Olympique de Marseille - AFC Ajax di 30-09 21:00 CL

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Olympique de Marseille - AFC Ajax di 30-09 21:00 CL

Bericht door Marillion »

Zowel Dolberg als Weghorst zit niet eens bij de selectie. Dus we krijgen Gloukh als valse spits of hij start met Konadu.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Gloukh natuurlijk. Misschien wel de beste optie deze pot. Tegen PSV werkte het wel.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik zou er anders niet van opkijken dat hij gewoon met Konadu gaat starten hoor. Al lijkt dat volstrekt kansloos.
Nil volentibus arduum
Wie kent Cees de Wolf nog?

Olympique de Marseille - AFC Ajax di 30-09 21:00 CL

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Gloukh in de Tadic rol (wat voelt dat als een lichtjaar geleden) met zijn snelheid en techniek lijkt mij het beste, en dan maar ultradefensief spelen met snelle omschakeling zoals Farioli bijvoorbeeld afgelopen seizoen deed in de toppers tegen de kakkies en psv.

Maar Sjon wil natuurlijk dat stukje beleving met Ajax DNA met aanvallend voetballen en hoog druk zetten.

Gevolg: 4-0.

En dan na afloop vaststellen dat er, zoals hij al zei, momenten waren waarop momenten helaas op dat moment niet goed gingen en dat er natuurlijk wel complimenten zijn voor de manier waarop L’OM heeft gevoetbald. Helaas missen we nog dat stukje vastigheid.
Lionel

Bericht door Lionel »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ma sep 29, 2025 4:14 pm Gloukh in de Tadic rol (wat voelt dat als een lichtjaar geleden) met zijn snelheid en techniek lijkt mij het beste, en dan maar ultradefensief spelen met snelle omschakeling zoals Farioli bijvoorbeeld afgelopen seizoen deed in de toppers tegen de kakkies en psv.

Maar Sjon wil natuurlijk dat stukje beleving met Ajax DNA met aanvallend voetballen en hoog druk zetten.

En dan na afloop vaststellen dat er, zoals hij al zei, momenten waren waarop momenten helaas op dat moment niet goed gingen en dat er natuurlijk wel complimenten zijn voor de manier waarop L’OM heeft gevoetbald. Helaas missen we nog dat stukje vastigheid.
Farioli zette op momenten ook fantastisch hoog druk, Cees. En we knalden niet blind de ballen naar voren. De goals van Taylor tegen Feyenoord en die van Godts tegen PSV waren wel degelijk voorbeelden van een goed bedacht plan.

Helaas missen we dat.
IK GELOOF!!!!!!
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Bert schreef: ma sep 29, 2025 2:45 pm Nee, want niet iedereen heeft dezelfde zwakke punten die verbeterd moeten worden.

Bij Berghuis is het wellicht gedeeltelijk onwil, maar het is zeker ook een kwestie van onkunde. Zoals Joey al aangeeft, hij ziet het niet.
Ik vind dat je omschrijving hierboven van zijn verbeterpunten een beetje een algemene omschrijving is van het takenpakket van een moderne middenvelder. Punt is dat het feit dat hij al die dingen op dit moment niet goed genoeg beheerst niet wil zeggen dat het geen middenvelder is.

Verder vereist het in mijn ogen niet veel kunde om met je man mee teruglopen. Kwestie van discipline en focus. Berghuis doet het liever niet, maar dat komt niet doordat hij niet met zijn man mee terug kan lopen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
LucaS

Bericht door LucaS »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ma sep 29, 2025 4:14 pm Gloukh in de Tadic rol (wat voelt dat als een lichtjaar geleden) met zijn snelheid en techniek lijkt mij het beste, en dan maar ultradefensief spelen met snelle omschakeling zoals Farioli bijvoorbeeld afgelopen seizoen deed in de toppers tegen de kakkies en psv.

Er waren ook fases wasrin we wat merr in onze hand hadden moeten spugen
I think I lost my fucking headache
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Als we Sjon nou eens een halsband omdoen waarvan hij een stevige stroomstoot krijgt bij het uitspreken van de woorden “moment(en), “je” en “stukje”. Zou het dan goed komen?
Sandro

Bericht door Sandro »

Marillion schreef: ma sep 29, 2025 4:10 pm Ik zou er anders niet van opkijken dat hij gewoon met Konadu gaat starten hoor. Al lijkt dat volstrekt kansloos.
Echt? Ik zou dan oprecht beginnen te twijfelen aan of hij wel de goede intenties heeft of de boel aan het saboteren is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

En toch heeft hij zijn diploma Voetbalcoach gehaald, dus hij moet wel iets kunnen. Maar bij hem heb ik altijd het idee dat iedere AT'er ook zou kunnen wat hij doet. :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ik ben niet echt van de roddels, maar ik maak bij deze een uitzondering: ik heb wel uit meerdere én onafhankelijke bronnen begrepen dat John dat diploma
met kunst en vliegwerk en echt veel hulp van derden heeft gehaald.

Kunnen we er iets mee? Nee.
Yopii

Bericht door Yopii »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ma sep 29, 2025 9:17 pm
Als we Sjon nou eens een halsband omdoen waarvan hij een stevige stroomstoot krijgt bij het uitspreken van de woorden “moment(en), “je” en “stukje”. Zou het dan goed komen?
Goed idee! :neutral.gif:

Sowieso mag een coach wel normaal uit zijn woorden komen.

Of het goed komt... dat is een stukje hoop doet leven. :smallgrin.gif:
Ajax heeft dit seizoen moeite met hoge voorzetten en standaardspelsituaties. Het is iets waar Olympique Marseille geen moeite mee heeft. 'De enige goal van Marseille in de kraker tegen PSG werd al koppend gemaakt door Nayef Aguerd, die met zijn 1,90m boven de keeper uittorende. De spelers om de Marokkaanse verdediger heen zijn vanavond niet veel korter', zo ziet Inan.
Zet in elk geval Sutalo erin, Sjon.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik begrijp dat het sowieso een fysiek sterke tegenstander is. En waar Inter nog weinig gas hoefde te geven in een uitwedstrijd aan het begin van de competitie liggen de kaarten nu anders. Marseille speelt thuis en heeft de eerste wedstrijd verloren. Die gaan dus wel gas geven.

Het zou mij niet verbazen als we een Napoli achtige uitslag krijgen vanavond.
Nil volentibus arduum
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ik ben wel op het punt beland dat ik een 5-0 ook weer niet heel erg zou vinden. :blush.gif:
Je moet namelijk zo snel mogelijk ingrijpen nu, want de schade is nu nog te overzien.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Oh zeker. Als een dikke nederlaag zou betekenen dat we van Heitinga af zijn dan moet het maar. Hoe eerder hoe beter want dan is er misschien nog iets te redden. Al is dan nog wel even de vraag met wie we dan te maken krijgen.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Precies, wat dan? :confused.gif:

Wordt het bange konijntje dan alsnog hoofdtrainer?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hooguit tijdelijk. Al denk ik dat het meer voor de hand ligt als ze samen buiten worden gezet. Kans dat Ten Hag terugkeert lijkt me vrijwel 100%. Was al kandidaat en is per direct beschikbaar.
Nil volentibus arduum

Hebben jullie ook gewoon geen énkel positief gevoel voor vanavond? Gewoon niet eens een sprankje, maar slechts gelatenheid en ons al neergelegd bij een dikke nederlaag waarvan je dan maar hoopt dat Sjon ontslagen wordt? Maar ook dat zal tegen beter weten in zijn, want een zeperd oplopen tegen Marseille “kan een keer gebeuren”.
Alexander

Bericht door Alexander »

John verwacht vanavond een heksenketel. Haha.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: di sep 30, 2025 10:38 am Hebben jullie ook gewoon geen énkel positief gevoel voor vanavond? Gewoon niet eens een sprankje, maar slechts gelatenheid en ons al neergelegd bij een dikke nederlaag waarvan je dan maar hoopt dat Sjon ontslagen wordt? Maar ook dat zal tegen beter weten in zijn, want een zeperd oplopen tegen Marseille “kan een keer gebeuren”.
Ergens zie ik Ajax ook nog gewoon gelijkspelen vanavond. Niet op basis van goed spel, een goede organisatie en een uitgedacht tactisch plan, maar puur op geluk. De bal valt bij Ajax net één goed terwijl Marseille kans op kans mist. We staan 90 minuten met de rug tegen de muur en alle goden worden aangeroepen om überhaupt te kunnen overleven. Ergens tijdens de wedstrijd geeft onze slechtste speler (hiervoor zijn er kandidaten zat) één goede bal die via een kluts het doel van Marseille binnenrolt.

Zie ik zomaar gebeuren.

En einde van de wedstrijd staat Heitinga weer te wauwelen dat het een mooi resultaat is en dat hij basis ziet om op voort te bouwen.
Tijd voor iets nieuws.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Alexander schreef: di sep 30, 2025 10:51 am John verwacht vanavond een heksenketel. Haha.
Omdat zwager B. Zenden dat heeft gezegd want die heeft daar 15 jaar geleden gespeeld! :excited.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Liberty schreef: di sep 30, 2025 11:01 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: di sep 30, 2025 10:38 am Hebben jullie ook gewoon geen énkel positief gevoel voor vanavond? Gewoon niet eens een sprankje, maar slechts gelatenheid en ons al neergelegd bij een dikke nederlaag waarvan je dan maar hoopt dat Sjon ontslagen wordt? Maar ook dat zal tegen beter weten in zijn, want een zeperd oplopen tegen Marseille “kan een keer gebeuren”.
Ergens zie ik Ajax ook nog gewoon gelijkspelen vanavond. Niet op basis van goed spel, een goede organisatie en een uitgedacht tactisch plan, maar puur op geluk. De bal valt bij Ajax net één goed terwijl Marseille kans op kans mist. We staan 90 minuten met de rug tegen de muur en alle goden worden aangeroepen om überhaupt te kunnen overleven. Ergens tijdens de wedstrijd geeft onze slechtste speler (hiervoor zijn er kandidaten zat) één goede bal die via een kluts het doel van Marseille binnenrolt.

Zie ik zomaar gebeuren.

En einde van de wedstrijd staat Heitinga weer te wauwelen dat het een mooi resultaat is en dat hij basis ziet om op voort te bouwen.
Dit doet me denken aan Valencia - Ajax waar we ooit 90 minuten met de rug tegen de muur stonden. Didulica had als keeper de dag van zijn leven. Vlak voor tijd kwamen we zwaar tegen de verhouding in op voorsprong via Zlatan. De 1-1 viel nog en zo ontstond de gekke situatie dat we na afloop ontevreden waren met een punt.

Maar vanavond niets van dat hoor. We vangen zeker 4 of 5 tegendoelpunten.
Nil volentibus arduum
Toppie

Bericht door Toppie »

Nog 24 uur en we zijn van Sjon af Kroes gooit de handdoek in de ring :bonk.gif: :bonk.gif:
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Liberty schreef: di sep 30, 2025 11:01 am

Zie ik zomaar gebeuren.

Deze post bookmark ik. :aai.gif:
Whitey on the moon.
Plaats reactie