Nee, maar het punt is dat Ajax wel vergelijkbaar kan zijn met Bayern door altijd in de top 2 van de eredivisie te eindigen. En daarmee altijd CL te spelen en dus jaarlijks de zilvervloot binnenvaart, om vervolgens met dat geld bijvoorbeeld weloverwogen toptalenten bij de de concurrentie weg te kopen en dat aan te vullen met iets oudere spelers uit (ja het is mijn stokpaardje) Argentinië c.a. die Ajax als springplank voor de Europese top kunnen gebruiken.Cluijffert schreef:ik snap je punt goed hoor, maar ik denk ook meer in de lijn van Joey: In NL top 2 halen is niet te vergelijken met Duitsland.Lionel schreef: di aug 19, 2025 12:55 pm Ajax kan toch niet jarenlang het team bij elkaar houden? Alleen al dat maakt dat Ajax en Bayern niet te vergelijken zijn. En daarnaast vist Bayern in een compleet andere vijver dan Ajax.
Bayern koopt toptalenten maar ook eindproducten. En wat de toptalenten betreft zijn het vaker miskopen dan voltreffers.
Even de opstelling van afgelopen weekend erbij gepakt:
Neuer - eindproduct en speelt al meer dan 10 jaar in het eerste
Laimer - eindproduct en van een concurrent
Upamecano - eindproduct en van een concurrent
Tah - eindproduct en van een concurrent
Stanisic - als talent binnengekomen maar die speelt dus al jaren bij Bayern en is gewoon opvulling van de selectie
Kimmich - van Leipzig overgenomen op jonge leeftijd maar speelt al 10 jaar in het eerste
Afijn, jullie snappen mijn punt vast wel.
Als je daarnaast de jeugdopleiding op orde hebt, zitten we weliswaar niet in de top of the foodchain, maar kun je er soms, zoals in 2019, tegenaan schurken.
En daarvoor heb je leiders met visie nodig, niet dat gekonkel en navelstaarderige en spruitjeslucht achtige gezeik over Ajax-DNA.
Met een incapabele leiding krijg je in theorie Heitinga en Keizer als trainers en koopt je TD 3 linksbuitens in 6 maanden tijd.
Oh verdomd. Het is ook de praktijk.