Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: Jong Ajax

Bericht door Jinne »

Trab schreef: ma dec 22, 2025 7:54 pm Die Jetten zat bij de selectie tegen NEC en zit nu op de bank bij Jong. Das toch raar?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is gek ja. Wedstrijd is trouwens live op open kanaal van ESPN.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Khraa

Bericht door Khraa »

Ik zag net de 1-0 van RKC, maar die wordt weer heerlijk weggegeven. Foute pass op het middenveld en iemand kan zo doorlopen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Lionel

Bericht door Lionel »

Lionel schreef: ma dec 22, 2025 5:53 pm Ze is donderdag aangereden. Zondag plaatste AR dat bericht. We hebben het over drie dagen…
"We zijn vanaf vrijdag weer bij elkaar gekomen. Vrijdag was een dag van niks, de emoties waren te veel. Er zijn jongens direct na het nieuws naar huis gegaan. Een klein groepje heeft getraind en een heel grote groep niet. We hebben gezegd: Alles is goed: je mag trainen, naar huis, de gym in of praten met eenieder van ons. We zijn zaterdag weer gaan trainen. Misschien dat veldwerk weer wat afleidt, maar het is duidelijk dat onze gedachten in eerste instantie niet bij deze wedstrijd waren", aldus de trainer.

Nou nou :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Marillion schreef: ma dec 22, 2025 2:33 pm Ik zou zelfs denken dat het helpt om dan met elkaar bezig te zijn. Maar goed, als je niet dicht op die groep zit is het lastig inschatten. Intens verdrietig is het in ieder geval wel. Dat is duidelijk.
Ik denk zeker dat het helpt. Verkuijl was er ook. Die had ook kunnen zeggen: zoek het maar uit met je wedstrijd. Blijkbaar wilde hij er juist bij zijn.

Samen door zo'n rouwproces heen helpt bij de verwerking. Het is even heel heftig, maar iedereen kan zijn gevoelens kwijt. Beter dan thuis op de bank zitten.

Overigens kan de KNVB er niet aan beginnen om wedstrijden te schrappen omdat een vriendin, een ouder, een oom, een tante, de materiaalman of wie dan ook in de omgeving van een speler of spelers is overleden. Er staan zoveel wedstrijden op het programma, elk weekend weer. Wie bepaalt dan wat verdrietig genoeg is? Bovendien is de tegenstander er ook nog, die wil voetballen.

Nou ja, dan verlies je, big deal. Er zijn even belangrijker dingen in het leven. Is ook een les voor die jongens.
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: di dec 23, 2025 10:47 am
Marillion schreef: ma dec 22, 2025 2:33 pm Ik zou zelfs denken dat het helpt om dan met elkaar bezig te zijn. Maar goed, als je niet dicht op die groep zit is het lastig inschatten. Intens verdrietig is het in ieder geval wel. Dat is duidelijk.
Ik denk zeker dat het helpt. Verkuijl was er ook. Die had ook kunnen zeggen: zoek het maar uit met je wedstrijd. Blijkbaar wilde hij er juist bij zijn.

Samen door zo'n rouwproces heen helpt bij de verwerking. Het is even heel heftig, maar iedereen kan zijn gevoelens kwijt. Beter dan thuis op de bank zitten.

Overigens kan de KNVB er niet aan beginnen om wedstrijden te schrappen omdat een vriendin, een ouder, een oom, een tante, de materiaalman of wie dan ook in de omgeving van een speler of spelers is overleden. Er staan zoveel wedstrijden op het programma, elk weekend weer. Wie bepaalt dan wat verdrietig genoeg is? Bovendien is de tegenstander er ook nog, die wil voetballen.

Nou ja, dan verlies je, big deal. Er zijn even belangrijker dingen in het leven. Is ook een les voor die jongens.
Maar ze hebben toch gewoon getraind en gespeeld? Ze hebben niet dagenlang niet getraind. Hooguit een dag.
IK GELOOF!!!!!!
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: ma dec 22, 2025 12:06 pm Als de vrouw van jouw collega, ook een kennis van jou, plotseling overlijdt, ga jij dan niet naar je werk?

Ik snap dat het erin hakt, maar zo'n training duurt twee uur of zo. Niemand verwacht ook dat een speler onder zulke omstandigheden een topprestatie levert. Maar dagenlang niet komen trainen? :confused.gif:
Het gaat hier om jeugd, yopi. Het zijn tieners. De juiste analogie is als de vriendin van je klasgenoot op tragische wijze overlijdt of school dan doorgaat of niet. Ik denk van niet.

Ik vind het verder best arrogant van je om te voor een ander te denken te kunnen bepalen wat het beste voor hem is. Iedereen die rouw van dichtbij heeft meegemaakt weet dat iedereen dat op zijn eigen manier verwerkt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Yopii

Bericht door Yopii »

Arrogant nog wel. :confused.gif:

Kijk, ik kan best een politiek-correct verhaal ophangen, maar er zitten meer facetten aan deze nare situatie dan alleen het persoonlijke.

Ja, de spelers zijn jongeren, maar ze spelen in een seniorencompetitie. Ze ambiëren een leven als profvoetballer, daarbij moeten ze een ding goed beseffen: the show must go on. Mentale hardheid is een belangrijke voorwaarde voor een geslaagde carrière.

Daarmee wil ik nietv zeggen dat ze het niet moeilijk mogen hebben met dit grote verlies voor hun ploeggenoot, dat is menselijk. Tegelijkertijd moet de leiding ervoor zorgen dat alle emoties zo snel mogelijk in goede banen worden geleid, zodat de spelers kunnen presteren.

Ik heb in mijn leven aardig wat uitvoerende artiesten gekend, die hadden ook te maken met tegenslagen in hun persoonlijke leven. Dan moest er heel wat gebeuren voor die dachten: vanavond even niet voor mij. Er wacht immers een zaal vol mensen die een kaartje hebben gekocht en uitkijken naar de voorstelling/het optreden. Onze jonge spelers moeten ook leren aan zulke verwachtingen te voldoen. Dat hoort bij het vak.
Laatst gewijzigd door Yopii op di dec 23, 2025 3:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
elliquido

Bericht door elliquido »

eens.
Jongens hebben ook gewoon een behoorlijk contract.

Ik vind het verhaal ook erg aangedikt. Kijk in het bedrijfsleven, er overlijdt ergens wel een dierbare van een collega. betkent dan niet dat er niet meer gewerkt wordt. de collega wordt uiteraard vrijgesteld, maar de rest gaat door.
the show must go on.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Dit gaat niet over het bedrijfsleven maar over een groep tieners (dat ze aardig geld verdienen vind ik hier ook totaal niet relevant). Het is ook niet iemand z’n oma die op 96-jarige leeftijd is overleden, maar een 21-jarig vriendin van een van de spelers. En het gaat over een paar dagen niet trainen/spelen. Uitvaart is nog niet eens geweest. Men kan dan stoer gaan doen over “show must go on” enzo, maar je kunt er ook voor kiezen om iets meer menselijkheid te tonen en die wedstrijd een weekje uit te stellen. Het gaat om een potje KKD.

Maar goed. Wedstrijd is gespeeld.
elliquido

Bericht door elliquido »

dus toen de opa van heitinga overleed, moest ajax maar niet spelen. om maar een voorbeeld te noemen.
of als koeman zijn vrouw straks overlijd. dan maar geen WK > ?

het gaat niet om stoer of menselijkheid. het gaat erom dat hoe triest ook alles is , het leven gewoon doorgaat met de verantwoordelijkheden die daar bij horen.
en je kan de jongens de keuze geven om te spelen of niet.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

elliquido schreef: di dec 23, 2025 3:59 pm dus toen de opa van heitinga overleed, moest ajax maar niet spelen. om maar een voorbeeld te noemen.

het gaat niet om stoer of menselijkheid. het gaat erom dat hoe triest ook alles is , het leven gewoon doorgaat met de verantwoordelijkheden die daar bij horen.
Ik vind het best cynisch om het overlijden van een oudere man/vrouw (opa/oma) aan een ziekte - hoe triest ook - te vergelijken met wat er hier is gebeurd. En ook om een potje KKD op een maandagavond te vergelijken met een WK die zes weken duurt.
zeux

Bericht door zeux »

Het zou zomaar kunnen dat Koeman meerdere wedstrijden op het WK laat schieten, mocht zijn vrouw inderdaad overlijden...

Sterker nog, als de toestand erg verslechterd in de weken voorafgaand aan het WK, kan het zomaar zijn dat hij helemaal niet gaat
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
elliquido

Bericht door elliquido »

de knvb is hier qua regels overigens ook heel duidelijk in. met cynisme heeft dit niets te maken, wel met sentimenten waar je niet altijd gehoor aan kan geven in het leven. Het rubberen tegelparadijs bestaat niet
elliquido

Bericht door elliquido »

zeux schreef: di dec 23, 2025 5:32 pm Het zou zomaar kunnen dat Koeman meerdere wedstrijden op het WK laat schieten, mocht zijn vrouw inderdaad overlijden...

Sterker nog, als de toestand erg verslechterd in de weken voorafgaand aan het WK, kan het zomaar zijn dat hij helemaal niet gaat
dat is koeman alleen, niet de wedstrijden
en dat is precies wat ik bedoel, de speler lijkt me logisch dat de keuze bij hem ligt, maar om de wedstrijd te verplaatsen vind ik te ver gaan
zeux

Bericht door zeux »

elliquido schreef: di dec 23, 2025 5:35 pm
zeux schreef: di dec 23, 2025 5:32 pm Het zou zomaar kunnen dat Koeman meerdere wedstrijden op het WK laat schieten, mocht zijn vrouw inderdaad overlijden...

dat is koeman alleen, niet de wedstrijden
en dat is precies wat ik bedoel, de speler lijkt me logisch dat de keuze bij hem ligt, maar om de wedstrijd te verplaatsen vind ik te ver gaan
De teamgenoten zijn ook mens.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik vind het best cynisch om het overlijden van een oudere man/vrouw (opa/oma) aan een ziekte - hoe triest ook - te vergelijken met wat er hier is gebeurd.
Mwah, dat is arbitrair. Het is maar wie voor de voetballer belangrijk is.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Dat zal voor de rest van het team minder impact hebben.

Ik snap wel dat KNVB een bepaalde grens moet trekken. Al zit er zeker in de KKD wel wat meer flexibiliteit om een wedstrijd te verzetten. Weinig doordeweekse verplichtingen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: wo dec 24, 2025 11:45 am
Ik vind het best cynisch om het overlijden van een oudere man/vrouw (opa/oma) aan een ziekte - hoe triest ook - te vergelijken met wat er hier is gebeurd.
Mwah, dat is arbitrair. Het is maar wie voor de voetballer belangrijk is.
Natuurlijk niet. Het overlijden van een 21-jarige meid die aangereden is tijdens het joggen is tragisch. Het overlijden van een 96-jarige oma is dat niet. Maar dat weet je zelf ook wel.
elliquido

Bericht door elliquido »

kan ook 75 jaar zijn. Punt is dat wat Yogi zegt klopt. gevoel is arbitrair. de KNVB heeft een grens gesteld. Gaan ze daar overheen dan is elk overlijden in een kring van een speler een reden voor uitstel. Dat kan gewoon niet. Hoe tragisch het allemaal is, er is ook een groter belang. En dat meehuilen met de wolven van de media is dan tenenkrommend.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

elliquido schreef: wo dec 24, 2025 3:04 pm kan ook 75 jaar zijn. Punt is dat wat Yogi zegt klopt. gevoel is arbitrair. de KNVB heeft een grens gesteld. Gaan ze daar overheen dan is elk overlijden in een kring van een speler een reden voor uitstel. Dat kan gewoon niet. Hoe tragisch het allemaal is, er is ook een groter belang. En dat meehuilen met de wolven van de media is dan tenenkrommend.
Ok, dan zijn we het oneens. Ik vind dat een geval zoals die van het vriendin van Verkuyl objectief gezien flink meer impact heeft op zijn teamgenoten dan het overlijden van een oma of opa op 96-jarige leeftijd. Niks arbitrairs aan. Kan ook moeilijk geloven dat jij dat anders ziet, maar goed.
Yopii

Bericht door Yopii »

96 is een beetje overdreven, vind je zelf niet?

Opa was misschien zeventig en bracht het talent al heel veel jaren naar de training, alle spelers kenden hem, enz. Wie weet wat opa betekende voor de speler?

Een voorbeeld, John Heitinga schreef tijdens corona:
John Heitinga
9 april 2020
·
Mijn opa van 92 jaar oud, van jongs af aan mijn held. Hij bracht me als kleine jongen altijd naar @afcajax. Nu dichtbij, maar achter het raam tegelijkertijd zo ver weg. Maaltijden gebracht namens Bordje voor onze Helden. Het ‘John, kom lekker mee-eten’, maar dat niet kunnen, doet pijn aan mijn hart 🙏❤️ #foreverlove #stayhome
Hoe kunnen wij oordelen over de waarde van andere mensen, ik vind dat nogal wat.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: wo dec 24, 2025 5:06 pm 96 is een beetje overdreven, vind je zelf niet?

Opa was misschien zeventig en bracht het talent al heel veel jaren naar de training, alle spelers kenden hem, enz. Wie weet wat opa betekende voor de speler?

Een voorbeeld, John Heitinga schreef tijdens corona:
John Heitinga
9 april 2020
·
Mijn opa van 92 jaar oud, van jongs af aan mijn held. Hij bracht me als kleine jongen altijd naar @afcajax. Nu dichtbij, maar achter het raam tegelijkertijd zo ver weg. Maaltijden gebracht namens Bordje voor onze Helden. Het ‘John, kom lekker mee-eten’, maar dat niet kunnen, doet pijn aan mijn hart 🙏❤️ #foreverlove #stayhome
Hoe kunnen wij oordelen over de waarde van andere mensen, ik vind dat nogal wat.
Is goed, Yopi. Het overlijden van een oudere man/vrouw staat gelijk aan het overlijden van een 21-jarige meid. Prima.
Yopii

Bericht door Yopii »

Voor de nabestaanden kan dat zo zijn, ja. Gaat erom wat iemand betekent als persoon.

'Vriendin van speler', dat kan ook van alles inhouden, van scharrel of 'gisteren leren kennen tot liefde van zijn leven. Van bevriend met iedereen tot komt zelden mee.

Ik kan me niet voorstellen dat al die spelers close met dat meisje waren, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen.
Lionel

Bericht door Lionel »

elliquido schreef: di dec 23, 2025 3:59 pm dus toen de opa van heitinga overleed, moest ajax maar niet spelen. om maar een voorbeeld te noemen.

Als Koeman zijn vrouw overlijdt moet Koeman gewoon in Amerika blijven?

Dit zijn tieners. Sommigen hebben het die vrijdag gehoord. Die dag hebben er een aantal niet getraind. Zaterdag is er getraind. Maandag is er gevoetbald.

Als de vriendin van mijn directe collega komt te overlijden door een aanrijding werk ik die dag ook niet meer behalve wat zaken regelen als een out of office.

Sowieso is profsport niet te vergelijken met een baan bij bijvoorbeeld de ABN AMRO of de gemeente.
IK GELOOF!!!!!!
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: wo dec 24, 2025 5:30 pm Voor de nabestaanden kan dat zo zijn, ja. Gaat erom wat iemand betekent als persoon.

'Vriendin van speler', dat kan ook van alles inhouden, van scharrel of 'gisteren leren kennen tot liefde van zijn leven. Van bevriend met iedereen tot komt zelden mee.

Ik kan me niet voorstellen dat al die spelers close met dat meisje waren, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen.
Maar wel close met hun teamgenoot. Die ze vaak al jaren kennen.
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie