Chelsea - AFC Ajax woe 22-10 21:00 CL

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Chelsea - AFC Ajax woe 22-10 21:00 CL

Bericht door GangstaRiB »

Mr. Ajax schreef: wo okt 22, 2025 8:22 am Gelukkig zat gisteravond vol met bizarre monsterscores, waardoor onze verwachte declassering vanavond hopelijk ietsjes minder zal opvallen.

Wat een troost.
Ik geloof dat de nieuwe opzet van de CL daar mede voor zorgt. Je hoeft namelijk niet meer in 4 wedstrijden op 10 punten te staan, je hebt veel langer de tijd en als het een wedstrijd niet loopt, dan laat een ploeg het lopen. De grotere clubs hebben hun route naar de kwartfinales uitgestippeld op basis van de loting.

Maar ik geloof wel dat alle tegenstanders, ons aller Ajax zien als een easy 3 punten. :blush.gif:
Whitey on the moon.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zou dat in het veld echt een rol spelen? Dat een tegenstander het laat lopen omdat er nog genoeg wedstrijden aankomen? Je wil toch geen pak slaag krijgen.

Je ziet de laatste jaren wel steeds vaker grote uitslagen.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

GangstaRiB schreef: wo okt 22, 2025 9:21 am
Mr. Ajax schreef: wo okt 22, 2025 8:22 am Gelukkig zat gisteravond vol met bizarre monsterscores, waardoor onze verwachte declassering vanavond hopelijk ietsjes minder zal opvallen.

Wat een troost.
Ik geloof dat de nieuwe opzet van de CL daar mede voor zorgt. Je hoeft namelijk niet meer in 4 wedstrijden op 10 punten te staan, je hebt veel langer de tijd en als het een wedstrijd niet loopt, dan laat een ploeg het lopen. De grotere clubs hebben hun route naar de kwartfinales uitgestippeld op basis van de loting.

Maar ik geloof wel dat alle tegenstanders, ons aller Ajax zien als een easy 3 punten. :blush.gif:
Volgens mij zorgt de nieuwe opzet er ook/juist voor dat doelsaldo een stuk bepalender kan zijn dan voorheen. Dan zie je zo’n PSG in de laatste minuten nog tekeer gaan om de zevende te maken. Dat was naar mijn gevoel vroeger in de poulefase wel een stuk minder.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Overigens kunnen we in de tweede fase van de CL ons voordeel doen met onze slechte start. Tegenstanders denken dan aan een makkelijke wedstrijd. Als we tegen die tijd wel een fatsoenlijke trainer hebben kunnen we wellicht toch nog wat sprokkelen. Dat waren vooraf toch al de wedstrijden waarin het voor Ajax zou moeten gebeuren.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Wat een troost.
We staan laatste! Wat een treurigheid

Het zou me niet verbazen als dat ook na 8 wedstrijden onze plek is
I think I lost my fucking headache
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Iedere trainer leeft van wedstrijd naar wedstrijd, maar onze John niet.

"In de Champions League wil iedereen spelen. Maar je gaat kijken hoe de wedstrijd verloopt. Je bent in je achterhoofd absoluut al bezig met Twente-uit."

Echt, wanneer houdt dit op jongens? Dit is toch volstrekt Ajax-onwaardig. In wat voor film zijn we in godsnaam beland.
Lionel

Bericht door Lionel »

peter schreef: wo okt 22, 2025 10:36 am Iedere trainer leeft van wedstrijd naar wedstrijd, maar onze John niet.

"In de Champions League wil iedereen spelen. Maar je gaat kijken hoe de wedstrijd verloopt. Je bent in je achterhoofd absoluut al bezig met Twente-uit."

Echt, wanneer houdt dit op jongens? Dit is toch volstrekt Ajax-onwaardig. In wat voor film zijn we in godsnaam beland.
Ik word gek. Dit kan echt niet.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Vorige keer vielen er op Stamford Bridge 8 doelpunten. Gaan er deze keer meer of minder vallen?
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

peter schreef: wo okt 22, 2025 10:36 am Iedere trainer leeft van wedstrijd naar wedstrijd, maar onze John niet.

:blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Echt, ik schaam me kapot.

Niemand die kan of wil ingrijpen, je gelooft het niet. :1evil.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Echt niet te geloven gewoon. Letterlijk. Ik zou hem nog geen plaatselijke F-3 laten coachen. Stuur die man godverdomme weg.
peter

Bericht door peter »

Die jongen zei gisteren ook nog dat hij ons bij vlagen heel goed vond spelen tegen Marseille, dus wie weet bereiken we vanavond wel weer een nieuw dieptepunt dat "je zag dat je na de 5-0 van Chelsea wat beter in de wedstrijd komt". Het klinkt bizar in je oren, maar ik sluit niets meer uit.

Ik vind deze staat erger dan onder Steijn eigenlijk. Daar was iedereen er wel van overtuigd dat we door een ondergrens gezakt waren. Nu willen ze ons doen geloven dat we als land en als club stil hebben gestaan en dat dit 'nodig' is om de top weer te bereiken. 4-0 tegen Marseille? We voetbalden bij vlagen best goed. 0-2 AZ? Het is een langer proces. 5-0 tegen Chelsea? We zagen op onderdelen best goede dingen. 2-1 tegen Twente? Tot die 1-0 zetten we goed druk en zagen we een Ajax dat we we willen zien. Dit gaat eindeloos zo door.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Sjon moet eigenlijk op z’n meest de taak van Urby bekleden. En dan een beetje lullen met de spelers over de strafschop die hij 15 jaar geleden erin schoot op Stamford Bridge in de 1/36 finale van de Carabao Cup.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Zeg, bij welke uitslag zou de positie van Heitinga (en daarmee ook Kroes) onhoudbaar worden*

*asking for a friend
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
LucaS

Bericht door LucaS »

Niet. We will all go down together
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Cluijffert schreef: wo okt 22, 2025 12:26 pm Zeg, bij welke uitslag zou de positie van Heitinga (en daarmee ook Kroes) onhoudbaar worden*

*asking for a friend
Alleen als alle 53,876 supporters in de Arena (en niet eentje minder) tegelijk gaan fluiten. Gaat vandaag dus niet lukken, helaas.
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik vind deze staat erger dan onder Steijn eigenlijk. Daar was iedereen er wel van overtuigd dat we door een ondergrens gezakt waren. Nu willen ze ons doen geloven dat we als land en als club stil hebben gestaan en dat dit 'nodig' is om de top weer te bereiken.
Het is alsof theater Carré laat weten de komende twee jaar alleen amateurgezelschappen te programmeren, omdat er geen geld is. Van de bezoekers met een abonnement wordt dan wel verwacht dat ze het volle pond betalen. :confused.gif:

Kroes is een bedrijfskundige, hij speelt de crisismanager. Dat is best nuttig, maar dan moet hij wel slim scouten. Anders betekent saneren dat de spelersgroep steeds slechter wordt.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

LucaS schreef: wo okt 22, 2025 12:34 pm Niet. We will all go down together
Ok, draai ik het om. Stel dat Ajax met 0-5 Chelsea oprolt en Heitinga, na enthousiast lurken aan de man-of-the-match champagne fles van Wijndal, mevrouw Kroes halfdronken uit pure ontlading vol op de bek pakt. Dan wel?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Cluijffert schreef: di okt 21, 2025 9:07 pm Genieten dit hoor:
,,Dit is zeker een wedstrijd waarin we moeten kijken naar het strijdplan. Dat plan moet goed zijn.”
,,Dat heeft ook te maken met de tegenstander”, benadrukt Heitinga.
,,Ik ken de Premier League goed. De kracht van Chelsea ook. Dit is een wedstrijd waarin we het uiterste van onszelf moeten eisen”
,,We zullen ook zeker op momenten druk zetten, maar er zijn ook momenten dat Chelsea je naar achteren dwingt. Dan moeten we goed georganiseerd staan.”
Ik ben blij dat we goed voorbereid zijn. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Bij andere wedstrijden is zo’n speelplan niet nodig dus. Dan moet er gewoon lekker gefoebeld worden.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Pasveer basis. Voor de rest voor het eerst Ko, Sutalo en Baas tegelijk en Mac op het middenveld.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Jinne schreef: wo okt 22, 2025 6:48 pm Pasveer basis. Voor de rest voor het eerst Ko, Sutalo en Baas tegelijk en Mac op het middenveld.
Haha, die gek stond gister op de persco nog te vertellen hoe geweldig Baas zich als CV had ontwikkeld. Geweldig. The Office vibes.
Historicus

Bericht door Historicus »

Pasveer geeft zelf op camera aan dat hij niet weet waarom hij keept en hoeveel wedstrijden dat zal zijn. Toch ook wel eigenaardig.
peter

Bericht door peter »

McConnell speelt omdat hij kan infiltreren en spioneren, want hij spreekt de taal van de tegenstander. ;)

Elftal weer door de war. Geen enkele linie hetzelfde. :smallgrin.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Chelsea zo te zien met hun derde elftal.
LucaS

Bericht door LucaS »

peter schreef: wo okt 22, 2025 7:06 pm McConnell speelt omdat hij kan infiltreren en spioneren, want hij spreekt de taal van de tegenstander. ;)

Elftal weer door de war. Geen enkele linie hetzelfde. :smallgrin.gif:
Een elftal in opbouw, zoals Heit claimt, is natuurlijk ook gebaat bij elke wedstrijd wat anders 😇
Plaats reactie