AFC Ajax - Internazionale Milan wo 17-09 21:00 CL

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: AFC Ajax - Internazionale Milan wo 17-09 21:00 CL

Bericht door Trab »

Marillion schreef:
Overigens is de tijd dat zo'n Italiaanse topclub gewoon even 90 minuten voor het doel blijft hangen wel echt voorbij hé? Niet dat ze heel intensief de aanval zochten maar ze staan wel veel hoger dan in het verleden.
Ja die tijd is allang voorbij. Onder Farioli wisten we dan aardig onder de druk uit te combineren, maar daar is ook niks meer van over.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

De complimenten zijn niet aan te slepen he. Iedereen krijgt een veer voor deze fan-tas-tische prestatie. Het was voetballend onder Farioli soms niet je van het, maar zo ideeënloos/fantasieloos als dit heb ik het nog niet vaak gezien. Creatieve armoede.

Jaros naar Itakura, Itakura naar Jaros. Jaros met 100 km/u strepen op Weghorst. Kwijt. En dan allemaal volle bak rennen en duels aan gaan om die bal over de zijlijn te krijgen. En dan....applaus als dit via een been van Dumfries of die andere back gebeurt. Ingooi. Edvardsen. Klaassen. Itakura. Jaros. Jaros met een streep op Weghorst. Repeat. Fuck my life man.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

peter schreef:De complimenten zijn niet aan te slepen he. Iedereen krijgt een veer voor deze fan-tas-tische prestatie. Het was voetballend onder Farioli soms niet je van het, maar zo ideeënloos/fantasieloos als dit heb ik het nog niet vaak gezien. Creatieve armoede.

Jaros naar Itakura, Itakura naar Jaros. Jaros met 100 km/u strepen op Weghorst. Kwijt. En dan allemaal volle bak rennen en duels aan gaan om die bal over de zijlijn te krijgen. En dan....applaus als dit via een been van Dumfries of die andere back gebeurt. Ingooi. Edvardsen. Klaassen. Itakura. Jaros. Jaros met een streep op Weghorst. Repeat. Fuck my life man.
Haha. Zo ging het exact. En de corners tegen waren ook repeat. Hij veranderd ook niks. Zelfs als ie 0-2 achterkomt. Je kan van Bosz zeggen wat je wilt, maar hij haalt gewoon zijn aanvoerder eraf na de eerste helft en probeert wat anders. Zonder resultaat uiteindelijk, maar hij probeert het tenminste. Wij blijven gewoon hetzelfde voetballen terwijl we maar 1 kans hebben gecreëerd in de hele wedstrijd. Gloukh en Moro brengt ie pas een kwartier voor tijd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik geloof niet dat ik überhaupt iemand een compliment zie maken?

Ben benieuwd hoe Moro en Gloukh er momenteel in zitten trouwens. Naar Ajax gekomen voor wedstrijden op dit niveau en dan zit je op de bank te kijken naar een elftal dat aanvallend totaal onmachtig is. Je zag de frustratie ook terug in het spel van Gloukh die zich geforceerd wilde bewijzen met dribbels door drie tegenstanders heen.
Nil volentibus arduum
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Wat ik Heitinga echt kwalijk neem, zijn de rookie mistakes zoals inderdaad het (openlijk) afvallen van spelers. Ik vind het ook conditioneel weer niet top, juist waar Farioli zoveel winst mee behaalde. En tactisch lijkt hij te zijn blijven steken in de jaren 00.
Whitey on the moon.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ook legt Heitinga uit waarom hij Weghorst eraf haalde. 'Je wil op een gegeven moment ook niet het huis opengooien. Dat is een keuze die we maken met Kasper (Dolberg, red.) erop. We hadden Youri Regeer die eraf moest en Kenneth Taylor ook. Dan moet je soms wisselen terwijl je andere keuzes had willen maken', aldus de coach.

De verslaggever geeft aan dat er verwarring leek te zijn toen Moro het veld in kwam. De Spanjaard en Oliver Edvardsen hadden niet helemaal door waar ze moesten staan. 'Dat leek zo. Dat zag er niet zo goed uit. Dat is een foutje van onze kant. Dat kan gebeuren, toch? Goed dat jullie er gelijk bovenop zitten. Dat vind ik mooi. Het is iets dat beter moet. Raúl moest gewoon vanaf de rechterkant en Oli vanaf de linkerkant. Uiteindelijk stonden ze goed.'
Omdat het toch zo genieten is. :biggrin.gif:

Toch even lekker afpellen:
We willen niet het huis opengooien. dat is een keuze de we maken met Kasper erop.
Okeeee.
Andere keuzes maken omdat Regeer eraf moest.
Okeeee. Nog 15 minuten te gaan. Wat voor keuze dan?
Dat leek zo.
Nee dat was dus zo. Foutje. Niet erg. Het is maar Champions League. Details he.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

GangstaRiB schreef: do sep 18, 2025 8:20 am Wat ik Heitinga echt kwalijk neem, zijn de rookie mistakes zoals inderdaad het (openlijk) afvallen van spelers. Ik vind het ook conditioneel weer niet top, juist waar Farioli zoveel winst mee behaalde. En tactisch lijkt hij te zijn blijven steken in de jaren 00.
Onder Farioli trokken we een wedstrijd vaak in het slot nog over de streep. Nu lijkt de koek na een helft doorgaans wel op.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef: do sep 18, 2025 7:37 am Ik geloof niet dat ik überhaupt iemand een compliment zie maken?

Ben benieuwd hoe Moro en Gloukh er momenteel in zitten trouwens. Naar Ajax gekomen voor wedstrijden op dit niveau en dan zit je op de bank te kijken naar een elftal dat aanvallend totaal onmachtig is. Je zag de frustratie ook terug in het spel van Gloukh die zich geforceerd wilde bewijzen met dribbels door drie tegenstanders heen.
Hij wil sowieso iets te geforceerd.. Vind ik ergens iets positiefs maar kan ook verkeerd uitpakken.

Maar we hebben wel heel weinig om op terug te vallen he?

Zullen we ook stoppen met Wijndal en WW in een Ajax-shirt?
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk dat het een mix van frustratie en teleurstelling is. Hij is een ambitieuze speler en is naar Ajax gekomen om zich verder te ontwikkelen en om te spelen in de CL.

Nu blijkt het zoeken naar een positie waar hij überhaupt af en toe mee mag doen en deugt het elftal van geen kant. Dat meen ik terug te zien in die kansloze dribbels die hij nu aangaat. Hij wil zich laten zien maar loopt daarmee zichzelf voorbij.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Jiskefet is er niets bij. Dit zou echt serieus een persiflage kunnen zijn.
Nil volentibus arduum
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Marillion schreef:Ik denk dat het een mix van frustratie en teleurstelling is. Hij is een ambitieuze speler en is naar Ajax gekomen om zich verder te ontwikkelen en om te spelen in de CL.

Nu blijkt het zoeken naar een positie waar hij überhaupt af en toe mee mag doen en deugt het elftal van geen kant. Dat meen ik terug te zien in die kansloze dribbels die hij nu aangaat. Hij wil zich laten zien maar loopt daarmee zichzelf voorbij.
Hij ondernam tenminste iets. Klaassen was helemaal drama gisteren.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Marillion schreef:Jiskefet is er niets bij. Dit zou echt serieus een persiflage kunnen zijn.
Valt toch niet meer serieus te nemen die man? Riep na PEC ‘dit is de norm’. Hahaha. Tegen fucking PEC. We hebben het gezien gisteren tegen een Inter dat ook heel matig speelde. En dan iedereen complimenteren. Zelfs de beuk van Taylor in de eerste minuut gaat ie zitten benoemen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik waardeer op zichzelf ook wel dat Gloukh iets wil losmaken maar dit is niet de weg.

Zie het verder niet als een aanval op Gloukh hoor. Die jongen zit in een lastige situatie en op het moment dat hij het veld in komt ziet hij een dood elftal om zich heen.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Sjonnie:

“De verslaggever geeft aan dat er verwarring leek te zijn toen Moro het veld in kwam. De Spanjaard en Oliver Edvardsen hadden niet helemaal door waar ze moesten staan. 'Dat leek zo. Dat zag er niet zo goed uit. Dat is een foutje van onze kant. Dat kan gebeuren, toch? Goed dat jullie er gelijk bovenop zitten. Dat vind ik mooi. Het is iets dat beter moet. Raúl moest gewoon vanaf de rechterkant en Oli vanaf de linkerkant. Uiteindelijk stonden ze goed.'”

Dit zijn dus echt zijn woorden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Mr. Ajax schreef: do sep 18, 2025 9:26 am Sjonnie:

“De verslaggever geeft aan dat er verwarring leek te zijn toen Moro het veld in kwam. De Spanjaard en Oliver Edvardsen hadden niet helemaal door waar ze moesten staan. 'Dat leek zo. Dat zag er niet zo goed uit. Dat is een foutje van onze kant. Dat kan gebeuren, toch? Goed dat jullie er gelijk bovenop zitten. Dat vind ik mooi. Het is iets dat beter moet. Raúl moest gewoon vanaf de rechterkant en Oli vanaf de linkerkant. Uiteindelijk stonden ze goed.'”

Dit zijn dus echt zijn woorden.
Dat compliment aan de journalisten. :excited.gif:

Dit kan toch niet lang goed blijven gaan? Of zijn wij hier de enigen die dat zien? Nee toch hoop ik?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Yopii

Bericht door Yopii »

:blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :biggthumpup.gif:

Dit precies.

Dan lees ik tot mijn verbijstering dat Heitinga de nederlaag toeschrijft aan even niet opletten bij twee standaardsituaties. Waarbij overigens Klaassen de beste kopper van de tegenpartij moest bewaken, terwijl Sutalo op de bank zit. Met zulke analyses heb ik nul vertrouwen in de toekomst.

Ajax ploeterde erop los, goed bedoeld allemaal, maar zo kansloos. Het wachten was op de tegentreffer. Zo heb ik de wedstrijd tenminste beleefd.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Om er niet een heel eenzijdig verhaal van te maken wil ik daar wel de kanttekening bij plaatsen dat Inter niet of nauwelijks tot uitgespeelde kansen kwam. Je voelde aan alles dat ze de betere partij waren maar per saldo was het tot de 0-1 op het veld wel min of meer in evenwicht. Ook al wist Ajax totaal niet wat het moest doen om tot iets van een aanval te komen.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Mwah, ik zat te wachten op de 0-1, jij niet? Op een gegeven moment weet je hoe de hazen lopen.

Het is ook niet zo raar. Je raakt twee bepalende spelers kwijt en haalt geen vervangers. Dan moet je tegen Inter spelen met Wijndal, Regeer en Klaassen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Je voelde wel aan alles dat Inter een beter elftal heeft met betere spelers. Dat klopt. Ajax was aan het rennen en vliegen om de balans overeind te houden. Dus ja, dat gevoel had ik ook.

Maar los van 1 schot voorlangs heeft Inter dus ook nauwelijks een kans gehad. Ze beslissen het duel met twee corners waar wij als kinderen staan te verdedigen. Zodra het 0-1 was voelde je dat het klaar was. Bij de 0-2 was dat definitief. Wij kwamen immers niet eens in de buurt van een echte aanval.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Precies. Die kans van Godts kwam niet uit een uitgespeelde aanval, Inter stond even niet goed.

Het is typerend dat Godts die kans dus niet maakt. Zijn rendement is doorgaans niet al te hoog. Een topaanvaller scoort in zo'n geval, maar topaanvallers hebben we niet.

Inter deed weinig, het liet Ajax spartelen en wachtte op het moment dat ging komen. Zo kansloos voor ons.
Ajax werd pijnlijk geconfronteerd met de essentie van de Champions League, iets wat het gros van deze selectie nooit eerder heeft ervaren', trekt Trouw een realistische conclusie. 'In het Europese elitetoernooi zijn de details beslissend. Eet je niet, dan word je gegeten. De Johan Cruijff Arena ging vol verwachting staan toen Mika Godts vijf minuten voor rust ineens alleen op Inter-keeper Yann Sommer afging.'

De meest pijnlijke conclusie moet dan nog komen: 'Voor Heitinga groeien de parallellen met de man die hij als interim-trainer ooit al opvolgde. Assistent-trainer Alfred Schreuder moest in 2022 de lijn van Ten Hag voortzetten, wat uitliep op een ramp. Heitinga was de juiste man om het succes van Farioli vervolg te geven, deels omdat hij vorig seizoen succescoach Arne Slot bijstond, in Liverpool inmiddels dicht bij een heiligverklaring. Nu blijkt maar weer: een goede assistent maakt nog geen goede hoofdcoach.'
Hier ben ik het mee eens.
Voeg er dan aan toe: het Nederlandse voetbal is hopeloos ouderwets, dus kiezen voor een Nederlandse coach is in de meeste gevallen een doodlopende weg. Eergisteren zagen we hoe Bosz simpel werd afgetroefd door Pocognoli. Gisteren ging Heitinga in alle opzichten nat, en dat kwam niet alleen door het kwaliteitsverschil. Het voetbal dat Kroes en Heitinga voorstaan is al een jaar of twintig achterhaald. De duels ontlopen, de bal rondspelen, me hoela.
Toppie

Bericht door Toppie »

We kunnen nu voor 100% constateren Heitinga is een slechte trainer!
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: do sep 18, 2025 10:19 am Precies. Die kans van Godts kwam niet uit een uitgespeelde aanval, Inter stond even niet goed.

Het is typerend dat Godts die kans dus niet maakt. Zijn rendement is doorgaans niet al te hoog. Een topaanvaller scoort in zo'n geval, maar topaanvallers hebben we niet.

Inter deed weinig, het liet Ajax spartelen en wachtte op het moment dat ging komen. Zo kansloos voor ons.
Ajax werd pijnlijk geconfronteerd met de essentie van de Champions League, iets wat het gros van deze selectie nooit eerder heeft ervaren', trekt Trouw een realistische conclusie. 'In het Europese elitetoernooi zijn de details beslissend. Eet je niet, dan word je gegeten. De Johan Cruijff Arena ging vol verwachting staan toen Mika Godts vijf minuten voor rust ineens alleen op Inter-keeper Yann Sommer afging.'

De meest pijnlijke conclusie moet dan nog komen: 'Voor Heitinga groeien de parallellen met de man die hij als interim-trainer ooit al opvolgde. Assistent-trainer Alfred Schreuder moest in 2022 de lijn van Ten Hag voortzetten, wat uitliep op een ramp. Heitinga was de juiste man om het succes van Farioli vervolg te geven, deels omdat hij vorig seizoen succescoach Arne Slot bijstond, in Liverpool inmiddels dicht bij een heiligverklaring. Nu blijkt maar weer: een goede assistent maakt nog geen goede hoofdcoach.'
Hier ben ik het mee eens.
Voeg er dan aan toe: het Nederlandse voetbal is hopeloos ouderwets, dus kiezen voor een Nederlandse coach is in de meeste gevallen een doodlopende weg. Eergisteren zagen we hoe Bosz simpel werd afgetroefd door Pocognoli. Gisteren ging Heitinga in alle opzichten nat, en dat kwam niet alleen door het kwaliteitsverschil. Het voetbal dat Kroes en Heitinga voorstaan is al een jaar of twintig achterhaald. De duels ontlopen, de bal rondspelen, me hoela.
Ajax stond ook niet goed bij de 2 corners...
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Nee, maar dat is ook onderdeel van het verhaal. 'We spelen ons eigen spel', blabla. Klaassen op Thuram, moet kunnen. :blush.gif:
Uiteindelijk gelooft Öztürk dat Inter het spelbeeld volledig naar eigen hand heeft gezet. 'Het is precies wat Inter bedacht had: jullie mogen tot een meter of dertig, veertig redelijk voetballen, daarna zetten wij het dicht, veroveren we de bal en proberen we jullie pijn te doen. Ik heb het eigen spel bij Ajax helemaal niet gezien en dat vind ik als kijker jammer. Dat je zo machteloos bent.'
Ik vond het interview na afloop met Stefan de Vrij wel veelzeggend. Hij heeft het woord zakelijk een keer of zeven gebruikt in vijf zinnen', aldus de journalist in VI ZSM. 'Inter kwam naar Amsterdam om na een seizoenstart met twee nederlagen goed te beginnen aan de Champions League. Je gaat je na zo’n wedstrijd afvragen: waar heb ik naar zitten kijken? Als ik John Heitinga vanaf de voorbereiding volg, dan gaat Ajax zijn eigen spel spelen. Ik weet nog steeds niet wat hij daarmee bedoelt.'
Precies, waar heb ik naar zitten kijken? :confused.gif:

Een kansloze vertoning, en dan hoor ik de spelers en ook Heitinga na afloop zeggen dat Ajax leuk meegedaan heeft.
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: do sep 18, 2025 11:07 am Nee, maar dat is ook onderdeel van het verhaal. 'We spelen ons eigen spel', blabla. Klaassen op Thuram, moet kunnen. :blush.gif:
Uiteindelijk gelooft Öztürk dat Inter het spelbeeld volledig naar eigen hand heeft gezet. 'Het is precies wat Inter bedacht had: jullie mogen tot een meter of dertig, veertig redelijk voetballen, daarna zetten wij het dicht, veroveren we de bal en proberen we jullie pijn te doen. Ik heb het eigen spel bij Ajax helemaal niet gezien en dat vind ik als kijker jammer. Dat je zo machteloos bent.'
Ik vond het interview na afloop met Stefan de Vrij wel veelzeggend. Hij heeft het woord zakelijk een keer of zeven gebruikt in vijf zinnen', aldus de journalist in VI ZSM. 'Inter kwam naar Amsterdam om na een seizoenstart met twee nederlagen goed te beginnen aan de Champions League. Je gaat je na zo’n wedstrijd afvragen: waar heb ik naar zitten kijken? Als ik John Heitinga vanaf de voorbereiding volg, dan gaat Ajax zijn eigen spel spelen. Ik weet nog steeds niet wat hij daarmee bedoelt.'
Precies, waar heb ik naar zitten kijken? :confused.gif:

Een kansloze vertoning, en dan hoor ik de spelers en ook Heitinga na afloop zeggen dat Ajax leuk meegedaan heeft.
Het was achteraf ook allemaal vrij kansloos. Maar dan scheelt het ook dat we twee goals weggeven als kleuters en we zelf, VLAK voor de rust, de grootste kans van de wedstrijd vrij simpel verpesten.
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie