John Heitinga en Marcel Keizer de ex-trainers

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Hoe lang gaat Heitinga het volhouden als hoofdtrainer?

Hij dient zijn contract uit
0
Geen stemmen
Hij maakt het seizoen 2025-2026 af
5
16%
Hij vertrekt in de periode van 1 februari - 1 juli 2026
2
6%
Hij vertrekt in de periode van 1 december - 1 februari 2026
11
34%
Hij vertrekt in oktober of november 2025
14
44%
Hij vertrekt in augustus of september 2025
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 32

Lionel

Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door Lionel »

Hey Johnny, hoe blij ben je met de aankoop van 10 miljoen?

"Gisteren trainden we ook op tactiek en dan is het lekker dat je op elke positie een dubbelbezetting hebt", legt Heitinga uit op de persconferentie.
IK GELOOF!!!!!!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Ik las dat er ook op “felheid” is getraind.

Lekker hoor.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Er werd flink gerocheld dus.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
elliquido

Bericht door elliquido »

ik dacht wel dat tussen de regels door dolberg gaat starten
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Voor wat het waard is. In de podcast van Kale en Kokkie wordt gezegd dat een aantal spelers buiten de club om, extra traint. En dat ‘men’ zeer teleurgesteld is in Keizer die geen schim meer is van jaren geleden en dat zijn input minimaal is. Als dit soort dingen al gelekt worden, weet je hoelaat het is.

Het kan na NAC of L’OM weleens gedaan zijn. Heitinga straalt ook niks uit. Het is plichtmatig.
Whitey on the moon.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Nu weet ik niet of dit verhaal klopt, maar dat Keizer niet meer op de top van z’n kunnen is, is natuurlijk mogelijk. En daarom moet je nooit een trainer aanstellen die al een paar jaar werkloos is. Want hoe wil je dan beoordelen of hij nog meekan?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Column Sjoerd Mossou | Je hoeft geen psycholoog te zijn om te zien dat John Heitinga worstelt

Columnist Sjoerd Mossou schrijft over de worsteling van John Heitinga, de Ajax-trainer die al jaren de neiging heeft ‘heel vriendelijk open deuren in te trappen’’. „Bij Heitinga lijkt me eerder het probleem dat hij juist wél op inhoud wordt beoordeeld.’’

Ron Jans zei deze week in Rondo dat het ‘op het belachelijke af’ is hoe Ajax-trainer John Heitinga wordt benaderd ‘door heel veel media’. Dat was erg collegiaal van Ron, die er daarna hartstochtelijk voor pleitte om Heitinga verdorie eerst eens wat tijd te gunnen.

,,Het is allemaal emotie en maar roepen,’’ vond Jans.

Met die emotie valt het volgens mij wel mee. Ik ken weinig mensen die een hekel hebben aan Heitinga, een hartstikke aardige jongen uit Alphen aan den Rijn die ook uw goedgemutste huisschilder, SRV-man of gymleraar had kunnen zijn.

Zijn aanstelling bij Ajax was een kortzichtig politiek compromis, dat klopt, maar daar kon Heitinga zelf verder weinig aan doen natuurlijk.

Ajax-dna
Alex Kroes zocht nog wat ‘Ajax-dna’ om zieltjes te winnen in de meest onnozele echelons van de club. De technisch directeur verkocht er een hilarisch lulverhaal bij dat Heitinga ‘met Arne Slot had gewerkt’, wat moest suggereren dat Johnny plotsklaps in een wereldtrainer was veranderd.

Het probleem is alleen: dat is niet zo.

Al in zijn eerste periode bleek dat Heitinga het best wel moeilijk vond, hoofdcoach zijn bij zo’n grote en gecompliceerde club - en ondertussen is de opdracht bij Ajax alleen nog maar ingewikkelder geworden.

Dapper probeert Heitinga voor de camera’s een nonchalant soort relaxtheid uit te stralen, maar je hoeft geen psycholoog te zijn om te zien dat hij worstelt. Met de opstelling, met de speelstijl, met zijn gemankeerde selectie, en vooral: met het uitdragen van wat hij nu exact wil met Ajax.

Want hier gaat dat ‘roepen’ van Jans wel een beetje mank. Heitinga’s voorganger Francesco ‘Il Filosofo’ Farioli werd inderdaad vaak overspoeld met barpraat, vooroordelen en gewauwel, soms op het xenofobe af.

Bij Heitinga lijkt me eerder het probleem dat hij juist wél op inhoud wordt beoordeeld.

Op het spel van Ajax, op het uitdragen van een heldere visie. Het moderne trainerschap vraagt nu eenmaal grote didactische en communicatieve kwaliteiten, zowel intern als richting de buitenwereld.

