Dat bedoel ik vooral. Hij kraakte hem continu af. En hier leek het consensus te zijn (bij mij ook) dat dat kwam doordat hij geen info kreeg van Ten Hag. Dan zou je niet meteen verwachten dat ie hem nu op deze manier zou pushen.Yopii schreef: di sep 02, 2025 12:08 pm Vooral omdat hij Ten Hag bij zijn komst naar Ajax afkraakte.![]()
John Heitinga en Marcel Keizer de ex-trainers
Moderator: mods
Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
het erge is dat de gehele pers, insiders en cs heitinga echt als nitwit afschilderen. Ik zie nergens een uitzondering. Nou moet je niet altijd luisteren naar de pers en cs, maar iedereen ziet dit toch.
Het is echt een strategische fout dat we weer voor een onbewezen trainer gaan. Van gaal was misschien de laatste uitzondering, maar die kwam vanuit de jeugdtrainers en is onderwijzer geweest, waarbij je didactisch in het algemeen meer vaardigheden hebt.
Het is echt een strategische fout dat we weer voor een onbewezen trainer gaan. Van gaal was misschien de laatste uitzondering, maar die kwam vanuit de jeugdtrainers en is onderwijzer geweest, waarbij je didactisch in het algemeen meer vaardigheden hebt.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Soms lijkt het erop dat Kroes een Mislintat-obsessie heeft. Werkelijk elke beslissing van Mislintat wil hij ongedaan maken.
De balans: de aankopen van Mislintat waren slecht (al hadden we meer uit de verkopen van Mikautadze en Akpom kunnen halen), zijn verkopen waren oké en zijn besluit om Heitinga eruit te gooien was juist. Daarentegen had hij Steijn niet moeten aanstellen, al zat hij in een lastige situatie omdat de trainer zo nodig een Nederlander moest zijn.
Las trouwens dat de Bestuursraad nu weer een Nederlander wilde, mede daarom Heitinga. DNA ook nog, dus.
De balans: de aankopen van Mislintat waren slecht (al hadden we meer uit de verkopen van Mikautadze en Akpom kunnen halen), zijn verkopen waren oké en zijn besluit om Heitinga eruit te gooien was juist. Daarentegen had hij Steijn niet moeten aanstellen, al zat hij in een lastige situatie omdat de trainer zo nodig een Nederlander moest zijn.
Las trouwens dat de Bestuursraad nu weer een Nederlander wilde, mede daarom Heitinga. DNA ook nog, dus.
Van Gaal zat bij Ajax en deed de veldtrainingen voor Beenhakker.Van gaal was misschien de laatste uitzondering, maar die kwam vanuit de jeugdtrainers en is onderwijzer geweest, waarbij je didactisch in het algemeen meer vaardigheden hebt.
Laatst gewijzigd door Yopii op di sep 02, 2025 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cluijffert
Ja, alsof hij ruzie heeft gehad omdat een collega van hem wel alle nieuwtjes krijgt uit de boezem van de club. Onderschat niet de ego van Valentijn, die is legendarisch op de burelen van de T.Mr. Ajax schreef: di sep 02, 2025 12:02 pm Overigens vind ik de teksten van Falentijn de laatste weken/maanden best opvallend. Die is ondertussen keihard tegen zowel Kroes als Heitinga aan het knallen en pusht nu expliciet Ten Hag. Curieus, of niet?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
De aanstelling van het duo Heitinga en Keizer is gewoon onbegrijpelijk. We zien allemaal gebeuren waar we op voorhand bang voor waren.
Waar ik zo van opkijk is het volgende. Farioli was echt wel een verrassende keuze en daar is kennelijk een behoorlijk fors traject aan vooraf gegaan waar dagen met elkaar is gesproken. Er is gekeken naar zijn prestaties. Hij heeft zich moeten presenteren en hij heeft zijn manier van werken moeten verkopen. En vervolgens is er gezamenlijk echt wel veel werk verzet om de club te professionaliseren. De trainer was onze belangrijkste aankoop.
En dan kom je daarna uit bij dit duo. Ze zijn nergens succesvol geweest en je gaat mij niet vertellen dat het proces rondom hun aanstelling qua zorgvuldigheid ook maar in de buurt is gekomen van het traject bij Farioli.
Gisteren luisterde ik naar de Branie podcast. De journalist van het Parool gaf aan wat eerder al wel naar buiten is gekomen. Namelijk dat ze eigenlijk Keizer wilde hebben maar dat die de voorkeur had voor een rol in de luwte. Heitinga is daar vervolgens dus bijgezocht om het pakketje compleet te maken. Wat is dat nou voor een vertrekpunt dan?
Dat verdomde Ajax DNA. Ik ben er echt helemaal klaar mee als dit het resultaat is. Je ziet het ook op tv of andere media bronnen. Zo'n Van der Vaart die gezellig zit te babbelen alsof hij op cafe zit. Bij Langs de Lijn hoorde ik zondag de voormalige kroonprins Maduro. Goh wat was die tactisch sterk. Die moesten we echt ophalen vanuit Almere destijds. Er komt alleen maar onzin uit. En nu zien we de laatste dagen via zo'n Sean Steur detail weer hoe voor de zoveelste keer Danny Blind aan de touwtjes aan het trekken is. Zo te zien met allerlei rampzalige gevolgen. Hij was als speler echt geweldig maar kan die man een keer thuis gaan zitten?
Waar ik zo van opkijk is het volgende. Farioli was echt wel een verrassende keuze en daar is kennelijk een behoorlijk fors traject aan vooraf gegaan waar dagen met elkaar is gesproken. Er is gekeken naar zijn prestaties. Hij heeft zich moeten presenteren en hij heeft zijn manier van werken moeten verkopen. En vervolgens is er gezamenlijk echt wel veel werk verzet om de club te professionaliseren. De trainer was onze belangrijkste aankoop.
En dan kom je daarna uit bij dit duo. Ze zijn nergens succesvol geweest en je gaat mij niet vertellen dat het proces rondom hun aanstelling qua zorgvuldigheid ook maar in de buurt is gekomen van het traject bij Farioli.
Gisteren luisterde ik naar de Branie podcast. De journalist van het Parool gaf aan wat eerder al wel naar buiten is gekomen. Namelijk dat ze eigenlijk Keizer wilde hebben maar dat die de voorkeur had voor een rol in de luwte. Heitinga is daar vervolgens dus bijgezocht om het pakketje compleet te maken. Wat is dat nou voor een vertrekpunt dan?
Dat verdomde Ajax DNA. Ik ben er echt helemaal klaar mee als dit het resultaat is. Je ziet het ook op tv of andere media bronnen. Zo'n Van der Vaart die gezellig zit te babbelen alsof hij op cafe zit. Bij Langs de Lijn hoorde ik zondag de voormalige kroonprins Maduro. Goh wat was die tactisch sterk. Die moesten we echt ophalen vanuit Almere destijds. Er komt alleen maar onzin uit. En nu zien we de laatste dagen via zo'n Sean Steur detail weer hoe voor de zoveelste keer Danny Blind aan de touwtjes aan het trekken is. Zo te zien met allerlei rampzalige gevolgen. Hij was als speler echt geweldig maar kan die man een keer thuis gaan zitten?
Nil volentibus arduum
Ze vonden Farioli veel te eigenwijs. Blijkbaar stelde die allerlei zaken aan de orde waar hij ver vandaan had moeten blijven, omdat hij op lange tenen ging staan.
Neem bijvoorbeeld het people management binnen Ajax: als een speler mislukt, is dat de schuld van de speler. Er wordt niet gekeken of de de club te weinig heeft gedaan om ervoor te zorgen dat de speler kan presteren. Nee, we laten het over aan Herman Pinkster, die ligt zo goed binnen de club. Zelfs als er aantoonbaar fouten worden gemaakt verandert er niets. Dat kost de club miljoenen. Voorheen hadden we David Endt, ook zo'n drama.
Uit de reactie van de spelers kun je opmaken dat het people management van FF goed was, tegelijkertijd geeft het ook aan hoe het daarvoor was, namelijk niet bestaand. Nu zit er een échte Ajacied op de post van TD (van het derde elftal, jazeker), die solt met spelers alsof ze gebruiksvoorwerpen zijn. We zijn dus weer terug bij af.
De zoveelste comeback van Blind is ook symptoom: die heeft nooit iets gepresteerd na zijn carrière maar zit vuistdiep in de vereniging. Nu heeft hij zich ingegraven met in zijn rug LVG, die zichzelf ongeschikt vindt als adviseur en zit te pimpelen op zijn terras. Never mind dat Cruijff zijn kop moest houden omdat hij in Spanje woonde.
Samen zetten ze Kroes onder druk om Daley terug te halen, over een dubbele agenda gesproken. Het kan allemaal bij de mooiste club van het land, die ook de meest verrotte is. 
Neem bijvoorbeeld het people management binnen Ajax: als een speler mislukt, is dat de schuld van de speler. Er wordt niet gekeken of de de club te weinig heeft gedaan om ervoor te zorgen dat de speler kan presteren. Nee, we laten het over aan Herman Pinkster, die ligt zo goed binnen de club. Zelfs als er aantoonbaar fouten worden gemaakt verandert er niets. Dat kost de club miljoenen. Voorheen hadden we David Endt, ook zo'n drama.
