AFC Ajax - SC Heerenveen za 1-11 16:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: AFC Ajax - SC Heerenveen za 1-11 16:30

Bericht door Lionel »

Trab schreef: ma nov 03, 2025 5:17 pm
Yopii schreef:https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... het-vaakst

Heeft met kwaliteit én met afspeelmogelijkheden te maken.
145x balverlies, 2 schoten op doel en Heitinga die na afloop verteld dat ie de 1e helft wel solide en stabiel vond en dat ze het de 2e helft hadden moeten beslissen Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De eerste helft tegen Zwolle was wel goed he! Daarna hadden we ook pech tegen Inter.

Dus wat zeiken jullie allemaal nou?
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

Uit 1-1 tegen de kampjoen hè
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Dat er geen jonkies klaarstaan (blijkbaar, ook gezien de prestaties van JA) baart me veel zorgen. Die Beuker houdt hele verhalen over toptalenten en jungletijgers, hoe kan het dan dat er geen doorstroming is, ondanks het lage niveau van onze selectie? Hebben we echt niet beter? :confused.gif:

Heitinga komt zelf uit de jeugd, ik zie geen reden waarom hij een toptalent buiten zou sluiten.

Goede jeugdspelers hebben ons in het verleden vaak gered. Ik maak me zorgen over de jeugdopleiding.
elliquido

Bericht door elliquido »

Er is zelfs geen backup linksback beschikbaar uit de jeugd :blackcat.gif:
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: di nov 04, 2025 1:34 pm
Heitinga komt zelf uit de jeugd, ik zie geen reden waarom hij een toptalent buiten zou sluiten.

Dit slaat nergens op. En er zijn talloze redenen. De belangrijkste is dat Heitinga nu hoofdcoach is die probeert te overleven. Dan gooi je ook niet zo gauw een paar 17-jarigen erin. Dat deed hij begin dit seizoen overigens wel, voordat hij dus op overlevingsmodus is overgegaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Jeugdspelers hebben gemiddeld genomen natuurlijk wel iets van een structuur nodig. Het is makkelijker debuteren in een elftal dat in ieder geval wat betreft organisatie staat. Dit is uiteraard ook van toepassing op een aankoop maar daar mag het verwachtingspatroon hoger liggen. Het maakt ook nog uit op welke positie je speelt. Een buitenspeler zal het iets makkelijker hebben dan een controlerende middenvelder.

Er lopen bij Jong Ajax wel een paar spelers waar ik benieuwd ben naar hun ontwikkeling. Bijvoorbeeld iemand als Steur. Maar goed genoeg is oud genoeg. Dus als ze nu nog geen kans krijgen weet je meestal wel hoe laat het is. Dan zijn ze er (nog) niet aan toe.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

elliquido schreef: di nov 04, 2025 2:36 pm Er is zelfs geen backup linksback beschikbaar uit de jeugd :blackcat.gif:
Hij durft niet zoals Gordon ook voor Jetten te kiezen. :smallgrin.gif:

Maar hij kiest natuurlijk voor ervaring omdat eigen gameplan geen handvaten heeft. En Jong Ajax klopt ook niet echt op de deur.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
LucaS

Bericht door LucaS »

Marillion schreef: di nov 04, 2025 3:48 pm Jeugdspelers hebben gemiddeld genomen natuurlijk wel iets van een structuur nodig. Het is makkelijker debuteren in een elftal dat in ieder geval wat betreft organisatie staat. Dit is uiteraard ook van toepassing op een aankoop maar daar mag het verwachtingspatroon hoger liggen. Het maakt ook nog uit op welke positie je speelt. Een buitenspeler zal het iets makkelijker hebben dan een controlerende middenvelder.

Er lopen bij Jong Ajax wel een paar spelers waar ik benieuwd ben naar hun ontwikkeling. Bijvoorbeeld iemand als Steur. Maar goed genoeg is oud genoeg. Dus als ze nu nog geen kans krijgen weet je meestal wel hoe laat het is. Dan zijn ze er (nog) niet aan toe.
Ik weet wel dat voetbal niet meer hetzelfde is, maar vroeger was het laatste stukje vd opleiding in het eerste. En daar maakten spelers grote stappen door
I think I lost my fucking headache
Plaats reactie