Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS »

Ik weet niks van Boadu. Maar 6 goals in 1000 minuten is toch niet superslecht? Das een stuk of 18/19 in een seizoen van 34 wedstrijden
I think I lost my fucking headache
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Punt is volgens mij dan ook dat hij zelden een seizoen als regelmatige basisspeler volmaakt.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij is volgens mij vooral ook een speler die ruimte nodig heeft. Bij Bochum krijg je die wel maar bij Ajax niet. Bij Twente heeft hij toch recent ook geen enkele indruk gemaakt?
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/16 ... boadu.html

Hahahahaha. Je gelooft het niet, hè? :eusa_silenced.gif:
Cluijffert

"Dus ik denk dat Ajax echt wel hoopt snel zaken te kunnen doen over Brobbey. Dan gaat dit hem wel worden, denk ik", aldus Verweij. Maar of dat nog gaat gebeuren, zal lastig worden. "Een speler die vorig seizoen vier keer gescoord heeft voor 25 miljoen verkopen, is niet makkelijk."

Ik zie dat er al wordt voorgesorteerd op een aanzienlijk lager bedrag.
Allemaal zodat we deze toppert kunnen binnenhalen (die vervolgens inderdaad de blessuregevoelige en niet zo betrouwbare aanvaller is die niet in het systeem past van een club die - volgens het deejunah - vooral dominant op de helft van de tegenstander zou moeten spelen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Paul1985

Bericht door Paul1985 »

Yopii schreef: ma aug 25, 2025 4:50 pm https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/16 ... boadu.html

Deze is wel erg opzichtig van Mike. Alsof wij het ons kunnen permitteren om vier spitsen onder contract te hebben….

Alex probeert wanhopig iets te spinnen denk ik.
Yopii

Bericht door Yopii »

Hij komt uit Amsterdam, is dat even mooi! :blub.gif:
Ik zie dat er al wordt voorgesorteerd op een aanzienlijk lager bedrag.
Maar zijn salaris is van de loonlijst, yes, yes! :headbang.gif:
Deze is wel erg opzichtig van Mike. Alsof wij het ons kunnen permitteren om vier spitsen onder contract te hebben….
Precies, is gewoon flauwekul.

Wij kunnen het ons overigens ook niet permitteren om zulke spelers onder contract te hebben.
Cluijffert

Een Man City kan het zich permitteren om per seizoen een aantal missers te hebben. Alleen op naam al worden die seizoenen later afgevoerd tegen een aardig bedrag naar een club in het Championship of een buitenlandse club die denkt dat alles wat van City vandaan komt, toptalenten zijn.

Maar Ajax kon dat wellicht ooit, maar tegenwoordig moet gewoon alles raak zijn. Daarvoor heb je een hele goede scouting nodig en een TD die weet wat ie doet samen met zijn rijke netwerk.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Yopii schreef: ma aug 25, 2025 4:50 pm https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/16 ... boadu.html

Ik mis het woord 'kapen'. Van de T is het wel Mike die vooral de buikspreekpop is. Ik zie bij Falentijn toch af en toe al wat twijfels.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Nog een week om wat te doen...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Heb er weinig fiducie in. Hooguit nog Brobbey weg en dan Boadu en Blind terug.

Dat zou best een clusterfuck zijn.
Cluijffert

Ja, als we de komst van Boadu en Blind elk afzonderlijk tellen, heb ik nu al bingo op mijn Ajax-clusterfuck 2025-2026 kaart.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik vraag me af hoe Brobbey er in zit momenteel. Is hij bereid en in staat om er nog een (half?) seizoen vol voor te gaan bij Ajax? Als dat het geval is heb ik liever dat hij blijft en dat Boadu niet komt.

Met een beetje geluk speelt hij een beter seizoen en gaat z'n waarde omhoog. En kan hij straks naar een club die hij wel ziet zitten. Het is niet ideaal gezien vorig seizoen maar dit gaat anders richting een rampscenario waar we hem last minute voor te weinig laten gaan, wellicht zelfs via huur. En dat wij dan vervolgens met Boadu zitten of dat we dat te laat afronden en dat het Traore en Konadu gaat worden.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef: di aug 26, 2025 8:24 am Ik vraag me af hoe Brobbey er in zit momenteel. Is hij bereid en in staat om er nog een (half?) seizoen vol voor te gaan bij Ajax? Als dat het geval is heb ik liever dat hij blijft en dat Boadu niet komt.

Met een beetje geluk speelt hij een beter seizoen en gaat z'n waarde omhoog. En kan hij straks naar een club die hij wel ziet zitten. Het is niet ideaal gezien vorig seizoen maar dit gaat anders richting een rampscenario waar we hem last minute voor te weinig laten gaan, wellicht zelfs via huur. En dat wij dan vervolgens met Boadu zitten of dat we dat te laat afronden en dat het Traore en Konadu gaat worden.
Eens. Dit wordt een ramp.
IK GELOOF!!!!!!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Oh ironie; twee jaar geleden speelden we Russische roulette door met een abominable selectie vol op de aanval te spelen; wie rendeerde als een van de weinigen? Brobbey, het paste bij zijn spel om aanvallend te spelen; vorig jaar speelden we ultraververdedigend en wie scoorde nauwelijks en was vooral eendimensionaal aan het Grieks worstelen? Brobbey. Wat hadden we dan wel voor spits moeten hebben? Een snelle countersspits, zoals God betere ‘t: Boadu. In dat spel was ie vrees ik nog steeds een bedroevende aankoop; maar enigszins (met de nadruk op: enigszins) verklaarbaar.

Dit jaar spelen we weer aanvallend en veel op de helft van de tegenstander (althans dat is de gedachte). Wie zou dan weer kunnen renderen? Brobbey. Wat heb je zeker niet nodig? Een snelle counterspits als Boadu, want die krijgt de ruimte niet.

Wat gaat Kroes nu serieus overwegen….?
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Farioli speelde geen countervoetbal, hij speelde langzaam voetbal. Dat wil zeggen: hij koos bewust voor een trage opbouw, met veel korte passes, om te voorkomen dat zijn eigen spelers uit positie zouden staan bij balverlies.

Boadu had het nog veel zwaarder gehad onder Farioli dan Brobbey.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef: di aug 26, 2025 8:24 am Ik vraag me af hoe Brobbey er in zit momenteel. Is hij bereid en in staat om er nog een (half?) seizoen vol voor te gaan bij Ajax? Als dat het geval is heb ik liever dat hij blijft en dat Boadu niet komt.

Idealiter daalt bij he in dat hij niet 'weg' komt als hij zo weinig blijft scoren.

In de MLB zijn spelers vaak net even wat scherper en meer aanwezig in een 'contract jaar'.

Show yourself. Daar profiteert hijzelf van, en Ajax ook.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ja, er ligt echt wel een argument voor hem om de knop om te zetten. Maar lukt dat ook? Ik weet niet hoe sterk hij mentaal is eerlijk gezegd.

En ik vraag me af of hij nu helemaal vrij is van dat gedoe met die bedreigingen. Als dat nog actueel is en in zijn hoofd zit helpt dat ook niet. Is dat allemaal in orde dan moet hij nog fit zijn. Fysiek blijft 'ie toch ook kwetsbaar.

Dan nu de kansen. Weghorst is voorlopig echt wel de eerste spits. Maar wanneer Ajax sterkere tegenstanders treft en we wat meer teruggetrokken moeten spelen heb je minder aan Weghorst. Dus juist in de wat grotere wedstrijden liggen er voor hem kansen om zich te onderscheiden.
Nil volentibus arduum
Cluijffert

Marillion schreef: di aug 26, 2025 9:25 am Ja, er ligt echt wel een argument voor hem om de knop om te zetten. Maar lukt dat ook? Ik weet niet hoe sterk hij mentaal is eerlijk gezegd.

En ik vraag me af of hij nu helemaal vrij is van dat gedoe met die bedreigingen. Als dat nog actueel is en in zijn hoofd zit helpt dat ook niet. Is dat allemaal in orde dan moet hij nog fit zijn. Fysiek blijft 'ie toch ook kwetsbaar.

Dan nu de kansen. Weghorst is voorlopig echt wel de eerste spits. Maar wanneer Ajax sterkere tegenstanders treft en we wat meer teruggetrokken moeten spelen heb je minder aan Weghorst. Dus juist in de wat grotere wedstrijden liggen er voor hem kansen om zich te onderscheiden.
Dat is dan ook de catch22 bij hem, want hij heeft (veel) vertrouwen en ritme nodig om te komen tot prestaties (lees: goals). Dus met WW als eerste spits (terecht in mijn ogen) gaat Brobbey zich (ook) niet in grotere wedstrijden kunnen manifesteren.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Als hij die schakel niet kan omzetten dan heeft hij ook niets te zoeken bij de clubs van het niveau waar hij zichzelf wel ziet spelen.

Ben het overigens wel met je eens. Zo van buitenaf bekeken lijkt hij het er moeilijk mee te hebben. Al kan het ook zijn dat die mentale onrust veel meer uit die bedreigingen komt. Wanneer zoiets speelt zit je natuurlijk niet lekker in je vel.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Het vertrouwen in Brobbey is nul. Kroes leurt al maanden met hem, Heitinga kiest voor WW. Lijkt me een uitgangspunt van niets voor Brobbey.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

WW heeft dit jaar in 3 wedstrijden al bijna evenveel gescoord als Brobbey heel vorig seizoen... Dus ja het is logisch dat Brobbey geen kans krijgt.
Yopii

Bericht door Yopii »

Scorebordjournalistiek!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Yopii schreef: di aug 26, 2025 10:35 am Scorebordjournalistiek!
Jij bent wel gecharmeerd van Brobbey, niet? Maar zie jij hem nog slagen bij Ajax?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Yopii

Bericht door Yopii »

Neuh, ik vind hem technisch zwak, maar ja, oersterke spelers zijn wel in trek. Hij kan wel beter dan hij afgelopen seizoen heeft laten zien. Zal wel een voor hem negatieve combinatie van spelsysteem en persoonlijke omstandigheden zijn geweest.

Hij is heus niet slechter dan Boadu, en die ging destijds voor flink wat geld weg, meen ik me te herinneren.
Plaats reactie