Diamantauge!Cluijffert schreef: do nov 27, 2025 7:13 pmLucaS schreef: do nov 27, 2025 4:11 pm De grote Sneijdercampagne draait toch? Dan za hij het wel worden
Voor de rest zit ik er wel het zelfde in als anderen hier: het zal toch niet onmogelijk zijn om op basis van een functieprofiel te komen tot een aantal kandidaten buiten het ajax-kringetje - die bij andere min of meer vergelijkbare clubs zich hebben bewezen.
Onze nieuwe Technisch Directeur?
Moderator: mods
Re: Onze nieuwe Technisch Directeur?
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wesley wordt het heus niet. Die jongen maakt zich al wekenlang belachelijk met z’n open sollicitatie van een 12-jarige.
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Als Wesley het wordt, maak ik mij niet druk, want hij is dan zo weer weg; die heeft het karakter niet om deze functie goed te kunnen uitvoeren denk ik. Dat worden dan “twee fantastische dagen”.
Echt? Ik kon alleen iets vinden als sportief adviseur? Maar dat lijkt meer op een honoraire titel dan dat het echt een functie heeft.Mr. Ajax schreef:Jordi is TD bij Barca geweest, WP.WP_Legend schreef: do nov 27, 2025 2:22 pm Was toch assistent technisch directeur bij PSG ofzo. Nou dan heb je in ieder geval in de top gewerkt ITT Cruijff jr.
Beide kandidaten dus betere kwalificaties dan Kroes.
- Cluijffert
Had ook zeker wat te maken met Laporta's verkiezing en beloftes. En dan werkt in Barcelona het toevoegen van de naam Cruijff in een adviserende rol wel. Maar de functie bij Barcelona kan je inderdaad wel con una pizca de sal nemen.WP_Legend schreef: do nov 27, 2025 11:41 pmEcht? Ik kon alleen iets vinden als sportief adviseur? Maar dat lijkt meer op een honoraire titel dan dat het echt een functie heeft.Mr. Ajax schreef:Jordi is TD bij Barca geweest, WP.WP_Legend schreef: do nov 27, 2025 2:22 pm Was toch assistent technisch directeur bij PSG ofzo. Nou dan heb je in ieder geval in de top gewerkt ITT Cruijff jr.
Beide kandidaten dus betere kwalificaties dan Kroes.
Dus nee, als Jordi niet de naam Cruijff zou dragen, zou hij zeker geen kandidaat zijn.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Prima allemaal, maar Jordi was feitelijk gewoon sportief directeur daar. Geen honoraire adviseur.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Cluijffert
Nee, hoor. Als we het over feiten hebben, volg ik liever hetgeen het normaal gesproken goed ingevoerde Marca aangeeft:Mr. Ajax schreef: vr nov 28, 2025 10:06 am Prima allemaal, maar Jordi was feitelijk gewoon sportief directeur daar. Geen honoraire adviseur.
Maar het staat je natuurlijk vrij dit anders te interpreteren.Jordi Cruyff has been officially announced as Joan Laporta's new sporting advisor at Barcelona.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- peter
Ik vind het hilarisch hoe graag hij wil. Doet hij als een halve professore heel gewichtig over dat backie van GAE en dat dat een goede versterking voor Ajax is. Mats Deijl. 28 jaar. Ja go, go, go Wesley.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: do nov 27, 2025 11:28 pm Als Wesley het wordt, maak ik mij niet druk, want hij is dan zo weer weg; die heeft het karakter niet om deze functie goed te kunnen uitvoeren denk ik. Dat worden dan “twee fantastische dagen”.
Van een TD die dickpicks stuurt naar een TD die dronken op een auto staat te springen.
Zullen we iemand nemen van enig niveau?
Zullen we iemand nemen van enig niveau?
Zijn rol is na één jaar aangepast van adviseur naar directeur. https://www.football-espana.net/2022/09 ... e-officialCluijffert schreef: vr nov 28, 2025 10:43 amNee, hoor. Als we het over feiten hebben, volg ik liever hetgeen het normaal gesproken goed ingevoerde Marca aangeeft:Mr. Ajax schreef: vr nov 28, 2025 10:06 am Prima allemaal, maar Jordi was feitelijk gewoon sportief directeur daar. Geen honoraire adviseur.
Maar het staat je natuurlijk vrij dit anders te interpreteren.Jordi Cruyff has been officially announced as Joan Laporta's new sporting advisor at Barcelona.
Wat die rol precies inhoudt blijft vaag, al lijkt hij wel actief te zijn geweest in het aantrekken van spelers. Hoe dan ook zat hij hoog in de organisatie (vooral als je hierarchisch op hetzelfde niveau als Xavi wordt geplaatst in de organogram).
- Cluijffert
Ok, dank voor die terechte aanvulling. Maar misschien kunnen we het wel eens worden dat dit alles minimaal de schijn geeft dat hij zeker niet een volwaardige en autonome TD rol bij Barcelona heeft vervuld met alle taken waar hij in amsterdam wel verantwoordelijk voor zou worden?DelToro schreef: vr nov 28, 2025 11:49 amZijn rol is na één jaar aangepast van adviseur naar directeur. https://www.football-espana.net/2022/09 ... e-officialCluijffert schreef: vr nov 28, 2025 10:43 amNee, hoor. Als we het over feiten hebben, volg ik liever hetgeen het normaal gesproken goed ingevoerde Marca aangeeft:Mr. Ajax schreef: vr nov 28, 2025 10:06 am Prima allemaal, maar Jordi was feitelijk gewoon sportief directeur daar. Geen honoraire adviseur.
Wat die rol precies inhoudt blijft vaag, al lijkt hij wel actief te zijn geweest in het aantrekken van spelers. Hoe dan ook zat hij hoog in de organisatie (vooral als je hierarchisch op hetzelfde niveau als Xavi wordt geplaatst in de organogram).
https://www.fcbarcelona.com/en/news/274 ... celona/ampCluijffert schreef: vr nov 28, 2025 10:43 amNee, hoor. Als we het over feiten hebben, volg ik liever hetgeen het normaal gesproken goed ingevoerde Marca aangeeft:Mr. Ajax schreef: vr nov 28, 2025 10:06 am Prima allemaal, maar Jordi was feitelijk gewoon sportief directeur daar. Geen honoraire adviseur.
Er valt niets te interpreteren. Ik snap heel deze discussie niet of wat je ermee probeert te bereiken. Jordi is TD bij Barca geweest. Dat is gewoon een feit. Punt. Je mag verder van alles van hem vinden, maar feiten zijn feiten.
Edit: ik zie net dat DelToro het al heeft gepost.
- Cluijffert
Zie hierboven. DT had me al gecorrigeerd. Al blijft daarbij het vaag wat daarbij zijn takenpakket en mandaat is geweest. Naast dat hij die rol ongeveer een jaar heeft vervuld voordat hij ogenschijnlijk op eigen initiatief weer is vertrokken.
Kortom, ik vraag me af of hij puur op zijn merites als kandidaat wordt gezien of dat dit niet los gezien kan worden van zijn achternaam (oftewel, Jordi van Houten zou met hetzelfde CV zeker geen kandidaat zijn), noch Jordi Klaassens of Jordi Brugmans)
Kortom, ik vraag me af of hij puur op zijn merites als kandidaat wordt gezien of dat dit niet los gezien kan worden van zijn achternaam (oftewel, Jordi van Houten zou met hetzelfde CV zeker geen kandidaat zijn), noch Jordi Klaassens of Jordi Brugmans)
Laatst gewijzigd door Cluijffert op vr nov 28, 2025 12:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok chapeau... Ik kon hier verder nergens iets over vinden, zelfs niet in zijn wikipedia...
Ajax-watcher Mike Verweij onthult vervolgens dat de naam van Sneijder binnen Ajax ook overwogen wordt voor een heel andere rol. "De naam van Wesley valt ook in een soort John de Wolf-rol bij Ajax. Misschien is hij wel de ideale assistent." De Wolf is bij Feyenoord de rechterhand van Robin van Persie. Die rol vertolkt de clubman pur sang al jaren in Rotterdam.
"Ik zou Wesley bij Ajax laten functioneren waar hij op dat moment nodig is", gaat Driessen verder. Laatstgenoemde is erg onder de indruk van het voorspellende vermogen van de recordinternational van Oranje. "Die Bounida kwam het veld op, en toe zei Wesley al: ik zie dat die jongen een goede wedstrijd gaat spelen. Dat is wel iets. Ik kan het aan een warming up niet zien. Hij wel."
Xavi wilde hem houden na het kampioenschap. Had de rol van TD. Maar hij wilde liever trainer worden. Daarom is hij weggegaan.Cluijffert schreef: vr nov 28, 2025 12:09 pm Zie hierboven. DT had me al gecorrigeerd. Al blijft daarbij het vaag wat daarbij zijn takenpakket en mandaat is geweest. Naast dat hij die rol ongeveer een jaar heeft vervuld voordat hij ogenschijnlijk op eigen initiatief weer is vertrokken.
IK GELOOF!!!!!!
Begrijpt iemand dat lulverhaal van Verweij over waarom men bij Ajax Maxwell niet zou willen? Dat zou te maken hebben met het feit dat ie door Pimenta wordt vertegenwoordigd, maar wat is daar mis mee? Hij is een klant van haar bureau, geen aandeelhouder daarin.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
als ik het mag geloven was Jordi in de Arena gisteren
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
https://www.footballtransfers.com/nl/tr ... oet-redden
Volgens Mike zet Ajax vol in op Jordi als nieuwe TD.
Volgens Mike zet Ajax vol in op Jordi als nieuwe TD.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hij is iemand waar alle kampen zich waarschijnlijk in kunnen vinden en het bevalt me dat hij deze functie eerder redelijk succesvol bij andere clubs heeft vervuld. Ik denk wel dat er vast betere opties waren geweest als we dat Ajax-DNA zouden loslaten, maar het is wat het is.
Meer zit er bij deze club gewoon niet in.
Meer zit er bij deze club gewoon niet in.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
De vader van Jordi was bij uitstek iemand met Ajax-DNA, Jordi zelf niet.
Geen idee wat ik moet verwachten. Jordi lijkt me een goede kerel, maar in de slangenkuil van Ajax hebben goede mensen het meestal moeilijk. Ik hoop dat hij beseft waar hij aan begint.
Geen idee wat ik moet verwachten. Jordi lijkt me een goede kerel, maar in de slangenkuil van Ajax hebben goede mensen het meestal moeilijk. Ik hoop dat hij beseft waar hij aan begint.
Het mooie is dat mensen die Ajax-DNA wel belangrijk vinden net kunnen doen alsof hij dat wel heeft, via zijn vader.Yopii schreef: di dec 23, 2025 10:53 am De vader van Jordi was bij uitstek iemand met Ajax-DNA, Jordi zelf niet.
Dat bedoel ik met dat alle kampen zich wel in hem kunnen vinden.
Het is triest dat dit soort onzin belangrijk is, maar het is wat het is.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Hij heeft 50% Ajax DNA via zijn pa...
Benieuwd of Beuker straks bereid is om weer een stapje terug te doen, als Jordi de technische baas wordt. Ik verwacht van niet.
- peter
Jordi.
Ik gun hem alle, alle succes maar ik heb grote twijfels.
Ik gun hem alle, alle succes maar ik heb grote twijfels.