Maar Heitinga is nooit een groot retoricus geweest. Als wij vroeger moesten bepalen wie we wilden interviewen bij het Nederlands elftal, tijdens het WK van 2010 in Zuid-Afrika bijvoorbeeld, dan was Heitinga meestal één van de laatsten die we kozen.

Mark van Bommel, Robin van Persie, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Klaas-Jan Huntelaar: stuk voor stuk begaafde en authentieke praters, altijd met een goed verhaal. Bij Heitinga wist je het vooraf al: die ging straks super vriendelijk een paar enorme open deuren intrappen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat Heitinga de tijd moet krijgen. Jans heeft daarin gelijk: wie een trainer met vol verstand aanstelt, is het verplicht hem te steunen en te helpen, zeker onder moeilijke omstandigheden als nu bij Ajax.

Een handvol wedstrijden is veel te kort om al een definitief oordeel te kunnen vellen, maar om de harde realiteit kunnen we moeilijk heen. Die is simpel: het gaat voor John Heitinga bij Ajax een lastig verhaal worden.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Toppie

Bericht door Toppie »

Ik hoor bij die 7 met 33% dat John vertrekt in Oktober of November bij Ajax met Keizer..... Eerlijk gezegd zie ik op veel forums de twijfel en liever zijn vertrek... Dat wordt na Zondag alleen meer en de druk op Kroes nog erger.

Bloedbad in Amsterdam
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Ik hoop zo spoedig mogelijk, maar ik denk dat Kroes het langer blijft aankijken...
columbus

Bericht door columbus »

Duke schreef:
Column Sjoerd Mossou | Je hoeft geen psycholoog te zijn om te zien dat John Heitinga worstelt

Columnist Sjoerd Mossou schrijft over de worsteling van John Heitinga, de Ajax-trainer die al jaren de neiging heeft ‘heel vriendelijk open deuren in te trappen’’. „Bij Heitinga lijkt me eerder het probleem dat hij juist wél op inhoud wordt beoordeeld.’’

Ron Jans zei deze week in Rondo dat het ‘op het belachelijke af’ is hoe Ajax-trainer John Heitinga wordt benaderd ‘door heel veel media’. Dat was erg collegiaal van Ron, die er daarna hartstochtelijk voor pleitte om Heitinga verdorie eerst eens wat tijd te gunnen.

,,Het is allemaal emotie en maar roepen,’’ vond Jans.

Met die emotie valt het volgens mij wel mee. Ik ken weinig mensen die een hekel hebben aan Heitinga, een hartstikke aardige jongen uit Alphen aan den Rijn die ook uw goedgemutste huisschilder, SRV-man of gymleraar had kunnen zijn.

Zijn aanstelling bij Ajax was een kortzichtig politiek compromis, dat klopt, maar daar kon Heitinga zelf verder weinig aan doen natuurlijk.

Ajax-dna
Alex Kroes zocht nog wat ‘Ajax-dna’ om zieltjes te winnen in de meest onnozele echelons van de club. De technisch directeur verkocht er een hilarisch lulverhaal bij dat Heitinga ‘met Arne Slot had gewerkt’, wat moest suggereren dat Johnny plotsklaps in een wereldtrainer was veranderd.

Het probleem is alleen: dat is niet zo.

Al in zijn eerste periode bleek dat Heitinga het best wel moeilijk vond, hoofdcoach zijn bij zo’n grote en gecompliceerde club - en ondertussen is de opdracht bij Ajax alleen nog maar ingewikkelder geworden.

Dapper probeert Heitinga voor de camera’s een nonchalant soort relaxtheid uit te stralen, maar je hoeft geen psycholoog te zijn om te zien dat hij worstelt. Met de opstelling, met de speelstijl, met zijn gemankeerde selectie, en vooral: met het uitdragen van wat hij nu exact wil met Ajax.

Want hier gaat dat ‘roepen’ van Jans wel een beetje mank. Heitinga’s voorganger Francesco ‘Il Filosofo’ Farioli werd inderdaad vaak overspoeld met barpraat, vooroordelen en gewauwel, soms op het xenofobe af.

Bij Heitinga lijkt me eerder het probleem dat hij juist wél op inhoud wordt beoordeeld.

Op het spel van Ajax, op het uitdragen van een heldere visie. Het moderne trainerschap vraagt nu eenmaal grote didactische en communicatieve kwaliteiten, zowel intern als richting de buitenwereld.

Maar Heitinga is nooit een groot retoricus geweest. Als wij vroeger moesten bepalen wie we wilden interviewen bij het Nederlands elftal, tijdens het WK van 2010 in Zuid-Afrika bijvoorbeeld, dan was Heitinga meestal één van de laatsten die we kozen.

