Brian Brobbey

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
1
5%
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
23%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
9%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
45%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
18%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

Yopii

Re: Brian Brobbey

Bericht door Yopii »

Dat is niet mijn punt. Of juist wel. :smallgrin.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Yopii schreef: zo aug 24, 2025 3:11 pm
Marillion schreef: za aug 23, 2025 3:22 pm Van de opleiding maar toch ook wel van de begeleiding bij het eerste elftal. Het moet toch mogelijk zijn om iets te doen aan zijn manier van afwerken bijvoorbeeld. Als je hem laat trainen op zijn balans en lichaamshouding is er al vrij veel te winnen. En als je hem dan ook nog aan zijn verstand krijgt dat gecontroleerd plaatsen van een bal beter is dan zo hard mogelijk rammen dan ben je zomaar 10 doelpunten verder.

Ik zie daar dus geen enkele verbetering in. Dat is echt wel gek.
Het lijkt mij vrij duidelijk: motoriek, coördinatie, snelheid en soepelheid, reactiesnelheid, enz zijn aangeboren. Je kunt zelfs zesjarigen daarop testen. Fysieke kracht is ook zoiets, daarin zijn al grote verschillen tussen jonge kinderen.

Ik zie het zo: een kind dat ver bovengemiddeld is qua coördinatie kan techniek aanleren. Daarom is het niet zinvol om puur op techniek te selecteren. Techniek ontwikkelt een kind door te oefenen. Aan de snelheid waarmee hij iets oppikt lees je zijn talent af, niet aan wat hij al kan. Misschien heeft hij meer geoefend dan een ander.

Je zou kunnen zeggen dat Brobbey, die duizenden uren in de opleiding van Ajax heeft geoefend, niet zo heel hoog scoort op bepaalde punten. Zijn motoriek is bijvoorbeeld vrij lomp.

Verder heb je natuurlijk nog de mentale kant. Gedrevenheid geeft de doorslag. Zou Jari Litmanen zo'n uniek talent zijn geweest? Mentaliteit zit in een talent... of niet. Relatief veel talenten haken af omdat ze het niet kunnen opbrengen. De beste voetballers hebben een ongelooflijke intrinsieve motivatie. Die willen elke wedstrijd weer de beste zijn.
Ja, die analyse deel ik grotendeels.

Ik denk wel dat er ook op deze leeftijd nog wel aan te sleutelen is. Het ergste is dat totaal ongecontroleerde afwerken. Leer een schot plaatsen en leg niet al je frustraties in zulke situaties. Als je daar dag in dag uit aan werkt kan het toch niet anders dan dat je daar iets van vooruitgang mee boekt?
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Niet bij de selectie vandaag.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
elliquido

Bericht door elliquido »

Brian Brobbey zit dit weekend niet bij de selectie van Ajax voor de wedstrijd tegen FC Volendam. De spits heeft zijn hoofd er niet bij en heeft vrij gekregen van de club.

Brobbey wil een transfer maken, maar heeft die nog altijd niet gekregen. De transferkoorts is tot grote hoogte gestegen en daarom vindt Brobbey het moeilijk zich te focussen op Ajax. Trainer John Heitinga heeft nu in samenspraak met de clubleiding besloten om Brobbey tot volgende week vrij te geven zodat hij zijn gedachten weer op orde kan brengen. Don-Angelo Konadu neemt tegen Volendam waarschijnlijk zijn plek in.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Tja, het moet maar weer dan. Begint zo wel een flink probleem dossier te worden.

De realiteit is denk ik dat er hier en daar wel wat interesse is maar dat Brobbey daar geen interesse in heeft. Hij heeft dus een andere competitie of andere clubs in zijn hoofd. Dat is natuurlijk zijn goed recht maar als ze nu niet komen is er maar één manier om die interesse wel op te wekken. En dat is presteren.

Ik kan hier wel mee leven als hij deze tijd dan gebruikt om zichzelf te resetten. Hij heeft privé ook een lastige tijd gehad (hoop dat dit echt voorbij is). Vanaf de volgende speelronde dan wel graag een op en top gemotiveerde spits die het doel heeft om Weghorst uit de basis te spelen.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik denk dat hij het waanidee heeft naar de subtop in een vd grote competities te kunnen
I think I lost my fucking headache
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat is ook mijn gevoel. Dat zijn wensen niet passen bij de huidige realiteit.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik wil niet flauw doen, maar die spits van Groningen heeft er nu al.meer inliggen dan Brobbey in het volledige vorige seizoen.
20-25 miljoen is echt de hoofdprijs voor Ajax
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Terwijl hij juist bij een kleinere club in een grotere competitie zich beter kan onderscheiden. Maar goed, ik denk dat hij gewoon teveel kwaliteit mist over de gehele linie. Ik denk dat we blij mogen zijn als we ons geld terugkrijgen (originele aankoopprijs, niet huidige boekwaarde).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
zeux

Bericht door zeux »

raymon schreef: za aug 30, 2025 10:40 am Terwijl hij juist bij een kleinere club in een grotere competitie zich beter kan onderscheiden. Maar goed, ik denk dat hij gewoon teveel kwaliteit mist over de gehele linie. Ik denk dat we blij mogen zijn als we ons geld terugkrijgen (originele aankoopprijs, niet huidige boekwaarde).
In retrospectief nooit terug moeten halen.
Niet alleen omdat hij totaal niet presteert, maar die vorige transfer was ook al gedoe. In die zin een 'probleemjongen'.

Brobbey is een typisch geval van 'De Wet van Mano': in zijn eerste jaar - als invaller - belangrijke goals en daar teert hij nu al jaaaaaaaren op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
LucaS

Bericht door LucaS »

Er zijn wel verzachtende omstandigheden, maar in principe heb je gelijk
Yopii

Bericht door Yopii »

Hoe zou die jongen aan dat waanidee zijn gekomen, rara...

Daar heeft Ajax toch zelf voor gezorgd? :confused.gif:
Lionel

Bericht door Lionel »

Vorig jaar een goede pot tegen de Duitsers gespeeld. Die is ook wel blijven hangen.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

Zegt ook veel toch?
Yopii

Bericht door Yopii »

Directeur spelersbeleid Marc Overmars vertelde op de clubsite blij te zijn met de terugkeer van Brobbey. "Hij is een hele eerlijke man. Hij zei tegen me: als je Ajax verlaat, ga je je jeugdjaren – je mooiste jaren – missen. Daar had hij sowieso gelijk in. Marc was er wel een beetje kapot van. Het is goed om terug te zijn. Amsterdam is sowieso mijn thuis en Ajax ook gewoon mijn cluppie."
Ze hebben hem wijsgemaakt dat hij heel goed is, er is veel geld voor hem betaald.

Talenten worden bij Ajax op het paard gezet. De een is nog meer supertalent dan de ander.

De beperkingen van Brobbey zijn duidelijk.

Zulke jongens, vooral als ze niet zo slim zijn, zien zichzelf al in een penthouse in Madrid of Londen. Dan hakt de realiteit erin.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Heerlijk nieuws, snel doorschakelen!
Yopii

Bericht door Yopii »

Welk nieuws?
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Hij zit niet bij de selectie, dus er komt waarschijnlijk snel een transfer aan!
Yopii

Bericht door Yopii »

Of hij is gewoon teleurgesteld.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: za aug 30, 2025 11:19 am
Directeur spelersbeleid Marc Overmars vertelde op de clubsite blij te zijn met de terugkeer van Brobbey. "Hij is een hele eerlijke man. Hij zei tegen me: als je Ajax verlaat, ga je je jeugdjaren – je mooiste jaren – missen. Daar had hij sowieso gelijk in. Marc was er wel een beetje kapot van. Het is goed om terug te zijn. Amsterdam is sowieso mijn thuis en Ajax ook gewoon mijn cluppie."
Ze hebben hem wijsgemaakt dat hij heel goed is, er is veel geld voor hem betaald.

Talenten worden bij Ajax op het paard gezet. De een is nog meer supertalent dan de ander.

De beperkingen van Brobbey zijn duidelijk.

Zulke jongens, vooral als ze niet zo slim zijn, zien zichzelf al in een penthouse in Madrid of Londen. Dan hakt de realiteit erin.
Tot aan afgelopen seizoen heeft ie het altijd gewoon best prima gedaan. Had goede cijfers, een aardig moyenne en heeft een aantal belangrijke goals gemaakt in belangrijke wedstrijden (denk aan psv uit, Utrecht uit, Lille uit, etc.). Dat wordt wel heel snel vergeten nu.
Yopii

Bericht door Yopii »

Oké, maar wat hij nu niet kan, kon hij toen ook niet. Ze kenden hem door en door, hij loopt van jongs af bij Ajax rond.

Die jongen heeft bepaalde kwaliteiten, maar hij heeft ook een hoop niet. Hij is 'net' wat te beperkt voor de top.

Bij Ajax zagen ze een topspits in wording in hem. Over het algemeen worden onze talenten te hoog ingeschat.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Maar ondanks bepaalde beperkingen zag het dus lange tijd goed uit met hem. In die wedstrijd tegen de Duitsers liet ie zien ook op dat niveau prima mee te kunnen. Dat de club positief was tov Brobbey was helemaal niet gek.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

raymon schreef:Terwijl hij juist bij een kleinere club in een grotere competitie zich beter kan onderscheiden. Maar goed, ik denk dat hij gewoon teveel kwaliteit mist over de gehele linie. Ik denk dat we blij mogen zijn als we ons geld terugkrijgen (originele aankoopprijs, niet huidige boekwaarde).
Dat betwijfel ik dan weer; hij gedijt het beste in een offensief spelende ploeg die veel op de helft van de tegenstander staat; dat is bepaald niet de algemene speelwijze van kleinere clubs in grote competities.
columbus

Bericht door columbus »

Ongelooflijk eigenlijk de voetballerij is de enige beroepsgroep waar je een week vrij krijgt omdat je er ‘even niet bij bent” omdat je graag een transfer wilt maken. En er tegelijkertijd in de waan leven dat er een topclub langskomt om je met de fantastische statistieken op te halen.

Vergelijken mag niet maar kan er inmiddels steeds slechter tegen dat diva en kleuter gedrag. Sprak op mijn werk een oncoloog. Had een lange ingreep achter de rug en een slecht nieuws gesprek en het was pas 11:30
Yopii

Bericht door Yopii »

Die hoeft niet voor de ogen van miljoenen een topprestatie te leveren. Voetballers staan onder grote druk.

Ik vind de vergelijking niet eerlijk.

Brobbey is het hele seizoen afgekraakt. Ik begrijp wel dat hij weg wil. Ik begrijp ook dat hij niet ergens heen wil waar hij niet heen wil.
Plaats reactie