Je verdient toch alleen geld als je je weet te kwalificeren voor de CL? Het is niet dat deze zorgvuldig en vakkundig samengestelde selectie medio september 2026 heel anders gaat zijn dan nu.zeux schreef: zo nov 09, 2025 2:44 pmGeld.Cluijffert schreef: zo nov 09, 2025 2:36 pmOnzin, wat winnen we met plek 3?Mr. Ajax schreef: zo nov 09, 2025 2:26 pm Wie staat er tegen Excelsior voor de groep? En hoe snel weet degene het tij te keren? We hebben onszelf in de situatie gebracht dat we punten moeten gaan sprokkelen om hoe dan ook bij de top 3 te komen en te eindigen. Maakt geen flikker uit hoe dat gebeurt.
Om dan in een hernieuwde opbouw periode vroeg te moeten pieken, er uitgaan en dan conference league te spelen?
Plain and simple.
FC Utrecht - AFC Ajax zo 09-11 12:15 uur
Moderator: mods
- Cluijffert
Re: FC Utrecht - AFC Ajax zo 09-11 12:15 uur
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- Cluijffert
Los daarvan, het ad hoc beleid dat o.a. Mr Ajax voorstaat bij het aantrekken van een vervanger voor Heit/Grim, is nou net het beleid dat ons in deze shitstorm terecht heeft gebracht.
En welke (internationaal) bewezen competente trainer passend in het profiel van het moderne voetbal, ga je nu weten binnen te hengelen?
Wat nu wil komen, is de bekende prutser-brigade met ajax-deejunah, dan wel trainers die 1 seizoen goed hebben gedraaid in de subtop of godbetere, nog lager... en die gaan ajax moeten redden. Echt, als je dat beeld hebt, dan ben je net zo naief als Kroes die dacht dat Keizer/Heit een topduo was dat Ajax weer naar de top terug zou brengen.
En welke (internationaal) bewezen competente trainer passend in het profiel van het moderne voetbal, ga je nu weten binnen te hengelen?
Wat nu wil komen, is de bekende prutser-brigade met ajax-deejunah, dan wel trainers die 1 seizoen goed hebben gedraaid in de subtop of godbetere, nog lager... en die gaan ajax moeten redden. Echt, als je dat beeld hebt, dan ben je net zo naief als Kroes die dacht dat Keizer/Heit een topduo was dat Ajax weer naar de top terug zou brengen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Jij stelt dus voor nu al heel dit seizoen op te geven, of begrijp ik je verkeerd?Cluijffert schreef: zo nov 09, 2025 2:50 pm Los daarvan, het ad hoc beleid dat o.a. Mr Ajax voorstaat bij het aantrekken van een vervanger voor Heit/Grim, is nou net het beleid dat ons in deze shitstorm terecht heeft gebracht.
En denk jij dat je in de zomer dan meer kans maakt om een absolute top coach binnen te halen, als je niet eens een mogelijkheid op Europees voetbal en iets van een budget te bieden hebt? Hoe zie jij dat nou precies voor je?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Thijs
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Nr 3 stroomt in de 3e voorronde CL in, en is verzekerd van Europa League poulefase als die CL-voorronde niet wordt gewonnen.Cluijffert schreef: zo nov 09, 2025 2:46 pmJe verdient toch alleen geld als je je weet te kwalificeren voor de CL? Het is niet dat deze zorgvuldig en vakkundig samengestelde selectie medio september 2026 heel anders gaat zijn dan nu.zeux schreef: zo nov 09, 2025 2:44 pmGeld.Cluijffert schreef: zo nov 09, 2025 2:36 pm
Onzin, wat winnen we met plek 3?
Om dan in een hernieuwde opbouw periode vroeg te moeten pieken, er uitgaan en dan conference league te spelen?
Plain and simple.
Nr 4 stroomt in de 2e voorronde EL in, moet alle 3 de voorrondes overleven om poulefase Europa League te halen. Zelfs géén Europees voetbal is dan nog mogelijk, als je twee van de drie rondes verliest. Anders Conference League.
Kortom, (minimaal) 3e moet echt het doel zijn dit seizoen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Cluijffert
Nee. Maar ik denk dat er op dit moment (in deze fase van de competitie) je alleen de keuze hebt uit laag hangend fruit (dat zijn meestal de usual suspects met ajax-deejunah), broekies dan wel afhakers van andere clubs (lees: een Simonis wanneer die er bij Wolfsburg uitgegooid wordt). Als snel schakelen betekent dat je uit die categorie een trainer aanstelt... rampzalig en geen enkele reden om te denken dat die het beter kunnen met deze selectie dan Grim.Mr. Ajax schreef: zo nov 09, 2025 3:13 pmJij stelt dus voor nu al heel dit seizoen op te geven, of begrijp ik je verkeerd?Cluijffert schreef: zo nov 09, 2025 2:50 pm Los daarvan, het ad hoc beleid dat o.a. Mr Ajax voorstaat bij het aantrekken van een vervanger voor Heit/Grim, is nou net het beleid dat ons in deze shitstorm terecht heeft gebracht.
En denk jij dat je in de zomer dan meer kans maakt om een absolute top coach binnen te halen, als je niet eens een mogelijkheid op Europees voetbal en iets van een budget te bieden hebt? Hoe zie jij dat nou precies voor je?
Heb je door Goddelijke (14) interventie de mogelijkheid om bijv. Xavi tussentijds aan te trekken... altijd doen natuurlijk.
Het voordeel van 'pas eind dit seizoen' is dat een trainer een volledige voorbereiding kan draaien waarbij die invloed kan uitoefenen op de ingaande en uitgaande transfers. Tussentijds zit je met de zooi van de net ontslagen trainer, daar wordt niemand vrolijk van. En gezien deze selectie is er ook niemand die het gevoel zal hebben.... "nou, daar kan ik wél veel meer uit halen". Want daar heeft Alex wel/niet voor gezorgd.
Nou, je stelt nu dus eigenlijk niet veel meer dan “stel geen nietsnut aan als trainer”. Ik denk dat daar consensus over bestaat. In je andere posts in deze topic stel je echter dat het best prima is om dit seizoen nu al op te geven omdat plek 3 toch niets voorstelt. Ondere andere Thijs leggen uit waarom dat niet waar is. En dus zul je - tenzij jij gelooft dat we met Grim 3de kunnen worden - toch echt heel snel iemand anders moeten vinden en aanstellen.Cluijffert schreef: zo nov 09, 2025 3:39 pmNee. Maar ik denk dat er op dit moment (in deze fase van de competitie) je alleen de keuze hebt uit laag hangend fruit (dat zijn meestal de usual suspects met ajax-deejunah), broekies dan wel afhakers van andere clubs (lees: een Simonis wanneer die er bij Wolfsburg uitgegooid wordt). Als snel schakelen betekent dat je uit die categorie een trainer aanstelt... rampzalig en geen enkele reden om te denken dat die het beter kunnen met deze selectie dan Grim.Mr. Ajax schreef: zo nov 09, 2025 3:13 pmJij stelt dus voor nu al heel dit seizoen op te geven, of begrijp ik je verkeerd?Cluijffert schreef: zo nov 09, 2025 2:50 pm Los daarvan, het ad hoc beleid dat o.a. Mr Ajax voorstaat bij het aantrekken van een vervanger voor Heit/Grim, is nou net het beleid dat ons in deze shitstorm terecht heeft gebracht.
Heb je door Goddelijke (14) interventie de mogelijkheid om bijv. Xavi tussentijds aan te trekken... altijd doen natuurlijk.
Het voordeel van 'pas eind dit seizoen' is dat een trainer een volledige voorbereiding kan draaien waarbij die invloed kan uitoefenen op de ingaande en uitgaande transfers. Tussentijds zit je met de zooi van de net ontslagen trainer, daar wordt niemand vrolijk van. En gezien deze selectie is er ook niemand die het gevoel zal hebben.... "nou, daar kan ik wél veel meer uit halen". Want daar heeft Alex wel/niet voor gezorgd.
En nogmaals - zie 17/18 en 18/19. Het kan enorm snel omslaan.
Toen hadden we veel meer kwaliteit.
Wie van het huidige elftal had toen een basisplaats gehad?
Wie van het huidige elftal had toen een basisplaats gehad?
Ja, dat is zeker waar maar dat is ook achteraf heel makkelijk. Ik meen te herinneren dat jij medio 2018 niet zo’n heel hoge pet op had van types als Mazraoui, Tagliafico, Kluivert junior, etc.Yopii schreef: zo nov 09, 2025 4:24 pm Toen hadden we veel meer kwaliteit.
Wie van het huidige elftal had toen een basisplaats gehad?![]()
17/18 moesten we het overigens ook doen met types als Wober, Viergever, Kristensen (!), Zeefuik (!), Veltman, Cassierra, en Younes, terwijl de eigen jeugd die aan de deur klopte Dani De Wit en Dennis Johnsen heette.
Zo sprankelend was het dus echt niet en in de zomer van 2018 dacht echt niemand dat het wat zou worden. Een paar gerichte aankopen en een goede coach (die onder soortgelijke omstandigheden als de huidige erin stapte) en de rest is geschiedenis.
Het kan snel omslaan in het voetbal. Dat zagen we met Farioli (zowel bij zijn komst als bij zijn vertrek).
Daar heb je zeker gelijk in. Bepaalde spelers zouden onder andere omstandigheden beter uit de verf komen. Het is passen en meten om tot een goed elftal te komen. Spelers en trainer(s) moeten ook een klik hebben, enz. De incompetentie van onze trainersstaf heeft de prestaties geen goed gedaan.
Desondanks zie ik structurele problemen: de aankopen zijn grotendeels onder de maat, de jeugd verzuipt in JA, enz. Het was ook wel te verwachten dat de prestaties minder zouden worden, want vorig seizoen dreef Ajax grotendeels op wilskracht. Kwalitatief was het toch minder.
Er moet op veel vlakken verbetering komen, een nieuwe trainer aantrekken volstaat niet. Een nieuwe TD met een netwerk en kennis van het moderne voetbal, een visionair die de jeugdopleiding uit het slop trekt, en zeker ook nieuwe spelers. Maar ja, wie, wie en met welk geld?
Desondanks zie ik structurele problemen: de aankopen zijn grotendeels onder de maat, de jeugd verzuipt in JA, enz. Het was ook wel te verwachten dat de prestaties minder zouden worden, want vorig seizoen dreef Ajax grotendeels op wilskracht. Kwalitatief was het toch minder.
Er moet op veel vlakken verbetering komen, een nieuwe trainer aantrekken volstaat niet. Een nieuwe TD met een netwerk en kennis van het moderne voetbal, een visionair die de jeugdopleiding uit het slop trekt, en zeker ook nieuwe spelers. Maar ja, wie, wie en met welk geld?
- Cluijffert
Nee, ik stel dat het op dit moment (behoudens Goddelijke interventie) enorm moeilijk is als ajax om geen nietsnut aan te stellen - zeker niet iemand die significant beter is als Grim. Dus nog een keer voor jou, zodat je het nu wel begrijpt, met het nu beschikbare laaghangende trainers-fruit worden we - net zoals met Grim - ook geen derde.Mr. Ajax schreef: zo nov 09, 2025 4:10 pmNou, je stelt nu dus eigenlijk niet veel meer dan “stel geen nietsnut aan als trainer”. Ik denk dat daar consensus over bestaat. In je andere posts in deze topic stel je echter dat het best prima is om dit seizoen nu al op te geven omdat plek 3 toch niets voorstelt. Ondere andere Thijs leggen uit waarom dat niet waar is. En dus zul je - tenzij jij gelooft dat we met Grim 3de kunnen worden - toch echt heel snel iemand anders moeten vinden en aanstellen.Cluijffert schreef: zo nov 09, 2025 3:39 pmNee. Maar ik denk dat er op dit moment (in deze fase van de competitie) je alleen de keuze hebt uit laag hangend fruit (dat zijn meestal de usual suspects met ajax-deejunah), broekies dan wel afhakers van andere clubs (lees: een Simonis wanneer die er bij Wolfsburg uitgegooid wordt). Als snel schakelen betekent dat je uit die categorie een trainer aanstelt... rampzalig en geen enkele reden om te denken dat die het beter kunnen met deze selectie dan Grim.Mr. Ajax schreef: zo nov 09, 2025 3:13 pm
Jij stelt dus voor nu al heel dit seizoen op te geven, of begrijp ik je verkeerd?
En nogmaals - zie 17/18 en 18/19. Het kan enorm snel omslaan.
En derde willen/moeten worden rechtvaardigt in ieder geval niet om een prutser aan te stellen, ondanks dat je dan Europaleague mag spelen (CL kwalificatie lijkt me sowieso veel te hoog gegrepen). Want door weer ad hoc een TD en trainer aan te stellen, gaat dat (minimale) verdiende geld in de EL weer snel de bodemloze put van nog meer middelmaat in - zoals we ook bij Kroes gezien hebben.
Dat hoop ik niet, maar ik zie het ook wel gebeuren. Dan krijgen we een lulpraatje in de orde van: we willen een toptrainer, dat is midden in het seizoen lastig, blabla.
Overigens, AZ wordt ingeblikt, dat is gunstig voo ons. PSV zie ik niet meer als concurrent.
Overigens, AZ wordt ingeblikt, dat is gunstig voo ons. PSV zie ik niet meer als concurrent.
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Ik blijf het aan de ene kant idioot vinden hoeveel goals wij tegen krijgen uit standaard situatie, aan de andere kant is het misschien ook weer niet onlogisch nu de selectie eruit ziet als de cast van De Hobbit.
Allemaal leuk en aardig al die uitvinders; maar zou het voor dit Ajax niet beter zijn om bij de corners gewoon iemand bij de tweede paal neer te zetten?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: zo nov 09, 2025 7:05 pm Ik blijf het aan de ene kant idioot vinden hoeveel goals wij tegen krijgen uit standaard situatie, aan de andere kant is het misschien ook weer niet onlogisch nu de selectie eruit ziet als de cast van De Hobbit.
Kroes heeft niet geweldig ingekocht, maar het grootste probleem vind ik nog wel dat het allemaal ielige mannetjes zijn. Op Weghorst na uiteraard. Dan kan je ook wel raden dat je uit de lucht enorm kwetsbaar bent.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Yopii schreef: zo nov 09, 2025 6:30 pm Dat hoop ik niet, maar ik zie het ook wel gebeuren. Dan krijgen we een lulpraatje in de orde van: we willen een toptrainer, dat is midden in het seizoen lastig, blabla.
Overigens, AZ wordt ingeblikt, dat is gunstig voo ons. PSV zie ik niet meer als concurrent.![]()
ook 010 verliest...
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Het is ook weer niet zo dat we vorig seizoen wel een stel Vikingen hadden rondlopen. Hato en Hendo waren ook relatief klein. Maar je had toen wel gewoon een professionele technisch staf dat z’n werk deed.Alexander schreef: zo nov 09, 2025 8:37 pmAllemaal leuk en aardig al die uitvinders; maar zou het voor dit Ajax niet beter zijn om bij de corners gewoon iemand bij de tweede paal neer te zetten?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: zo nov 09, 2025 7:05 pm Ik blijf het aan de ene kant idioot vinden hoeveel goals wij tegen krijgen uit standaard situatie, aan de andere kant is het misschien ook weer niet onlogisch nu de selectie eruit ziet als de cast van De Hobbit.
Kroes heeft niet geweldig ingekocht, maar het grootste probleem vind ik nog wel dat het allemaal ielige mannetjes zijn. Op Weghorst na uiteraard. Dan kan je ook wel raden dat je uit de lucht enorm kwetsbaar bent.
Waardoor je gewoon nog vol voor het hoogst haalbare moet gaan en het niet even aankijken met Fred Grim. Zelfs plek 2 is nog niet compleet uit zicht. Wij moeten zelf nog twee keer tegen de kakkies en het begint daar ook een beetje uit elkaar te vallen.mattie schreef: zo nov 09, 2025 10:19 pmYopii schreef: zo nov 09, 2025 6:30 pm Dat hoop ik niet, maar ik zie het ook wel gebeuren. Dan krijgen we een lulpraatje in de orde van: we willen een toptrainer, dat is midden in het seizoen lastig, blabla.
Overigens, AZ wordt ingeblikt, dat is gunstig voo ons. PSV zie ik niet meer als concurrent.![]()
ook 010 verliest...
- Cluijffert
Jouw mening is symptomatisch voor wat er bij ajax misgaat. Allemaal adhoc, allemaal korte termijn, geen enkele visie voorbij de komende drie wedstrijden. En wanneer (niet als) het misgaat, kijkt men elkaar verward en verwijtend aan en vraagt men zich af hoe het toch allemaal zo fout heeft kunnen gaan.Mr. Ajax schreef: zo nov 09, 2025 11:02 pmWaardoor je gewoon nog vol voor het hoogst haalbare moet gaan en het niet even aankijken met Fred Grim. Zelfs plek 2 is nog niet compleet uit zicht. Wij moeten zelf nog twee keer tegen de kakkies en het begint daar ook een beetje uit elkaar te vallen.mattie schreef: zo nov 09, 2025 10:19 pmYopii schreef: zo nov 09, 2025 6:30 pm Dat hoop ik niet, maar ik zie het ook wel gebeuren. Dan krijgen we een lulpraatje in de orde van: we willen een toptrainer, dat is midden in het seizoen lastig, blabla.
ook 010 verliest...
En dan doen ze het allemaal weer precies hetzelfde, maar verwachten ze wel een andere uitkomst...
Ik vind dat dus van jouw mening. Laten we het effe aankijken met Grim, die zal best wel oké genoeg zijn om tweede of derde mee te worden. Precies met deze mentaliteit is Heitinga aangesteld.Cluijffert schreef: ma nov 10, 2025 8:42 amJouw mening is symptomatisch voor wat er bij ajax misgaat. Allemaal adhoc, allemaal korte termijn, geen enkele visie voorbij de komende drie wedstrijden. En wanneer (niet als) het misgaat, kijkt men elkaar verward en verwijtend aan en vraagt men zich af hoe het toch allemaal zo fout heeft kunnen gaan.Mr. Ajax schreef: zo nov 09, 2025 11:02 pmWaardoor je gewoon nog vol voor het hoogst haalbare moet gaan en het niet even aankijken met Fred Grim. Zelfs plek 2 is nog niet compleet uit zicht. Wij moeten zelf nog twee keer tegen de kakkies en het begint daar ook een beetje uit elkaar te vallen.
En dan doen ze het allemaal weer precies hetzelfde, maar verwachten ze wel een andere uitkomst...
En wat als we geen tweede of derde worden? Ach, ook prima. Dat we dan financieel nog verder achterop raken en nog minder kans maken om een goede coach en versterkingen aan te trekken en nog harder richting de afgrond van deze club racen vind jij kennelijk niet zo interessant allemaal.
Er is overigens niks ad hoc aan wat ik voorstel. Ik wil een goede coach voor de groep zien en geloof wel dat er betere coaches dan Fred Grim rondlopen op aarde die er nu wel zouden willen instappen. Vind jij dat wij met Grim net zo veel kans maken op de bovenste plekken dan met, bijvoorbeeld, Ten Hag?
- Cluijffert
Nee hoor, maar dat weet je best.Mr. Ajax schreef: ma nov 10, 2025 9:18 amIk vind dat dus van jouw mening. Laten we het effe aankijken met Grim, die zal best wel oké genoeg zijn om tweede of derde mee te worden. Precies met deze mentaliteit is Heitinga aangesteld.Cluijffert schreef: ma nov 10, 2025 8:42 amJouw mening is symptomatisch voor wat er bij ajax misgaat. Allemaal adhoc, allemaal korte termijn, geen enkele visie voorbij de komende drie wedstrijden. En wanneer (niet als) het misgaat, kijkt men elkaar verward en verwijtend aan en vraagt men zich af hoe het toch allemaal zo fout heeft kunnen gaan.Mr. Ajax schreef: zo nov 09, 2025 11:02 pm
Waardoor je gewoon nog vol voor het hoogst haalbare moet gaan en het niet even aankijken met Fred Grim. Zelfs plek 2 is nog niet compleet uit zicht. Wij moeten zelf nog twee keer tegen de kakkies en het begint daar ook een beetje uit elkaar te vallen.
En wat als we geen tweede of derde worden? Ach, ook prima. Dat we dan financieel nog verder achterop raken en nog minder kans maken om een goede coach en versterkingen aan te trekken en nog harder richting de afgrond van deze club racen vind jij kennelijk niet zo interessant allemaal.
Er is overigens niks ad hoc aan wat ik voorstel. Ik wil een goede coach voor de groep zien en geloof wel dat er betere coaches dan Fred Grim rondlopen op aarde die er nu wel zouden willen instappen. Vind jij dat wij met Grim net zo veel kans maken op de bovenste plekken dan met, bijvoorbeeld, Ten Hag?
Ik vind dat mensen als Fred Grim - met alle respect hoor je dan te zeggen - helemaal niets te zoeken hebben bij een (beoogde) topsport organisatie. Laat staan als hoofdcoach.
Maar in tegenstelling tot jou weiger ik me onder te dompelen in wensdenken.
Ik acht namelijk de kans dat een uitstekende, vakkundige, moderne en bewezen coach op dit moment bij ajax wil instappen (en betaalbaar is) echt nihil.
Ik denk namelijk ook niet dat EtH uberhaupt terug wil komen, laat staan tussentijds.
En aangezien ik dat denk, is mijn conclusie dat we dan weer bij het bedenkelijke niveau van ajax-deejunah prutsers uitkomen, of groentjes die iedere kans aangrijpen voor een positieverbetering of trainers die ook al heel snel bij hun vorige club gewieberd zijn (is vaak niet zonder goede reden).
Nou, zo'n 'prutser' hebben we nu al voor de groep staan. Dus dan hoeven we ons nu niet te haasten.
En nogmaals voor jou - want begrijpend lezen doe je overduidelijk liever niet als dat niet in jouw narratief past - mocht ajax Xavi of een andere potentiële topper op korte termijn voor de groep kunnen zetten - dan heel graag.
Waar is dat laatste voor nodig? Op de man spelen maakt je argument er niet sterker op.Cluijffert schreef: ma nov 10, 2025 9:43 amNee hoor, maar dat weet je best.Mr. Ajax schreef: ma nov 10, 2025 9:18 amIk vind dat dus van jouw mening. Laten we het effe aankijken met Grim, die zal best wel oké genoeg zijn om tweede of derde mee te worden. Precies met deze mentaliteit is Heitinga aangesteld.Cluijffert schreef: ma nov 10, 2025 8:42 am
Jouw mening is symptomatisch voor wat er bij ajax misgaat. Allemaal adhoc, allemaal korte termijn, geen enkele visie voorbij de komende drie wedstrijden. En wanneer (niet als) het misgaat, kijkt men elkaar verward en verwijtend aan en vraagt men zich af hoe het toch allemaal zo fout heeft kunnen gaan.
Ik vind dat mensen als Fred Grim - met alle respect hoor je dan te zeggen - helemaal niets te zoeken hebben bij een (beoogde) topsport organisatie. Laat staan als hoofdcoach.
Maar in tegenstelling tot jou weiger ik me onder te dompelen in wensdenken.
Ik acht namelijk de kans dat een uitstekende, vakkundige, moderne en bewezen coach op dit moment bij ajax wil instappen (en betaalbaar is) echt nihil.
Ik denk namelijk ook niet dat EtH uberhaupt terug wil komen, laat staan tussentijds.
En aangezien ik dat denk, is mijn conclusie dat we dan weer bij het bedenkelijke niveau van ajax-deejunah prutsers uitkomen, of groentjes die iedere kans aangrijpen voor een positieverbetering of trainers die ook al heel snel bij hun vorige club gewieberd zijn (is vaak niet zonder goede reden).
Nou, zo'n 'prutser' hebben we nu al voor de groep staan. Dus dan hoeven we ons nu niet te haasten.
En nogmaals voor jou - want begrijpend lezen doe je overduidelijk liever niet als dat niet in jouw narratief past - mocht ajax Xavi of een andere potentiële topper op korte termijn voor de groep kunnen zetten - dan heel graag.
Niemand pleit voor het aanstellen van een prutser, dus dat hoef je ook niet eindeloos te herhalen. Ik denk, in tegenstelling tot jou, dat er heus wel betere trainers dan Grim te vinden zijn die wel haalbaar zouden moeten zijn. Het hoeven ook niet internationaal bewezen toppers te zijn want die zijn in de regel niet haalbaar voor Ajax, ook niet tijdens betere tijden. Farioli was ook geen bewezen topper toen ie binnenkwam (en is dat nog steeds niet) en daar zouden we met z’n allen nu een moord voor doen.
En voor de zoveelste keer - als je dit seizoen nu al laat lopen (dat wil zeggen - het aankijkt met Grim), breng je jezelf in de zomer in een nog zwakkere positie om een goede trainer en spelers te vinden, want dan loop je vrijwel op zeker Europees voetbal mis, neemt er een leegverkoop tegen bodemprijzen plaats en heb je geen geld en geen sportieve vooruitzichten. Wie komt er dan deze kant op? Leg even inhoudelijk uit hoe je dat voor je ziet.
- Cluijffert
Je blijft telkens hetzelfde riedeltje herhalen.
Dat mag hoor, maar jij mag de mening hebben dat er tussentijds wel trainers te halen zijn voor ajax die voldoen aan het vereiste profiel - en in dat geval zou je Grim wel op korte termijn vervangen door die persoon /// en ik heb de mening dat de kans hierop nihil is en hetgeen we op korte termijn kunnen aantrekken als hoofdcoach niet de noodzakelijke kwaliteit heeft om ajax in de komende jaren vooruit te helpen - en in dat geval zou het inruilen van Grim voor het laaghangende ajax-deejunah fruit geen zin hebben (en alleen maar nadelig zijn).
Zo complex is het dus niet: we can agree to disagree over de realistische mogelijkheden die er nu zijn, en in de kern zijn we het eens dat als je een geschikte trainer nu kan halen, je dat zeker moet doen.
Verdere discussie voegt op dit moment weinig toe. En heeft dus weinig zin om te blijven herhalen om de ander van je gelijk te overtuigen. Ajax (helaas) kennende gaat er binnenkort wel 'genamedropped' worden via de clubkanalen als de T, dan wel het vertrouwen uitgesproken worden in Fred. Dan pakken we onze discussie wel weer op.
Dat mag hoor, maar jij mag de mening hebben dat er tussentijds wel trainers te halen zijn voor ajax die voldoen aan het vereiste profiel - en in dat geval zou je Grim wel op korte termijn vervangen door die persoon /// en ik heb de mening dat de kans hierop nihil is en hetgeen we op korte termijn kunnen aantrekken als hoofdcoach niet de noodzakelijke kwaliteit heeft om ajax in de komende jaren vooruit te helpen - en in dat geval zou het inruilen van Grim voor het laaghangende ajax-deejunah fruit geen zin hebben (en alleen maar nadelig zijn).
Zo complex is het dus niet: we can agree to disagree over de realistische mogelijkheden die er nu zijn, en in de kern zijn we het eens dat als je een geschikte trainer nu kan halen, je dat zeker moet doen.
Verdere discussie voegt op dit moment weinig toe. En heeft dus weinig zin om te blijven herhalen om de ander van je gelijk te overtuigen. Ajax (helaas) kennende gaat er binnenkort wel 'genamedropped' worden via de clubkanalen als de T, dan wel het vertrouwen uitgesproken worden in Fred. Dan pakken we onze discussie wel weer op.
Jullie hebben allebei gelijk.
Natuurlijk kan Ajax nu het beste direct een goede trainer aanstellen, anders is het seizoen verloren, voor zover dat al niet het geval is. En natuurlijk is het lastig om zo'n trainer te halen.
Wat doe je dan? Wachten? Dat is een groot risico. Het is maar wat de markt biedt. Ik lees namen van trainers die een club hebben. Beschikbare trainers voldoen vaak niet aan het profiel.
My educated guess is dat Grim niet voor niets is doorgeschoven. Hij zal het seizoen wel afmaken. Hij behoort tot de kliek Blind/Van Gaal, die heeft het nu voor het zeggen. De promotie van Grim was voorsorteren op het ontslag van Heitinga, schat ik.
Een beetje trainer doet aan carrièreplanning, tenzij hij wanhopig is, langdurig werkloos, enz. Welke trainer stapt in op het moment dat de TD bij de uitgang staat? Met wie gaat hij dan samenwerken? Het aangekondigde vertrek van Kroes maakt de zoektocht nog lastiger. Het zou me daarom niet verbazen als hij niet vertrekt. In het belang van Ajax, blabla...
Hoe dan ook, we zitten in een impasse.
Natuurlijk kan Ajax nu het beste direct een goede trainer aanstellen, anders is het seizoen verloren, voor zover dat al niet het geval is. En natuurlijk is het lastig om zo'n trainer te halen.
Wat doe je dan? Wachten? Dat is een groot risico. Het is maar wat de markt biedt. Ik lees namen van trainers die een club hebben. Beschikbare trainers voldoen vaak niet aan het profiel.
My educated guess is dat Grim niet voor niets is doorgeschoven. Hij zal het seizoen wel afmaken. Hij behoort tot de kliek Blind/Van Gaal, die heeft het nu voor het zeggen. De promotie van Grim was voorsorteren op het ontslag van Heitinga, schat ik.
Een beetje trainer doet aan carrièreplanning, tenzij hij wanhopig is, langdurig werkloos, enz. Welke trainer stapt in op het moment dat de TD bij de uitgang staat? Met wie gaat hij dan samenwerken? Het aangekondigde vertrek van Kroes maakt de zoektocht nog lastiger. Het zou me daarom niet verbazen als hij niet vertrekt. In het belang van Ajax, blabla...
Hoe dan ook, we zitten in een impasse.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Grim blijft zitten , totdat Blind , v. Dorp en Kroes zijn vervangen.
op naar wederom nieuwe verkiezingen..