PSV - Ajax

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii

Re: PSV - Ajax

Bericht door Yopii »

Hij viel goed in. Het spel werd een stuk bewegelijker en verrassender

Dat kan al snel.
Iedereen was dolblij met tenminste een beetje voetbal. Dat zegt haast meer over de rest dan over Gloukh.

Er kwam natuurlijk ook meer ruimte, de spelers werden moe.

Godts en Dest gunden elkaar alles, trouwens. Ze hadden allebei niet veel zin in verdedigen.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Yopii schreef: ma sep 22, 2025 8:54 am

Dat kan al snel.
Iedereen was dolblij met tenminste een beetje voetbal. Dat zegt haast meer over de rest dan over Gloukh.

Godts en Dest gunden elkaar alles, trouwens. Ze hadden allebei niet veel zin in verdedigen.
Terwijl tenminste 1 van de 2 een verdediger is! :smallgrin.gif:

PSV deed het slim, liet steeds spelers inzakken en dan de backs eroverheen. En de Ajax spelers bleven netjes hun man volgen dus stond opeens Klaassen in de spits met Wijndal naast 'm. En Godts heeft de eerste helft misschien 3 keer op de helft van PSV gestaan. Misschien iets overdreven maar het geeft wel aan dat de organisatie zoek was want je kunt me niet wijsmaken dat dit de bedoeling was. Als je weet dat Dest heel diep speelt, dan laat je of Godts zelf diep staan en dan moet Dest een keuze maken, of je zet iemands als Edvardsen op die plek om op die manier Dest te bestrijden. Godts zo laten verdedigen is pure waanzin.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Alexander

Bericht door Alexander »

Taylor ging wel aanmerkelijk beter spelen na het inbrengen van Gloukh. Taylor rendeert echt veel beter met meer voetbal en diepte om zich heen.
Yopii

Bericht door Yopii »

PSV deed het slim, liet steeds spelers inzakken en dan de backs eroverheen. En de Ajax spelers bleven netjes hun man volgen dus stond opeens Klaassen in de spits met Wijndal naast 'm. En Godts heeft de eerste helft misschien 3 keer op de helft van PSV gestaan. Misschien iets overdreven maar het geeft wel aan dat de organisatie zoek was want je kunt me niet wijsmaken dat dit de bedoeling was. Als je weet dat Dest heel diep speelt, dan laat je of Godts zelf diep staan en dan moet Dest een keuze maken, of je zet iemands als Edvardsen op die plek om op die manier Dest te bestrijden. Godts zo laten verdedigen is pure waanzin.
Godts moet leveren, dan krijgt Dest de kous op de kop.

Godts heeft een mooie stijl en een matig rendement. Hij heeft geluk dat zijn concurrent van tien miljoen ook geen garantie voor succes is. Die heeft namelijk hetzelfde probleem. (Leuk gescout, NOT. :excited.gif: )

Godts is zo laconiek, om je dood te ergeren. Maar ja, misschien is het schijn en kan hij niet beter.
In deze wedstrijd lag er best veel ruimte. Een uitgelezen kans voor hem om zich te recvancheren, na de wedstrijd van woensdag waarin hij faalde. Die revanche komt er dan niet, het is weer zo vrijblijvend bij hem.

Spelers als Regeer en Klaassen en nog een paar anderen kunnen niet beter. Bij Godt hoop je op meer. We mogen best kritisch zijn om de meest getalenteerde spelers.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Ik heb eigenlijk geen nabeschouwingen gekeken van deze wedstrijd, maar ik denk dat het algehele nivo niet heel hoog lag. Veel fouten en rommelig.

Tijdens de wedstrijd was ik oprecht verbaasd over het enthousiamse van het Eindhovense publiek... die zijn toch ook wel beter gewend? De talloze passes die PSV zomaar weggaf of over de zijlijn speelde...

Ik had verwacht dat PSV de gedoodverfde titelkandidaat zou zijn, maar nu snap ik waarom ze zoveel goals tegenkrijgen. Als Bosz daar geen oplossing voor vind dan sla ik Feyenoord en AZ hoger aan.
Whitey on the moon.
columbus

Bericht door columbus »

raymon schreef:
Yopii schreef: ma sep 22, 2025 8:54 am

Dat kan al snel.

