Josip Sutalo

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Lionel

Re: Josip Sutalo

Bericht door Lionel »

Liberty schreef: di okt 01, 2024 10:40 am Het klinkt allemaal heel leuk maar ik zie nog wel wat haken en ogen hieraan.

Hoeveel appartementen ga je als club aanschaffen? Eén. twee, vijf? Of nog meer zelfs?
Hoeveel geld wil je per appartement uit gaan geven? Ook lettende op bijkomende kosten als onderhoud, servicekosten, etc.
Hoe lang kan een nieuwe speler in het appartement blijven? Eén maand, of twee? Half jaar zelfs?
Wat doe je met het appartement als het leeg staat? Verhuren is lastig maar leeg laten staan voor langere periodes is ook niets want daar hangen contracten aan vast.
Wat voor een appartementen schaf je aan? Allemaal hetzelfde of toch verschillend? Een wat oudere speler met gezin heeft andere behoeftes dan een jonge speler.

Dat Ajax beter voor de nieuwe spelers kan zorgen vind ik ook. Maar zet er dan iemand op die gewoon als werk heeft dat de zaken geregeld worden voor spelers. Als het gaat om het dagelijkse leven zoals woning, vervoer, etc., maar zelfs de immateriële zaken als het over laten komen van kinderen/familie en taallessen.
Al is het een start, Liberty. Je wil toch als club dat je spelers zich volledig kunnen focussen op het werk?

Die appartementen zullen amper leeg staan omdat er altijd wel nieuwe spelers komen en spelers weer weggaan. Spelers met verlies verkopen is duurder dan laten we zeggen 4-5 miljoen per jaar uittrekken aan de koop/aflossing/onderhoud etc.
IK GELOOF!!!!!!
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Uiteraard moeten de spelers zich kunnen concentreren op hun werk.
Maar woonruimte is maar één facet van het hele geheel natuurlijk. Ook in een onpersoonlijk appartement zal niet elke speler zich niet direct op zijn gemak voelen. Een woning is nog geen huis natuurlijk. Er zullen spelers zijn die het prima vinden, maar ook spelers die er heel veel moeite mee gaan hebben.
Begeleiding is meer dan een woning. Het is er voor zorgen dat een speler zich thuis voelt bij de club en in de stad/omgeving. En dat is per speler heel verschillend natuurlijk. Een jongen als Bergwijn zal zich prima thuis voelen in de stad, maar een Sutalo blijkbaar weer niet.
Dan ga ik liever voor de persoonlijke benadering: laat een speler aangeven waar zijn behoeftes liggen en maak daar werk van. Een paar weken op een hotelkamer hoeven niet erg te zijn, als er uitzicht is op iets anders.
Tijd voor iets nieuws.
Yopii

Bericht door Yopii »

Het gaat mij om de manier van denken bij Ajax. Spelers moeten niet zeiken, dat werk. Mikautadze moest niet zeiken want hij kon hulp krijgen van de stiefdochter van John van Loen. :blush.gif:

Je hebt het over het kapitaal van de club, spelers verdienen miljoenen en vertegenwoordigen een zekere transferwaarde. Dan moet je niet gaan knoeien met clubmensen en stiefdochters. Je hebt een professionele staf nodig die begrijpt wat een buitenlandse speler doormaakt.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Yopii schreef: di okt 01, 2024 11:13 am Het gaat mij om de manier van denken bij Ajax. Spelers moeten niet zeiken, dat werk. Mikautadze moest niet zeiken want hij kon hulp krijgen van de stiefdochter van John van Loen. :blush.gif:

Je hebt het over het kapitaal van de club, spelers verdienen miljoenen en vertegenwoordigen een zekere transferwaarde. Dan moet je niet gaan knoeien met clubmensen en stiefdochters. Je hebt een professionele staf nodig die begrijpt wat een buitenlandse speler doormaakt.
Precies. Investeer daar in.

We hebben een teammanager maar wat doet die dan de hele dag? Hij zou aan het hoofd moeten staan van een groep mensen die de hele dag bezig zijn om spelers echt te begeleiden.
Wat heeft de speler nodig? Hoe ziet zijn sociale leven eruit? Wat zijn de wensen?

Dat kan iets heel groots zijn als het kopen van een huis. Maar ook iets heel kleins als het maken van een afspraak bij de huisarts omdat een kind oorontsteking heeft. Daarmee laat je spelers zich op hun gemak voelen. Een appartement/huis is maar één onderdeel hierin.
Tijd voor iets nieuws.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Overigens zien we nu wel dat Farioli veel aandacht heeft voor een goede organisatie en dat onze vriend Sutalo daarmee opfleurt. Mikautadze heeft bij Lyon ook een heel moeilijk begin. Sterker nog, die concurrentiestrijd met Lacazette is hij aan het verliezen en ik sluit niet uit dat hij meer en meer gaat banken daar. Daarvoor gaat denk ik gewoon gelden dat hij bij een degradatieclubje in de omschakeling prima cijfers kan overleggen, maar dat hij op een trede hoger (Lyon, Ajax) simpelweg (veel) tekort komt.
Yopii

Bericht door Yopii »

Lyon is toch niet veel meer?

Lacazette zou bij Ajax ook in de basis staan. Goede spits.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Volgens ESPN zouden we er voor open staan om Sutalo te verkopen voor 20 miljoen. Voelt enorm dat we hem in de markt aan het zetten zijn en dus bereid zijn om enig verlies te maken. Dit is een beetje hoe Kroes lijkt te rollen. Overal uitventen dat we alles en iedereen te koop is.

