John Heitinga en Marcel Keizer de ex-trainers

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Hoe lang gaat Heitinga het volhouden als hoofdtrainer?

Hij dient zijn contract uit
0
Geen stemmen
Hij maakt het seizoen 2025-2026 af
5
16%
Hij vertrekt in de periode van 1 februari - 1 juli 2026
2
6%
Hij vertrekt in de periode van 1 december - 1 februari 2026
11
34%
Hij vertrekt in oktober of november 2025
14
44%
Hij vertrekt in augustus of september 2025
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 32

Jinne
Site Admin

Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door Jinne »

https://youtu.be/qo5jnBJvGUs?si=q9iSS4D7r7NrVGHW

Stukje ipv What. Maar het gevoel is hetzelfde.

Uitstraling vs FF is toch ook een wereld van verschil. Vroeger zag Heitinga er van de drie (Raf, Wes en hij) nog het meest verzorgd uit. Nu zonder haar, ogen wat dichter en trainingspak is het niet mijn gewenste uithangbord.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marcel

Bericht door Marcel »

Geen uitstraling en een sloot aan open deuren... van een verschil met Farioli.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Als ik hem nog een keer “stukje” hoor zeggen word ik gek.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Mano

Bericht door Mano »

Tja, je krijgt wat je aanstelt. Geldt voor Trump maar ook voor een coach van Ajax.

Dit gaat nooit een succes worden, zelfs niet met een mega goed uitgebalanceerd elftal
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Lionel

Bericht door Lionel »

Keepers: Jaros, Pasveer

Rechtsback: Gaaei, Regeer, Rosa
RCV: Sutalo, Bouwman
LCV: Baas
Linksback: ? , Wijndal

VM: ? , Mokio
Linkshalf: Taylor, Klaassen
Rechtshalf: Gloukh

Linksbuiten: Moro, Godts
Spits: ? , Weghorst
Rechtsbuiten: Berghuis, Traore

Zoiets lijkt het te gaan worden. Op de plek van de vraagtekens is er wat mij betreft dringend behoefte aan een kwaliteitsimpuls.

Itakura aantrekken kan betekenen dat Baas naar de linksback gaat. Ik denk dat hij daar minder goed tot zijn recht komt. Maar we zullen het meemaken.

Er moet echt een 6 bij en vandaag heeft uitgewezen dat er echt een spits bij moet.
IK GELOOF!!!!!!
Alexander

Bericht door Alexander »

Ja, 6 en 9 hebben hoogste prio. Ik denk dat Ajax Blind haalt als Kaplan weg is. Die wordt dan de extra optie voor 6 en 5.

Ik vind het merkwaardig dat Ajax aan geen enkele spits gelinkt wordt. Het idee zal toch niet echt zijn om met Weghorst als basisspeler de competitie in te gaan?
Mano

Bericht door Mano »

dat is wel heel mager. Weghorst als basisspeler bij Ajax. Dat doet pijn aan je ogen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Alexander schreef:Ja, 6 en 9 hebben hoogste prio. Ik denk dat Ajax Blind haalt als Kaplan weg is. Die wordt dan de extra optie voor 6 en 5.

Ik vind het merkwaardig dat Ajax aan geen enkele spits gelinkt wordt. Het idee zal toch niet echt zijn om met Weghorst als basisspeler de competitie in te gaan?
Zolang Brobbey niet verkocht is zal er geen nieuwe spits komen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mano

Bericht door Mano »

Dat is een catch22 want Brobbey verkoopt niet lekker met zijn stats.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Er staat een interview met Heitinga op VI.nl, maar hij zegt zo weinig dat ik niet de moeite neem om het hier te plaatsen.

Volgens mij hebben we niet eerder zo weinig vertrouwen in het nieuwe seizoen gehad, zelfs met Steijn lag het hoger.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Duke schreef: ma aug 04, 2025 8:23 am Er staat een interview met Heitinga op VI.nl, maar hij zegt zo weinig dat ik niet de moeite neem om het hier te plaatsen.

Volgens mij hebben we niet eerder zo weinig vertrouwen in het nieuwe seizoen gehad, zelfs met Steijn lag het hoger.
Ja, Steijn had in ieder geval een aantal jaar ervaring met hier en daar degelijke prestaties. Logisch dat we daar vooraf positiever over waren dan over John die precies niks heeft laten zien en ook geen normale zin eruit kan persen. Grote vraag is hoe en waarom Kroes n Beuker op het idee zijn gekomen dat dit een goede zet zou zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Lionel

Bericht door Lionel »

De enige hoop die ik heb is dat we er met Gloukh en met Moro voetballend zwaar op vooruit gaan waardoor ik verwacht dat we echt wel onze potjes gaan winnen. Denk alleen dat we een aantal toppers niet meer gaan winnen op basis van een goed plan.

Moet er wel bij zeggen dat je er met Itakura-Sutalo natuurlijk wel op vooruit gaat achterin.

Heitinga had het over versterkingen… een simpel rekensommetje maakt dat ze Hato liever niet verkochten en dat we voor zijn verkoop Gloukh al binnen hadden. Als we Itakura voor 10 miljoen kunnen halen kan er echt nog wel 10-15 bij voor nog een versterking. Gezien de koers die we varen nu we CL hebben verwacht ik 1 of 2 topaankopen. Dus naast Itakura, waar we dus een persoonlijk akkoord mee hebben lees ik nu, verwacht ik nog een speler.

Wordt dat een 6 of een 5?

Dat Heitinga gisteren openlijk Brobbey afkraakte maakt dat hij ook wel snel zal vertrekken. Als hij vertrekt en we halen daar een betere spits voor terug ziet de wereld er ineens anders uit. Zeker ook nu Akpom verhuurd is en er ook daar weer ruimte vrijkomt.
IK GELOOF!!!!!!
zeux

Bericht door zeux »

Duke schreef: ma aug 04, 2025 8:23 am Er staat een interview met Heitinga op VI.nl, maar hij zegt zo weinig dat ik niet de moeite neem om het hier te plaatsen.

Nou, vorig jaar was ook niet mals. In mijn herinnering werd vrij collectief gevreesd dat 'we' maximaal vierde zouden worden en dat halen CL een long shot was.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Duke

Bericht door Duke »

Ik heb trouwens een poll aan deze topic toegevoegd, over hoe lang we denken dat Heitinga het volhoudt.

Salvador Dali
Alexander

Bericht door Alexander »

Ik heb letterlijk nog nooit zo weinig vertrouwen gehad in een trainer. En nu hebben we er ook nog een assistent bij die bewezen onbekwaam is. Ik heb zelden zo weinig zin gehad om naar Ajax te kijken.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Alexander schreef: ma aug 04, 2025 8:47 am

Ik heb letterlijk nog nooit zo weinig vertrouwen gehad in een trainer. En nu hebben we er ook nog een assistent bij die bewezen onbekwaam is. Ik heb zelden zo weinig zin gehad om naar Ajax te kijken.
Ik ook. Danny Blind was ook niet best, 20 jaar geleden, maar toen hadden we nog een goede selectie met talent. Nu is het voorlopig weinig. Gloukh en Moro moeten zich maar bewijzen terwijl het afwachten is of Sutalo en Baas blijven staan en de lijn door kunnen zetten. De keeper is verre van een zekerheidje. De backposities zijn slecht ingevuld. We missen een 6 en een goede spits. En over 6 dagen begint het al.

Het is lastig een lichtpuntje te zien op deze manier. We hebben gewoon nog 3 versterkingen nodig: een linksback, verdedigende middenvelder en een spits.
Tijd voor iets nieuws.
zeux

Bericht door zeux »

Liberty schreef: ma aug 04, 2025 8:59 amWe hebben gewoon nog 3 versterkingen nodig: een linksback, verdedigende middenvelder en een spits.
Daar is nog een kleine maand voor toch?

Competitie begint 10 augustus, maar transfermarkt sluit pas 1 september.

Het is niet de eerste zomer dat dit 'conflict' er is.
En volgens mij is het ook niet de eerste zomer dat er na de start van de competitie nog (belangrijke) transfers komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

zeux schreef: ma aug 04, 2025 9:03 am
Liberty schreef: ma aug 04, 2025 8:59 amWe hebben gewoon nog 3 versterkingen nodig: een linksback, verdedigende middenvelder en een spits.

En volgens mij is het ook niet de eerste zomer dat er na de start van de competitie nog (belangrijke) transfers komen.
Klopt. Maar voor de tijd kunnen er ook nog sterkhouders vertrekken, Sutalo en Taylor (meer hebben we er eigenlijk ook niet). En voorlopig heeft Kroes niet laten zien dat hij snel kan schakelen.

En de berichten wijzen er op dat we niet op zoek zijn naar een 5, 6 of 9. Het enige, serieuze, gerucht gaat over een extra centrale verdediger.
Tijd voor iets nieuws.
zeux

Bericht door zeux »

Liberty schreef: ma aug 04, 2025 9:11 am
zeux schreef: ma aug 04, 2025 9:03 am

Klopt. Maar voor de tijd kunnen er ook nog sterkhouders vertrekken, Sutalo en Taylor (meer hebben we er eigenlijk ook niet). En voorlopig heeft Kroes niet laten zien dat hij snel kan schakelen.

En de berichten wijzen er op dat we niet op zoek zijn naar een 5, 6 of 9. Het enige, serieuze, gerucht gaat over een extra centrale verdediger.
Komende maand wordt dus belangrijk.

En 'niets horen' is toch niet automatisch 'niets doen'?

Continu wordt geklaagd dat hij teveel (in het openbaar) lult. Misschien neemt hij dat nu serieus? :ajaxsmiley.gif:

Op 1 september kunnen we het netto resultaat van deze transferwindow bekijken. Er zijn nul excuses: trainer vroeg aangesteld, ruim de tijd deze zomer voor te bereiden, redelijk wat M-boys gesleten, Hato goed verkocht, extra CL-inkomsten. Wat kan er fout gaan? :smallgrin.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Ja, hij kan mij (en velen met mij) positief verrassen wanneer hij ineens met versterkingen aan komt zetten zonder de wekenlange verhalen in de media. Maar voorlopig reken ik er niet op.

En hij heeft wat spelers weten de lozen. Maar dat lukt de meeste TD's ook wel. Wat maakt Kroes bijzonder? Wat maakt hem tot de man die Ajax er bovenop helpt? Voor nu is het vooral heel veel bla bla bla geweest met weinig resultaten. Want de C.L. inkomsten zijn echt niet aan Kroes te danken.
Tijd voor iets nieuws.
Duke

Bericht door Duke »

Alexander schreef: ma aug 04, 2025 8:47 am

Ik moet zeggen dat ik meer vertrouwen in Keizer heb dan in Heitinga. En dat zegt niet per se iets over Keizer. :excited.gif:

Salvador Dali
Yopii

Bericht door Yopii »

We zijn Hato en Henderson kwijt. Dat zijn niet toevallig spelers die naar goede clubs gaan.

Afgelopen winter en deze zomer geeft Kroes best veel geld uit, vind ik. Regeer, Rosa, Edvardsen: kostten aardig wat en zijn wat mij betreft geen grote aanwinsten, en dan druk ik me voorzichtig uit.

Nu lees ik steeds dat er geen geld is. Had het niet zuiniger gekund? Kijk eens in Argentinië, bijvoorbeeld.

Daarbij, Hato moet wel vervangen worden. Waarom halen we een CV, terwijl hij daar niet speelde? En waarom is het contract van Berghuis verlengd, terwijl we geen goede positie voor hem hebben?

Maar ja, deze topic gaat over onze nieuwe trainers. Het is fijn dat Ajax weer wil gaan aanvallen, helaas houdt dat wel in dat we veel tegendoelpunten krijgen. Dat is ook een tactische kwestie.
Laatst gewijzigd door Yopii op ma aug 04, 2025 10:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
zeux

Bericht door zeux »

Liberty schreef: ma aug 04, 2025 9:23 am Ja, hij kan mij (en velen met mij) positief verrassen wanneer hij ineens met versterkingen aan komt zetten zonder de wekenlange verhalen in de media. Maar voorlopig reken ik er niet op.

En hij heeft wat spelers weten de lozen. Maar dat lukt de meeste TD's ook wel. Wat maakt Kroes bijzonder? Wat maakt hem tot de man die Ajax er bovenop helpt? Voor nu is het vooral heel veel bla bla bla geweest met weinig resultaten. Want de C.L. inkomsten zijn echt niet aan Kroes te danken.
Waar beweer ik dat Kroes de 'ziener' is?
Hij heeft nog een maand om te bewijzen wat hij waard is, wat mij betreft. Ik begin wel heel rap mijn neutraliteit te verliezen aangaande Heitinga...

De claim dat de meeste TD's de Mislintat-meuk kunnen lozen, is wel enigszins makkelijk, omdat geen enkele andere TD voor die taak stond. Beetje in het 'ongerijmde' dus.
Er zijn ook nogal wat handicaps: lange contracten, hoge salarissen (met nu ook nog CL-bonus er bij) en matige tot zeer matige kwaliteit.

Wat mij betreft moet Kroes zich ook echt nog bewijzen. Maar ik vind het gemak waarmee hem van alles wordt verweten (van 'geruchten' (die er altijd zijn) tot een 'slechte deal' rond Hato (de vijfde duurste transfer van Ajax)) nogal doorslaan. Hij doet 'een paar weken' over een deal. Gaat om 44 miljoen euro! Niet om een brood dat je op een achternamiddag koopt.
Mij stoort - met Gangsta als ik het zo lees - een beetje de hetze-stemming.
Lionel

Bericht door Lionel »

Akpom zien te slijten is best lastig inderdaad gezien zijn salaris. Dan is 3 mio aan salaris laten betalen best prima.

Maar het aantrekken van Regeer en Rosa alsmede het verlengen met Berghuis EN Klaassen is gewoon vreemd. En Heitinga… maar goed. Die geven we nog even de kans.
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Dat salaris wordt steeds hoger. :smallgrin.gif:

Gezien de manier waarop hij behandeld is, gaat Akpom geen cent inleveren. Gelijk heeft hij.
Plaats reactie