Terwijl tenminste 1 van de 2 een verdediger is! :smallgrin.gif:

Klopt helemaal maar als je de bal maar 5 seconde in bezit hebt kan je moeilijk diep blijven staan
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Die strategie met telkens de bal naar voren peren van Jaros.... Vond het tenenkrommend!
columbus

Bericht door columbus »

WP_Legend schreef:Die strategie met telkens de bal naar voren peren van Jaros.... Vond het tenenkrommend!
Als de rest stilstaat en ook nog eens naast elkaar op de 16 snap ik die peer naar voren wel
Yopii

Bericht door Yopii »

ik denk dat het algehele nivo niet heel hoog lag.

Neuh, het was erg matig.

PSV krijgt bakken doelpunten tegen, het werd wel duidelijk waarom. Ajax, dat beroerd speelde, wist nog twee keer te scoren en kansen af te dwingen. Bij tijd en wijle lag het open achterin bij PSV. Blijkbaar missen ze Boscagli wel.

Bij corners hadden ze Luuk de Jong niet meer, dat scheelde voor Ajax wel. Desondanks twee kopdoelpunten tegen, hopelijk trekt Heitinga zijn conclusies.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Optimist.... Om conclusies te kunnen trekken moet je wel eerst het probleem zien. Denk dat dat bij Heitinga zomaar te veel gevraagd is. En anders trekt hij waarschijnlijk de verkeerde conclusies.
Tijd voor iets nieuws.
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: ma sep 22, 2025 10:58 am

Neuh, het was erg matig.

PSV krijgt bakken doelpunten tegen, het werd wel duidelijk waarom. Ajax, dat beroerd speelde, wist nog twee keer te scoren en kansen af te dwingen. Bij tijd en wijle lag het open achterin bij PSV. Blijkbaar missen ze Boscagli wel.

Bij corners hadden ze Luuk de Jong niet meer, dat scheelde voor Ajax wel. Desondanks twee kopdoelpunten tegen, hopelijk trekt Heitinga zijn conclusies.
Ja, en wij hadden Frenkie niet meer. Scheelde in het druk zetten. Van Basten was er ook niet. Scheelde voor Flamingo.
IK GELOOF!!!!!!
Trab
AT Toto winner 04/05

PSV - Ajax

Bericht door Trab »

Yopii schreef:

Neuh, het was erg matig.

PSV neemt veel risico’s in de opbouw met backs die op het middenveld gaan staan, middenvelders die dan weer uitzakken en de positie overnemen etc. Als je dan slordig aan de bal bent loop je tegen counters aan.
Bij Ajax lijkt Heitinga bang geworden te zijn na de eerste wedstrijden en probeert hij alle risico’s te voorkomen in de opbouw. Zowel tegen Inter als PSV stonden de backs statisch aan de zijlijn in de opbouw. Dan krijg je al snel balletje terug en een hijs naar voren.
Het heeft er toe geleid dat we minder kansen tegen krijgen, alleen bij voorzetten blijven we kwetsbaar. Zeker met types als Wijndal die een voorzet er niet uithalen en Godts die geen zin in meeverdedigen heeft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lionel

Bericht door Lionel »

Feyenoord ramde ook iedere bal lang gisteren. Het is niet zo gek. Weinig clubs die dan niet lang spelen hoor.
IK GELOOF!!!!!!
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Trab schreef: ma sep 22, 2025 2:27 pm
Yopii schreef:

Neuh, het was erg matig.

PSV neemt veel risico’s in de opbouw met backs die op het middenveld gaan staan, middenvelders die dan weer uitzakken en de positie overnemen etc. Als je dan slordig aan de bal bent loop je tegen counters aan.
Bij Ajax lijkt Heitinga bang geworden te zijn na de eerste wedstrijden en probeert hij alle risico’s te voorkomen in de opbouw. Zowel tegen Inter als PSV stonden de backs statisch aan de zijlijn in de opbouw. Dan krijg je al snel balletje terug en een hijs naar voren.
Het heeft er toe geleid dat we minder kansen tegen krijgen, alleen bij voorzetten blijven we kwetsbaar. Zeker met types als Wijndal die een voorzet er niet uithalen en Godts die geen zin in meeverdedigen heeft.

Wat Godts betreft - ik denk niet dat hij geen zin heeft om mee te verdedigen, hij kan het alleen niet. In de eerste helft wilde hij links achterin naast de cornervlag de bal afschermen, maar hij had geen flauw idee waar Dest achter hem stond. Dest liep simpel om hem heen, pakte de bal en liep zo ons strafschopgebied in. Dat soort momenten heeft Godts iets te vaak.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Ben overigens ook op een punt beland dat ik overweeg om Baas naar links te schuiven of Mokio toch weer de kans te geven links achterin. Wat mij betreft staan er een aantal dingen vast: Baas is momenteel onze beste speler (en dan wel als CV), Sutalo hoort niet op de bank te zitten, en Wijndal moet wieberen. Wat te doen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Mokio en Sutalo op de bank is ook een enorme kapitaalvernietiging. Wijndal is al 3x afgeschreven.
Whitey on the moon.
Trab
AT Toto winner 04/05

PSV - Ajax

Bericht door Trab »

Mr. Ajax schreef:
Trab schreef: ma sep 22, 2025 2:27 pm
Yopii schreef:

Neuh, het was erg matig.

Wat Godts betreft - ik denk niet dat hij geen zin heeft om mee te verdedigen, hij kan het alleen niet. In de eerste helft wilde hij links achterin naast de cornervlag de bal afschermen, maar hij had geen flauw idee waar Dest achter hem stond. Dest liep simpel om hem heen, pakte de bal en liep zo ons strafschopgebied in. Dat soort momenten heeft Godts iets te vaak.
Ja klopt. Het is een speler die veel ergernis opwekt. Heeft een geweldige dribbel waar hij kansen mee creëert, maar eenmaal in de 16 ziet hij niks meer en wil hij steeds de bal met rechts in de verre hoek krullen. Hij stelt liever 6x uit zodat hij in de verre hoek kan schieten dan dat hij hem een keer in de korte hoek schiet. Het is zo voorspelbaar.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Mr. Ajax schreef:Ben overigens ook op een punt beland dat ik overweeg om Baas naar links te schuiven of Mokio toch weer de kans te geven links achterin. Wat mij betreft staan er een aantal dingen vast: Baas is momenteel onze beste speler (en dan wel als CV), Sutalo hoort niet op de bank te zitten, en Wijndal moet wieberen. Wat te doen?
Wijndal moet er sowieso uit. Mokio vindt geen linksback. Dan maar Baas. Wellicht is spelen met 3 achterop (zoals we eindigen tegen psv) ook een optie. Zeker tegen de kleintjes

Lionel

Bericht door Lionel »

Trab schreef: ma sep 22, 2025 3:32 pm
Mr. Ajax schreef:Ben overigens ook op een punt beland dat ik overweeg om Baas naar links te schuiven of Mokio toch weer de kans te geven links achterin. Wat mij betreft staan er een aantal dingen vast: Baas is momenteel onze beste speler (en dan wel als CV), Sutalo hoort niet op de bank te zitten, en Wijndal moet wieberen. Wat te doen?
Wijndal moet er sowieso uit. Mokio vindt geen linksback. Dan maar Baas. Wellicht is spelen met 3 achterop (zoals we eindigen tegen psv) ook een optie. Zeker tegen de kleintjes

Baas kan prima in balbezit spelen vanuit een 3 mans verdediging. Schuif je Gaaei iets door. Verdedigend vind ik hem alleen geen back maar dat is Wijndal ook niet. En met Godts/Moro op links heb je een back nodig die er niet overheen gaat.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Baas is in de opbouw aan die kant in ieder geval onze beste optie. Eigenlijk wil ik hem niet uit het centrum halen maar we worden per saldo wel sterker met Sutalo, Itakura en Baas met Wijndal op de bank. Rechts speel je dan met Gaaei als je een opkomende back nodig hebt en eventueel met Rosa als dat niet de bedoeling is.

Als Godts speelt heb je op links ook niemand nodig die er overheen komt. Laat je Gloukh daar spelen, waar het wel heen zal gaan, dan is dat wel een issue. De beweging moet dan maar komen uit loopacties van Taylor denk ik. Die twee vullen elkaar ook goed aan als spelers.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik haalde het al eerder aan, die actie van Wijndal die dacht schuin voor ons eigen strafshopgebied de bal pingelend met 6 psv'ers om zich heen naar rechts te brengen. Zo iemand moet je nooit meer opstellen
I think I lost my fucking headache
Plaats reactie