Ik vind het onverstandig om Sutalo te verkopen. De spoeling is dun achterin en ik zie ook zo snel geen betere opties in Nederland.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Bedrag is onder de aankoopprijs. Echt belachelijk. En dan Sandler zeker willen halen...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik heb het gevoel dat Sutalo weg moet omdat hij een aankoop van Mislintat is. :confused.gif:

We hebben maar twee goede verdedigers: Sutalo en Hato. Vertrekken ze allebei, dan wordt het penibel, zeker met de 'inzichten' van Kroes.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Yopii schreef: zo jun 22, 2025 10:45 am Ik heb het gevoel dat Sutalo weg moet omdat hij een aankoop van Mislintat is. :confused.gif:

We hebben maar twee goede verdedigers: Sutalo en Hato. Vertrekken ze allebei, dan wordt het penibel, zeker met de 'inzichten' van Kroes.
Tja, zou heel dom zijn. Dus geheel in lijn met het huidige beleid.
Tijd voor iets nieuws.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Heb je tenminste een excuus als je hard faalt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik vind Kroes een lomperik, hij loopt met spelers te leuren alsof hij een vintagewinkel beheert.Dat is niet prettig voor de spelers. Kroes wil geld, geld, geld, daarom moet de een weg en zo niet dan de ander. Een heel vervelende mentaliteit heeft die man. Op den duur keert zich dat tegen hem, want spelersmakelaars vergeten dat niet.

Hij vond blijkbaar dat FF zich te menselijk opstelde door de spelers van de DD een kans te geven, terwijl dat precies was wat FF moest doen.

Waarschijnlijk is de mentaliteit van Kroes tekenend voor hoe veel mensen binnen Ajax denken: wij zijn Ajax, wij zijn de beste, en spelers moeten goed beseffen dat ze er voor Ajax zijn en niet andersom.

Overigens zou ik wegwezen als ik Sutalo was, want je weet wel wie de schuld krijgt als Heitinga straks niet weet hoe hij de verdediging moet neerzetten. Het gaat sowieso lastig worden na het vertrek van Hato, dan lever je zwaar kwaliteit in.
elliquido

Bericht door elliquido »

ik heb dit kroes niet horen zeggen ergens.
verder doe je net of spelersmakelaars niet om geld geven?? ik denk dat kroes een zegen is voor de makelaars.

voorlopig is alleen die keeper van liverpool gehuurd. verder nog nergens een officiele transfer toch?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Mano

Bericht door Mano »

haal je blind toch terug, die kan dat wel, dat wat Sutalo doet :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

elliquido schreef: ma jun 23, 2025 2:24 pm ik heb dit kroes niet horen zeggen ergens.
verder doe je net of spelersmakelaars niet om geld geven?? ik denk dat kroes een zegen is voor de makelaars.

voorlopig is alleen die keeper van liverpool gehuurd. verder nog nergens een officiele transfer toch?

Waar denk je dat al die verhalen vandaan komen over spelers die weg moeten? :confused.gif:

'Bij Ajax zijn ze tevreden over de ontwikkeling van Sutalo, maar Ajax staat open voor...'

Je hoeft dat niet aan de grote klok te hangen. In de tijd van Overmars ging het veel discreter. Laat de zaakwaarnemer een oplossing zoeken.

Ik vermoed dat makelaars niet graag met Kroes werken, hij krijgt niets voor elkaar. Hij heeft de gunfactor niet. En ja, dat heeft met geld te maken, maar niet alleen. Je wilt als makelaar weten dat een club goed met je spelers omgaat. Zoals het de afgelopen twee jaar gelopen is bij Ajax, dat is geen reclame.

Overigens heeft Sutalo mijns inziens zijn niveau van Dinamo Zagreb maar zelden gehaald, hij kan beter. Het is niet zo dat hij zich ontwikkeld heeft of zo.
elliquido

Bericht door elliquido »

Yopii schreef: ma jun 23, 2025 2:49 pm
elliquido schreef: ma jun 23, 2025 2:24 pm ik heb dit kroes niet horen zeggen ergens.

Waar denk je dat al die verhalen vandaan komen over spelers die weg moeten? :confused.gif:

'Bij Ajax zijn ze tevreden over de ontwikkeling van Sutalo, maar Ajax staat open voor...'

Je hoeft dat niet aan de grote klok te hangen. In de tijd van Overmars ging het veel discreter. Laat de zaakwaarnemer een oplossing zoeken.

Ik vermoed dat makelaars niet graag met Kroes werken, hij krijgt niets voor elkaar. Hij heeft de gunfactor niet. En ja, dat heeft met geld te maken, maar niet alleen. Je wilt als makelaar weten dat een club goed met je spelers omgaat. Zoals het de afgelopen twee jaar gelopen is bij Ajax, dat is geen reclame.

Overigens heeft Sutalo mijns inziens zijn niveau van Dinamo Zagreb maar zelden gehaald, hij kan beter. Het is niet zo dat hij zich ontwikkeld heeft of zo.
Kijk, we zitten op dit forum voor gedachtenwisseling enzo, maar dit zijn wel heel veel aannames in 1 post.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik ben het overigens met alles eens. Kroes lekt en Kroes is vreselijk incompetent.
IK GELOOF!!!!!!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Als ie lekt is ie dus ook nog incontinent.
Yopii

Bericht door Yopii »

Bah, vies. Daar wil ik niet aan denken. :excited.gif: :hypocrite.gif:
Plaats reactie