Qarabaq - AFC Ajax woe 10 december 2025 (18:45)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Qarabaq - AFC Ajax woe 10 december 2025 (18:45)

Bericht door Trab »

peter schreef:Terwijl die Moro eigenlijk een jaar lang 'gevolgd' is he. Dat is toch heel interessant.

Ik heb alleen de tweede helft gezien, maar de linies sloten niet echt op elkaar toch? Dat veld leek wel 3x zo lang voor mijn gevoel. Je kijkt gewoon naar iets wat in de basis gewoon heel matig is. Nu rolt het de goede kant op, maar het had ook weer fout kunnen aflopen. Itakura verzoop en ook Mokio vond ik niet top omgaan met de ruimtes. Ik ga niemand omhoog of omlaag schrijven, want het is echt de waan van de dag. Al die gasten zijn veel te wispelturig. Er is niemand die drie wedstrijden een stabiele indruk achterlaat. Zal er ook mee te maken hebben dat we nooit werken aan patronen of spelwijzes. Iedere wedstrijd is er een nieuwe variant met vaak meer dan 5-6 verschuivingen.
Ik zou er als supporter overigens best vrede mee hebben als dit ons niveau is en we dat met een focus doen op de jeugd. Klaassen, Berghuis, Itakura, Weghorst, Moro, Edvardsen, Wijndal, Rosa, Jaros, Oconnell, mag je allemaal op de lijst zetten. Dan liever met Steur, Bounida, Bouwman, het schip in.
Zo gaat het altijd bij Ajax. Als we geld hebben maken we het op aan - veelal - spelers die niet beter zijn dan de eigen jeugd. Vervolgens komen we er weer bovenop als het geld op is doordat we gedwongen de eigen jeugd een kans geven. Zo’n Steur had er vanaf begin van de competitie al bij moeten zitten. Wat Valente bij Feyenoord laat zien kan hij ook bij Ajax laten zien. En hij is nog maar 17.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Eens vwb Steur. Zei het al eerder in dit topic maar dat vond ik een echte toptalent. Is in potentie een stuk beter dan een Taylor, bijvoorbeeld. Sterker nog - hij is in bepaalde aspecten nu al beter. Taylor heeft een aantal jaar op hem voor en is dus fysiek, qua loopvermogen en qua ervaring nu nog wel beter, maar Steur doet me bijna aan Frenkie denken hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Yopii

Bericht door Yopii »

Taylor heeft een aantal jaar op hem voor en is dus fysiek, qua loopvermogen en qua ervaring nu nog wel beter, maar Steur doet me bijna aan Frenkie denken hoor.
Dat kind is zeventien, laten we oppassen met zulke vergelijkingen. Frenkie draait al heel wat jaren mee bij Barcelona. Fysiek is dat sowieso loodzwaar.
Ik heb alleen de tweede helft gezien, maar de linies sloten niet echt op elkaar toch? Dat veld leek wel 3x zo lang voor mijn gevoel. Je kijkt gewoon naar iets wat in de basis gewoon heel matig is. Nu rolt het de goede kant op, maar het had ook weer fout kunnen aflopen. Itakura verzoop en ook Mokio vond ik niet top omgaan met de ruimtes. Ik ga niemand omhoog of omlaag schrijven, want het is echt de waan van de dag.
:biggthumpup.gif:

Overigens verrast het me niet dat Ajax iets beter speelt, dat komt vooral door de wissel Dolberg voor Weghorst. Weghorst staat er alleen voor Weghorst. Dolberg kan veel beter voetballen, al komt het er zelden uit bij hem, hij is nu eenmaal een spook, maar áls hij iets van zijn klasse laat zien, dan heb je ook wat.

Weghorst is een prutvoetballer, sorry dat ik het zeg. Kan aardig invallen, maar dat is het ook wel.
Laatst gewijzigd door Yopii op do dec 11, 2025 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Voor Steur zou het goed zijn als Taylor het seizoen bij Ajax afmaakt. Kan hij af en toe zijn wedstrijdminuten maken maar ligt niet gelijk elke wedstrijd de druk volledig bij hem.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Vind ik ook, je moet hem niet meteen elke wedstrijd op zijn tenen laten lopen.

De beroemde dip die jeugdspelers krijgen heeft vaak te maken met fysieke of mentale overbelasting. Laat hem ook regelmatig de leiding nemen bij JA, daar leert hij van.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: do dec 11, 2025 1:09 pm
Taylor heeft een aantal jaar op hem voor en is dus fysiek, qua loopvermogen en qua ervaring nu nog wel beter, maar Steur doet me bijna aan Frenkie denken hoor.
Dat kind is zeventien, laten we oppassen met zulke vergelijkingen. Frenkie draait al heel wat jaren mee bij Barcelona. Fysiek is dat sowieso loodzwaar.
Ik heb alleen de tweede helft gezien, maar de linies sloten niet echt op elkaar toch? Dat veld leek wel 3x zo lang voor mijn gevoel. Je kijkt gewoon naar iets wat in de basis gewoon heel matig is. Nu rolt het de goede kant op, maar het had ook weer fout kunnen aflopen. Itakura verzoop en ook Mokio vond ik niet top omgaan met de ruimtes. Ik ga niemand omhoog of omlaag schrijven, want het is echt de waan van de dag.
:biggthumpup.gif:

Overigens verrast het me niet dat Ajax iets beter speelt, dat komt vooral door de wissel Dolberg voor Weghorst. Weghorst staat er alleen voor Weghorst. Dolberg kan veel beter voetballen, al komt het er zelden uit bij hem, hij is nu eenmaal een spook, maar áls hij iets van zijn klasse laat zien, dan heb je ook wat.

Weghorst is een prutvoetballer, sorry dat ik het zeg. Kan aardig invallen, maar dat is het ook wel.
Zijn leeftijd maakt in deze niks uit. Ik meen bij hem bepaalde kwaliteiten te herkennen die mij aan Frenkie doen denken. Daarmee zeg ik niet dat hij nu net zo goed is. Qua stijl zit hij in mijn ogen ergens tussen Frenkie en Eriksen in. Nu inderdaad hopen dat ie geleidelijk wordt gebracht en dat ie volgend seizoen het stokje over kan nemen van Taylor en Klaassen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

vooral de wissel Ko en Mokio eraf ging Ajax al beter voetballen
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Yopii

Bericht door Yopii »

Zijn leeftijd maakt in deze niks uit. Ik meen bij hem bepaalde kwaliteiten te herkennen die mij aan Frenkie doen denken. Daarmee zeg ik niet dat hij nu net zo goed is. Qua stijl zit hij in mijn ogen ergens tussen Frenkie en Eriksen in. Nu inderdaad hopen dat ie geleidelijk wordt gebracht en dat ie volgend seizoen het stokje over kan nemen van Taylor en Klaassen.
Oké. :biggthumpup.gif:

Die jongen speelde onbevangen, leuk. Laten we hem de tijd geven. Ik begrijp dat supporters en volgers behoefte hebben aan een opsteker in deze donkere tijd, maar misbruik zo'n talent niet.
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Vanmiddag teruggekomen, het was echt een prachtig avontuur!

Bijzonder om met zoveel Ajacieden in zo'n 'apart land' door de stad te banjeren, echt wel even wat andere koek dan Dortmund of Barcelona. Zaken die mij opvielen:

- Azerbaidzjan is echt een politiestaat. Heel veel camera's, politie overal, niet al te frisse figuren in lange sovjet-style jassen. Jullie hadden die honderden militairen al gezien die schouder aan schouder het publiek in de gaten hielden. Volgens de gids van de excursie een tóónbeeld van veiligheid. En wat werden de vluchtelingen uit Nagorno-Karabach toch uitstekend opgevangen, kijk daar in die prachtige *kuch krakkemikkige* hutjes.

- Bakoe centrum ziet er picobello uit. Ondanks dat het land zeer overwegend islamitisch is, amper hoofddoekjes en ook veel kerstmarkten en kerst-versiering. Buiten het centrum wordt het al wat armzaliger en buiten de metropool-regio is het al helemaal armoe troef. Veel oude lada's, mensen die zich voortbewegen te paard, te voet de snelweg oversteken, koeien op de weg, etc.

- Mensen zijn wel extreem vriendelijk. Ze wisten ook allemaal van het vuurwerk, de blessure van Weghorst en dat soort random dingen. Zaken als politiek wel vermijden, op kassabonnetjes zag je soms zo'n random tekst als QARABAG IS AZERBAIJAN staan.

En dan ook nog in de slotfase winnen, dat is gewoon echt lekker. Eerste keer dit seizoen dat het gewoon echt leuk was om bij Ajax te zijn.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Yopii

Bericht door Yopii »

Heb je ook Chinese invloeden gezien, Thijs? China investeert volop in Azerbeidzjan, heb ik me laten vertellen, in alle landen van de oude Zijderoute, trouwens.
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Nee, niet gemerkt maar was maar 1 dag in het binnenland en in Bakoe laten ze dat denk ik niet zo duidelijk zien. Zag het 2 jaar geleden wel heel erg in Georgië, zelfs aanwijzingsborden voor bouwpersoneel in het Chinees. Maar zag het toen ook niet in Tbilisi.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Plaats reactie