Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?
Moderator: mods
Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?
Het is volstrekt belachelijk dat die vrouw in deze positie is gekomen. Zo iemand als topvrouw binnen een voetbalclub, met 0 netwerk in die zelfde wereld. Hoe bedenk je het?
- Cluijffert
Ik heb overigens niets met deze voormalige PvdA wethouder, maar kenmerkend voor ajax is dat (van wat er waar is) de redenen per direct naar de pers gelekt/gecommuniceerd wordt.
Echt, alleen binnen organisaties waar er veel mis is, gebeuren dit soort zaken structureel.
Echt, alleen binnen organisaties waar er veel mis is, gebeuren dit soort zaken structureel.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Net zoals Dijkhoff bij PSV, bedoel je?Alexander schreef: vr sep 26, 2025 8:51 am Het is volstrekt belachelijk dat die vrouw in deze positie is gekomen. Zo iemand als topvrouw binnen een voetbalclub, met 0 netwerk in die zelfde wereld. Hoe bedenk je het?
Over onzin gesproken, wat een onzin kraam jij uit.
Voor contacten binnen de voetbalwereld, voor zover die nodig zijn (???) heb je de commissaris technische zaken. De voorzitter van de RVC moet er vooral voor zorgen dat de zaken binnen de RVC goed verlopen.
Wie van deze mensen had een netwerk binnen de voetbalwereld?Voorzitters RVC sinds 1998:
Michael van Praag (1998-2003)
John Jaakke (2003-2008)
Uri Coronel (2008-2011)
Steven ten Have (2011-2012)
Hans Wijers (2012-2015)
Leo van Wijk (2015-2018)
Leen Meijaard (2018-2023)
Pier Eringa (2023)
Michael van Praag (2023-2025)
Carolien Gehrels (2025-heden)
De rode draad is vooral dat het vrijwel continu een enorme bende is en dat alles steeds op straat ligt. De structuur van de club deugt niet. Dát is ons grote probleem.
Helaas is het niet oplosbaar.
Helaas is het niet oplosbaar.
Nil volentibus arduum
Krijgt Gehrels een schop na, het kan nooit normaal. Erg vervelend, wie wil er commissaris bij Ajax worden? Dan moet je goed gek zijn.
AR maakt zich er zorgen over dat het aanstellen van een vrouw de keuze beperkt. Ik zeg je, de cultuur van Ajax is duizend keer beperkender.
AR maakt zich er zorgen over dat het aanstellen van een vrouw de keuze beperkt. Ik zeg je, de cultuur van Ajax is duizend keer beperkender.
- Jinne
- Site Admin
Mannen zonder netwerk kunnen zelfs TD worden...
Hoe vaak komt een RVC idealiter bij elkaar en wat zouden ze specifiek moeten doen?
Hoe vaak komt een RVC idealiter bij elkaar en wat zouden ze specifiek moeten doen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Naar mijn mening zou je die mensen als supporter eigenlijk niet of nauwelijks moeten horen. Het is immers een controlerende functie. Met een keer of vier per jaar bij elkaar komen zou je toch een heel eind moeten komen in een normale situatie.
Ik zie ook niet de noodzaak voor veel voetbaltechnische kennis bij alle leden. Een commissaris is er bijvoorbeeld niet om met de technisch directeur ruzie te maken over het ontwikkelingstraject van Sean Steur.
Ik zie ook niet de noodzaak voor veel voetbaltechnische kennis bij alle leden. Een commissaris is er bijvoorbeeld niet om met de technisch directeur ruzie te maken over het ontwikkelingstraject van Sean Steur.
Nil volentibus arduum
Of over een terugkeer van zijn zoon.
De directie neemt de beslissingen, de RVC controleert. Dat houdt dus in dat de leden van de RVC niet op de stoel van de directieleden gaan zitten.
De directie neemt de beslissingen, de RVC controleert. Dat houdt dus in dat de leden van de RVC niet op de stoel van de directieleden gaan zitten.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/16 ... -ajax.htmlYopii schreef:Of over een terugkeer van zijn zoon.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een RvC hoort zich daar bijna niet mee te bemoeien.
IK GELOOF!!!!!!
Het zou wat mij betreft moeten blijven bij richtlijnen over zaken als investeringen in de selectie, het topsportklimaat en het salarishuis. Hoofdlijnen en in principe geen individuele dossiers.
Dus de RvC dient zich niet te bemoeien met de vraag of we Steur een seizoen bij Volendam laten spelen. Of Traore een geschikte backup spits is. En of we Daley Blind of Eriksen moeten terughalen. Uitzondering hierop is wat mij betreft dat er wel moet kunnen worden ingegrepen bij een investering die totaal buiten het opgestelde beleid valt. Als de directie voornemens is om komende winterstop 30 miljoen stuk te slaan voor een nieuwe linksbuiten is dat bijvoorbeeld wel het moment om even een belletje te plegen.
Dus de RvC dient zich niet te bemoeien met de vraag of we Steur een seizoen bij Volendam laten spelen. Of Traore een geschikte backup spits is. En of we Daley Blind of Eriksen moeten terughalen. Uitzondering hierop is wat mij betreft dat er wel moet kunnen worden ingegrepen bij een investering die totaal buiten het opgestelde beleid valt. Als de directie voornemens is om komende winterstop 30 miljoen stuk te slaan voor een nieuwe linksbuiten is dat bijvoorbeeld wel het moment om even een belletje te plegen.
Nil volentibus arduum
Je vat het goed samen.
Blijkbaar gaat het er bij Ajax informeel aan toe. De technische man binnen de RVC probeert zijn eigen zoon binnen te halen. Dat is niet alleen fout, maar ook onethisch. Zo iemand moet je er meteen uitschoppen.
Blijkbaar gaat het er bij Ajax informeel aan toe. De technische man binnen de RVC probeert zijn eigen zoon binnen te halen. Dat is niet alleen fout, maar ook onethisch. Zo iemand moet je er meteen uitschoppen.
Hoewel ik je blinde Blind-haat regelmatig hekel, heb je hier volledig gelijk in.Yopii schreef: ma sep 29, 2025 11:39 am Je vat het goed samen.![]()
Ongeschikt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Het gaat niet om Blind, het gaat erom dat dit -blijkbaar- geaccepteerd wordt. Het zou niet in het hoofd van een commissaris mogen opkomen om zoiets te doen, omdat hij op voorhand wist dat het op afkeuring zou stuiten. Het gaat zwaar door de ondergrens.
Het gaat ook niet om individuën, het is een repeterend verhaal. Telkens als het mis gaat, en het gaat vaak mis, breekt de pleuris uit. Dan wordt deze of gene de kop van Jut. Er worden dan tendentieuze verhalen naar de pers gelekt, waardoor de supporters partij kiezen. Die worden ingezet om de strijd ten faveure van de een of de ander te beslissen.
Echt niemand blijft op deze manier reputatieschade bespaard, zelfs Cruijff niet. De handschoenen gaan uit, alles is geoorloofd.
Het gaat me dus niet om Kroes, al vind ik hem ongeschikt. Het gaat al decennia zo. Het is de clubcultuur, stupid!
1986:
Wat is er weinig veranderd sindsdien. Oké, we hebben nu officieel directieleden, maar die kunnen verdomd weinig zonder de steun van de bestuursraad. De hobbyisten maken nog steeds de dienst uit.
Het gaat ook niet om individuën, het is een repeterend verhaal. Telkens als het mis gaat, en het gaat vaak mis, breekt de pleuris uit. Dan wordt deze of gene de kop van Jut. Er worden dan tendentieuze verhalen naar de pers gelekt, waardoor de supporters partij kiezen. Die worden ingezet om de strijd ten faveure van de een of de ander te beslissen.
Echt niemand blijft op deze manier reputatieschade bespaard, zelfs Cruijff niet. De handschoenen gaan uit, alles is geoorloofd.
Het gaat me dus niet om Kroes, al vind ik hem ongeschikt. Het gaat al decennia zo. Het is de clubcultuur, stupid!
1986:
Toen Cruijff in die tijd kwam met dit verhaal, zag de vijfde colonne de bui hangen.Professionalisering moet zijn intrede bij Ajax doen. Als jongetje was Johan een honkbalcatcher die alles ving. Bij baseballclubs in de Verenigde Staten hebben ze overal professionals voor. Wat Cruijff betreft zal de organisatie bij Ajax op Amerikaanse leest geschoeid moeten zijn. The right man in the right place. Binnen en buiten het veld. Ook op bestuursniveau, zodat er slagvaardig gehandeld kon worden door mensen die er verstand van hebben en niet door goedwillende hobbyisten.
Wat is er weinig veranderd sindsdien. Oké, we hebben nu officieel directieleden, maar die kunnen verdomd weinig zonder de steun van de bestuursraad. De hobbyisten maken nog steeds de dienst uit.
- Cluijffert
Ergens anders schreef ik over het verrotte fundament van de club, en precies hierom. Al die ego's, eigengeilerij, borstklopperij en het kliekje van ajax-deejunah vrinden zorgen voor een constante drang naar zelfvernietiging. Al verwoord jij het natuurlijk een stuk eloquenter, JoeyYopii schreef: ma sep 29, 2025 12:54 pm Het gaat niet om Blind, het gaat erom dat dit -blijkbaar- geaccepteerd wordt. Het zou niet in het hoofd van een commissaris mogen opkomen om zoiets te doen, omdat hij op voorhand wist dat het op afkeuring zou stuiten. Het gaat zwaar door de ondergrens.
1986:
Toen Cruijff in die tijd kwam met dit verhaal, zag de vijfde colonne de bui hangen.Professionalisering moet zijn intrede bij Ajax doen. Als jongetje was Johan een honkbalcatcher die alles ving. Bij baseballclubs in de Verenigde Staten hebben ze overal professionals voor. Wat Cruijff betreft zal de organisatie bij Ajax op Amerikaanse leest geschoeid moeten zijn. The right man in the right place. Binnen en buiten het veld. Ook op bestuursniveau, zodat er slagvaardig gehandeld kon worden door mensen die er verstand van hebben en niet door goedwillende hobbyisten.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
https://www.at5.nl/artikelen/234940/waa ... it-in-ajax
Eindelijk, eindelijk wordt de vinger op de zere plek gelegd.
Vaak komt de rol van de bestuursraad ter sprake. "Het was onmogelijk om een rvc bij Ajax uit te voeren, door de grote stem van de aandeelhouder", stelt een van de oud-rvc'ers. "De aandeelhouder wil zich met alles bemoeien, tot aan de opstelling toe", vertelt een andere oud-rvc'er. "Het gaat mis omdat er een directe lijn is tussen de bestuursraad en directie."
Een andere oud-rvc'er gaat nog een stapje verder. Die stelt dat de druk hoog is om te handelen naar de wens van de bestuursraad: "Je luistert wel naar aandeelhouder, maar je kan ze niet een-op-een volgen. Als je niet luistert, wordt de druk opgevoerd om weg te gaan."
Laatst gewijzigd door Yopii op zo okt 12, 2025 3:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cluijffert
Wonderbaarlijk dat dit nu pas is terwijl dit hier op een nederig forumpje al jaren helder onderbouwd wordt door verschillende posters. Heeft de Amsterdamse pers dan lopen slapen?Yopii schreef: zo okt 12, 2025 3:20 pm https://www.at5.nl/artikelen/234940/waa ... it-in-ajax
Maar goed, een vinger maakt nog geen fluwelen revolutie. Het gezwel zit zo verankerd in de club dat ik eerlijk gezegd geen uitweg zie. Het probleem gaat zichzelf niet oplossen, dat staat hun ego niet toe.
