Vitesse
Moderator: mods
Re: Vitesse
WAT EEN HOUDINI ACT!!!!

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Al die tokkies van Vitesse mogen nooit meer zeuren over de rechtspraak, haha.
(Ik las nogal wat over wereldvreemde rechters en zo...)
(Ik las nogal wat over wereldvreemde rechters en zo...)
Bi-zar. Maar blij voor Vitesse, grote club die gewoon moet blijven bestaan.
Het voornaamste verwijt van die rechter tijdens de zitting was dat de KNVB te gehaast te werk ging en dat Vitesse te weinig tijd kreeg om het beroep voor te bereiden.
Toen die advocaat van de KNVB het hof ook nog onterechte verwijten ging maken, dacht ik wel: "Die is niet slim bezig."
Overigens betekent dit alleen nog maar dat ze de komende tijd mogen voetballen. In principe zouden ze de bodemprocedure ook nog kunnen verliezen en dan alsnog uit de competitie worden gehaald. Maar ik vraag me af of de KNVB niet liever een andere oplossing (een of andere schikking) zoekt.
Toen die advocaat van de KNVB het hof ook nog onterechte verwijten ging maken, dacht ik wel: "Die is niet slim bezig."
Overigens betekent dit alleen nog maar dat ze de komende tijd mogen voetballen. In principe zouden ze de bodemprocedure ook nog kunnen verliezen en dan alsnog uit de competitie worden gehaald. Maar ik vraag me af of de KNVB niet liever een andere oplossing (een of andere schikking) zoekt.
Laatst gewijzigd door Wouter op wo sep 03, 2025 11:49 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat was natuurlijk ook het zwakste punt, raar dat Vitesse daar de vorige keer niet op heeft ingezet.
Nu maar hopen dat ze Arnhem niet meteen voor de landstitel willen gaan, haha.
Ik vind het heel goed dat het Hof zo kritisch is, anders zijn de clubs vogelvrij. Bij de minste twijfel moet een club de licensie behouden, dus ook Vitesse, ondanks alle aantoonbare fouten en malversaties.
Ik vind het heel goed dat het Hof zo kritisch is, anders zijn de clubs vogelvrij. Bij de minste twijfel moet een club de licensie behouden, dus ook Vitesse, ondanks alle aantoonbare fouten en malversaties.
Lijkt me inderdaad dat de KNVB het nu beter definitief kan regelen.Volgens het gerechtshof is het "aannemelijk" dat Vitesse de bodemprocedure tegen de KNVB zal winnen. Die procedure, een vervolg op het kort geding van drie weken geleden, was al eerder aangespannen, maar zou pas over een paar maanden dienen.
Misschien heeft het geklungel na de uitspraak van de voorzieningenrechter ook nog meegespeeld. Het werd maandag glashelder dat de KNVB geen enkel plan had voor Vitesse bij de amateurs.Yopii schreef: wo sep 03, 2025 11:42 am Dat was natuurlijk ook het zwakste punt, raar dat Vitesse daar de vorige keer niet op heeft ingezet.
Ze zouden dat echt aan moeten passen in de reglementen. Hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon: als je je licentie verliest, kun je in klasse/divisie X van het amateurvoetbal instromen. Niet zulke bizarre onderhandelingen.
Laatst gewijzigd door Wouter op wo sep 03, 2025 11:47 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor de crowdfunding en Vitesse lovers type Aalbers
Zeker, dat is duidelijk. De KNVB had Vitesse tot de Derde Divisie moeten toelaten.Misschien heeft het geklungel na de uitspraak van de voorzieningenrechter ook nog meegespeeld. Het werd maandag glashelder dat de KNVB geen enkel plan had voor Vitesse bij de amateurs.
Ze zouden dat echt aan moeten passen in de reglementen. Gewoon: als je je licentie verliest, kun je in klasse/divisie X van het amateurvoetbal instromen.
-
Poeder II
Dit had toch ook niemand meer verwacht, nu een procedure tegen de KNVB en VVCS om een vergoeding te krijgen voor het transfervrij moeten laten vetrekken van 8 eerste 11-tal spelers?
Of is dat een beetje te opportunistisch
Of is dat een beetje te opportunistisch
Jij ook gefeliciteerd, Poeder! 
Die spelers zijn toch haast niets waard?
Als ik de KNVB was, zou ik een schikking proberen te treffen waarbij zij daar niet aansprakelijk voor worden gesteld en de KNVB niet weer in beroep gaat om de licentie alsnog in te mogen trekken.Poeder II schreef: wo sep 03, 2025 11:49 am Dit had toch ook niemand meer verwacht, nu een procedure tegen de KNVB en VVCS om een vergoeding te krijgen voor het transfervrij moeten laten vetrekken van 8 eerste 11-tal spelers?
Of is dat een beetje te opportunistisch![]()
-
Thijs
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Mooi, ben vooral blij voor alle Vitesse-diehards. Die hebben toch een hele zware tijd gehad.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Dit.Yopii schreef: wo sep 03, 2025 11:42 am Ik vind het heel goed dat het Hof zo kritisch is, anders zijn de clubs vogelvrij. Bij de minste twijfel moet een club de licensie behouden, dus ook Vitesse, ondanks alle aantoonbare fouten en malversaties.
Dat verbaasde me de hele tijd al. Met hoeveel 'gemak' de KNVB Vitesse liet vallen. Dit financiële probleem was extreem complex en ook nog eens veroorzaakt door soort van externe factoren. Een fuik. Hopelijk wordt nu echt een gat in die fuik geknipt, zodat ze er uit kunnen zwemmen. En dan rustig in de KKD op adem komen en door.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Koller wel. PSV wilde aanvankelijk een half miljoen betalen. Yegoian zal ook wel zo'n soort transferwaarde gehad hebben. Jongens als Egbring, Zarrouk en Van Zwam zouden ook wel een of twee ton hebben opgeleverd, denk ik. In totaal zal de schade al gauw twee of drie miljoen zijn.Yopii schreef: wo sep 03, 2025 11:50 am Jij ook gefeliciteerd, Poeder!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Laten we niet vergeten dat Vitesse er voornamelijk zelf een hele grote teringzooi van heeft gemaakt. En fout op fout op fout heeft gestapeld en de bewust de boel meerdere keren voor hebben gelogen. Dat de KNVB ook fouten heeft gemaakt, dat zal best, maar in principe had Vitesse dit allemaal kunnen voorkomen door gewoon openheid van zaken te geven en zich aan de regels te houden.zeux schreef: wo sep 03, 2025 11:52 amDit.Yopii schreef: wo sep 03, 2025 11:42 am Ik vind het heel goed dat het Hof zo kritisch is, anders zijn de clubs vogelvrij. Bij de minste twijfel moet een club de licensie behouden, dus ook Vitesse, ondanks alle aantoonbare fouten en malversaties.
Dat verbaasde me de hele tijd al. Met hoeveel 'gemak' de KNVB Vitesse liet vallen. Dit financiële probleem was extreem complex en ook nog eens veroorzaakt door soort van externe factoren. Een fuik. Hopelijk wordt nu echt een gat in die fuik geknipt, zodat ze er uit kunnen zwemmen. En dan rustig in de KKD op adem komen en door.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Zoiets zal het wel worden. De waarde van die spelers valt moeilijk vast te stellen, op een enkele uitzondering na. Daarbij zijn het de nieuwe clubs en de spelers die hebben geprofiteerd, niet de KNVB.Wouter schreef: wo sep 03, 2025 11:51 amAls ik de KNVB was, zou ik een schikking proberen te treffen waarbij zij daar niet aansprakelijk voor worden gesteld en de KNVB niet weer in beroep gaat om de licentie alsnog in te mogen trekken.Poeder II schreef: wo sep 03, 2025 11:49 am Dit had toch ook niemand meer verwacht, nu een procedure tegen de KNVB en VVCS om een vergoeding te krijgen voor het transfervrij moeten laten vetrekken van 8 eerste 11-tal spelers?
Of is dat een beetje te opportunistisch![]()
Plus dat nu na de transferdeadline moet worden 'geshopt'. Amateurs en uitgerangeerde spelers zijn nu wat over is.Wouter schreef: wo sep 03, 2025 11:53 amKoller wel. PSV wilde aanvankelijk een half miljoen betalen. Yegoian zal ook wel zo'n soort transferwaarde gehad hebben. Jongens als Egbring en Van Zwam zouden ook wel een of twee ton hebben opgeleverd, denk ik. In totaal zal de schade al gauw twee of drie miljoen zijn.Yopii schreef: wo sep 03, 2025 11:50 am Jij ook gefeliciteerd, Poeder!
Het enige argument bij de zitting was: "Dan zou de Derde Divisie een oneven aantal deelnemers hebben." Wat natuurlijk een vreemd argument is als de KKD ook een oneven aantal deelnemers heeft.Yopii schreef: wo sep 03, 2025 11:48 amZeker, dat is duidelijk. De KNVB had Vitesse tot de Derde Divisie moeten toelaten.Misschien heeft het geklungel na de uitspraak van de voorzieningenrechter ook nog meegespeeld. Het werd maandag glashelder dat de KNVB geen enkel plan had voor Vitesse bij de amateurs.
Ze zouden dat echt aan moeten passen in de reglementen. Gewoon: als je je licentie verliest, kun je in klasse/divisie X van het amateurvoetbal instromen.
Haast niets waard als je praat alsof het over de Ajax begroting praat. Ik denk dat het alles bij elkaar voor Vitesse nu echt wel serieus geld is.Wouter schreef: wo sep 03, 2025 11:53 amKoller wel. PSV wilde aanvankelijk een half miljoen betalen. Yegoian zal ook wel zo'n soort transferwaarde gehad hebben. Jongens als Egbring, Zarrouk en Van Zwam zouden ook wel een of twee ton hebben opgeleverd, denk ik. In totaal zal de schade al gauw twee of drie miljoen zijn.Yopii schreef: wo sep 03, 2025 11:50 am Jij ook gefeliciteerd, Poeder!
Dit is heel zuur voor Vitesse want dit was dus niet zo gelopen wanneer de eerste uitspraak zo was geweest als die van vandaag. Eigenlijk zouden clubs die nu spelers transfervrij hebben gehaald alsnog een vergoeding moeten betalen. Dat zal vast juridisch niet haalbaar zijn maar je hebt ook nog zoiets als fatsoen en collegialiteit.
Nil volentibus arduum
- Cluijffert
Vraag is natuurlijk wat de financiële consequenties zijn hiervan. Na de afgelopen periode zal het eigen vermogen redelijk en onvoorzien uitgedund zijn terwijl er een zekere stadion eigenaar is die met een factuur van 2.5 miljoen (?) klaarstaat.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Tja, Vitesse had dat bedrag kunnen accepteren. Het heeft ervoor gekozen om dat niet te doen. Dit lijkt me geen goed voorbeeld.Koller wel. PSV wilde aanvankelijk een half miljoen betalen.
Verder zijn de spelers van Vitesse naar clubs met een bescheiden begroting gegaan, zoals ADO-DH en RKC. Die hadden die spelers wellicht niet eens willen hebben als ze iets hadden gekost.
Het lijkt me overigens dat Vitesse de selectie ook zou kunnen aanvullen met huurspelers van andere clubs. Daar zou je gezien de uitzonderlijke situatie dispensatie voor kunnen verlenen.
Nil volentibus arduum
'KNVB totaal overrompeld: in Zeist wordt hard gewerkt aan eerste reactie'
De KNVB staat woensdagmiddag met de mond vol tanden. De Nederlandse voetbalbond ging er namelijk niet vanuit dat het hooggerechtshof Vitesse per direct weer toegang tot het betaald voetbal zou geven. Dat beeld schetst De Gelderlander. Een reactie van de KNVB laat daarom nog even op zich wachten.
Vitesse kreeg rond het middaguur een gigantische boost van het hooggerechtshof, dat de club uit Arnhem per direct toegang verschafte tot de Keuken Kampioen Divisie. De KNVB had geen rekening gehouden met deze uitkomst, lijkt het. 'De KNVB is nog niet in staat om te reageren. Bij de voetbalbond had niemand rekening gehouden met een nederlaag.'
Naar verluidt wordt er nu in Zeist hard gewerkt aan een eerste respons. 'Op de burelen in Zeist zijn medewerkers nu bezig om zich te beraden op de uitspraak. In de loop van de middag zal er een reactie komen.'
Nou nou. Dat komt professioneel over. Ook al was het onwaarschijnlijk kun je toch scenario's bedenken en uitwerken?
Ik kijk er overigens zelf ook wel van op hoor. Dat de uitspraak zonder nieuwe feiten dan zo anders kan uitpakken. Waar zit het verschil nou in? Is dit puur de andere bezetting van de rechtbank? Het lijkt er zo van buitenaf wel op.
Ik kijk er overigens zelf ook wel van op hoor. Dat de uitspraak zonder nieuwe feiten dan zo anders kan uitpakken. Waar zit het verschil nou in? Is dit puur de andere bezetting van de rechtbank? Het lijkt er zo van buitenaf wel op.
Nil volentibus arduum
En Heerenveen (Egbring), Excelsior (Yegoian) en Willem II (Zarrouk). En dan had Vitesse nu niet zelf op zoek gehoeven naar andere spelers en was de kans best groot dat ze daar over een of twee jaar een transfersom voor hadden kunnen vangen.Yopii schreef: wo sep 03, 2025 12:37 pmTja, Vitesse had dat bedrag kunnen accepteren. Het heeft ervoor gekozen om dat niet te doen. Dit lijkt me geen goed voorbeeld.Koller wel. PSV wilde aanvankelijk een half miljoen betalen.
Verder zijn de spelers van Vitesse naar clubs met een bescheiden begroting gegaan, zoals ADO-DH en RKC. Die hadden die spelers wellicht niet eens willen hebben als ze iets hadden gekost.
Ze hadden best een paar aardige talenten.