AFC Ajax - Internazionale Milan wo 17-09 21:00 CL

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS

Re: AFC Ajax - Internazionale Milan wo 17-09 21:00 CL

Bericht door LucaS »

Als je niemand hebt om een heel sterke kopper te verdedigen zet je toch iemand bij de 1e en 2e paal? Wie heeft ooit verzonnen dat dat niet meer nodig is? Beide goals waren niet gevallen als daar iemand had gestaan
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Het was achteraf ook allemaal vrij kansloos. Maar dan scheelt het ook dat we twee goals weggeven als kleuters en we zelf, VLAK voor de rust, de grootste kans van de wedstrijd vrij simpel verpesten.
Is gewoon een gebrek aan kwaliteit, ook van Godts. Hij kan aardig voetballen maar zijn rendement is laag.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

LucaS schreef:Als je niemand hebt om een heel sterke kopper te verdedigen zet je toch iemand bij de 1e en 2e paal? Wie heeft ooit verzonnen dat dat niet meer nodig is? Beide goals waren niet gevallen als daar iemand had gestaan
Dit is een interessante opmerking, die me doet terugdenken aan Ajax - PEC. Na de beruchte viervoudige wissel werd PEC aanzienlijk sterker. Ze kregen een corner en Ajax moest zich organiseren. Ik zag McConnell naar Weghorst lopen en hem op de eerste paal wijzen, ongetwijfeld met het verzoek daar als een van de langste Ajacieden te gaan staan. Weghorst keek hem echt aan met een blik als “wie ben jij om mij te vertellen wat ik moet doen” en weigerde. Toen ging MCConnell er zelf maar staan. Die zal dit ongetwijfeld geleerd hebben bij Liverpool.

En nu ook weer tegen Inter: niemand bij de palen. Hadden die daar gestaan, zelfs als ze 1.65 m zijn, waren die goals niet zo makkelijk gevallen.

En het is ook niet zo dat dit ineens onverwachts was. Al in de voorbereiding kregen we ze met corners om de oren of scheelde het niet veel.

Het is toch ronduit idioot dat wij als supporters dit zien en het gevaar accuraat inschatten, maar Sjon bedenkt dat die lange moordenaars van Inter dan toch maar door een Klaassen te laten dekken, die nauwelijks van de grond kwam.

Ironisch genoeg zou je voor dit soort situaties een Rugani moeten hebben.
Mano

Bericht door Mano »

Als wij hier hadden gepresteerd, was iedereen verbaasd geweest. Wij hebben gewoon geen goed draaiend elftal en een coach die zonder zwembandjes veel te diep aan het zwemmen is.

Het resultaat is zoals verwacht. Italianen spelen sober en maken 2 simpele doelpunten omdat iemand dacht dat Klaassen VS Thuram een goeie set zou zijn.

Zelf het spel niet kunnen maken en ook geen geweldige uitgespeelde kansen gehad.

Kort samengevat: kansloos als verwacht!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Dat klopt wel Mano;maar de goals die we tegen kregen hadden niks met een sterkere tegenstander te maken, maar enkel met een pupillendekking en organisatie. Zet godver kerels bij de palen als je tegenstander gemiddeld 30cm langer is. Heeft niets met gebrek aan kwaliteit van de spelers te maken; en alles met de kwaliteit van de trainer.
Mano

Bericht door Mano »

Eens!
Alleen die goals zorgen er ook voor dat Inter niet tot het gaatje hoeft te gaan. Resultaat telt bij Italianen dus gaan daarna niet all the way.

Hoe kan je zo’n powerhouse laten dekken door Klaassen die A) geen verdediger is en B) niet snel en/of sterk is

Wat Lucas zegt: zet mensen bij de palen als je de verdedigers niet hebt

Maar dat vereist coach-capaciteiten
De kracjt van je team versterken, de zwakte van je team verbloemen, de kracht van de tegenstander eruit halen en toeslaan op de zwakte van de tegenstander.
Dat kan sjonnie helemaal niet. Dat weten we allang
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Lionel

Bericht door Lionel »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: do sep 18, 2025 12:29 pm Dat klopt wel Mano;maar de goals die we tegen kregen hadden niks met een sterkere tegenstander te maken, maar enkel met een pupillendekking en organisatie. Zet godver kerels bij de palen als je tegenstander gemiddeld 30cm langer is. Heeft niets met gebrek aan kwaliteit van de spelers te maken; en alles met de kwaliteit van de trainer.
Precies. We hadden wellicht ook verloren zonder deze goals maar tot de 0-1 had Ajax wel gewoon de grootste kans. Als je het tot de 60e minuut op 0-0 weet te houden loopt het ook bij een Inter minder lekker.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

En misschien denken ze dan op enig moment wel dat een punt ook genoeg is. Uitwedstrijd, pas de eerste van de competitie. Dat kan gewoon gebeuren. Het is zonde als je de kans op een puntje op deze manier zelf uit handen geeft.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Mano schreef: do sep 18, 2025 12:40 pm Eens!
Alleen die goals zorgen er ook voor dat Inter niet tot het gaatje hoeft te gaan. Resultaat telt bij Italianen dus gaan daarna niet all the way.

Hoe kan je zo’n powerhouse laten dekken door Klaassen die A) geen verdediger is en B) niet snel en/of sterk is

Wat Lucas zegt: zet mensen bij de palen als je de verdedigers niet hebt

Maar dat vereist coach-capaciteiten
De kracjt van je team versterken, de zwakte van je team verbloemen, de kracht van de tegenstander eruit halen en toeslaan op de zwakte van de tegenstander.
Dat kan sjonnie helemaal niet. Dat weten we allang
Het stuk verdriet weet in een interview te melden dat hij bewust de palen onbezet had en 'dat daar op getraind was'.

Dit alleen al - los van alle andere gekkigheid - is reden voor acuut ontslag.

Heeeeeeeel misschien mag je dit een keer proberen tegen pak m beet Excelsior, maar toch never ever nooit in de CL tegen een van de sterkste ploegen!!!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
LucaS

Bericht door LucaS »

Als je bij die eerste goal vaststelt dat dat misschien toch niet zo'n briljant plan was, pas je dat toch aan?
Lionel

Bericht door Lionel »

LucaS schreef: do sep 18, 2025 1:54 pm Als je bij die eerste goal vaststelt dat dat misschien toch niet zo'n briljant plan was, pas je dat toch aan?
Hij heeft Moro in een kwartier niet duidelijk kunnen maken op welke positie hij zou komen te spelen...
IK GELOOF!!!!!!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Lionel schreef: do sep 18, 2025 1:40 pmPrecies. We hadden wellicht ook verloren zonder deze goals maar tot de 0-1 had Ajax wel gewoon de grootste kans. Als je het tot de 60e minuut op 0-0 weet te houden loopt het ook bij een Inter minder lekker.
Die kans die Thuram zelf creëerde tegenover Baas was ook wel een hele grote.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Lionel

Bericht door Lionel »

Bert schreef: do sep 18, 2025 2:14 pm
Lionel schreef: do sep 18, 2025 1:40 pmPrecies. We hadden wellicht ook verloren zonder deze goals maar tot de 0-1 had Ajax wel gewoon de grootste kans. Als je het tot de 60e minuut op 0-0 weet te houden loopt het ook bij een Inter minder lekker.
Die kans die Thuram zelf creëerde tegenover Baas was ook wel een hele grote.
Zeker. Die was ook niet onaardig. Maar de kans van Godts was mijn inziens nog groter.

Overigens stond het bij die kans van Thuram ook heerlijk open hoor. Man man man.
IK GELOOF!!!!!!
elliquido

Bericht door elliquido »

ok, na een nachtje slapen

ons aller ajax trachte om onder de druk van inter vandaan te spelen. dat deden ze met lopende mensen en waar nodig kwam de lange bal. Ik herkende een aantal patronen maar helaas ging het vaak net mis als de kans er was om eruit te komen Dat lag vooral aan foute passes. Het leek alsof het tempo voor een aantal net te hoog lag. Inter had het best lastig, maar die spits is van grote klasse. ajax durfde wel 1 op 1 te spelen tegen die spitsen. dat is een +

Dan de kans Godts, waar hij later zelf ook van zij dat hij zijn balans kwijtraakte door een foute stap

Dan voor rust en na rust een cornergoal tegen en toen was het klaar. inter gooide het dicht.. liet de druk wat los en ajax probeerde met wat het had.
Ik word niet vrolijk van die gloukh, erg eenzijdig en blind.
regeer doet veel werk, positioneel ook goed, alleen de passing is beneden niveau
achtering complimenten, alle 4 goed gedaan.
weghorst moet lekker gaan banken,

verder is het mij een raadsel waarom mcconnel erin komt ipv mokio. pure kapitaalverkrachting.

