John Heitinga en Marcel Keizer de ex-trainers

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Hoe lang gaat Heitinga het volhouden als hoofdtrainer?

Hij dient zijn contract uit
0
Geen stemmen
Hij maakt het seizoen 2025-2026 af
5
16%
Hij vertrekt in de periode van 1 februari - 1 juli 2026
2
6%
Hij vertrekt in de periode van 1 december - 1 februari 2026
11
34%
Hij vertrekt in oktober of november 2025
14
44%
Hij vertrekt in augustus of september 2025
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 32

Toppie

Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door Toppie »

Hoelang blijft dit in stand ( Ik vraag dit voor een vriend) :smallgrin.gif:
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Op basis van interviews en uitstraling schat ik het intelligentieniveau van onze nieuwe interimtrainer (ik bedoel assistentrainer) in op het zelfde niveau van Heitinga. Ergens tussen lvb en vb.

Wat een puinhoop.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Toppie schreef: wo okt 08, 2025 9:24 am Hoelang blijft dit in stand ( Ik vraag dit voor een vriend) :smallgrin.gif:
Zolang hij binnen bereik van de top 3 blijft. En dat moet toch wel lukken.. Zodra het richting plaats 5 gaat met een uitzichtloze achterstand op plek 3 zal er ingegrepen worden.
Whitey on the moon.
Yopii

Bericht door Yopii »

GangstaRiB schreef: wo okt 08, 2025 10:00 am
Zolang hij binnen bereik van de top 3 blijft. En dat moet toch wel lukken..
Waar baseer jij dat op? :confused.gif:
GangstaRiB

Yopii schreef: wo okt 08, 2025 10:04 am
GangstaRiB schreef: wo okt 08, 2025 10:00 am
Zolang hij binnen bereik van de top 3 blijft. En dat moet toch wel lukken..
Waar baseer jij dat op? :confused.gif:
Sorry, had ik erbij moeten zetten. Dat is mijn vermoeden.
Whitey on the moon.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ik mag toch hopen dat de kansloze Europese campagne aanleiding geeft om in te grijpen. Die 4-0 bij Marseille zou al genoeg moeten zijn om in te grijpen. Als hij zometeen derde wordt met 69 puntjes en met 15 punten achterstand op Feyenoord, dan gaan we toch niet roepen dat het best ok was voor een tussenjaar richting Ajax-voetbal? Nee toch?
GangstaRiB

peter schreef: wo okt 08, 2025 10:06 am Ik mag toch hopen dat de kansloze Europese campagne aanleiding geeft om in te grijpen. Die 4-0 bij Marseille zou al genoeg moeten zijn om in te grijpen. Als hij zometeen derde wordt met 69 puntjes en met 15 punten achterstand op Feyenoord, dan gaan we toch niet roepen dat het best ok was voor een tussenjaar richting Ajax-voetbal? Nee toch?
Europa is echt buiten bereik. Zelfs Farioli had een vrij roemloze campagne en liet het tegen Frankfurt zelfs lopen.

Bereid je maar voor op een pandoering tegen bijvoorbeeld Chelsea. Althans, ik bereid me daarop voor. Zeker als Heitinga weer open huis gaat houden. :smallgrin.gif:

Tegen Chelsea is het een kwestie van een muur opwerpen en hopen dat Chelsea er niet of nauwelijks doorheen komt.
Whitey on the moon.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Als je dacht dat die 4-0 bij Marseille pijnlijk was. Wacht tot we bij Chelsea zijn geweest.

Probleem is een beetje dat je de laatste jaren in de CL veel vaker forse uitslagen ziet. Er hadden er echt nog 1 of 2 extra moeten vallen eigenlijk. Het lijkt gek maar dat kan dan soms net de druppel zijn dat toch het gevoel ontstaat dat het niet verder kan. En die Hans Worst van Sparta die bij 2-1 alleen op Jaros afging had er ook nog een andere draai aan kunnen geven. Stel dat je daar met 3-1 of dan misschien nog wel meer verliest. Wat gebeurd er dan?

Ik ben wel benieuwd of de technische leiding nou wel oprechte zorgen heeft. Zien zij het huidige spel als een probleem of inderdaad als werk in uitvoering?
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

We spelen CL voor het geld, net als Kairat of Pafos. Met elk punt mogen we blij zijn. Qarabag heeft zes punten, ik weet niet of wij daaraan gaan komen.

Wat de competitie betreft, we hebben al flink averij opgelopen, en dat terwijl de sterkere teams, op PSV na, nog moeten komen. Naar het zich laat aanzien wordt de derde plaats een hele klus. Met dit voetbal komen we namelijk niet ver/.

We zijn er dus op achteruit gegaan. Bedankt, Kroes en fossielen. :1evil.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat makkelijke programma is nog tot daar aan toe als je iets van opbouw van een elftal zou zien. Vooruitgang ten opzichte van de voorbereiding en speelronde 1. Als je wel punten laat liggen maar ondertussen ziet dat het elftal vorm krijgt dan is het te overzien omdat je dan de verwachting zou kunnen ontwikkelen dat we straks tegen sterke tegenstanders de punten wel gaan pakken.

Die derde plaats lijkt me overigens niets waard. Kijk naar Feyenoord dit seizoen. Die hebben echt een goede start maar gingen er gewoon af tegen Fenerbache. Als je CL inkomsten zeker wil stellen moet je gewoon tweede worden. Nou, ik zie nog even geen aanknopingspunten hoe wij PSV of Feyenoord achter ons gaan laten.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

De wedstrijd tegen Sparta toonde pijnlijk aan hoe we ervoor staan: in de eerste helft toonde Sparta een zeker respect, daardoor leek het nog wat. Gaandeweg kreeg het door dat Ajax weinig voorstelde en dat er wat te halen viel.

Het besef dat er wat te halen valt zal vanaf nu leven bij álle tegenstanders. Berg je dan maar.
Laatst gewijzigd door Yopii op wo okt 08, 2025 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Klopt, dat gaat met de week erger worden. En ondertussen zie je aan onze kant een elftal wat compleet geen idee heeft hoe daar mee om te gaan. En mochten tegenstanders niet profiteren van de ruimte die wij weggeven bij schakelmomenten dan kunnen ze altijd nog een paar corners forceren. Dat brengt ook gegarandeerd honderd procent kansen.
Nil volentibus arduum
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Duke schreef:
Marillion schreef: di okt 07, 2025 6:03 pm En ik wil niemand nog meer depressief maken dan 'ie al is. Maar we kennen nu dus ook de naam van de trainer die het als interim over gaat nemen wanneer Heitinga over een paar weken alsnog op de stoep staat.
Hoewel Grim (volgens mij) niet met Slot heeft samengewerkt, schat ik hem als trainer wel wat hoger in dan Heitinga. Niet dat hij daarmee Ajax-materiaal zou mogen zijn, maar dat terzijde.
Directie houdt vertrouwen in trainer: Ajax voegt Fred Grim toe aan staf John Heitinga

AMSTERDAM- Fred Grim (60) wordt toegevoegd aan de staf van John Heitinga. De oud-doelman van Ajax, die momenteel coach van de trainers op De Toekomst is, moet de geplaagde trainer van de Amsterdammers ontlasten. Grim was eerder als (hoofd)coach werkzaam bij Oranje, RKC Waalwijk, Willem II, FC Emmen, Sparta, Almere City en Jong Oranje.
Mike Verweij

Na de ontsnapping bij Sparta (3-3) werd door de buitenwacht gespeculeerd over de toekomst van Heitinga. Maar door de aanstelling van Grim is duidelijk dat technisch directeur Alex Kroes en directeur voetbal Marijn Beuker zoals verwacht het vertrouwen behouden. Ook zij beseffen dat de selectie, waarmee de coach moet werken, niet in balans is. Daardoor moet Heitinga onder moeilijke omstandigheden een omslag maken van het resultaatvoetbal van Francesco Farioli naar Ajax-voetbal.

Aanvankelijk hadden de Amsterdammers Thomas Duivenvoorden op het oog om aan de staf toe te voegen. Een vertrek van de assistent-trainer was echter onbespreekbaar voor De Graafschap, omdat de voormalig trainer van Quick Boys op termijn de hoofdcoach van de Superboeren moet worden. Uiteindelijk viel de keuze op Grim, met wie rvc-adviseur Louis van Gaal een warme band onderhoudt. Grim maakte deel uit van de selectie die in 1995 onder Van Gaal de Champions League won.

Klankborden met Van Gaal
Vanaf het begin van het seizoen gaf Heitinga bij de directie aan dat hij graag een grotere staf wilde, zoals hij als assistent bij Liverpool (onder Arne Slot) en bij West Ham United (onder David Moyes) gewend was. Ook Francesco Farioli beschikte vorig seizoen over een veel grotere groep assistenten dan Heitinga, die met Marcel Keizer, Frank Peereboom en Urby Emanuelson werkt. Grim moet Heitinga op het tactische gedeelte helpen en kan trainingen leiden.

Daarnaast is het de bedoeling dat Heitinga nog intensiever gaat klankborden met Louis van Gaal. Na het gelijkspel bij Sparta zei de trainer al geregeld met de voormalig topcoach te sparren en zijn adviezen ter harte te nemen.

Kroes: ,,John, Marijn en ik waren voor de technische staf op zoek naar versterking. John stelde voor om Fred Grim toe te voegen. Met Fred halen we kwaliteit en heel veel ervaring erbij, dagelijks op het veld en op de bank bij wedstrijden. We willen de staf rondom het team nog verder versterken, met als doel zowel de sportieve resultaten te verbeteren als de ontwikkeling van het spel en van de individuele spelers.”
www.telegraaf.nl

Mike laat John nog niet vallen.
Zegt Kroes nou zelf dat de selectie niet in balans is? Hahahaha

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
LucaS

Bericht door LucaS »

Yopii schreef: wo okt 08, 2025 10:13 am We spelen CL voor het geld, net als Kairat of Pafos. Met elk punt mogen we blij zijn. Qarabag heeft zes punten, ik weet niet of wij daaraan gaan komen.

Wat de competitie betreft, we hebben al flink averij opgelopen, en dat terwijl de sterkere teams, op PSV na, nog moeten komen. Naar het zich laat aanzien wordt de derde plaats een hele klus. Met dit voetbal komen we namelijk niet ver/.

We zijn er dus op achteruit gegaan. Bedankt, Kroes en fossielen. :1evil.gif:
Az zal concurrent zijn voor plek 3. Die verliezen ook punten tegen volendam en pec
I think I lost my fucking headache
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Trab schreef: wo okt 08, 2025 11:16 am
Is alleen Mike zijn conclusie toch?

Heitinga heeft mazzel dat de hele ESPN kliek ook bij Wasserman zit. Dus met zijn falen komt ie erg goed weg.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

O, speelt dat nog een rol?

:excited.gif:
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Jinne schreef: wo okt 08, 2025 12:35 pm

Heitinga heeft mazzel dat de hele ESPN kliek ook bij Wasserman zit. Dus met zijn falen komt ie erg goed weg.
Wie bedoel je dan? https://www.teamwass.eu/nl/clienten

Ik wist trouwens niet dat Theo Janssen atleet is. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Duke schreef:
Marillion schreef: di okt 07, 2025 6:03 pm En ik wil niemand nog meer depressief maken dan 'ie al is. Maar we kennen nu dus ook de naam van de trainer die het als interim over gaat nemen wanneer Heitinga over een paar weken alsnog op de stoep staat.
Hoewel Grim (volgens mij) niet met Slot heeft samengewerkt, schat ik hem als trainer wel wat hoger in dan Heitinga. Niet dat hij daarmee Ajax-materiaal zou mogen zijn, maar dat terzijde.
Directie houdt vertrouwen in trainer: Ajax voegt Fred Grim toe aan staf John Heitinga

AMSTERDAM- Fred Grim (60) wordt toegevoegd aan de staf van John Heitinga. De oud-doelman van Ajax, die momenteel coach van de trainers op De Toekomst is, moet de geplaagde trainer van de Amsterdammers ontlasten. Grim was eerder als (hoofd)coach werkzaam bij Oranje, RKC Waalwijk, Willem II, FC Emmen, Sparta, Almere City en Jong Oranje.
Mike Verweij

Na de ontsnapping bij Sparta (3-3) werd door de buitenwacht gespeculeerd over de toekomst van Heitinga. Maar door de aanstelling van Grim is duidelijk dat technisch directeur Alex Kroes en directeur voetbal Marijn Beuker zoals verwacht het vertrouwen behouden. Ook zij beseffen dat de selectie, waarmee de coach moet werken, niet in balans is. Daardoor moet Heitinga onder moeilijke omstandigheden een omslag maken van het resultaatvoetbal van Francesco Farioli naar Ajax-voetbal.

Aanvankelijk hadden de Amsterdammers Thomas Duivenvoorden op het oog om aan de staf toe te voegen. Een vertrek van de assistent-trainer was echter onbespreekbaar voor De Graafschap, omdat de voormalig trainer van Quick Boys op termijn de hoofdcoach van de Superboeren moet worden. Uiteindelijk viel de keuze op Grim, met wie rvc-adviseur Louis van Gaal een warme band onderhoudt. Grim maakte deel uit van de selectie die in 1995 onder Van Gaal de Champions League won.

Klankborden met Van Gaal
Vanaf het begin van het seizoen gaf Heitinga bij de directie aan dat hij graag een grotere staf wilde, zoals hij als assistent bij Liverpool (onder Arne Slot) en bij West Ham United (onder David Moyes) gewend was. Ook Francesco Farioli beschikte vorig seizoen over een veel grotere groep assistenten dan Heitinga, die met Marcel Keizer, Frank Peereboom en Urby Emanuelson werkt. Grim moet Heitinga op het tactische gedeelte helpen en kan trainingen leiden.

Daarnaast is het de bedoeling dat Heitinga nog intensiever gaat klankborden met Louis van Gaal. Na het gelijkspel bij Sparta zei de trainer al geregeld met de voormalig topcoach te sparren en zijn adviezen ter harte te nemen.

Kroes: ,,John, Marijn en ik waren voor de technische staf op zoek naar versterking. John stelde voor om Fred Grim toe te voegen. Met Fred halen we kwaliteit en heel veel ervaring erbij, dagelijks op het veld en op de bank bij wedstrijden. We willen de staf rondom het team nog verder versterken, met als doel zowel de sportieve resultaten te verbeteren als de ontwikkeling van het spel en van de individuele spelers.”
www.telegraaf.nl

Mike laat John nog niet vallen.

Tja, dat zal ie intern nog wel kunnen verkopen als een "we hadden voor die posities ook een lijstje en schaduwlijstje, maar helaas wilden die niet, was de vraagprijs te hoog of werden we tegengewerkt door de RvC".

De erkenning dat het aantrekken van De Heit samen met lame duck Keizer een enorme blunder en inschattingsfout was, ook al werd dit hem ingefluisterd door mensen uit de boezem van de club, door hem te ontslaan is natuurlijk einde verhaal voor Kroes.

Dus het is echt niet verbazingwekkend hoe er in diverse bochten gewrongen wordt om Heit in het zadel te houden.

Fred Grim, he... nadat je eerst het coachende wunderkind uit Doetinchem hebt benaderd. Echt, dan weet je echt niet meer wat nog meer te doen.

Misschien kunnen ze voor Heit een e-learning dan wel avondopleiding regelen als onderdeel van zijn verbeterplan?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Yopii

Bericht door Yopii »

Duke schreef: wo okt 08, 2025 1:15 pm

Grotendeels vergane glorie bij Wasserman.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

ik weet niet hoe jullie je voelen , maar dit Ajax in alle rangen is werkelijk doodziek.. Iedereen of het nu rvc of wat dan ook is zit er niet voor belang Ajax , maar voor belang " IK "
of ajax nou nog verder afglijdt.. het doet er niet toe.. met andere woorden , beste supporter :bomb.gif: :bomb.gif: jullie doen er niet toe..Dus voortaan tv aan via iptv maar elke verliespot des te meer zal ik er geen reet omgeven..
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
GangstaRiB

Ik vind het allemaal wel meevallen. Maar het is gebleken dat alleen een sterke persoonlijkheid succes kan hebben met Ajax. Ten Hag met Overmars. Farioli die gewoonweg schijt had aan de rest van de organisatie. Van Gaal in de jaren 90.

Net zoals Feyenoord na jarenlang wanbeleid ineens boven kan komen drijven nadat Te Kloese aangesteld werd en Slot als trainer koos. Het kan zo weer omslaan.

Maar het is wel ontzettend on-professioneel allemaal, bij elke Nederlandse club, behoudens AZ. En Ajax weet zich na al die jaren nog steeds geen raad (no pun intended) met de RvC constructie enzo.

De keuze voor Heitinga lijkt in alles een compromis te zijn geweest en daar worden we voor gestraft.
Whitey on the moon.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

GangstaRiB schreef: wo okt 08, 2025 3:01 pm Ik vind het allemaal wel meevallen. Maar het is gebleken dat alleen een sterke persoonlijkheid succes kan hebben met Ajax. Ten Hag met Overmars. Farioli die gewoonweg schijt had aan de rest van de organisatie. Van Gaal in de jaren 90.

Net zoals Feyenoord na jarenlang wanbeleid ineens boven kan komen drijven nadat Te Kloese aangesteld werd en Slot als trainer koos. Het kan zo weer omslaan.

Maar het is wel ontzettend on-professioneel allemaal, bij elke Nederlandse club, behoudens AZ. En Ajax weet zich na al die jaren nog steeds geen raad (no pun intended) met de RvC constructie enzo.

De keuze voor Heitinga lijkt in alles een compromis te zijn geweest en daar worden we voor gestraft.
Je argumentatie gaat wel mank op een belangrijk punt. Je bagatelliseert de huidige situatie, maar komt dan met Feyenoord als voorbeeld van hoe snel het kan omslaan. Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen uit welke diepe spelonken van Dante's voetbal-inferno onze rotterdamse rivalen vandaan komen. Als dat jouw beeld van "het valt allemaal wel mee" is, dan staat ajax - misschien wel terecht - nog heel, heel veel voetballeed te wachten en is de gifbeker simpelweg een sampler van de oceaan aan voetbal ellende die amsterdam nog te wachten staat.

Ander nadeel is dat als in de boezem van de club er net zo over gedacht wordt, iedere urgentie ontbreekt om rigoreuze veranderingen door te voeren. Nee, ik help het je hopen, maar ajax zit naar mijn mening op het pad richting Anderlecht en Man Utd.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

We zitten weer in dezelfde shit als onder Steijn en Schip. En met het aanstellen van Fredje Grim hoeven we een snel ontslag van Heitinga ook niet te verwachten

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Duke schreef: wo okt 08, 2025 1:15 pm

Ik had in mijn hoofd dat Perez en Vink er ook bij zaten, maar die zie ik niet meer staan. Het is meer VI dan met Gijp en Kieft. De Rotterdamse Waaserman analytici bij ESPN zullen Heitinga sowieso gunstiger gezind zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Dit kan wel eens heel erg bijzonder worden ook he. Het kan namelijk heel goed dat we met Mastermind Grim niet van AZ, Chelsea en Twente winnen. Beoordelen we deze meesterlijke interventie dan als mislukt? En zo ja, gooien we het dan op de onevenwichtige selectie (en daarmee een brevet van onvermogen richting Kroes)? Oftewel, wanneer zijn de smoezen op? We voelen namelijk allemaal wel aan dat het niet opeens gaat lopen he.
Plaats reactie