Mijn impopulaire mening is dat Kroes wel de professional is/was om Ajax te leiden. Maar goed, dat is geschiedenis.
Het probleem is de amateuristische vereniging die zich mengt in de professionele tak. Ze hebben allemaal goede bedoelingen, maar het is een kakefonie van meningen en belangen.
En ik blijf het vreemd vinden dat Blind zoveel jaar in dienst van Ajax is kunnen blijven, ondaks allerlei uitstapjes met Louis en gesnabbel bij Ziggo. Dat is typisch zo iemand die denkt dat de organisatie het wel red en dat hij op afstand de boel onder controle kan houden. Exact dezelfde reden waardoor hij (Blind), Van Basten, etc etc als trainers ten onder gingen.
Dus het heeft volgens mij ook geen zin om Ajax van de beurs te halen, want die groep van amateurs die snode plannetjes hebben, blijft bestaan. En dan gaan ze niet achter de RVC aan, maar dan is er wel een andere directeur die ze op de korrel nemen.
Ajax heeft iemand nodig in de professionele tak, die schijt heeft aan de vereniging. Farioli had daar schijt aan, verstond de taal niet en nam gewoon een ploeg assistenten mee en deed zijn ding. Overmars en Ten Hag (knabbel en babbel) deden niet voor niets alles met z'n 2-en.
En de vereniging maar zeiken dat Farioli geen 4-3-3 aanvallende voetbal speelde... daarom moest Sjonnie komen...