Uit de reactie van de spelers kun je opmaken dat het people management van FF goed was, tegelijkertijd geeft het ook aan hoe het daarvoor was, namelijk niet bestaand. Nu zit er een échte Ajacied op de post van TD (van het derde elftal, jazeker), die solt met spelers alsof ze gebruiksvoorwerpen zijn. We zijn dus weer terug bij af.
De zoveelste comeback van Blind is ook symptoom: die heeft nooit iets gepresteerd na zijn carrière maar zit vuistdiep in de vereniging. Nu heeft hij zich ingegraven met in zijn rug LVG, die zichzelf ongeschikt vindt als adviseur en zit te pimpelen op zijn terras. Never mind dat Cruijff zijn kop moest houden omdat hij in Spanje woonde.
Ik denk dat letterlijk hetzelfde is gebeurd als in de tijd in 2017 met Peter Bosz, dat hij moest maar vertrekken vanwege de problemen die hij had met Bergkamp en zo. En Overmars is gewoon onder druk gezet om een echte Ajacied te aanstellen uit de boezem van de club, en dat was inderdaad Marcel Keijzer. En nu zitten we eigenlijk in dezelfde positie. Marcel Keijzer faalde in de tijd, zoals we allemaal weten, grandioos, waardoor hij uiteindelijk met Overmars vrij hand kreeg om Erik ten Hag aan te stellen. En nu zitten we weer in de situatie dat hij en Keijzer natuurlijk compleet gaan falen. Dat zie je nu al aankomen. Ik denk ergens in november of december, dan staat Ajox op een onoverbrugbare achterstand, zijn we uit de beker geknikkerd en kansloos in de Champions League. Ja, dan zal waarschijnlijk Kroes nu wel die twee eruit knikkeren om zijn eigen trainer aan te stellen, denk ik. Het is gewoon letterlijk een herhaling van wat er eerder is gebeurd.Marillion schreef: di sep 02, 2025 12:37 pm De aanstelling van het duo Heitinga en Keizer is gewoon onbegrijpelijk. We zien allemaal gebeuren waar we op voorhand bang voor waren.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
In de vergelijking zou Kroes na het 'moetje' - dat faalt - doorschakelen naar iemand die wel wat kan...Nihad schreef: di sep 02, 2025 6:22 pm
Ik denk dat letterlijk hetzelfde is gebeurd als in de tijd in 2017 met Peter Bosz, dat hij moest maar vertrekken vanwege de problemen die hij had met Bergkamp en zo. En Overmars is gewoon onder druk gezet om een echte Ajacied te aanstellen uit de boezem van de club, en dat was inderdaad Marcel Keijzer. En nu zitten we eigenlijk in dezelfde positie. Marcel Keijzer faalde in de tijd, zoals we allemaal weten, grandioos, waardoor hij uiteindelijk met Overmars vrij hand kreeg om Erik ten Hag aan te stellen. En nu zitten we weer in de situatie dat hij en Keijzer natuurlijk compleet gaan falen. Dat zie je nu al aankomen. Ik denk ergens in november of december, dan staat Ajox op een onoverbrugbare achterstand, zijn we uit de beker geknikkerd en kansloos in de Champions League. Ja, dan zal waarschijnlijk Kroes nu wel die twee eruit knikkeren om zijn eigen trainer aan te stellen, denk ik. Het is gewoon letterlijk een herhaling van wat er eerder is gebeurd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat is niet ondenkbaar dat hij andere kandidaten op het oog had of liever met FF was doorgegaan.zeux schreef: di sep 02, 2025 6:58 pmIn de vergelijking zou Kroes na het 'moetje' - dat faalt - doorschakelen naar iemand die wel wat kan...Nihad schreef: di sep 02, 2025 6:22 pm
Ik denk dat letterlijk hetzelfde is gebeurd als in de tijd in 2017 met Peter Bosz, dat hij moest maar vertrekken vanwege de problemen die hij had met Bergkamp en zo. En Overmars is gewoon onder druk gezet om een echte Ajacied te aanstellen uit de boezem van de club, en dat was inderdaad Marcel Keijzer. En nu zitten we eigenlijk in dezelfde positie. Marcel Keijzer faalde in de tijd, zoals we allemaal weten, grandioos, waardoor hij uiteindelijk met Overmars vrij hand kreeg om Erik ten Hag aan te stellen. En nu zitten we weer in de situatie dat hij en Keijzer natuurlijk compleet gaan falen. Dat zie je nu al aankomen. Ik denk ergens in november of december, dan staat Ajox op een onoverbrugbare achterstand, zijn we uit de beker geknikkerd en kansloos in de Champions League. Ja, dan zal waarschijnlijk Kroes nu wel die twee eruit knikkeren om zijn eigen trainer aan te stellen, denk ik. Het is gewoon letterlijk een herhaling van wat er eerder is gebeurd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Dan had hij dat moeten doen. Voor lafheid is geen excuus.
