Brian Brobbey

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
1
5%
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
23%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
9%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
45%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
18%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

Cluijffert

Re: Brian Brobbey

Bericht door Cluijffert »

Duke schreef: wo aug 20, 2025 1:00 pm
Wat wil Brobbey zelf?
De grote vraag is of de zelfopgeleide speler zelf, die in 2022 voor 16 miljoen euro werd teruggekocht van RB Leipzig, een overstap naar de Ligue 1 ziet zitten. Rondom Brobbey is er sluimerende interesse van clubs uit de Bundesliga en Serie A, waardoor hij mogelijk wil wachten tot vlak voor het sluiten van de transfermarkt.
Aldus De Telegraaf
Brobbey schijnt - zo hoorde ik rondom zijn transfer terug naar het Amsterdamse - echt Ajax DNA te hebben en derhalve een echte Ajacied te zijn. Logisch dus dat hij puur en alleen voor zijn eigen belang kiest.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Jinne schreef: wo aug 20, 2025 10:44 am In de spitsen is ie nog goed voorzien met Schick en Boniface.
Boniface lijkt te gaan vertrekken bij Leverkusen dus kan nog.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Alexander

Bericht door Alexander »

Brobbey was onder Ten Hag een sensatie. Ik hoop voor die jongen dat ze hem willen oppakken.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat is inmiddels ook weer even geleden. Daarbij was zijn eerdere avontuur in Duitsland geen succes. Ik weet niet of Ten Hag de handen op elkaar zou krijgen voor die transfer.

Hij heeft toen inderdaad wel een goede periode gehad.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Ja maar sensatie is schromelijk overdreven
I think I lost my fucking headache
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Als Brobbey geen eigen jeugd zou zijn geweest dan was hij nooit teruggehaald. Had een aardige periode maar was toen al constant geblesseerd. Ik vond ‘m toen beperkt en nog steeds. 25m is strik erom en vervanger zoeken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Yopii

Bericht door Yopii »

Duidelijk, Brobbey is geen topcategorie. Toch heeft hij wel kwaliteiten.

Weghorst is ook beperkt. Ajax kan geen topspits halen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk dat het in principe wel kan. Alleen moet je het dan zoeken in spitsen die de top kunnen bereiken en via Ajax willen doorgroeien. Overigens is iets minder dan absolute top nog steeds heel bruikbaar.

Voor Brobbey heb ik een zwak. Maar als we heel eerlijk naar zijn prestaties kijken dan ontbreekt er natuurlijk nogal wat. Technisch is hij gewoon heel beperkt en mede daardoor is zijn afronding slecht. Hem betrekken in de opbouw is ook lastig. Puur als aanspeelpunt is hij wel vast (ondanks slechte aannames) maar je komt dan vervolgens in die worstelpartijen terecht. Overigens ook mede omdat er rondom hem weinig beweging is. Je kunt immers alleen afspelen als er ook een mogelijkheid is.

Zijn snelheid en fysieke kracht zijn pluspunten. Met die kracht zit er ook wel weer blessuregevoeligheid aan vast. Ik vraag me af of hij dat ooit opgelost krijgt.

Alles bij elkaar ontbreekt er nogal wat aan. En belangrijker, hij is niet beter geworden op zijn zwakke punten. Privé zit hij ook nog eens moeilijk met die bedreigingen. Geen idee of dat op dit moment nog speelt. Maar een frisse start elders kan hem hopelijk wat brengen. Als Ajax nu ergens rond de 25 miljoen kan vangen is dat voor iedereen goed.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Marillion schreef: do aug 21, 2025 10:17 am Ik denk dat het in principe wel kan. Alleen moet je het dan zoeken in spitsen die de top kunnen bereiken en via Ajax willen doorgroeien. Overigens is iets minder dan absolute top nog steeds heel bruikbaar.
Petterson, Arveladze

Dat zwak herken ik wel. Het is volgens mij een heel lieve jongen. Ik vraag me af of hij dit keer wel gaat kunnen aarden in een ander land.
I think I lost my fucking headache
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Zou eerder bij Lille aan de slag gaan dan Rennes. Veel leukere stad natuurlijk ook.
Zie alleen dat ze daar Giroud rond hebben lopen en ze spelen met 1 spits, dus of je dan in de basis terecht komt...

Kan me overigens niet voorstellen dat zo'n club 25 mio gaat ophoesten voor Brobbey, hoor.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik weet niet wat Como had willen betalen maar dat had 'ie misschien beter kunnen doen. Hele fijne plek om te wonen, club in de lift en ik denk dat hij in de Serie A best tot zijn recht zou komen.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

Ajax Rules schreef: wo aug 20, 2025 12:13 pm
WP_Legend schreef: wo aug 20, 2025 11:16 am Memphis krijgt niet betaald in Brazilië.. misschien een goedkope optie voor een jaartje...
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen krankzinnig idee. Als dit, door de omstandigheden, haalbaar en goedkoop is, dan is het mogelijk interessant. Depay en Weghorst zijn duidelijk complementair. Hij is een meevoetballende spits.

Vanuit het perspectief van Depay zelf is Ajax misschien een goede optie om in beeld te blijven en in vorm te komen voor het WK. En een moeilijke jongen? Volgens mij staat hij bekend om zijn arbeidsethos/trainingsethos. Wel is het natuurlijk een vrij lachwekkende figuur, maar dat is niet per se hetzelfde als "moeilijk".

Wellicht is een jonge, talentvolle spits beter. Maar kun je die uberhaupt halen en ook nog eind augustus? Als je dan over moet stappen op C-opties, dan huur ik liever nu iemand om in de volgende window een echte versterking te halen. (Maar ja, wil je als Ajacied op de banken gaan staan voor een Depay?)
dan moet johnny wel trainen op anticiperen op 20x balverlies per helft.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Stuttgart en AS Roma worden ook nog genoemd als clubs die interesse in Brobbey zouden hebben. Geen idee hoe serieus dat is. Ik lees net wel dat AS Roma Bailey heeft gepresenteerd en dat die vervolgens op de eerste de beste training een spierblessure heeft opgelopen. Als die langskomen is het voor een huurconstructie schat ik dan zo in.

Brobbey doet er verstandig aan om te kiezen voor een club waar hij echt de eerste keuze is. Niet een club die hem er nog even bij pakt. Want dan schiet 'ie er weinig mee op. Daarom zou een soort tussenstap naar een club die misschien iets minder een naam heeft zo slecht nog niet zijn. Kijk even wat verder dan de stad of het aanzien. Is het een goed geleide club? Wie zijn je concurrenten? Past de competitie bij je?
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Het management van Brobbey geeft aan dat hij eventueel nog tot de winter bij Ajax blijft. Voor Ajax is dat een waardeloze situatie.

Waarom zegt men dit? Te hoge vraagprijs, geen van de clubs die zich meldt is aantrekkelijk in de ogen van Brobbey, of allebei?

Die jongen heeft al eens de verkeerde keus gemaakt, natuurlijk. En wie weet denkt hij dat hij zich het komende half jaar kan revancheren. Slechter dan zijn stats van afgelopen seizoen kan niet.
Toppie

Bericht door Toppie »

Brobbey kan beter vertrekken alleen Kroes moet snel doorpakken nog netto 10 dagen...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Yopii schreef: do aug 21, 2025 12:25 pm Het management van Brobbey geeft aan dat hij eventueel nog tot de winter bij Ajax blijft. Voor Ajax is dat een waardeloze situatie.

Waarom zegt men dit? Te hoge vraagprijs, geen van de clubs die zich meldt is aantrekkelijk in de ogen van Brobbey, of allebei?

Die jongen heeft al eens de verkeerde keus gemaakt, natuurlijk. En wie weet denkt hij dat hij zich het komende half jaar kan revancheren. Slechter dan zijn stats van afgelopen seizoen kan niet.
Een half seizoen doorgaan (of uiteindelijk toch een heel seizoen) kan best. Maar dan moeten club én speler er wel echt voor gaan. Nu lijken beide partijen van elkaar af te willen.

Wat clubs betreft vraag ik me af of hij niet te hoge eisen stelt. Als je voor een grote club wil gaan is de kans groot dat ze je erbij nemen. Een wat kleinere club geeft je veel meer kans en dan kun je vanuit daar weer doorgroeien. Soms is zo'n tussenstap beter. Hij moet zich realiseren dat hij stil staat in zijn ontwikkeling en dat de wereld ondertussen verder gaat. Hij stond op enig moment best goed bekend maar inmiddels zijn er nieuwe namen. Vorig seizoen was geloof ik Forest niet goed genoeg. Moet je eens kijken wat die voor een seizoen hebben gehad.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

ik snap het wel,
ajax heeft geen alternatief achter weghorst,
brobbey zijn keuze is dus stade rennes , nou niet echt een luxe bod.

hij kan nu een half jaar draaien, ook in de CL et ajax. wellicht komt de ketchupfles en speelt hij zich in de kaart. Dan heb je kans dat de PL clubs met geblesseerde spitsen wel komen met de geldbuidel.
Voor beide partijen een win win denk ik.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Hoe komt de ketchupfles als je 5-10 mins per wedstrijd krijgt?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

elliquido schreef: do aug 21, 2025 2:29 pm ...
...
Dat is wat mij betreft echt wel de vraag. Als hij denkt dat Liverpool en Bayern langs gaan komen heb ik slecht nieuws. Als ik kijk naar het belang van Brobbey vraag ik me dus af hoe slecht een stap naar een club als Rennes nou is.

Natuurlijk moet de manier van spelen passen en zijn er een aantal voorwaarden die moeten kloppen. Maar ik denk dat hij er goed aan doet om zich niet teveel blind te staren op de naam van een club.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

Marillion schreef: do aug 21, 2025 3:18 pm
...
Dat is wat mij betreft echt wel de vraag. Als hij denkt dat Liverpool en Bayern langs gaan komen heb ik slecht nieuws. Als ik kijk naar het belang van Brobbey vraag ik me dus af hoe slecht een stap naar een club als Rennes nou is.

Natuurlijk moet de manier van spelen passen en zijn er een aantal voorwaarden die moeten kloppen. Maar ik denk dat hij er goed aan doet om zich niet teveel blind te staren op de naam van een club.
precies, maar dan kan hij net zo goed een half jaar ajax in de cl spelen. Ik bedoel, als ajax tegen stade rennes speelt zal niet het sentiment zijn dat we kansloos zijn.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

De energie tussen Ajax en Brobbey lijkt op. Als hij wil blijven om voor zijn kans te gaan kan ik me daar wel iets bij voorstellen maar wel onder voorwaarde dat die energie terugkomt.

De vraag is. Hoe realistisch is dat?
Nil volentibus arduum
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

elliquido schreef:
Marillion schreef: do aug 21, 2025 3:18 pm
...

precies, maar dan kan hij net zo goed een half jaar ajax in de cl spelen. Ik bedoel, als ajax tegen stade rennes speelt zal niet het sentiment zijn dat we kansloos zijn.
Hoe bedoel je spelen? Hij zal 2e spits worden...
Yopii

Bericht door Yopii »

Wat clubs betreft vraag ik me af of hij niet te hoge eisen stelt.
Of Kroes wil hem per se verkopen aan welke club dan ook die goed geld biedt, en Brobbey laat op deze manier weten dat hij zelf uitmaakt waar hij speelt.

Dat is ook een mogelijkheid, toch? Denk aan hoe het met Akpom gelopen is.
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: do aug 21, 2025 4:31 pm
Wat clubs betreft vraag ik me af of hij niet te hoge eisen stelt.
Of Kroes wil hem per se verkopen aan welke club dan ook die goed geld biedt, en Brobbey laat op deze manier weten dat hij zelf uitmaakt waar hij speelt.

Dat is ook een mogelijkheid, toch? Denk aan hoe het met Akpom gelopen is.
Brobbey had niet verwacht bij Rennes te eindigen nee. Ik snap zijn huivering wel. Die jongen lijkt mij zo dom dat hij niet weet waar Frankrijk ligt.
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Een slimmerik lijkt hij niet, inderdaad.

Maar ja, hij moet natuurlijk niets. Als hij niet naar een bepaalde club wil, dan gaat hij niet.
Plaats reactie