de heit is een dead men walking, maar ik zie wel progressie, al is het minimaal.
Winst op PSV zou een zegen zijn voor de verdere ontwikkeling, moet wel dolberg starten
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

LucaS schreef:Als je bij die eerste goal vaststelt dat dat misschien toch niet zo'n briljant plan was, pas je dat toch aan?
We kregen onder Farioli het hele seizoen vrijwel geen goal tegen uit een corner. Nu is bijna iedere corner een grote kans of goal. Zelfde geldt voor vrije trappen waarbij de bal wordt ingeslingerd en de achterhoede op 1 lijn staat. Zelfs PEC kon 2x vrij inkoppen. Snap de spelers overigens ook niet. Die kunnen ook naar Heitinga stappen van ‘joh luister eens vorig seizoen deden we het zo en zo’. Kappen met die shit van je.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
LucaS

Bericht door LucaS »

Och ja..kans om eruit te komen. Die bal van Klaassen toen ze met 5 afgingen op 4 inter verdedigers. Die was ook wel treurig hoor
T82

Bericht door T82 »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: do sep 18, 2025 12:29 pm Dat klopt wel Mano;maar de goals die we tegen kregen hadden niks met een sterkere tegenstander te maken, maar enkel met een pupillendekking en organisatie. Zet godver kerels bij de palen als je tegenstander gemiddeld 30cm langer is. Heeft niets met gebrek aan kwaliteit van de spelers te maken; en alles met de kwaliteit van de trainer.
Beetje nuance.... Een sterkere tegenstander kan je ook zijn met het hebben van een goede trap, van (kop)kracht, van lengte, van winnaarsmentaliteit. Zijn allemaal belangrijke kwaliteiten van spelers. Hebben wij maar heel weinig van. En dan ook nog eens een dramatisch slechte en domme trainer.
Yopii

Bericht door Yopii »

Trab schreef: do sep 18, 2025 2:39 pm
LucaS schreef:Als je bij die eerste goal vaststelt dat dat misschien toch niet zo'n briljant plan was, pas je dat toch aan?
We kregen onder Farioli het hele seizoen vrijwel geen goal tegen uit een corner. Nu is bijna iedere corner een grote kans of goal. Zelfde geldt voor vrije trappen waarbij de bal wordt ingeslingerd en de achterhoede op 1 lijn staat. Zelfs PEC kon 2x vrij inkoppen.
Tja, vorig jaar stond Henderson nog in het veld, die zette de boel neer. Nu wordt dat gedaan door ???????

Hato is ook een veel betere speler dan Wijndal.

Die twee zijn niet adequaat vervangen, dat voel je.
elliquido

Bericht door elliquido »

LucaS schreef: do sep 18, 2025 2:39 pm Och ja..kans om eruit te komen. Die bal van Klaassen toen ze met 5 afgingen op 4 inter verdedigers. Die was ook wel treurig hoor
precies zo'n voorbeeld inderdaad. .en zo waren er meer. De inter spelers gaven naderhand aan dat ze het best lastig hadden met het positiespel en de technische vaardigheden. Dat kun je genereus noemen, maar er zit ook een kern van waarheid in.

er lagen echt wel kansmogelijkheden, alleen om onder hoge druk en tempo de juiste bal te geven blijkt te lastig.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Lionel

Bericht door Lionel »

T82 schreef: do sep 18, 2025 2:53 pm
Beetje nuance.... Een sterkere tegenstander kan je ook zijn met het hebben van een goede trap, van (kop)kracht, van lengte, van winnaarsmentaliteit. Zijn allemaal belangrijke kwaliteiten van spelers. Hebben wij maar heel weinig van. En dan ook nog eens een dramatisch slechte en domme trainer.
Eens. Maar iemand bij een paal had dus al iets uitgemaakt. Het is ook weer niet zo dat de ballen stijf de kruising ingekopt werden.
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

De inter spelers gaven naderhand aan dat ze het best lastig hadden met het positiespel en de technische vaardigheden.
Welk positiespel? Welke technische vaardigheden? :confused.gif:
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

elliquido schreef:
LucaS schreef: do sep 18, 2025 2:39 pm Och ja..kans om eruit te komen. Die bal van Klaassen toen ze met 5 afgingen op 4 inter verdedigers. Die was ook wel treurig hoor
precies zo'n voorbeeld inderdaad. .en zo waren er meer. De inter spelers gaven naderhand aan dat ze het best lastig hadden met het positiespel en de technische vaardigheden. Dat kun je genereus noemen, maar er zit ook een kern van waarheid in.

er lagen echt wel kansmogelijkheden, alleen om onder hoge druk en tempo de juiste bal te geven blijkt te lastig.
De 1e helft was ook niet zo slecht. De eerste 2 minuten waren voor Inter, maar daarna hadden we het onder controle en werd er ook goed afgejaagd. We hadden ook wel wat kansen tot een kans. Gaaei o.a. met een kansrijke aanval die hij slecht voorgeeft en 1x dat hij van afstand overschiet terwijl hij gewoon Edvardsen op rechts kan inspelen. Klaassen die een slechte pass van Sommer oppikt maar dan slecht de 16 inspeelt en dat moment van 5 tegen 4 dat hij weer slecht inspeelt. Verder waren er nog 2 momenten waarbij de scheidsrechter voordeel kon toepassen maar floot voor een overtreding.
Inter was totaal niet gevaarlijk tot de 32e minuut. Dat schot van Thuram wat net naast ging. Dat was slecht verdedigd van Baas die een minuut later ook nog die domme overtreding maakte in de 16 maar gered werd door de VAR. In de 40e minuut dan die grote kans voor Godts. Was niet onverdiend geweest als die erin was gegaan. En daarna die corner die erin ging en een minuut na rust de tweede.
De teleurstelling zit het hem vooral denk ik dat we het in zo’n korte tijd achterelkaar weggaven op exacte dezelfde manier. Na de 0-2 was het over.

Khraa

Bericht door Khraa »

De teleurstelling is dat geen van de mogelijkheden die je noemt kwamen uit voetbal. Het was bal naar voren roeien en dan druk zetten als zij de bal hebben. Het is een soort revival van kick and rush. Misschien werkt het, maar het is niet mijn spel.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Khraa schreef:De teleurstelling is dat geen van de mogelijkheden die je noemt kwamen uit voetbal. Het was bal naar voren roeien en dan druk zetten als zij de bal hebben. Het is een soort revival van kick and rush. Misschien werkt het, maar het is niet mijn spel.
Dat gevoel had ik in eerste instantie ook. Daarom heb ik de 1e helft nog eens teruggekeken. De kansen die ik benoemde kwamen niet voort uit lange ballen naar voren maar meer door goed drukzetten waardoor we ballen op hun helft veroverden. Het aspect drukzetten was best goed verzorgd. Inter is toch een counterploeg bij uitstek maar er waren 0 momenten dat ze er onderuit speelden en ons op een counter trakteerden. Dat mag dan ook best benoemd worden toch? Het spel in eigen balbezit was wel heel matig/voorzichtig. Dat ze veel de lange bal speelden om onder de druk uit te komen is nog tot daar aan toe. Dat deden we onder Farioli ook vaak met schuine ballen op Akpom die hem dan vasthield waardoor de rest kon bijsluiten. Alleen nu was het steeds door het midden op Weghorst die dan doorkopte maar waar vervolgens niet op geanticipeerd werd door Godts en Edvardsen. Die bleven doodleuk aan de zijlijn staan ipv erachter te kruipen. De snelheid hebben ze immers om iets te doen met zo’n doorkopbal. En Ajax had wel iets meer mogen afwisselen in balbezit. Niet alleen maar lang. Onder Farioli kwam Hendo tussen de CV’s en werd er met driehoekjes onderuit gevoetbald. Regeer en Taylor deden dat te weinig waardoor je ballen naar de back en terug naar de cv krijgt met vervolgens een haal naar voren. Al met al vond ik spel balbezit tegenstander goed en eigen balbezit zwak. Maar goed, misschien verwachten we ook teveel. Inter is de competitie misschien niet sterk begonnen maar heeft nog wel praktisch dezelfde ploeg die vorig seizoen de CL finale haalde. Wij daarentegen moeten het doen met spelers als Regeer, Wijndal, Edvardsen die bepaald geen nivo CL zijn. Dus ja, wat verwacht je dan? Voor mij zit de teleurstelling vooral in het amateuristisch verdedigen van de corners en ook dat we aan de bal te weinig goed positiespel op de mat hebben kunnen leggen om meer kansen af te dwingen.

Laatst gewijzigd door Trab op do sep 18, 2025 7:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Terechte nuancering tussen al ons gemopper door. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum
Plaats reactie