Gaan we nu doen alsof Kroes niet het probleem is?
Beuker kende Farioli toch al langer? Kroes niet. Kroes kent Heitinga wel.
Het is niet zo ingewikkeld. Kroes wilde af van Farioli en wilde zijn eigen trainer. Eentje die het wel probeert met Regeer als rechtsback en FJ als 6
Beuker kende Farioli toch al langer? Kroes niet. Kroes kent Heitinga wel.
Het is niet zo ingewikkeld. Kroes wilde af van Farioli en wilde zijn eigen trainer. Eentje die het wel probeert met Regeer als rechtsback en FJ als 6
IK GELOOF!!!!!!
Sowieso is het zijn verantwoordelijkheid als TD.
Maar als dat verhaal van het Parool dus klopt was het eerst dus ook de bedoeling om Keizer aan te stellen. Die wilde meer in de luwte werken en toen kwam de constructie met Heitinga er pas bij. Dan is dus je hoofdtrainer eigenlijk al op een gekke manier een soort noodoplossing.
En het bestaat simpelweg niet dat ze net zolang met hem hebben gesproken als destijds met Farioli want voor zoveel uren heeft Heitinga helemaal geen gespreksstof.
Maar als dat verhaal van het Parool dus klopt was het eerst dus ook de bedoeling om Keizer aan te stellen. Die wilde meer in de luwte werken en toen kwam de constructie met Heitinga er pas bij. Dan is dus je hoofdtrainer eigenlijk al op een gekke manier een soort noodoplossing.
En het bestaat simpelweg niet dat ze net zolang met hem hebben gesproken als destijds met Farioli want voor zoveel uren heeft Heitinga helemaal geen gespreksstof.
Nil volentibus arduum
- Cluijffert
Dan ben ik vooral nieuwsgierig wie binnen ajax met de naam Keizer op de proppen kwam.
Want ik geloof er niets van dat Kroes hem al goed kende.
Want ik geloof er niets van dat Kroes hem al goed kende.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Ja, dat is wel interessant. Weet niet of het verhaal klopt natuurlijk. Maar ik meen me te herinneren dat het destijds ook wel in de lucht hing. En die man van het Parool is geen sensatie journalist.
Sowieso is Branie een leuke Ajax podcast. Kritisch maar ook wel ruimte voor een ander geluid en ze gaan niet volop in elke emotie mee.
Sowieso is Branie een leuke Ajax podcast. Kritisch maar ook wel ruimte voor een ander geluid en ze gaan niet volop in elke emotie mee.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik hoorde ergens vlak voor de zomer via vrij betrouwbare bron dat we best ver waren met Simonis, maar dat Kroes een eigen koers vaart. Oftewel, Heiinga en Keizer is echt zijn call. Denk dat we dit nooit publiekelijk te horen krijgen, want fikse reputatieschade ligt op de loer haha.
Farioli was natuurlijk die gekke buitenlander zonder voetbalcarrière. Heitinga heeft Ajax DNA en heeft een jaar met Slot gewerkt…Marillion schreef: wo sep 03, 2025 10:35 am Sowieso is het zijn verantwoordelijkheid als TD.
IK GELOOF!!!!!!
O, dat geloof ik best. Die smerige Mislintat zette DNA-Sjonnie buiten de deur, en alles wat Mislintat deed was toxic.peter schreef: wo sep 03, 2025 11:09 am Ik hoorde ergens vlak voor de zomer via vrij betrouwbare bron dat we best ver waren met Simonis, maar dat Kroes een eigen koers vaart. Oftewel, Heiinga en Keizer is echt zijn call. Denk dat we dit nooit publiekelijk te horen krijgen, want fikse reputatieschade ligt op de loer haha.
Beuker zal niet het eeuwige leven hebben bij Ajax, schat ik.
-
GangstaRiB
Als FF en Simonis uit de koker van Beuker kwamen, dan heeft die man er wel kijk op.peter schreef: wo sep 03, 2025 11:09 am Ik hoorde ergens vlak voor de zomer via vrij betrouwbare bron dat we best ver waren met Simonis, maar dat Kroes een eigen koers vaart. Oftewel, Heiinga en Keizer is echt zijn call. Denk dat we dit nooit publiekelijk te horen krijgen, want fikse reputatieschade ligt op de loer haha.
Whitey on the moon.
Je weet niet of Simonis geslaagd was, dat blijft speculeren.
Ik had begrepen dat FF via een tip van SEG gekomen is. Weet niet meer waar ik dat gelezen heb.
Ik had begrepen dat FF via een tip van SEG gekomen is. Weet niet meer waar ik dat gelezen heb.
-
Ajax Rules
Marillion schreef: wo sep 03, 2025 10:35 am En het bestaat simpelweg niet dat ze net zolang met hem hebben gesproken als destijds met Farioli want voor zoveel uren heeft Heitinga helemaal geen gespreksstof.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Als ervaren speler zou ik overwegen om het in een tv-interview voor Raúl op te nemen
Dit artikel is geschreven door
Menno Pot
schrijft wekelijks een column over Ajax
Gepubliceerd op 3 september 2025
Bewaren
Delen
Stel. Even hypothetisch. Ik ben een routinier van Ajax 1, al jaren vaste waarde (ja, ik vraag veel van uw inbeeldingsvermogen). Op een mooie zomerdag komt een 22-jarige nieuweling uit Spanje zich aan me voorstellen: “Hallo, ik ben Raúl.”
Elke dag het belangrijkste nieuws vanuit Amsterdam.
Ik heet hem welkom, stel hem op zijn gemak, geef hem mijn nummer en constateer op de training dat hij een geinig flankspelertje is. Moet nog wennen, is nog jong, maar: niet verkeerd.
In de vierde wedstrijd spelen we als een natte tosti. Voor schut tegen een promovendus uit een vissersdorp. Raúl bagger, ik bagger, bijna iedereen bagger. ’s Avonds verklaart de trainer op tv, tegen journalisten, dat hij in de rust tegen de jonge Raúl heeft gezegd: “Je krijgt nog vijftien minuten om je te bewijzen.”
De huiskamervraag luidt: wat zou ik doen, als ervaren Nederlandstalige ploeggenoot van Raúl die hier een ‘stukje ergernis’ bij voelt?
Ik weet het zelf ook niet precies. Ik zou, denk ik, overwegen om het in een tv-interview voor Raúl op te nemen en, als koekje van eigen deeg, te zeggen dat de trainer nog vijftien dagen krijgt om een keer net zo’n doorwrocht wedstrijdplan te presenteren als zijn voorganger.
Ik zou het denken, maar zou ik het ook zeggen? Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk zou ik er, puntje bij paaltje, toch voor kiezen om de knuppel niet zo publiekelijk in het hoenderhok te kegelen.
Ik zou, na even nadenken, wel iets zeggen, maar dan onder vier ogen en verpakt als een goedbedoelde waarschuwing van man tot man, als clubjongens onder elkaar, maar dan met een omineus scheutje Tony Soprano erdoor.
“Twee jaar geleden,” zou ik zeggen, “hadden we hier ook een trainer die begin september al jonge aankopen van 22 voor de trein duwde. Maurice heette die. Half september was hij de kleedkamer kwijt, mij het eerst, en eind oktober was ie weg.”
https://www.parool.nl/columns-opinie/al ... e=copylink
I think I lost my fucking headache
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
dit clowns duo heeft 1 voordeel thuis tegen Pec.. Van Inter is het geen schande om te verliezen , wel misschien qua spel opvatting en de uitslag.. maar dan volgt 040 uit... dag erna zou zowel dit clowns duo + kroes op straat kunnen staan , want wat gaan meemaken is Ajax onwaardig
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Marijn kende hem toch al?Yopii schreef: wo sep 03, 2025 1:32 pm Je weet niet of Simonis geslaagd was, dat blijft speculeren.
IK GELOOF!!!!!!
Het is wel interessant om te volgen hoe hij het bij Wolfsburg doet.Yopii schreef: wo sep 03, 2025 1:32 pm Je weet niet of Simonis geslaagd was, dat blijft speculeren.
Ik kan hem niet beoordelen. In zijn algemeenheid vond ik wel dat er in korte tijd wel erg veel interesse was voor Go Ahead Eagles. Ja, ze deden het daar geweldig bij een club van dat kaliber. Maar dat maakt niet al die mensen ineens geschikt voor Ajax.
Op basis van wat korte interviews die ik met hem zag denk ik wel dat hij het beter zou doen dan Heitinga. Maar ja...
Nil volentibus arduum
Wie niet? En dat bedoel ik niet eens cynisch. Zelfs Steijn heeft meer laten zien dan Sjon. En is ook een stuk minder dom.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -