AFC Ajax - AZ za 18 oktober 21:00
Moderator: mods
-
GangstaRiB
Re: AFC Ajax - AZ za 18 oktober 21:00
Ik had nog even de hoop dat het team een soort van vertrouwen in eigen kunnen heeft, maar dat is niet zo. Gisteren zag ik een onmachtig Ajax dat zich als makke schapen naar de slachtbank liet voeren.
De Champions League is op dit moment meer een vloek dan een zegen, want we gaan een ongenadig pak slaag krijgen. Ik reken op een schamel puntje tijdens deze campagne.
Alle focus moet op de Eredivisie. De selectie moet een boost in vertrouwen krijgen. Ze spelen als bange konijnen, omdat het tactisch voor geen meter klopt. Zo wordt iedere wedstrijd een probleem, wat je al zag ontstaan tegen NAC.
Heitinga is echt een hele matige trainer. Geen idee wat Grim kan toevoegen. Maar ingrijpen is nodig. Leeft Emile Ratelband nog?
De Champions League is op dit moment meer een vloek dan een zegen, want we gaan een ongenadig pak slaag krijgen. Ik reken op een schamel puntje tijdens deze campagne.
Alle focus moet op de Eredivisie. De selectie moet een boost in vertrouwen krijgen. Ze spelen als bange konijnen, omdat het tactisch voor geen meter klopt. Zo wordt iedere wedstrijd een probleem, wat je al zag ontstaan tegen NAC.
Heitinga is echt een hele matige trainer. Geen idee wat Grim kan toevoegen. Maar ingrijpen is nodig. Leeft Emile Ratelband nog?
Whitey on the moon.
Het is geen wereldploeg, maar laten we niet overdrijven aub. Er zijn tov van vorig jaar maar 2 onbetwiste basisspelers vertrokken, waarvan Henderson ook nog veel wedstrijden heeft gemist. Gloukh en Itakura zijn versterkingen tov vorig jaar. Vorig jaar was het een prima selectie met een uitstekende coach. Nu is het een prima selectie met een hele domme coach. Prima voor NL begrippen uiteraard, geen CL ploeg.Yopii schreef: zo okt 19, 2025 9:30 am Kroes heeft gefaald, de selectie is gewoon zwak. Heitinga is ook zwak, maar het ligt niet alleen aan hem.
Dat ligt toch aan Kroes, Gangsta?
Farioli kon vorig seizoen spelen met een blok X-Sutalo-Baas-Hato en Hendo ervoor. X was dan meestal Gaaei, die meer als loper diende dan als verdediger. Hij moest de matige atletische prestaties van anderen compenseren met meters.
Nu zie je dat van dat blok twee cruciale spelers zijn weggevallen. Heitinga gaat bovendien met een pure viermansverdediging spelen, daardoor is Gaaei buiten zijn comfortzone beland, dan heb je dus helemaal niets aan die jongen.
Tel daarbij op een zwakke linksback in plaats van Hato en géén verdedigend/organisatorische kwaliteit op het middenveld, en het is dweilen met de kraan open.
Daarentegen haalde Kroes wel Itakura, die we niet nodig hadden.
Het aankoopbeleid van de afgelopen drie transferwindows is ronduit rampzalig geweest. Meer van hetzelfde, weinig body, matige kwaliteit en gaten in de selectie.
Helemaal mee eens dat Heitinga niet het licht van de wereld is, maar hij wordt ook opgezadeld met een groep die de kwaliteiten mist om aan de verwachtingen te voldoen.
Gisteren liet Sutalo opnieuw zien dat Ikatura geen prioriteit genoot - had een goede verdedigende middenvelder gehaald voor dat geld. Wat Gloukh betreft, geen slechte speler, maar erg duur en fysiek niet de sterkste. Kroes heeft flink geld uitgegeven, maar we hebben er weinig aan tot op dit moment.
Overigens hoefde Farioli vorig seizoen niet de CL in met Ajax, dat scheelt een slok op een borrel. CL is geen pretje voor een club met de pretenties en de huidige staat als Ajax.
Farioli kon vorig seizoen spelen met een blok X-Sutalo-Baas-Hato en Hendo ervoor. X was dan meestal Gaaei, die meer als loper diende dan als verdediger. Hij moest de matige atletische prestaties van anderen compenseren met meters.
Nu zie je dat van dat blok twee cruciale spelers zijn weggevallen. Heitinga gaat bovendien met een pure viermansverdediging spelen, daardoor is Gaaei buiten zijn comfortzone beland, dan heb je dus helemaal niets aan die jongen.
Tel daarbij op een zwakke linksback in plaats van Hato en géén verdedigend/organisatorische kwaliteit op het middenveld, en het is dweilen met de kraan open.
Daarentegen haalde Kroes wel Itakura, die we niet nodig hadden.
Het aankoopbeleid van de afgelopen drie transferwindows is ronduit rampzalig geweest. Meer van hetzelfde, weinig body, matige kwaliteit en gaten in de selectie.
Helemaal mee eens dat Heitinga niet het licht van de wereld is, maar hij wordt ook opgezadeld met een groep die de kwaliteiten mist om aan de verwachtingen te voldoen.
Farioli zou het met deze groep veel moeilijker hebben, Hendo was cruciaal voor hem. Ik ben het dus niet met me eens, Alex. De selectie was ook vorig jaar vrij matig, FF heeft er alles uitgeperst en er waren weinig blessures. In de ED was bovendien vrij weinig concurrentie, doordat F. al in een vroege fase wegviel. Had Ajax verder willen komen, dan had de selectie versterkt moeten worden en niet verzwakt. Dat is niet gelukt, integendeel. Totaal verkeerde prioriteiten en inschattingen hebben geleid tot een verdere uitholling van de selectie.Vorig jaar was het een prima selectie met een uitstekende coach
Gisteren liet Sutalo opnieuw zien dat Ikatura geen prioriteit genoot - had een goede verdedigende middenvelder gehaald voor dat geld. Wat Gloukh betreft, geen slechte speler, maar erg duur en fysiek niet de sterkste. Kroes heeft flink geld uitgegeven, maar we hebben er weinig aan tot op dit moment.
Overigens hoefde Farioli vorig seizoen niet de CL in met Ajax, dat scheelt een slok op een borrel. CL is geen pretje voor een club met de pretenties en de huidige staat als Ajax.
Kroes is voor mij ook de hoofdschuldige. Het transferbeleid is primair zijn verantwoordelijkheid en hij heeft verzuimt om Henderson en Hato te vervangen. In plaats daarvan heeft hij geld gestoken in spelers voor posities waar de behoefte aan versterkingen er niet of veel minder lag.
De vraag is in welke mate dit in overleg met Heitinga is gegaan. Mijn indruk is dat Heitinga vooral heel erg graag een herkansing wilde bij Ajax. Daarbij heeft hij zichzelf overschat en ik denk dat hij ook te makkelijk is meegegaan in de keuzes op de transfermarkt en bij de invulling van de staf. Daarbij is de keuze voor deze ongeschikte trainer er natuurlijk ook één die op het bordje van Kroes ligt.
Ik weet niet wat er achter de schermen heeft gespeeld vanuit de RvC en de bestuursraad met druk om te kiezen voor dat zogenaamde Ajax DNA maar het is onder de streep zijn beleid.
Met zowel Kroes als Heitinga kan Ajax niet verder.
De vraag is in welke mate dit in overleg met Heitinga is gegaan. Mijn indruk is dat Heitinga vooral heel erg graag een herkansing wilde bij Ajax. Daarbij heeft hij zichzelf overschat en ik denk dat hij ook te makkelijk is meegegaan in de keuzes op de transfermarkt en bij de invulling van de staf. Daarbij is de keuze voor deze ongeschikte trainer er natuurlijk ook één die op het bordje van Kroes ligt.
Ik weet niet wat er achter de schermen heeft gespeeld vanuit de RvC en de bestuursraad met druk om te kiezen voor dat zogenaamde Ajax DNA maar het is onder de streep zijn beleid.
Met zowel Kroes als Heitinga kan Ajax niet verder.
Nil volentibus arduum
Met Gloukh heb je bijna een garantie dat je van hem goals en (voor)assists krijgt. Maar dan moet ie wel gewoon spelen. Hij was gisteren vele malen gevaarlijker dan Godts (zette Godts ook 1 op 1 met die prachtige steekpass met buiten kantje rechts), bijvoorbeeld, maar die laatste mag wel gewoon blijven staan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Jinne
- Site Admin
Sjonnie als Badman. Voor de rest genoeg Jokers om een film te vullen.Cluijffert schreef: zo okt 19, 2025 7:33 am Zolang Kroes nog dekking krijgt van het ajax old boys netwerk - en dat doet ie want zij waren vorig seizoen er mede debet aan dat die eigenwijze italiaan werd ‘weggepest’ - verandert er niets hoor.
Maar wellicht is deze TD en trainer wel wat deze club verdient, niet wat het nodig heeft*
* vooruit, een parallel trekken tussen de inner werking van ajax en Gotham mag wel inmiddels
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit vond ik ook beschamend. Voelt alsof hij nog een wit voetje wil halen voordat ze hem met pek en veren de Arena uit jagen.LucaS schreef: zo okt 19, 2025 9:30 am Omdat er geen wedstrijden meer zijn waarin we veel beter zijn en comfortabel voor staan, gooit Johny talenten in dit soort wedstrijden maar voor de leeuwen?
Overigens blijf ik het heel bijzonder vinden dat je miljoenen investeert in jongens die dan allemaal niet goed genoeg zijn voor de eerste elf. En dat met dit niveau hè. Zo’n Moro begint bijvoorbeeld wel een beetje een sneu verhaal te worden.
Ik snap niet het enthousiasme over Godts niet: die jongen heeft geen rendement en grossiert in balverlies.Mr. Ajax schreef: zo okt 19, 2025 11:27 am Met Gloukh heb je bijna een garantie dat je van hem goals en (voor)assists krijgt. Maar dan moet ie wel gewoon spelen. Hij was gisteren vele malen gevaarlijker dan Godts (zette Godts ook 1 op 1 met die prachtige steekpass met buiten kantje rechts), bijvoorbeeld, maar die laatste mag wel gewoon blijven staan.
Wanneer brengt onze opleiding weer een topaanvaller voort? Het is een drama.
-
GangstaRiB
Ik ken jouw standpunt nu wel inzake Kroes. Maar ik ben het eens met Alexander, de selectie an-sich is niet slecht en is op bepaalde posities sterker geworden. Itakura vind ik beter dan Sutalo en is waarschijnlijk ook gehaald in anticipatie dat Sutalo zou vertrekken. Sutalo die nu weer daalt naar het nivo onder Steijn en Schip.Yopii schreef: zo okt 19, 2025 10:57 am Dat ligt toch aan Kroes, Gangsta?
Daarentegen haalde Kroes wel Itakura, die we niet nodig hadden.![]()
Farioli was een soort leider waarbij een speler amper zelf hoeft na te denken. Farioli maakte er echt een machine van met 1 gedachte. Heitinga laat dat los en je ziet gelijk de angst terug sluipen. En als ik bijvoorbeeld Pieter Zwart moet geloven dan is zijn tactiek met koppeltjes nu wel door iedereen doorzien, dat zag je tegen L’OM en tegen AZ. Het lag helemaal open.
Mijn vraag is: waarom doet Heitinga dit zichzelf aan? Hij is tactisch helemaal niks. Waarom is ie daar niet zelf achter gekomen en waarom werpt ie zelf de handdoek niet?
Whitey on the moon.
Heitinga heeft zichzelf, wellicht uit enthousiasme, overschat. Hij wilde gewoon heel erg graag trainer van Ajax worden. En zelfkennis is niet iedereen gegeven. Maar hoofdtrainer is echt een ander vak dan meedraaien in een geoliede machine als assistent.
Wat mij betreft zijn het overigens twee problemen die elkaar versterken. Kroes stelde de verkeerde prioriteiten bij het doen van investeringen waardoor de selectie op twee cruciale posities niet bezet is. Tegelijkertijd presteert Heitinga ondermaats met het spelersmateriaal dat hij wél tot zijn beschikking heeft. Het elftal straalt in niets uit dat er aan is gewerkt. Het enige wat ik zie is onmacht en groeiende frustratie.
Wat mij betreft zijn het overigens twee problemen die elkaar versterken. Kroes stelde de verkeerde prioriteiten bij het doen van investeringen waardoor de selectie op twee cruciale posities niet bezet is. Tegelijkertijd presteert Heitinga ondermaats met het spelersmateriaal dat hij wél tot zijn beschikking heeft. Het elftal straalt in niets uit dat er aan is gewerkt. Het enige wat ik zie is onmacht en groeiende frustratie.
Nil volentibus arduum
Met het geld wat is uitgegeven voor Gloukh, Edvardsen, Moro, Itakura, Rosa en Dolberg hadden we toch best 3 of 4 goede aankopen kunnen doen?
Want Gloukh was gisteren oké maar die jongen verliest toch ook ieder duel, lijdt op domme plekken balverlies en doet toch ook alsof hij op het strand in Rio voetbalt? Leuke voetballer maar hij helpt Ajax ook niet echt.
Want Gloukh was gisteren oké maar die jongen verliest toch ook ieder duel, lijdt op domme plekken balverlies en doet toch ook alsof hij op het strand in Rio voetbalt? Leuke voetballer maar hij helpt Ajax ook niet echt.
IK GELOOF!!!!!!
Sutalo haalde gisteren een voldoende, als een van de weinigen. Het centrum Sutalo-Baas is ingespeeld en functioneert, in tegenstelling tot andere delen van het team.Sutalo die nu weer daalt naar het nivo onder Steijn en Schip.
Anticiperen op een vertrek van spelers is prima, maar begin met de gaten die er al zijn op te vullen. We kunnen ons niet permitteren om dure spelers voor de bank te halen of op de bank te zetten. Een speler voor wie je alvast een vervanger haalt, moet wel vertrekken, anders is het kansloos.
Ik snap Kroes oprecht niet. Ziet hij niet wat wij allemaal zien? Doet de scouting nog wat? Waarom Moro bijvoorbeeld als je Edvardsen al hebt gehaald? Er is geen touw aan vast te knopen.\
Exact.Met het geld wat is uitgegeven voor Gloukh, Edvardsen, Moro, Itakura, Rosa en Dolberg hadden we toch best 3 of 4 goede aankopen kunnen doen?
We moeten niet net doen alsof Kroes niets te besteden had.
Dat zal komende zomer wel anders zijn, vrees ik. We hebben amper cashcows meer en CL halen wordt heel lastig. Het kunnen best eens dure inschattingsfouten zijn geweest die Kroes heeft gemaakt. Met andere woorden, hij helpt ons van de regen in de drup.
Stel eens een professional aan, een bewezen TD (geen scout).
Laatst gewijzigd door Yopii op zo okt 19, 2025 1:05 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blijkbaar heeft de spelersraad (waar Weghorst deel van uitmaakt) zijn onvrede al eerder deze week kenbaar gemaakt aan Heitinga.Ajax Rules schreef: za okt 18, 2025 10:56 pm Bij Weghorst proef je toch wel dat hij het totaal niet eens is met het beleid?
Of ervoeren jullie dat anders?
Iedereen ziet dat dit een kwestie van tijd is voordat Heitinga moet vertrekken. Alleen moet Kroes dan mee, dus ja...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Kroes moet zeker mee. Sterker nog, eerst Kroes.
Het probleem is dat er niemand is om Kroes de wacht aan te zeggen. Hij zal zelf moeten opstappen.
Het probleem is dat er niemand is om Kroes de wacht aan te zeggen. Hij zal zelf moeten opstappen.
Wellicht als heel het stadion ook om zijn ontslag roept.Yopii schreef: zo okt 19, 2025 1:19 pm Kroes moet zeker mee. Sterker nog, eerst Kroes.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ja, dat zal dan nodig zijn. Maar dan zitten we dus op z'n vroegst al bij Ajax - Heerenveen.
Nil volentibus arduum
AFC Ajax - AZ za 18 oktober 21:00
Farioli wist vorig jaar gewoon dondersgoed wat zijn speler wel of niet konden. En dat was zeker niet heel erg hoog druk zetten en met 50 meter ruimte in de rug voetballen. Maar de proleten in welke bestuurslaag dan ook, vonden dat dat niet “Ajax” was. Die rare Italiaan moest snel weg volgens de sekte en als er maar genoeg oud Ajax spelers, zonder enige vorm van trainers ervaring, zou het allemaal veel beter gaan. Want volgens deze mensen is voetballen uitgevonden in Amsterdam. Heitinga zou er wel even voor zorgen, toch. Die arme jongen heeft geen idee hoe hij coachen moet en al helemaal niet een speelwijze er in slijpen. Maw hij iets met deze spelersgroep wat ze niet kunnen en waar hij niet het vermogen voor heeft. Farioli laat inmiddels bij Porto zien prima aanvallend voetbal er in te brengen.GangstaRiB schreef:Ik ken jouw standpunt nu wel inzake Kroes. Maar ik ben het eens met Alexander, de selectie an-sich is niet slecht en is op bepaalde posities sterker geworden. Itakura vind ik beter dan Sutalo en is waarschijnlijk ook gehaald in anticipatie dat Sutalo zou vertrekken. Sutalo die nu weer daalt naar het nivo onder Steijn en Schip.Yopii schreef: zo okt 19, 2025 10:57 am Dat ligt toch aan Kroes, Gangsta?
Daarentegen haalde Kroes wel Itakura, die we niet nodig hadden.![]()
Farioli was een soort leider waarbij een speler amper zelf hoeft na te denken. Farioli maakte er echt een machine van met 1 gedachte. Heitinga laat dat los en je ziet gelijk de angst terug sluipen. En als ik bijvoorbeeld Pieter Zwart moet geloven dan is zijn tactiek met koppeltjes nu wel door iedereen doorzien, dat zag je tegen L’OM en tegen AZ. Het lag helemaal open.
Mijn vraag is: waarom doet Heitinga dit zichzelf aan? Hij is tactisch helemaal niks. Waarom is ie daar niet zelf achter gekomen en waarom werpt ie zelf de handdoek niet?
En zo houden alle echelons zich weer in stand. Ondertussen hebben ze geen idee hoe ze met die idiote oogkleppen op en gruwelijke zelfoverschatting Ajax de vernieling in helpen. En dat is niet alleen bij Ajax 1. Jong is net zo stuurloos en dramatisch mooi
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gaat niet gebeuren Marillion. Het heilige vuur ontbreekt ook bij tal van supporters. Ik heb de F-side gisteren amper gehoord en ook “ons” vak was één groot (bier)theekransje.
Ik blijf me er wel over verbazen hoe open het soms ligt bij ons hoor. Soms draait zo’n Smit open en dan ligt er opeens echt overal ruimte. Dat moet toch trainbaar zijn? Al is het natuurlijk ook ongelooflijk hoe Heitinga aan het zoeken is. Geen zin om het op te zoeken, maar dit middenveld was voor mijn gevoel ook de zevende variant? Fitz Jim is al een tijdje af, maar nu zijn Regeer en Klaassen ook weer af. Volgende wedstrijd is Mokio weer af. Die Engelse jongen gaat dan een keertje starten. Let maar op. Iedereen ziet toch dat ze maar wat proberen? Hopen op een middenveld dat in mekaar klikt. Maar zonder instructies en automatismen is het heel lastig voetballen. En komt bij dat je met die 8-9 middenvelders die je hebt ook geen logische 3 in mekaar kan klikken. Je mist inzicht, power en balans. Plus je hebt in de aanval teveel jongens die denken vanuit een dribbel of een actie en daardoor vaak balverlies lijden.
Ik blijf me er wel over verbazen hoe open het soms ligt bij ons hoor. Soms draait zo’n Smit open en dan ligt er opeens echt overal ruimte. Dat moet toch trainbaar zijn? Al is het natuurlijk ook ongelooflijk hoe Heitinga aan het zoeken is. Geen zin om het op te zoeken, maar dit middenveld was voor mijn gevoel ook de zevende variant? Fitz Jim is al een tijdje af, maar nu zijn Regeer en Klaassen ook weer af. Volgende wedstrijd is Mokio weer af. Die Engelse jongen gaat dan een keertje starten. Let maar op. Iedereen ziet toch dat ze maar wat proberen? Hopen op een middenveld dat in mekaar klikt. Maar zonder instructies en automatismen is het heel lastig voetballen. En komt bij dat je met die 8-9 middenvelders die je hebt ook geen logische 3 in mekaar kan klikken. Je mist inzicht, power en balans. Plus je hebt in de aanval teveel jongens die denken vanuit een dribbel of een actie en daardoor vaak balverlies lijden.
Nee, dat klopt. Het is een gek soort berusting. De moed is ons collectief in de schoenen gezakt lijkt het wel.peter schreef: zo okt 19, 2025 2:20 pm Gaat niet gebeuren Marillion. Het heilige vuur ontbreekt ook bij tal van supporters. Ik heb de F-side gisteren amper gehoord en ook “ons” vak was één groot (bier)theekransje.
...
Nil volentibus arduum
Nou ja, bij die heiligverklaring van Farioli moet je wel bedenken dat er meer trainers zijn dan Farioli en Heitinga. Een capabele trainer met aanvallender bedoelingen in de wedstrijden tegen de kleintjes had best gevonden kunnen worden. Kroes móest niet met Heitinga komen.Farioli wist vorig jaar gewoon dondersgoed wat zijn speler wel of niet konden. En dat was zeker niet heel erg hoog druk zetten en met 50 meter ruimte in de rug voetballen. Maar de proleten in welke bestuurslaag dan ook, vonden dat dat niet “Ajax” was. Die rare Italiaan moest snel weg volgens de sekte en als er maar genoeg oud Ajax spelers, zonder enige vorm van trainers ervaring, zou het allemaal veel beter gaan. Want volgens deze mensen is voetballen uitgevonden in Amsterdam. Heitinga zou er wel even voor zorgen, toch. Die arme jongen heeft geen idee hoe hij coachen moet en al helemaal niet een speelwijze er in slijpen. Maw hij iets met deze spelersgroep wat ze niet kunnen en waar hij niet het vermogen voor heeft.
Er zijn genoeg jonge, talentvolle trainers. Niemand kende Farioli. Alleen moeten ze bij Ajax zo nodig aankomen met een trainer die nog old skool is. Zulke trainers worden in de grote voetballanden niet meer opgeleid, hier wel.
Ik zag dit op Reddit voorbij komen. Of het echt is weet ik niet, maar als het zo is... https://www.reddit.com/r/AjaxAmsterdam/ ... 5cs1/tsja/
Dus de instructies voor de wedstrijd:
Dus de instructies voor de wedstrijd:
- Keep them on one side
- Within 5 seconds behind the ball
- Not conceding set pieces
- Clean sheet mentality!
- Dominating 1v1 duels
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
kroes mag ook zijn lot aan die van het TD koppelen...
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Er wordt niemand heilig verklaard. Het is alleen een verschil tussen hemel en aardig met aan de ene kant een trainer met een idee en visie en dat weet hoe iets over te brengen, een groep weer te motiveren. En die de kwaliteiten van een selectie kent. Aan de andere kant een prutser die geen flauw idee heeft.Yopii schreef:Nou ja, bij die heiligverklaring van Farioli moet je wel bedenken dat er meer trainers zijn dan Farioli en Heitinga. Een capabele trainer met aanvallender bedoelingen in de wedstrijden tegen de kleintjes had best gevonden kunnen worden. Kroes móest niet met Heitinga komen.Farioli wist vorig jaar gewoon dondersgoed wat zijn speler wel of niet konden. En dat was zeker niet heel erg hoog druk zetten en met 50 meter ruimte in de rug voetballen. Maar de proleten in welke bestuurslaag dan ook, vonden dat dat niet “Ajax” was. Die rare Italiaan moest snel weg volgens de sekte en als er maar genoeg oud Ajax spelers, zonder enige vorm van trainers ervaring, zou het allemaal veel beter gaan. Want volgens deze mensen is voetballen uitgevonden in Amsterdam. Heitinga zou er wel even voor zorgen, toch. Die arme jongen heeft geen idee hoe hij coachen moet en al helemaal niet een speelwijze er in slijpen. Maw hij iets met deze spelersgroep wat ze niet kunnen en waar hij niet het vermogen voor heeft.
Er zijn genoeg jonge, talentvolle trainers. Niemand kende Farioli. Alleen moeten ze bij Ajax zo nodig aankomen met een trainer die nog old skool is. Zulke trainers worden in de grote voetballanden niet meer opgeleid, hier wel.
Je zou zo onderhand toch een Alex rot op mogen verwachten van de supporters. Kroes heeft zelf aangegeven dat er dan geen houden meer aan is. Waar wachten ze op? Tot we nog verder gezakt zijn?Marillion schreef:Nee, dat klopt. Het is een gek soort berusting. De moed is ons collectief in de schoenen gezakt lijkt het wel.peter schreef: zo okt 19, 2025 2:20 pm Gaat niet gebeuren Marillion. Het heilige vuur ontbreekt ook bij tal van supporters. Ik heb de F-side gisteren amper gehoord en ook “ons” vak was één groot (bier)theekransje.
...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mee eens, hoor. Het is een enorm verschil.
Elke spelersgroep heeft een plafond. Een trainer kan niet meer dan alles eruit halen. Een trainer moet motiveren, structuur aanbrengen, realistische eisen stellen aan de spelers, enz.
Overigens, als Kroes Ajax-voetbal wil zien moet hij zorgen dat de trainer beschikt over spelers die dat kunnen.
Elke spelersgroep heeft een plafond. Een trainer kan niet meer dan alles eruit halen. Een trainer moet motiveren, structuur aanbrengen, realistische eisen stellen aan de spelers, enz.
Overigens, als Kroes Ajax-voetbal wil zien moet hij zorgen dat de trainer beschikt over spelers die dat kunnen.