Mark van Bommel, Robin van Persie, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Klaas-Jan Huntelaar: stuk voor stuk begaafde en authentieke praters, altijd met een goed verhaal. Bij Heitinga wist je het vooraf al: die ging straks super vriendelijk een paar enorme open deuren intrappen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat Heitinga de tijd moet krijgen. Jans heeft daarin gelijk: wie een trainer met vol verstand aanstelt, is het verplicht hem te steunen en te helpen, zeker onder moeilijke omstandigheden als nu bij Ajax.

Een handvol wedstrijden is veel te kort om al een definitief oordeel te kunnen vellen, maar om de harde realiteit kunnen we moeilijk heen. Die is simpel: het gaat voor John Heitinga bij Ajax een lastig verhaal worden.
www.ad.nl
Goede column en tikt de spijker aardig op zijn kop. Die echelons en dat idiote Ajax DNA houden Ajax in een wurggreep en blokkeren iedere vorm van vooruitgang en innovatie. Met als resultaat het MU van de lage landen.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Grootste ramp voor ajax gaat zijn als de resultaten (niet het spel) redelijk binnen de grenzen van het acceptabele (...) blijven. Gelijkspelletje met wat geluk tegen Psv, dan weer een overwinning gevolgd door twee gelijke spelen. Moeilijkere wedstrijden tegen het linkerrijtje regelmatig puntverlies en dan weer een punt of zelfs een overwinning in Europa. Met een concurrentie die ook faalt waardoor het allemaal geen consequenties hoeft te hebben, want dat is wel zo prettig voor Alex. Maar verder geen progressie. En dan langzaam maar zeker afzakken naar een plek buiten de top 3, maar niet zover dat het onmogelijk is om geen harde beslissingen te nemen omdat de druk op Kroes te groot wordt.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Precies, en dat is bepaald geen ondenkbaar scenario omdat de concurrentie ook wel wat problemen kent. Lekker doorsukkelen zonder uitzicht op progressie.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

ik denk dat ze bij F. deze wedstrijd met genoegen hebben aangezien. Het is niet veel van beide kanten.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Cluijffert schreef: za sep 20, 2025 5:31 pm Grootste ramp voor ajax gaat zijn als de resultaten (niet het spel) redelijk binnen de grenzen van het acceptabele (...) blijven. Gelijkspelletje met wat geluk tegen Psv, dan weer een overwinning gevolgd door twee gelijke spelen. Moeilijkere wedstrijden tegen het linkerrijtje regelmatig puntverlies en dan weer een punt of zelfs een overwinning in Europa. Met een concurrentie die ook faalt waardoor het allemaal geen consequenties hoeft te hebben, want dat is wel zo prettig voor Alex. Maar verder geen progressie. En dan langzaam maar zeker afzakken naar een plek buiten de top 3, maar niet zover dat het onmogelijk is om geen harde beslissingen te nemen omdat de druk op Kroes te groot wordt.
Nou, geloof maar dat de vlag uitgaat in Amsterdam. Fan-tás-tiesj resultaat van De Heit!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: zo sep 21, 2025 3:25 pm ik denk dat ze bij F. deze wedstrijd met genoegen hebben aangezien. Het is niet veel van beide kanten.
Ik heb de eerste helft van F. gezien. Die zijn nog minder dan wij zijn.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

Staan wel een stukkie voor. Maar ik begreep dat ze tot vandaag alleen maar thuis hebben gespeeld. Bizar
I think I lost my fucking headache
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Alleen maar Rotterdam bedoel je dan. Excelsior en Sparta uit gehad.
LucaS

Bericht door LucaS »

Ah okee...dan heb ik het verkeerd begrepen
I think I lost my fucking headache
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

lees net een artikel in de VI dat deze clowns bij de Graafschap waren geweest om de huidige hoofdtrainer daar weg te kopen en toetevoegen aan de technische staf...

nou schiet mij maar lek... wat een armoe..
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Het was ook echt waar we behoefte aan hadden; een stukje creativiteit, vanuit die positie zakte hij terug naar het middenveld.
Joooooohn! Kappen nu!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

#Scheitingaout
Yopii

Bericht door Yopii »

Het was ook echt waar we behoefte aan hadden; een stukje creativiteit
Ik word echt gek van zulke teksten. :1evil.gif:

Mevrouw Yopii brengt het servies in veiligheid. :smallgrin.gif:
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Wat doet Heitinga de hele week... Het inslijpen van spelpatronen in ieder geval niet...

Dit team weet totaal niet wat ze moeten doen!
Yopii

Bericht door Yopii »

Inderdaad, de afstanden kloppen niet, de spelers maken zich niet aanspeelbaar, er is geen rugdekking, enz.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Elke afvallende bal is voor de tegenstander... Typisch zon coach die denkt 'mijn spelers lossen het wel op' dat kan bij Real Madrid, maar niet met dit Ajax.
Plaats reactie