Tja, als je vijftien jaar geleden zei dat het probleem lag bij de structuur van de club en niet bij mensen als Kales, Fontein, Cruijff, enz, dan werd je voor gek versleten.
Ondertussen ziet zo ongeveer iedereen dat het om macht gaat. 'De aandeelhouder' (lees de bestuursraad en degenen die daarachter zitten) willen de touwtjes in handen hebben. Bij Ajax overleef je zolang 'de aandeelhouder' dat toelaat.
Ik hoop dat er wel wat te doen is. Bewustwording is de eerste stap.
Ondertussen ziet zo ongeveer iedereen dat het om macht gaat. 'De aandeelhouder' (lees de bestuursraad en degenen die daarachter zitten) willen de touwtjes in handen hebben. Bij Ajax overleef je zolang 'de aandeelhouder' dat toelaat.
Ik hoop dat er wel wat te doen is. Bewustwording is de eerste stap.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De media campagne van Ajax dat Grim het nieuwe wereldwonder is draait op volle toeren he. Ik zie dezelfde tendens als bij de aanstelling van Keizinga. Jan en alleman worden geïnterviewd en worden geciteerd dat Grim zo'n topper is. Over 3 weken barst ook deze bubbel weer.
Ontslagen bij Willen 2. Ontslagen bij Emmen. Op wat gebaseerd zou hij de redder van Ajax zijn?
Behoort tot het kliekje van Blind en LVG. Was werkloos, kreeg toen een flutbaantje bij Ajax.
Verder een middelmatige trainer met een niet zo prettige uitstraling (vind ik) zelfs zonder kauwgom.
Verder een middelmatige trainer met een niet zo prettige uitstraling (vind ik) zelfs zonder kauwgom.
Bij rkc deed hij het goed qua verzorgd veldspel. Maar dat is natuurlijk niet genoeg om hem een serieuze kandidaat voor Ajax te maken. Maar goed hij zit daar zoals de helft vd kliek natuurlijk ook alleen omdat ie een blauwe maandag bij ons speelde
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Prachtige quotes. Dit is helemaal onze man jongus. Op basis van dit soort “PR” weet je genoeg."Hij kon heel kritisch zijn op Ajax", zegt Van Breugel lachend. "En dat kon hij uiten met die heerlijke cynische Amsterdamse humor. Dan kreeg Ajax een lullige tegengoal en zei hij: 'Gelukkig hebben we van die goede verdedigers.' Dan lag ik vaak dubbel. Maar die kritische houding kwam voort uit zijn enorme liefde voor Ajax."
"Je merkte dat hij vanuit de Ajax-school dacht", zegt Nieuwpoort, die inmiddels is gestopt. "In die tijd stelde Almere City weinig voor en speelden we onder in de Eerste Divisie. Maar hij bleef erop hameren dat we de aanval moesten zoeken. Ik weet nog dat we tegen De Graafschap eens dik verloren. En de week erna speelden we weer net zo aanvallend."
Om die stijl te perfectioneren werkt hij keihard, zegt Van Breugel. Dat zag hij onder meer in zijn twee seizoenen als assistent van Grim bij RKC Waalwijk.
"Dat was niet per se gezond. Fred is meerdere keren ziek geworden van het vele werken. Dan zei ik dat hij naar huis moest om vroeg zijn bed in te duiken. Maar dan zei Fred: 'Nee, ik neem nog wel een paracetamolletje extra.' En dan ging hij weer. Dat is Fred."
Nu.nl
DNA zit wel snor. Echt een topperr. Echt Ajax! Misschien met 0-5 eraf tegen Chelsea maar wel met Ajax filosofie en hopelijk dan ook lekker kritisch over Sutalo en Baas. Dat is hoe wij rollen. Amsterdamse bluf en branie.
De tering zeg.
Ik krijg uitslag van het woord 'verzorgd'. Wat nou verzorgd?
(Niet persoonlijk, Luuk.
Een tijdje terug las ik ergens het commentaar van iemand die ongeveer dit zei: binnen Ajax vinden veel mensen Ajax heel bijzonder. Ik denk dat daar een groot deel van het probleem zit. Met een naar binnen gerichte cultuur wordt innovatie tegengewerkt. De tijd van de grote rondo en het 'verzorgd' opbouwen is allang voorbij.
'𝗡𝗮 𝗰𝗿𝗶𝘀𝗶𝘀 𝘁𝗲𝗴𝗲𝗻 𝗔𝗭 𝗴𝗿𝗶𝗷𝗽𝘁 𝗔𝗷𝗮𝘅 𝗵𝗮𝗿𝗱 𝗶𝗻: 𝗮𝗹𝗹𝗲 𝗯𝗮𝗮𝗻𝗴𝗮𝗿𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝘀 𝘃𝗮𝗻 𝘁𝗮𝗳𝗲𝗹'
Alle baangaranties bij Ajax zijn ingetrokken, ook die van trainer John Heitinga en technisch directeur Alex Kroes. De thuisnederlaag tegen AZ heeft de bom doen barsten, zo schrijft De Telegraaf. De clubleiding grijpt hard in, maar laat open wie als eerste moet wijken.
Na het 0-2 verlies in eigen huis tegen AZ is de maat vol. Volgens De Telegraaf is niemand binnen Ajax nog zeker van zijn positie. De crisis bij de club lijkt daarmee een nieuw dieptepunt te hebben bereikt. Kroes zei eerder nog in Ajax Life dat hij zijn lot aan Heitinga verbindt: 'Als jullie hem willen ontslaan, ontsla mij dan als eerste', aldus de directeur.
De komende weken beloven zwaar te worden. Ajax speelt achtereenvolgens tegen Chelsea, FC Twente, sc Heerenveen, Galatasaray en FC Utrecht. De krant spreekt van een 'survivaltocht op smalle paadjes met overal losliggende stenen langs peilloze dieptes'.
Onder leiding van de negentienjarige Kees Smit walste AZ eenvoudig over Ajax heen. De Amsterdammers blijven worstelen met standaardfouten en een onsamenhangend elftal. Buiten Amsterdam werd dit seizoen nog niet gewonnen. De komst van Fred Grim heeft niets veranderd aan het spelbeeld. De ploeg blijft kwetsbaar bij corners, onzichtbaar in de omschakeling en zonder duidelijke aanvallende patronen.
Bron voetbalnieuws
Alle baangaranties bij Ajax zijn ingetrokken, ook die van trainer John Heitinga en technisch directeur Alex Kroes. De thuisnederlaag tegen AZ heeft de bom doen barsten, zo schrijft De Telegraaf. De clubleiding grijpt hard in, maar laat open wie als eerste moet wijken.
Na het 0-2 verlies in eigen huis tegen AZ is de maat vol. Volgens De Telegraaf is niemand binnen Ajax nog zeker van zijn positie. De crisis bij de club lijkt daarmee een nieuw dieptepunt te hebben bereikt. Kroes zei eerder nog in Ajax Life dat hij zijn lot aan Heitinga verbindt: 'Als jullie hem willen ontslaan, ontsla mij dan als eerste', aldus de directeur.
De komende weken beloven zwaar te worden. Ajax speelt achtereenvolgens tegen Chelsea, FC Twente, sc Heerenveen, Galatasaray en FC Utrecht. De krant spreekt van een 'survivaltocht op smalle paadjes met overal losliggende stenen langs peilloze dieptes'.
Onder leiding van de negentienjarige Kees Smit walste AZ eenvoudig over Ajax heen. De Amsterdammers blijven worstelen met standaardfouten en een onsamenhangend elftal. Buiten Amsterdam werd dit seizoen nog niet gewonnen. De komst van Fred Grim heeft niets veranderd aan het spelbeeld. De ploeg blijft kwetsbaar bij corners, onzichtbaar in de omschakeling en zonder duidelijke aanvallende patronen.
Bron voetbalnieuws