Qarabaq - AFC Ajax woe 10 december 2025 (18:45)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Qarabaq - AFC Ajax woe 10 december 2025 (18:45)

Bericht door Marillion »

Er is sprake van enige opluchting. Want ik zag de bui alweer hangen na de 1-0. Dat je dan nog steeds met 0 punten stijf onderaan staat en op weg bent om in de hele campagne niet één schamel puntje te halen. Sta je voor de rest van de geschiedenis in de recordboeken.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

De volgende twee potjes zijn volgens mij na de winterstop. Met een beetje geluk heb je tegen die tijd een iets andere ploeg op het veld staan. Het zal hoe dan ook lastig zijn om nog voldoende punten te pakken, maar iets minder voor lul staan op die ranglijst is inmiddels ook wat waard.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Toppie

Bericht door Toppie »

Oscar rendeert nog beter in een geoliede voetbalteam en dat moet de nieuwe trainer vasthouden.De vraag hoelang gaat dat duren
Khraa

Bericht door Khraa »

Dat je met 4-2 voorsprong tegen Qarabag, met een minuut of 6 te gaan, nog steeds het gevoel hebt dat het fout kan gaan. Het staat verdedigend zo enorm kut. Je ziet ruimtes op het middenveld waar Gaaei (wel weer een heerlijk doelpunt) nog raad mee had gekund.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

die wij ook zeggen Kut/wissel maar krijgen ook bij de VI een onvoldoende.. Ko zelfs een 4.5 zegt genoeg..
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Lionel

Bericht door Lionel »

Trab schreef: wo dec 10, 2025 8:53 pm
Mr. Ajax schreef:
Trab schreef: wo dec 10, 2025 8:40 pm
Ja die had hij veel eerder kunnen brengen. Itakura ook niet meer opstellen op het middenveld. Dan maar Regeer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eens. Itakura voegt helaas niks toe op dit moment. Zowel verdedigend als aan de bal belabberd.

Dolberg speelde overigens uitstekend. Als ie fit en consistent blijft wordt het voorin ook een stuk makkelijker ballen dan met Weghorst.

En heerlijk voor Gloukh! Lekkere en belangrijke goals alweer.
Bij Gloukh weet je gewoon dat wanneer hij in schietpositie komt de bal bijna altijd tussen de palen is. Das ook weleens fijn als je ziet hoe jongens als Moro en Mokio schieten. Dolberg ook een goede afwerker. Eindelijk weer een glimp gezien van de oude Dolberg. Niet verwacht na z’n zwakke invalbeurt tegen Fortuna

Zijn goal en de kaats uit de lucht op Gloukh (na een pass van Jaros) waren echt geweldig.

Bouwman vond ik ook met veel flair spelen. Grote kans dat we straks voor 35 miljoen aan CV’s op de bank hebben…
IK GELOOF!!!!!!
Alexander

Bericht door Alexander »

Bouwman was goed inderdaad, beste wedstrijd tot nu toe.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Alexander schreef: wo dec 10, 2025 10:54 pm Bouwman was goed inderdaad, beste wedstrijd tot nu toe.
In dat opzicht is het wel fijn dat we nog een jongen gaan halen die daar bij voorkeur kan spelen. :smallgrin.gif:

Ik hoop toch echt dat ze in zien dat een verdedigende middenvelder geen 'overbodige luxe' is. Het is zo overduidelijk dat ik me echt af wat die gasten bezielt om maar elke keer andere spelers te halen.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Ik begrijp dus dat Gloukh eigenlijk helemaal niet zou spelen doordat Bounida de voorkeur zou hebben gekregen als ie op tijd was gekomen. Hilarisch. Grim is echt een cultfiguur aan het worden (voor zover hij dat niet al was).
Alexander

Bericht door Alexander »

Voor mij is het ook echt onlogisch dat ze nu een back halen. Geef de jeugd in dit verloren seizoen gewoon de ruimte om zich te ontwikkelen.

Het is wel treurig om te zien dat de aankopen het keer op keer minder doen dan onze eigen jeugdspelers. Jeugdspelers die in hun categorie niet eens top zijn. Bounida is beter dan Moro. Steur is vele malen beter dan Connel. Die Japanner is minder dan Bouwman. En ik durf de bewering wel aan dat Reverson niet minder is dan Jaros.
Nihad

Bericht door Nihad »

Ik mag Fredje wel. Kijk, het is geen FF maar het is overduidelijk een betere trainer dan Johnny. Zag gisteren soms momenten waarvan je denkt: Hey ze trainen ergens op. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zijn ervaring bij een aantal kleinere clubs komt nu wel van pas. Daar heeft hij toch moeten werken aan iets van een organisatie en structuur. Ik verwacht niet dat het ineens gaat lopen maar minder slecht dan onder Heitinga moet daarom wel lukken.
Nil volentibus arduum
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Nihad schreef: do dec 11, 2025 10:18 am Ik mag Fredje wel. Kijk, het is geen FF maar het is overduidelijk een betere trainer dan Johnny. Zag gisteren soms momenten waarvan je denkt: Hey ze trainen ergens op. :smallgrin.gif:
Serieus? Het leek echt helemaal nergens op terwijl Qarabaq heel veel ruimte liet. Tot de laatste 20 minuten, toen liet Qarabaq opeens hun man massaal lopen (misschien overmoed?) en kon Ajax opeens scoren. Het was echt zo enorm slecht, deed gewoon pijn aan je ogen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Yopii

Bericht door Yopii »

Marillion schreef: wo dec 10, 2025 9:04 pm Er is sprake van enige opluchting. Want ik zag de bui alweer hangen na de 1-0. Dat je dan nog steeds met 0 punten stijf onderaan staat en op weg bent om in de hele campagne niet één schamel puntje te halen. Sta je voor de rest van de geschiedenis in de recordboeken.

Jaa, dat vooral.

Verder zegt het me niet zoveel, ik vond het niveau van de wedstrijd vrij laag. Het geeft vooral een goed gevoel, dat is wel nodig in aanloop naar de Klassieker.

Het is wel treurig om te zien dat de aankopen het keer op keer minder doen dan onze eigen jeugdspelers. Jeugdspelers die in hun categorie niet eens top zijn. Bounida is beter dan Moro. Steur is vele malen beter dan Connel. Die Japanner is minder dan Bouwman. En ik durf de bewering wel aan dat Reverson niet minder is dan Jaros.
Ach, dat is bij Ajax al zo vaak gebeurd. Het weinige geld dat er is verbrassen, waardoor de jeugd wel een kans móet krijgen, het hoort erbij.
Overigens vind ik je wel erg optimistisch. Je zegt zelf dat die jeugdspelers in hun categorie niet eens top zijn. We gaan zien wie het gaat halen. Jouw conclusie zegt denk ik meer over het niveau van onze aankopen. Dat gezegd hebbende, ik vind Steur wel een leuke speler, maar ja, dat is al jaren bekend.

Wat die aankopen betreft, voor Moro begint het echt treurig te worden. Itakura is géén middenvelder, die jongen weet niet waar hij loopt. In de winterstop als de donder een zes halen dus.
Ik begrijp dus dat Gloukh eigenlijk helemaal niet zou spelen doordat Bounida de voorkeur zou hebben gekregen als ie op tijd was gekomen. Hilarisch.
Haha ja, hoe was het dan gelopen? Voetbal hangt van toeval aan elkaar.
Tot de laatste 20 minuten, toen liet Qarabaq opeens hun man massaal lopen (misschien overmoed?) en kon Ajax opeens scoren.
Dan slaat die Deense Gaaei weer toe, wat een rare jongen is dat toch. Zoveel verdedigende fouten, maar hij dendert door. Tegen het einde van de wedstrijd kan de tegenstander hem dan niet meer volgen. Dan maakt hij beslissende loopacties en lijkt zijn techniek ook beter. Meestal zie je juist het tegenovergestelde.
Laatst gewijzigd door Yopii op do dec 11, 2025 10:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik heb het niet gezien, maar begreep wel.dat Vink en Maduro positief waren. Dat er weer iets van patronen en spelvreugde te zien zouden zijn vlgs deze heren
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Nou, patronen... Ik ben het wel met Ray eens, het was niet echt bijzonder.

We zijn natuurlijk opgelucht. Die NUL punten waren zo vernederend. Iedereen ziet nu graag licht aan het einde van de tunnel. Van die jonkies kan je niet verwachten dat ze het team even gaan dragen, daarom moet er wel snel wat bij. Kwalitatief dan, want we hebben al genoeg overbodige spelers.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Alexander schreef: do dec 11, 2025 10:17 am Voor mij is het ook echt onlogisch dat ze nu een back halen. Geef de jeugd in dit verloren seizoen gewoon de ruimte om zich te ontwikkelen.

Wat een opportunisme. Bijvoorbeeld Bouwman is natuurlijk nog in velde of wege een 'finished product'. Ga je daar je organisatie, van honderden miljoenen aan omzet, aan hangen?

Gloukh met 2 goals en een assist was hier ook al afgeschreven. Ik snap dat voetbal een emotionele sport is, maar we zijn echt goed om eigen spelers helemaal af te fikken.
Je moet toch inmiddels wel weten dat je een selectie van 20 man nodig hebt, vanwege het drukke schema? Er is dubbele bezetting nodig op iedere positie. Het is mooi meegenomen als een jeugdspeler die rol kan vervullen, maar je moet tegelijkertijd oppassen dat je een jeugdspelers niet laat verzuipen. Dolberg en Gloukh die scoren, gehaald door die waardeloze Kroes.
Whitey on the moon.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

GangstaRiB schreef: do dec 11, 2025 10:56 am
Alexander schreef: do dec 11, 2025 10:17 am Voor mij is het ook echt onlogisch dat ze nu een back halen. Geef de jeugd in dit verloren seizoen gewoon de ruimte om zich te ontwikkelen.

Wat een opportunisme. Bijvoorbeeld Bouwman is natuurlijk nog in velde of wege een 'finished product'. Ga je daar je organisatie, van honderden miljoenen aan omzet, aan hangen?

Gloukh met 2 goals en een assist was hier ook al afgeschreven. Ik snap dat voetbal een emotionele sport is, maar we zijn echt goed om eigen spelers helemaal af te fikken.
Je moet toch inmiddels wel weten dat je een selectie van 20 man nodig hebt, vanwege het drukke schema? Er is dubbele bezetting nodig op iedere positie. Het is mooi meegenomen als een jeugdspeler die rol kan vervullen, maar je moet tegelijkertijd oppassen dat je een jeugdspelers niet laat verzuipen. Dolberg en Gloukh die scoren, gehaald door die waardeloze Kroes.
Was volgens mij overigens geen assist van Gloukh maar een voorassist. Konadu gaf die bal mee aan Gaaei.
Alexander

Bericht door Alexander »

Volgens mij is Gloukh nou juist de enige aankoop geweest die door niemand afgeschreven is. Iedereen ziet zijn potentie. Met de bal is die jongen een hele goede voetballer. Zonder bal een stuk minder. Als je die jongen haalt, moet je ervoor zorgen dat hij kan excelleren en daar je elftal op bouwen. Dat houdt dus in dat je die jongen verdedigend moet ontlasten,

Natuurlijk is Bouwman nog geen geweldenaar. Maar het is juist Ajax om die jongen dan te kneden. We zien allemaal de potentie. Was het dan nuttig om die Japanner te halen? Janse hadden we op dat moment ook nog. Die doet het nu prima bij Groningen.
Yopii

Bericht door Yopii »

Volgens mij is Gloukh nou juist de enige aankoop geweest die door niemand afgeschreven is. Iedereen ziet zijn potentie. Met de bal is die jongen een hele goede voetballer. Zonder bal een stuk minder.
Precies.

Een beetje zoals Ziyech toen die kwam, maar die pikte het snel op. Zonder bal is het spel van Gloukh zwaar onvoldoende. Dat zal hij moeten verbeteren.
Nihad

Bericht door Nihad »

raymon schreef: do dec 11, 2025 10:36 am
Nihad schreef: do dec 11, 2025 10:18 am Ik mag Fredje wel. Kijk, het is geen FF maar het is overduidelijk een betere trainer dan Johnny. Zag gisteren soms momenten waarvan je denkt: Hey ze trainen ergens op. :smallgrin.gif:
Serieus? Het leek echt helemaal nergens op terwijl Qarabaq heel veel ruimte liet. Tot de laatste 20 minuten, toen liet Qarabaq opeens hun man massaal lopen (misschien overmoed?) en kon Ajax opeens scoren. Het was echt zo enorm slecht, deed gewoon pijn aan je ogen.
Ik zeg ook niet dat Grim de nieuwe Guardiola is en we hadden natuurlijk hoop geluk, maar er zat soms wel iets meer lijn en idee in dat onder Johnny. Dat vind ik op dit moment al heel wat. We gaan het zondag zien hoe dat verder uitpakt. Vetrouwen is ook belangrijk en dat krijg je door wedstrijden te winnen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

raymon schreef:
Ze gaven idd heel veel ruimte weg. Vond het een ploeg van niks. En toch hebben ze gelijkgespeeld tegen Chelsea en gewonnen van Benfica.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Yopii schreef: do dec 11, 2025 11:15 am
Volgens mij is Gloukh nou juist de enige aankoop geweest die door niemand afgeschreven is. Iedereen ziet zijn potentie. Met de bal is die jongen een hele goede voetballer. Zonder bal een stuk minder.
Precies.

Een beetje zoals Ziyech toen die kwam, maar die pikte het snel op. Zonder bal is het spel van Gloukh zwaar onvoldoende. Dat zal hij moeten verbeteren.
Ja, dat moet echt beter maar er is wel hoop omdat hij bepaald geen ruzie met de bal heeft.

In vergelijking met Ziyech is zijn uitgangssituatie wel een stuk lastiger. Er staat geen goed georganiseerd elftal waar hij zich aan kan optrekken. En de kwaliteit van zijn medespelers is minder. Ziyech kon bijvoorbeeld Tadic opzoeken voor een combinatie. Gloukh moet het dan doen met Weghorst.

Ik heb bij Gloukh wel goede hoop dat het met een betere trainer en organisatie een succes kan worden. Bij iemand als Moro voel ik dat niet zo.
Nil volentibus arduum
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Terwijl die Moro eigenlijk een jaar lang 'gevolgd' is he. Dat is toch heel interessant.

Ik heb alleen de tweede helft gezien, maar de linies sloten niet echt op elkaar toch? Dat veld leek wel 3x zo lang voor mijn gevoel. Je kijkt gewoon naar iets wat in de basis gewoon heel matig is. Nu rolt het de goede kant op, maar het had ook weer fout kunnen aflopen. Itakura verzoop en ook Mokio vond ik niet top omgaan met de ruimtes. Ik ga niemand omhoog of omlaag schrijven, want het is echt de waan van de dag. Al die gasten zijn veel te wispelturig. Er is niemand die drie wedstrijden een stabiele indruk achterlaat. Zal er ook mee te maken hebben dat we nooit werken aan patronen of spelwijzes. Iedere wedstrijd is er een nieuwe variant met vaak meer dan 5-6 verschuivingen.
Ik zou er als supporter overigens best vrede mee hebben als dit ons niveau is en we dat met een focus doen op de jeugd. Klaassen, Berghuis, Itakura, Weghorst, Moro, Edvardsen, Wijndal, Rosa, Jaros, Oconnell, mag je allemaal op de lijst zetten. Dan liever met Steur, Bounida, Bouwman, het schip in.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

peter schreef: do dec 11, 2025 12:23 pm Terwijl die Moro eigenlijk een jaar lang 'gevolgd' is he. Dat is toch heel interessant.
Ja, zeg dat wel.
Nu wil ik hem ook wel tijd geven. Niet elke aankoop staat er meteen en ook op hem is van toepassing dat het lastig is om ergens te komen spelen waar totale chaos heerst. Hij zal zich ook rot geschrokken zijn.

Maar daar waar je bij Gloukh af en toe echt kwaliteit ziet is me dat bij hem nog niet opgevallen.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie