AFC Ajax - Telstar zo 10 aug 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: AFC Ajax - Telstar zo 10 aug 14:30

Bericht door Trab »

Yopii schreef:
Onzin. De spelers konden niet tegen de druk. Tegen 10 man van Groningen de winst verspelen is pure druk.
Ik had het eerder over NEC thuis, Sparta thuis en al die andere wedstrijden tegen zwakke teams. Het hele seizoen had Ajax moeite het spel te maken. Veel (thuis)wedstrijden waren niet om aan te gluren.
Wat dat betreft werden we wel vermaakt gisteren Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: ma aug 11, 2025 5:00 pm
Onzin. De spelers konden niet tegen de druk. Tegen 10 man van Groningen de winst verspelen is pure druk.
Ik had het eerder over NEC thuis, Sparta thuis en al die andere wedstrijden tegen zwakke teams. Het hele seizoen had Ajax moeite het spel te maken. Veel (thuis)wedstrijden waren niet om aan te gluren.
Maar dat had niks met inzet te maken of vermoeidheid. Daar reageerde ik op.
IK GELOOF!!!!!!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Trab schreef:
Yopii schreef:
Wat dat betreft werden we wel vermaakt gisteren Afbeelding

Sja… als je niet beter wist (of weten we beter…?) zaten we naar een 6 punten wedstrijd om handhaving in de eredivisie te kijken.
LucaS

Bericht door LucaS »

Eén voordeel, het kan alleen maar beter worden.
I think I lost my fucking headache
Marcel

Bericht door Marcel »

Je denkt dat het dieptepunt nu al bereikt is? Dit is pas het begin.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Wat vooral opviel was dat op het moment dat het drukzetten mislukte - vrijwel constant dus - de spelers de defensieve organisatie van onder Farioli probeerden te repliceren (met Klaassen die terugzakte). Alleen ging dat structureel mis, omdat de helft van de spelers nog druk aan het zetten was (dag middenveld).

Dit betekent of dat Heitinga het niet voor elkaar heeft gekregen om een helder defensief plan aan te reiken, of dat de spelers voor de eerste competitiewedstrijd al geen vertrouwen in het plan van Heitinga hebben. Ik weet niet wat erger is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Het druk zetten leek nergens op. Er werd individueel ineens naar voren gerend, ogenschijnlijk zonder enige communicatie met de anderen. Naast dat dit totaal niet werkt kost het onnodig veel kracht. Kwestie van tijd voordat we de eerste spierblessures krijgen.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Bert schreef:Wat vooral opviel was dat op het moment dat het drukzetten mislukte - vrijwel constant dus - de spelers de defensieve organisatie van onder Farioli probeerden te repliceren (met Klaassen die terugzakte). Alleen ging dat structureel mis, omdat de helft van de spelers nog druk aan het zetten was (dag middenveld).

Dit betekent of dat Heitinga het niet voor elkaar heeft gekregen om een helder defensief plan aan te reiken, of dat de spelers voor de eerste competitiewedstrijd al geen vertrouwen in het plan van Heitinga hebben. Ik weet niet wat erger is.
Onder Farioli speelde iedereen taakbewust vanuit z’n positie. Nu doet iedereen maar wat. Neem Berghuis. Die stond bij de assist die hij gaf bij de 1-0 helemaal aan de linkerzijlijn. En dit was gewoon open spel, geen spelhervatting. Geeft al aan dat hij overal en nergens loopt. Dus dat is fijn als Traore druk zet op de centrale en er achter hem een heel gat ligt. Klaassen probeert het wel zoals Hendo in te vullen, maar die durft ook niemand er op aan te spreken. Wat dat betreft heb je niet veel aan hem als aanvoerder.

Lionel

Bericht door Lionel »

LucaS schreef: ma aug 11, 2025 6:57 pm Eén voordeel, het kan alleen maar beter worden.
Denk je? Ik zie wel weer ergens een 7-0 voor de tegenstander komen. Ik kijk echt niet uit naar de CL.
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie