die spelers (Gorter, Hato, Rensch, Brobbey, Berghuis/wijn) presteren niet. Die laten echt niet zien dat het onnodig was om de markt op te gaan.

Steijn is de eerste trainer niet die door de mand valt omdat hij zich laat meeslepen door de situatie: Adriaanse, Ten Cate, Blind, Schreuder, enz. Het valt ook niet mee om trainer van Ajax te zijn. Je moet kunnen omgaan met het krachtenveld, terwijl vanuit de club ondermijnd wordt op het moment dat het niet loopt. Daarvoor moet je onverstoorbaar blijven vasthouden aan je principes, dat is niet iedereen gegeven.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33681
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » do sep 28, 2023 11:55 am

Yopii schreef:
do sep 28, 2023 11:46 am
Iemand die zo opzichtig faalt, krijgt het voor elkaar om een RVC lid te laten vertrekken en wordt door niemand uit de media aangevallen.
Hij zal wel nuttig zijn voor de media.
De T. en Derksen 'rally around the flag'.

En de meute wauwelt gedwee mee. Menbaar volk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » do sep 28, 2023 11:58 am

Dat vind ik wel bijzonder hoor...dat die paar types van de f side die menen namens de supporters te spreken een lijstje hebben waar zelfs Lendrink op staat, maar waar Steijn in geen velden of wegen te bekennen is
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33681
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » do sep 28, 2023 11:59 am

Sowieso moet Steijn kappen met het verder 'oorlog' voeren tegen Mislintat door zijn aankopen af te zeiken en het probleem bij hen in de schoenen te schuiven. Hij heeft Mislintat weg gekregen. Wees daar tevreden en gelukkig mee als dat zo nodig moet voor je eigen gerief, maar schakel nu door.

Een échte trainer (en vent) gaat nu aan de slag met deze groep als integraal 'zijn team', niet 'mijn spelers' en 'zijn spelers'.

Het toont wel aan wat een ongelooflijke lamlul het is.

Het beste is dat hij vertrekt, maar helaas is het 'construct' rond Ajax nu anders bedraad.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » do sep 28, 2023 12:17 pm

precies!

Dit is dus precies waarom je eerst de niet functionerende trainer eruit mietert en daarna pas het bestuur
Nu heb je een niet functionerende trainer die er niet uit gemieterd kan worden door het bestuur.

Echt wat een ongelofelijke puinzooi.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Buijtendijk 2.0
Berichten: 62
Lid geworden op: vr jan 25, 2019 1:25 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Buijtendijk 2.0 » do sep 28, 2023 12:31 pm

wimpey schreef:
do sep 28, 2023 11:18 am
Buijtendijk 2.0 schreef:
do sep 28, 2023 10:03 am
All time low is het beste moment om in te stappen. Zeker voor iemand met een tactisch brein. Easy peasy.
En wie mag dat wel wezen dan? Is die persoon beschikbaar? Zit die niet bij een betere club (OK, er zijn momenteel niet veel slechtere clubs)?

Mislintat heeft de club opgezadeld met de fam. Doorsnee. Het afbreukrisico voor een eventuele opvolger van Steyn is gigantisch.
Ik heb geen database met beschikbare en bekwame trainers. Daar gaat het mij ook niet om. Maar ik kan me zo voorstellen dat iedere trainer (tactische vakidioot) zit te watertanden om nu aan de slag te gaan.

Jij blijft steeds herhalen dat die aankopen allemaal mislukkingen zijn, maar dat is mij tekort door de bocht. Wat hebben ze nou eigenlijk kunnen laten zien? Ik verwacht dat een nieuwe trainer prima uit de voeten kan met bijvoorbeeld Ramaj, Sutalo, Sosa, Mannsverk, Taihirovic, Forbs, Gaaie en Mikautadze.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » do sep 28, 2023 12:37 pm

Buijtendijk 2.0 schreef:
do sep 28, 2023 12:31 pm
wimpey schreef:
do sep 28, 2023 11:18 am
Buijtendijk 2.0 schreef:
do sep 28, 2023 10:03 am
All time low is het beste moment om in te stappen. Zeker voor iemand met een tactisch brein. Easy peasy.
En wie mag dat wel wezen dan? Is die persoon beschikbaar? Zit die niet bij een betere club (OK, er zijn momenteel niet veel slechtere clubs)?

Mislintat heeft de club opgezadeld met de fam. Doorsnee. Het afbreukrisico voor een eventuele opvolger van Steyn is gigantisch.
Ik heb geen database met beschikbare en bekwame trainers. Daar gaat het mij ook niet om. Maar ik kan me zo voorstellen dat iedere trainer (tactische vakidioot) zit te watertanden om nu aan de slag te gaan.

Jij blijft steeds herhalen dat die aankopen allemaal mislukkingen zijn, maar dat is mij tekort door de bocht. Wat hebben ze nou eigenlijk kunnen laten zien? Ik verwacht dat een nieuwe trainer prima uit de voeten kan met bijvoorbeeld Ramaj, Sutalo, Sosa, Mannsverk, Taihirovic, Forbs, Gaaie en Mikautadze.
Ze hadden in ieder geval kunnen laten zien op de juiste momenten de juiste beslissingen te nemen, dat deden ze niet. En dat heeft niks met tactiek te maken.En verder is het voor IEDEREEN op dit forum gewoon afwachten of dat een betere trainer van deze aankopen echt een geolied elftal kan maken , want enige zekerheid heb je dus niet met deze aankopen .Ook omdat de meeste dat niet op een hoog niveau hebben laten zien ..

Lionel
Berichten: 47581
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » do sep 28, 2023 1:00 pm

Die Deen of Noor zou in december kunnen komen toch? Voor hem een best ideaal moment in te stappen en zijn werkwijze een half jaar al te kunnen laten zien zodat het team kan wennen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10317
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door WP_Legend » do sep 28, 2023 1:16 pm

Lionel schreef:Die Deen of Noor zou in december kunnen komen toch? Voor hem een best ideaal moment in te stappen en zijn werkwijze een half jaar al te kunnen laten zien zodat het team kan wennen.
Denk het niet, want dat was een Mislintat trainer....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Marillion » do sep 28, 2023 1:18 pm

Die man wilde inderdaad niet tijdens het Noorse seizoen vertrekken. Dat was tenminste het verhaal.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij een trainer uit de koker van Mislintat was. Met het huidige klimaat lijkt het mij sterk dat hij nog steeds kandidaat is.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47581
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » do sep 28, 2023 1:30 pm

Marillion schreef:
do sep 28, 2023 1:18 pm
Die man wilde inderdaad niet tijdens het Noorse seizoen vertrekken. Dat was tenminste het verhaal.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij een trainer uit de koker van Mislintat was. Met het huidige klimaat lijkt het mij sterk dat hij nog steeds kandidaat is.
Ik vind hem juist geen trainer uit de koker van Mislintat. De man is vrij bekend toch ook omdat Bodo een paar gekke uitslagen had?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13831
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Jinne » do sep 28, 2023 1:54 pm

Bekend? Het was de ijsberen trainer volgens de media. Alles buiten Nederland is al lastig.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » do sep 28, 2023 2:35 pm

Kort na persco van Ajax - Ludogorets (0-1) vraagt Steijn aan Sven per app of de komst van Sosa nog mogelijk is. Hij draagt de vrijgekomen salarissen van Klaassen/Chico aan en vindt dat hij met Hato en Ávila maar 2 goede opties voor LCV/LV heeft.

(Originele bericht in bezit)

https://twitter.com/KlerryHunstra/statu ... VRdLg&s=19
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » do sep 28, 2023 2:47 pm

LucaS schreef:
do sep 28, 2023 2:35 pm
Kort na persco van Ajax - Ludogorets (0-1) vraagt Steijn aan Sven per app of de komst van Sosa nog mogelijk is. Hij draagt de vrijgekomen salarissen van Klaassen/Chico aan en vindt dat hij met Hato en Ávila maar 2 goede opties voor LCV/LV heeft.

(Originele bericht in bezit)

https://twitter.com/KlerryHunstra/statu ... VRdLg&s=19
Ik denk dat dat verhaal wel eens kan kloppen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » do sep 28, 2023 2:51 pm

Laat dan ook zien dat hij ASE voor een andere reden voor Avila inbracht dan voetbaltechnische redenen.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47581
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » do sep 28, 2023 4:12 pm

LucaS schreef:
do sep 28, 2023 2:51 pm
Laat dan ook zien dat hij ASE voor een andere reden voor Avila inbracht dan voetbaltechnische redenen.
Tot dat moment kende hij Avila toch ook amper? Avila werd drie dagen later scheel gespeeld door Halilovic.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13831
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Jinne » do sep 28, 2023 4:31 pm

Als ie met bekenden had willen spelen dan had ie bij Sparta moeten blijven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10317
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door WP_Legend » do sep 28, 2023 5:03 pm

Hij vraagt per app?

Wel erg onprofessioneel?

Lionel
Berichten: 47581
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » do sep 28, 2023 5:10 pm

Jinne schreef:
do sep 28, 2023 4:31 pm
Als ie met bekenden had willen spelen dan had ie bij Sparta moeten blijven.
Ging er mij om dat Avila een dusdanig slechte beurt maakte blijkbaar dat ASE ook een streepje voor kan hebben op Avila. Ik reageerde op een opmerking dat het inbrengen van ASE een statement zou zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie