Alex Kroes, onze ex-Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door peter »

Ajax-bannelingen lachen om 'amateurisme': 'Maar het doet ongelooflijk veel pijn'

Jay Gorter heeft samen met de andere Ajax-bannelingen gelachen om het 'amateurisme' op De Toekomst. De goalie, die inmiddels heeft getekend bij Pafos FC, doet een boekje open over de gang van zaken rondom 'kleedkamer 2' in Amsterdam. Hij had niet verwacht zo aan de kant te worden gezet.
Gorter behoorde deze zomer tot het groepje Ajax-spelers dat is verbannen naar kleedkamer 2, om zo een uitgaande transfer te forceren. Enkele weken geleden tekende hij op Cyprus bij landskampioen Pafos. In gesprek met De Telegraaf doet Gorter een boekje open over zijn laatste weken in Amsterdam. "De club slaat een nieuwe weg in, wil afrekenen met het recente verleden (de periode na het vertrek van Marc Overmars, red.) en dat is hun goed recht. Maar je merkte dat het voor de club ook heel onwennig was een 'kleedkamer 2' in het leven te roepen."

"We hebben met alle spelers die waren verbannen ook wel gelachen om het amateurisme", gaat Gorter verder. "We kregen de mededeling via een WhatsApp-bericht, mochten alleen op De Toekomst komen als het eerste weg was en deden soms met vijf man een rondootje van veertig minuten. (...) Uiteindelijk hebben we allemaal met de kin omhoog en borst vooruit keihard getraind, want er telde maar één ding: optimaal fit bij onze nieuwe clubs aankomen."

Ondanks dat Gorter zo positief mogelijk bleef, viel de verbanning bij Ajax hem rauw op zijn dak. "De behandeling van de afgelopen weken verwachtte ik niet, omdat ik heel lang in de jeugd heb gespeeld en er nog heel veel mensen zijn die ik jarenlang ken, zoals de mensen in de keuken. Ze hebben mij als jong jochie meegemaakt, me na mijn tijd bij Go Ahead Eagles zien terugkomen en voor mijn dochtertje gezorgd als ik haar meenam naar wedstrijden."
"Ajax zit in mijn hart. Ik ben van jongs af aan fan. Maar vooral de mensen binnen de club maken Ajax speciaal. Als je dan niet meer in de kantine op De Toekomst mag komen, dan doet dat ongelooflijk veel pijn. Vooral omdat ik ook geen afscheid heb kunnen nemen", besluit Gorter.

Telegraaf via VP
Dit is toch echt niet van ons niveau man. Dan ben je echt wel gezakt tot een laag niveau.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Helemaal mee eens hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Yopii

Bericht door Yopii »

Bah, wat een proleet, die Kroes. :kots:

Die spelers verdienen dit niet, ze kunnen het niet helpen dat ze ongewenst zijn.

Hier blijft wel iets van hangen. Karma is a bitch.
elliquido

Bericht door elliquido »

1 kant van het verhaal.

Ik kan zomaar inschatten dat ajax hem gevraagd een transfer te maken, voor zijn ontwikkeling maar ook vanwege het salaris.
Gorter zijn goed recht om te weigeren, maar ook het goede recht van Ajax om dan te stoppen met " de goede sier "

dan is het maar duidelijk, en ook een signaal naar buiten van " deze speler komt niet meer in onze plannen voor."

Dan moet je kiezen als speler, nog een paar jaar salaris opstrijken of toch kiezen voor je carriere.

Zelf vind ik het nooit chique om na te trappen. Zeker als je zelf niet gepresteerd hebt.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Lionel

Bericht door Lionel »

elliquido schreef: wo aug 06, 2025 9:52 am 1 kant van het verhaal.

Ik kan zomaar inschatten dat ajax hem gevraagd een transfer te maken, voor zijn ontwikkeling maar ook vanwege het salaris.
Gorter zijn goed recht om te weigeren, maar ook het goede recht van Ajax om dan te stoppen met " de goede sier "

dan is het maar duidelijk, en ook een signaal naar buiten van " deze speler komt niet meer in onze plannen voor."

Dan moet je kiezen als speler, nog een paar jaar salaris opstrijken of toch kiezen voor je carriere.

Zelf vind ik het nooit chique om na te trappen. Zeker als je zelf niet gepresteerd hebt.
Hoezo 1 kant van het verhaal?
De mededeling is gedaan via de app en ze zijn waardeloos behandeld. Dit is de waarheid lijkt mij. Ik hoef Kroes zijn kant niet te weten want dit verhaal kan geen leugen zijn.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

Je kan die spelers ook even persoonlijk uitnodigen, vertellenbdat het niet is geworden wat er wederzijds van gehoopt werd, dat ie geen toekomst heeft bij Ajax en dat de club binnen redelijke grenzen zal meewerken aan een vertrek. En dat speeltijd, hetzij in 1 hetzij in jong er echt niet in zit.
I think I lost my fucking headache
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ja maar als je dat naar de Telegraaf lekt, dan vind de gemiddelde lezer van die krant je een mietje, vrees ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Yopii

Bericht door Yopii »

De benadering van een club is tegenstrijdig: mág weg, heet dat. Dat wil zeggen dat de speler ongewenst is, maar wel geld moet opleveren.

Het is de geborneerdheid van een TD die spelers puur als handelswaar ziet, iemand die over lijken gaat. Hij komt zichzelf nog wel tegen.

Overigens, natrappen doet Gorter niet, hij vertelt hoe het gegaan is. Dat mogen wij ook best weten.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Yopii schreef: wo aug 06, 2025 11:09 am De benadering van een club is tegenstrijdig: mág weg, heet dat. Dat wil zeggen dat de speler ongewenst is, maar wel geld moet opleveren.

Het is de geborneerdheid van een TD die spelers puur als handelswaar ziet, iemand die over lijken gaat. Hij komt zichzelf nog wel tegen.

Overigens, natrappen doet Gorter niet, hij vertelt hoe het gegaan is. Dat mogen wij ook best weten.
Ja we weten nu wel dat Kroes het helemaal verkeerd aanpakt en dat de zielige voetbal miljonairs (die andersom natuurlijk altijd meedenken in het belang van hun werkgever... :smallgrin.gif: ) het heel zwaar hebben.

De spelers (werknemers) in kwestie zijn allemaal netjes doorbetaald. Ze mogen vrij rondlopen. Ze zitten niet gevangen.

De reden waarom Kroes aardig schoon schip heeft kunnen maken, is door deze spelers duidelijk te vertellen hoe hun situatie bij Ajax ervoor staat. Een speler halfslachtig erbij houden, terwijl je em eigenlijk niet wil is vele malen erger. Hij is een dissonant in je selectie. En misschien haken potentiele kopers wel af, omdat ze denken dat ie niet te koop is. En als hij niet verkocht wordt, ben je contractueel gebonden om hem lekker nog een paar maanden salaris te geven.
Whitey on the moon.
LucaS

Bericht door LucaS »

Je zou dat kunnen zeggen over Gorter ja. Maar over Akpom nidt hoor. Ajax is akkoord met een club, Akpom wil er naartoe. En opeens dort Ajax moeilijk
Yopii

Bericht door Yopii »

Akpom is nooit een dissonant geweest. Hij heeft meer fatsoen in zijn grote teen dan Kroes in zijn hele lichaam. Heeft altijd zijn best gedaan en zich onberispelijk opgesteld.

Dat Kroes vindt dat spelers waar dan ook naartoe moeten omdat hem dat uitkomt, betekent niet dat de speler daarmee akkoord moet gaan. Dat een speler veel verdient, betekent niet dat je hem als stront mag behandelen.

Maar ja, dit is precies het probleem van de voetbalwereld: voor supporters is alles geoorloofd, zolang hun club daar (naar het lijkt) voordeel bij heeft. Zo krijgen proleten de kans om een club kapot te maken, wat dan weer niet de bedoeling is van de supporters.

Een fatsoenlijk, realistisch beleid, normaal met mensen omgaan, spelers en trainers in hun waarde laten, het mag blijkbaar allemaal niet in die zieke wereld. Gokken met transfergelden, de maffia binnenhalen, chanteren, bedriegen, dat mag allemaal wel.

Akpom gaat trouwens naar Ipswich.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Akpom is altijd professioneel gebleven... Geen kwaad woord van hem gehoord en hij is toch echt onbeschoft behandeld...
roelf

Bericht door roelf »

Het Watsapp verhaal is door de zaakwaarnemer van Sosa al eens ontkend. Niets van waar. Verder is dit precies het verhaal wat in de Telegraaf stond, dus weet je nu ook wie het lek was.
Yopii

Bericht door Yopii »

roelf schreef: wo aug 06, 2025 11:44 am Het Watsapp verhaal is door de zaakwaarnemer van Sosa al eens ontkend. Niets van waar. Verder is dit precies het verhaal wat in de Telegraaf stond, dus weet je nu ook wie het lek was.

Want Gorter verzint dit? :confused.gif:

Dat geloof jij? :baaa.gif:
elliquido

Bericht door elliquido »

1 kant van het verhaal
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Yopii schreef: wo aug 06, 2025 11:25 am Akpom is nooit een dissonant geweest. Hij heeft meer fatsoen in zijn grote teen dan Kroes in zijn hele lichaam. Heeft altijd zijn best gedaan en zich onberispelijk opgesteld.

Dat Kroes vindt dat spelers waar dan ook naartoe moeten omdat hem dat uitkomt, betekent niet dat de speler daarmee akkoord moet gaan. Dat een speler veel verdient, betekent niet dat je hem als stront mag behandelen.

Maar ja, dit is precies het probleem van de voetbalwereld: voor supporters is alles geoorloofd, zolang hun club daar (naar het lijkt) voordeel bij heeft. Zo krijgen proleten de kans om een club kapot te maken, wat dan weer niet de bedoeling is van de supporters.

Een fatsoenlijk, realistisch beleid, normaal met mensen omgaan, spelers en trainers in hun waarde laten, het mag blijkbaar allemaal niet in die zieke wereld. Gokken met transfergelden, de maffia binnenhalen, chanteren, bedriegen, dat mag allemaal wel.

Akpom gaat trouwens naar Ipswich.
Wat een vals sentiment. We moeten het niet moeilijker maken dan het is. Hij heeft een contract, wordt netjes betaald, maar komt niet voor in de plannen van Ajax. Als een speler weg wil bij Ajax gaan ze zich ziekmelden of in staking... fatsoenlijk he?

Akpom doet dat niet en dat is logisch, want Ajax is zijn plafond. Een dik contract en alles tot in de puntjes verzorgd. Hij hoeft niet weg.

Als ik het zo lees heb jij een probleem met de voetbalwereld an sich en daar ben ik het wel mee eens hoor. Maar dat Ajax dan weer roomser dan de Paus moet zijn.. nee.
Whitey on the moon.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: wo aug 06, 2025 11:45 am
roelf schreef: wo aug 06, 2025 11:44 am Het Watsapp verhaal is door de zaakwaarnemer van Sosa al eens ontkend. Niets van waar. Verder is dit precies het verhaal wat in de Telegraaf stond, dus weet je nu ook wie het lek was.

Want Gorter verzint dit? :confused.gif:

Dat geloof jij? :baaa.gif:
Waar komt opeens jou grenzeloze vertrouwen in alles wat Jay Gorter zegt vandaan, trouwens?
Yopii

Bericht door Yopii »

Grenzeloos? :confused.gif:

Waarom zou die jongen dit verzinnen?
LucaS

Bericht door LucaS »

Ja een nogal bizarre veronderstelling
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: wo aug 06, 2025 3:29 pm Grenzeloos? :confused.gif:

Waarom zou die jongen dit verzinnen?
Ja, je laat heel duidelijk blijken het onvoorstelbaar te vinden dat iemand het bericht van Sosa z’n zaakwaarnemer gelooft (dat dus tegenstrijdig is met het bericht van Gorter).

Ik heb geen idee wat er van waar is, maar volgens mij was je er zelf ook niet bij. Je loopt de laatste tijd sowieso veel eigen aannames als feiten weer te geven en bent dan totaal verbaasd met je arsenaal aan smiley’s als iemand er iets anders tegenaan kijkt. Moet je vooral blijven doen als dat je ding is, maar een redelijke discussie zal er normaal gesproken niet op volgen.
Yopii

Bericht door Yopii »

Het hele verhaal kwam al eerder naar buiten, Mr. Ajax. Niemand heeft het ontkend, behalve de zaakwaarnemer van Sosa, gedeeltelijk. Die zal zijn redenen gehad hebben.

Mij lijkt het verhaal van Gorter authentiek. Hij vertelt erbij hoe dit emotioneel voor hem was. HIj kraakt Ajax ook niet af, zegt zelfs dat Ajax zijn club is. Maar goed, dat is mijn indruk.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik geloof Gorter ook. 100%. Neemt niet weg dat Akpom gewoon netjes betaald wordt alleen geen toekomst meer heeft. Hij hoeft niks te doen en krijgt €300.000 maanden per maand. Prima deal. Niemand dwingt hem om iets te doen.
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Waarom wordt het salaris van de speler er steeds bijgehaald? Dat hij goed verdient, mag geen reden zijn om hem slecht te behandelen.

Die man kan er niets aan doen dat hij dat contract aangeboden heeft gekregen. Daarvoor ligt de verantwoordelijkheid bij Ajax en dus bij Kroes.
LucaS

Bericht door LucaS »

Dit soort toestanden brengt de dag dat voetballers beschouwd gaan worden als gewone arbeidskracht met een gewone opzegtermijn steeds dichterbij komt. Iets waar de armere voetballanden niet echt happy van zullen worden
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: wo aug 06, 2025 5:17 pm Waarom wordt het salaris van de speler er steeds bijgehaald? Dat hij goed verdient, mag geen reden zijn om hem slecht te behandelen.

Die man kan er niets aan doen dat hij dat contract aangeboden heeft gekregen. Daarvoor ligt de verantwoordelijkheid bij Ajax en dus bij Kroes.
Omdat jij steeds het gewone leven erbij haalt.

Kijk eens naar zo een Isak. Die weigert nu ook te trainen/spelen voor Newcastle omdat hij naar Liverpool wil.
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie