Brian Brobbey

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
1
5%
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
23%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
9%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
45%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
18%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

Lionel

Re: Brian Brobbey

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: do aug 21, 2025 5:15 pm Een slimmerik lijkt hij niet, inderdaad.

Maar ja, hij moet natuurlijk niets. Als hij niet naar een bepaalde club wil, dan gaat hij niet.
Natuurlijk niet. Dat is zijn recht. Ik hoop dat hij een knop op kan zetten en onze eerste spits wordt. Weghorst kan er geen kloten van.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Voorlopig legt hij het wel af tegen Weghorst. Ik moet nog zien of hij dat kan omdraaien.

Natuurlijk mag hij blijven als hij dat wil. Hij is volwaardig contractspeler. Mijn gevoel is wat anders. Namelijk dat hij wel wil vertrekken alleen dat hij zichzelf bij een ander niveau clubs binnen ziet komen dan wat de werkelijkheid te bieden heeft. Het risico daarvan is dat die clubs dus niet komen en dat hij vervolgens ongemotiveerd in Amsterdam achterblijft en we nog minimaal een half seizoen blijven tobben. En dat is voor niemand goed.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef: do aug 21, 2025 6:01 pm Voorlopig legt hij het wel af tegen Weghorst. Ik moet nog zien of hij dat kan omdraaien.

Natuurlijk mag hij blijven als hij dat wil. Hij is volwaardig contractspeler. Mijn gevoel is wat anders. Namelijk dat hij wel wil vertrekken alleen dat hij zichzelf bij een ander niveau clubs binnen ziet komen dan wat de werkelijkheid te bieden heeft. Het risico daarvan is dat die clubs dus niet komen en dat hij vervolgens ongemotiveerd in Amsterdam achterblijft en we nog minimaal een half seizoen blijven tobben. En dat is voor niemand goed.
Hij legt het toch af omdat hij weg wilde? Niet omdat Weghorst beter is toch? En hij was geblesseerd.
IK GELOOF!!!!!!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Lionel schreef:
Marillion schreef: do aug 21, 2025 6:01 pm Voorlopig legt hij het wel af tegen Weghorst. Ik moet nog zien of hij dat kan omdraaien.

Hij legt het toch af omdat hij weg wilde? Niet omdat Weghorst beter is toch? En hij was geblesseerd.
Weghorst is in bijna alle facetten beter dan Brobbey. Hij is alleen traag.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lionel

Bericht door Lionel »

Trab schreef: do aug 21, 2025 7:50 pm
Lionel schreef:

Echt? De piek van Brobbey ligt toch vele malen hoger dan die van WW? In goede doen dan.
IK GELOOF!!!!!!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Lionel schreef:
Trab schreef: do aug 21, 2025 7:50 pm
Lionel schreef: Hij legt het toch af omdat hij weg wilde? Niet omdat Weghorst beter is toch? En hij was geblesseerd.

Echt? De piek van Brobbey ligt toch vele malen hoger dan die van WW? In goede doen dan.
Welke piek? Hij heeft er 1x 18 gemaakt in een seizoen. Dat is nou ook niet waar je stijl van achterover slaat. Als Weghorst een heel seizoen speelt maakt hij er 30. Ben ik van overtuigd. Niet dat Weghorst een wereldspits is. Verre van. Zeker in uitwedstrijden als je onder druk staat is zijn gebrek aan snelheid niet echt ideaal. Maar ik vind hem wel beter dan Brobbey. Betere kopper, betere kaatser, slimmere loopacties, betere afmaker. Brobbey kan alleen met z’n kont naar achteren hangen en dan hopen dat de scheids fluit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij kan wel meer dan alleen hangen. In die goede periode was hij ook gevaarlijk in de diepte.

Maar je kunt inderdaad niet blijven teren op zo'n periode. Weghorst doet het gewoon beter. Inderdaad niet alleen met doelpunten maar ik heb 'm bijvoorbeeld ook een aantal keren prima functioneel zien kaatsen. Dat maakt van hem niet de toekomstige spits van Madrid of City maar hij brengt Ajax op dit moment meer dan Brobbey doet.

Was Brobbey een Mislintat aankoop geweest dan was hij hier op basis van afgelopen seizoen echt compleet afgeserveerd.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Brobbey is niet de enige optie voor Rennes. Ze zijn ook bezig met Harder van Sporting.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

https://www.ouest-france.fr/sport/footb ... 66873c7a0d

Rennes lijkt van de baan.
Hij kan wel meer dan alleen hangen. In die goede periode was hij ook gevaarlijk in de diepte
Toen speelde Ajax een ander soort voetbal dan onder FF.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Wat niet wegneemt dat hij evengoed bijzonder veel open kansen heeft verprutst om doelpunten te maken.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Klopt, maar ja, hij voelde zich blijkbaar niet senang. Die privéproblemen kunnen ook meegespeeld hebben.

Ik denk wel dat hij beter kan dan hij het afgelopen seizoen heeft laten zien.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ik voel dit al weer helemaal aan komen, hoor. 30 augustus voor 17 mio naar Lille en Kroes krijgt het niet voor mekaar om een vervanger te regelen, maar geeft dan ook aan dat we Weghorst en Traoré al hebben. Het verhaal rondom de zes en linksback is zo ook netjes geparkeerd, maar we weten nog wel net op tijd Daley Blind te ritselen. Daarmee komt er een fantastische transferperiode tot een einde. :smallgrin.gif:
Toppie

Bericht door Toppie »

Ajax is een randstad uitzendbureau
elliquido

Bericht door elliquido »

Feitelijk zijn ze dat al na verkoop van basten.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

peter schreef: vr aug 22, 2025 9:37 am Ik voel dit al weer helemaal aan komen, hoor. 30 augustus voor 17 mio naar Lille en Kroes krijgt het niet voor mekaar om een vervanger te regelen, maar geeft dan ook aan dat we Weghorst en Traoré al hebben. Het verhaal rondom de zes en linksback is zo ook netjes geparkeerd, maar we weten nog wel net op tijd Daley Blind te ritselen. Daarmee komt er een fantastische transferperiode tot een einde. :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif: dat heet een educated guess. En helaas zijn alle guesses sinds juni van dit jaar grotendeels bewaarheid geworden tot op heden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Yopii schreef:Klopt, maar ja, hij voelde zich blijkbaar niet senang. Die privéproblemen kunnen ook meegespeeld hebben.

Dat hij beter kan dan het afgelopen seizoen is een understatement. Feit is dat hij al vanaf 2010 in de opleiding zit en niet kan koppen, niet kan afmaken, technisch beperkt is, slecht positie kiest voor het doel en domme loopacties maakt.
Ik dacht dat de insteek van de Cruijff revolutie was meer aandacht voor het individu, performance coaches etc. Daar lijkt in het geval Brobbey weinig mee gedaan te zijn.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Trab schreef: vr aug 22, 2025 2:30 pm
Yopii schreef:Klopt, maar ja, hij voelde zich blijkbaar niet senang. Die privéproblemen kunnen ook meegespeeld hebben.

Dat hij beter kan dan het afgelopen seizoen is een understatement. Feit is dat hij al vanaf 2010 in de opleiding zit en niet kan koppen, niet kan afmaken, technisch beperkt is, slecht positie kiest voor het doel en domme loopacties maakt.
Ik dacht dat de insteek van de Cruijff revolutie was meer aandacht voor het individu, performance coaches etc. Daar lijkt in het geval Brobbey weinig mee gedaan te zijn.

Hij scoorde veel in de jeugd omdat hij alles op kracht kon doen, hij was vrijwel altijd sterker dan z'n tegenstander. In feite heeft z'n fysiek hem een vals gevoel van kwaliteit gegeven en heeft hij (blijkbaar) niet aan z'n zwakke punten gewerkt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Cluijffert

Brobbey - aardig jongeman verder hoor - is in die zin de personificatie van veel wat er mis is met Ajax.

Denk aan de opleiding, denk aan de scouting, denk aan het transfer- en spelersbeleid, denk aan de cultuur waar ajax deejunah een objectief te grote factor is bij functie toewijzing en aankopen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Yopii

Bericht door Yopii »

De insteek zeker, maar dan moest het wel uitgevoerd worden.

Jeugdtrainers willen winnen. Brobbey scoorde aan de lopende band.
LucaS

Bericht door LucaS »

Hij kreeg toch bijles van John Bosman tijdje terug?
I think I lost my fucking headache
Cluijffert

LucaS schreef: za aug 23, 2025 1:51 pm Hij kreeg toch bijles van John Bosman tijdje terug?
Dat was nog onder vh Schip. Het zou me niets verbazen als (ook) dit een stille dood is gestorven. Het heeft hem in ieder geval niet verder gebracht. Maar goed, zoals gezegd is het falen van Brobbey symptomatisch voor het falen van de Ajax opleiding.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Van de opleiding maar toch ook wel van de begeleiding bij het eerste elftal. Het moet toch mogelijk zijn om iets te doen aan zijn manier van afwerken bijvoorbeeld. Als je hem laat trainen op zijn balans en lichaamshouding is er al vrij veel te winnen. En als je hem dan ook nog aan zijn verstand krijgt dat gecontroleerd plaatsen van een bal beter is dan zo hard mogelijk rammen dan ben je zomaar 10 doelpunten verder.

Ik zie daar dus geen enkele verbetering in. Dat is echt wel gek.
Nil volentibus arduum
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Marillion schreef: za aug 23, 2025 3:22 pm En als je hem dan ook nog aan zijn verstand krijgt dat ...
Ik vrees dat dat de crux is. Brobbey is een dommekracht. Sterk als een os, maar niet bepaald de slimste. Die ook nog eens supergevoelig is voor tegenslagen en zich op laat fokken door zijn frustraties.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

Marillion schreef: za aug 23, 2025 3:22 pm Van de opleiding maar toch ook wel van de begeleiding bij het eerste elftal. Het moet toch mogelijk zijn om iets te doen aan zijn manier van afwerken bijvoorbeeld. Als je hem laat trainen op zijn balans en lichaamshouding is er al vrij veel te winnen. En als je hem dan ook nog aan zijn verstand krijgt dat gecontroleerd plaatsen van een bal beter is dan zo hard mogelijk rammen dan ben je zomaar 10 doelpunten verder.

Ik zie daar dus geen enkele verbetering in. Dat is echt wel gek.
Het lijkt mij vrij duidelijk: motoriek, coördinatie, snelheid en soepelheid, reactiesnelheid, enz zijn aangeboren. Je kunt zelfs zesjarigen daarop testen. Fysieke kracht is ook zoiets, daarin zijn al grote verschillen tussen jonge kinderen.

Ik zie het zo: een kind dat ver bovengemiddeld is qua coördinatie kan techniek aanleren. Daarom is het niet zinvol om puur op techniek te selecteren. Techniek ontwikkelt een kind door te oefenen. Aan de snelheid waarmee hij iets oppikt lees je zijn talent af, niet aan wat hij al kan. Misschien heeft hij meer geoefend dan een ander.

Je zou kunnen zeggen dat Brobbey, die duizenden uren in de opleiding van Ajax heeft geoefend, niet zo heel hoog scoort op bepaalde punten. Zijn motoriek is bijvoorbeeld vrij lomp.

Verder heb je natuurlijk nog de mentale kant. Gedrevenheid geeft de doorslag. Zou Jari Litmanen zo'n uniek talent zijn geweest? Mentaliteit zit in een talent... of niet. Relatief veel talenten haken af omdat ze het niet kunnen opbrengen. De beste voetballers hebben een ongelooflijke intrinsieve motivatie. Die willen elke wedstrijd weer de beste zijn.
Lionel

Bericht door Lionel »

Maar wie zegt dat ze er bij Ajax niet alles uit gehaald hebben en dat dit het is?
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie