Onze nieuwe Technisch Directeur?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Kroes opvolgen?

Max Huiberts
2
18%
Johan Lange
0
Geen stemmen
Marc Overmars
4
36%
Grétar Steinsson
0
Geen stemmen
Jordi Cruijff
3
27%
Marc van Hintum
0
Geen stemmen
Paul Mitchell
0
Geen stemmen
Danny Blind
1
9%
Jordy Zuidam
0
Geen stemmen
Anders, nl
1
9%

Totaal aantal stemmen: 11

Mr. Ajax

Re: Onze nieuwe Technisch Directeur?

Bericht door Mr. Ajax »

peter schreef: do nov 20, 2025 3:46 pm Krijgen we zometeen Patje Kluivert als trainer ofzo.

Kan me echt niet voorstellen dat ze bij Cruijff uitkomen. Kun je net zo goed Seedorf weer eens bellen en kijken hij weg wil bij die Iraanse club. :smallgrin.gif:
Jordi heeft dus wel ervaring als TD en is in die rol ook wel succesvol geweest (in ieder geval in Israël en volgens mij ook in Cyprus). Dat heeft een Seedorf niet. Had Kroes ook niet. Overmars ook niet echt, trouwens.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

kan iemand het premium artikel vanuit het AD plaatsen over Beukers
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

mattie schreef: vr nov 21, 2025 7:41 am kan iemand het premium artikel vanuit het AD plaatsen over Beukers
Zie het draadje over Beukers, daar is ie al geplaatst.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
zeux

Bericht door zeux »

Uitgebreid interview met Rafael van der Vaart in VK (er is een boek):
Cooky Voorn of Louis van Gaal?
‘Cooky Voorn! Absoluut. Als je het over aardig hebt, over een goedzak hebt… de Cooky-rol wordt in het voetbal zo onderschat. Heb jij gezien wat er bij Ajax aan het begin van dit seizoen op de bank zat? Heitinga, Fred Grim, Marcel Keizer, Frank Peereboom – het lijkt wel alsof ze iedere keer dat ze lachen, belasting moeten betalen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Het moet gewoon Wesley Sneijder worden volgens Dick Advocaat: https://x.com/ESPNnl/status/1992551359229702433

Tuurlijk Dick. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Na het ontslag van John Heitinga stelde Kroes zijn functie ter beschikking. Op verzoek van de raad van commissarissen blijft de bestuurder aan tot er een opvolger is gevonden. In het programma Goedemorgen Eredivisie op ESPN liet Advocaat zich uit over de vacature. 'Er zijn genoeg Ajax-mensen met kwaliteit. Gerard van der Lem, Wesley Sneijder. Waarom maak je Sneijder niet technisch directeur?', vroeg hij zich hardop af.

'Ik heb Sneijder een aantal keren meegemaakt bij tv-programma's. Dat is verbaal zó'n goede spreker en hij heeft ook overwicht door zijn loopbaan. Hij kent de hele wereld, iedereen luistert naar hem', zei Advocaat. 'Hij kan het uitleggen en dúrft het ook uit te leggen, maar hij wordt gewoon genegeerd. Dat begrijp ik niet. Dat zou een uitstekende man zijn, hij kent ook alle spelers en trainers.'

Advocaat liet ook de naam van Marco van Basten vallen. 'Idem dito, maar die zal het niet willen', vervolgde de Hagenaar. Kees Jansma wees hem vervolgens op de mindere periode van Van Basten als trainer van Ajax. 'Ja, maar ik bedoelde ook als technisch directeur', aldus Advocaat. 'Jan Wouters, die loopt ook nog rond. Die heb ik nog meegenomen naar Rangers FC.'
VI

Ik krijg toch af en toe het idee dat ik krankzinnig begin te worden en dingen lees die er niet kunnen staan.. maar het staat er echt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
zeux

Bericht door zeux »

Thijs schreef: zo nov 23, 2025 1:56 pm
Na het ontslag van John Heitinga stelde Kroes zijn functie ter beschikking. Op verzoek van de raad van commissarissen blijft de bestuurder aan tot er een opvolger is gevonden. In het programma Goedemorgen Eredivisie op ESPN liet Advocaat zich uit over de vacature. 'Er zijn genoeg Ajax-mensen met kwaliteit. Gerard van der Lem, Wesley Sneijder. Waarom maak je Sneijder niet technisch directeur?', vroeg hij zich hardop af.

'Ik heb Sneijder een aantal keren meegemaakt bij tv-programma's. Dat is verbaal zó'n goede spreker en hij heeft ook overwicht door zijn loopbaan. Hij kent de hele wereld, iedereen luistert naar hem', zei Advocaat. 'Hij kan het uitleggen en dúrft het ook uit te leggen, maar hij wordt gewoon genegeerd. Dat begrijp ik niet. Dat zou een uitstekende man zijn, hij kent ook alle spelers en trainers.'

Advocaat liet ook de naam van Marco van Basten vallen. 'Idem dito, maar die zal het niet willen', vervolgde de Hagenaar. Kees Jansma wees hem vervolgens op de mindere periode van Van Basten als trainer van Ajax. 'Ja, maar ik bedoelde ook als technisch directeur', aldus Advocaat. 'Jan Wouters, die loopt ook nog rond. Die heb ik nog meegenomen naar Rangers FC.'
VI

Ik krijg toch af en toe het idee dat ik krankzinnig begin te worden en dingen lees die er niet kunnen staan.. maar het staat er echt.
ADO'er Advocaat loopt Ajax gewoon te sarren...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hele kleine nuance: Ik ben het er op zichzelf wel mee eens dat Sneijder meestal vrij aardig ziet wat er mis gaat en dat ook kan uitleggen. Maar dan hebben we het over een wedstrijdanalyse.

Dat is natuurlijk een totaal andere wereld dan die van een TD. En daar heeft hij totaal geen ervaring mee. Was hij ook niet gestopt met de trainersopleiding? Of heeft hij dat later alsnog opgepakt? Dat zegt ook wel iets over hoe graag je jezelf wil ontwikkelen. Dat snap ik overigens op zichzelf dan weer wel. Ik zou na zo'n loopbaan als speler ook liever uit de losse pols wedstrijden analyseren zonder druk dan weer de stress op te zoeken van een baan in het voetbal.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef: zo nov 23, 2025 2:03 pm Hele kleine nuance: Ik ben het er op zichzelf wel mee eens dat Sneijder meestal vrij aardig ziet wat er mis gaat en dat ook kan uitleggen. Maar dan hebben we het over een wedstrijdanalyse.

Dat is natuurlijk een totaal andere wereld dan die van een TD. En daar heeft hij totaal geen ervaring mee. Was hij ook niet gestopt met de trainersopleiding? Of heeft hij dat later alsnog opgepakt? Dat zegt ook wel iets over hoe graag je jezelf wil ontwikkelen. Dat snap ik overigens op zichzelf dan weer wel. Ik zou na zo'n loopbaan als speler ook liever uit de losse pols wedstrijden analyseren zonder druk dan weer de stress op te zoeken van een baan in het voetbal.
Volgens mij is zijn ego veel te groot om een goede TD te zijn.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Oh zeker. Hij is ook op geen enkele wijze geschikt. Dit nog los van het probleem dat kennelijk bestaat dat er altijd wat volk om hem heen hangt dat je niet direct in je bestuurskamer wil hebben.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Al die betaalde ouwehoeren zijn als de dood dat Ajax met een buitenlander komt, die geen boodschap heeft aan de gevestigde belangen en de lijntjes van de media.

Wie vraagt überhaupt de mening van Dick Advocaat? Die man heeft niets met Ajax. Kun je net zo goed Mark van Bommel om zijn mening vragen of Ronald Waterreus. :confused.gif:
Dit nog los van het probleem dat kennelijk bestaat dat er altijd wat volk om hem heen hangt dat je niet direct in je bestuurskamer wil hebben.
Tokkie Wesley eist privileges. Had ruzie bij Utrecht, bij Den Bosch...
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Marillion schreef: zo nov 23, 2025 2:03 pm Hele kleine nuance: Ik ben het er op zichzelf wel mee eens dat Sneijder meestal vrij aardig ziet wat er mis gaat en dat ook kan uitleggen. Maar dan hebben we het over een wedstrijdanalyse.

En het is een baan die meer dan 40 uur per week vraagt. En bijna al die mannetjes hebben daar helemaal geen trek in. Je moet een organisatie met honderden miljoenen euro’s op de balans, op orde en succesvol houden.
Whitey on the moon.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

En in het voorbijgaan komt Gerard van der Lem ook nog even langs. Advocaat is echt blijven hangen in de vorige eeuw, Van der Lem is inmiddels 73!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
LucaS

Bericht door LucaS »

Sneijder heeft overwicht volgens Advocaat? Ikdenk dat ie in de war is met overgewicht
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Van Kempen: 'Ajax heeft naast Cruijff ook Engelse kandidaat op het oog als nieuwe td'

Ajax heeft naast Jordi Cruijff opnieuw zijn oog laten vallen op Michael Edwards als potentiële opvolger van technisch directeur Alex Kroes. Dat weet Jop van Kempen, verslaggever van Het Parool zondagavond te melden bij Studio Voetbal. Cruijff werd de afgelopen tijd veelvuldig in verband gebracht met een dienstverband in Amsterdam, al vraagt Van Kempen zich af of dit gaat gebeuren.

‘Ik denk dat Ajax het heel graag zou willen, maar ik vraag me af of hij het zelf wil. Er gaat ook een Engelse naam rond: Michael Edwards. Die was eerder in beeld als opvolger van Marc Overmars', stelt de journalist. Edwards is 46 jaar en momenteel directeur profvoetbal bij Liverpool.
:confused.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Die staat vast te trappelen om Liverpool in te ruilen voor Ajax.
Nil volentibus arduum
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

LucaS schreef: zo nov 23, 2025 8:20 pm Sneijder heeft overwicht volgens Advocaat? Ikdenk dat ie in de war is met overgewicht
:smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Duke schreef: zo nov 23, 2025 7:59 pm En in het voorbijgaan komt Gerard van der Lem ook nog even langs. Advocaat is echt blijven hangen in de vorige eeuw, Van der Lem is inmiddels 73!
Heerlijk dit he. Het is jammer dat Cor Pot nu naar het WK gaat met Dick, want anders was dat ook nog een optie voor de vacature van hoofdtrainer.

Ik las het interview met Raffie in de VK. Mooiste quote was dat hij "niet zo van de technologie is en ook geen mailadres heeft". :smallgrin.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

Zelfs de naam van Andries Jonker kwam voorbij, en niet in verband met ons vrouwenteam. :smallgrin.gif:

Pastoor heeft ook zijn vriendjes.

Je ziet hoe het werkt: de verschillende belanghebbenden schuiven hun informanten naar voren.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Het was toch ene Julian Ward van Liverpool die toen genoemd werd als opvolger van Overmars?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Yes.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

Misschien bedoelen ze Ward inderdaad. Ik kan me niet herinneren dat Edwards ooit aan Ajax is gelinkt.

Lijkt me overigens een onzinnig idee. De PL draait op enorme budgetten, niet op de opleidingen of innovatie. Voor een Engelse TD zou een arme club als ajax runnen een totaal nieuwe ervaring zijn.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Misschien houdt hij van een uitdaging. Of van SM, onder de huidige omstandigheden.....
Tijd voor iets nieuws.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Wat hooguit zou kunnen is dat iemand nu bij een PL club niet de eindverantwoordelijkheid heeft en dat 'ie dat wel ambieert. Maar dan heb je het dus weer over iemand zonder ervaring in de aangeboden functie. Daar komt dan nog bij dat de Premier League natuurlijk zo'n enorm andere wereld is dat ik me niet kan voorstellen dat zo iemand goed zou landen.

Ik blijf bij de voorkeur dat je iemand wil hebben die over een periode van meerdere jaren heeft laten zien dat hij een club stabiel kan leiden. Daar mag best een keertje een minder jaar tussen zitten. Maar over de hele lijn wil je progressie zien en stabiliteit. Daarbij moet je bekend zijn met het werken van budgetten die in ieder geval niet ver boven die van Ajax liggen. Een TD die slimme aankopen heeft gedaan en ook goed heeft verkocht. In ieder geval op een niveau dat de club daar per saldo geld mee heeft gewonnen in plaats van verloren. Idealiter sta je er ook om bekend dat er enige ruimte is voor de doorontwikkeling van jonge spelers. Dus niet de hele selectie volbouwen met zogenaamde zekerheden die dat in de praktijk vaak maar heel beperkt zijn.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

We zitten in een noodsituatie. Ons elftal kent amper cashcows. Op de meeste spelers zou je verlies maken. De opleiding levert ook amper grote talenten. Geld om te kopen is er niet.

Onze adviseur vindt blijkbaar dat we in een proces zitten. Ik constateer dat we de afgelopen anderhalf jaar niets zijn opgeschoten, integendeel. Er zal in de komende zomer nog minder geld zijn dan afgelopen zomer.

Ga er maar aan staan. :aai.gif:
Plaats reactie