AZ - AFC Ajax wo 14-01 21:00 Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

columbus

Re: AZ - AFC Ajax wo 14-01 21:00 Beker

Bericht door columbus »

Mr. Ajax schreef:
Yopii schreef: do jan 15, 2026 3:19 pm
AZ hield het compact, je zag die martens dat telkens coachen. de vleugels lagen open, maar

1. gloukh speelde op 10, waardoor er rechts niets doorkwam
2. wijndal kwam op links wel door, maar geen enkele pass, voorzet of actie kwam aan.
3. klaassen, gloukh, rosa, ; koningen in balverlies als er in het midden druk werd gezet.
Ik keek het even na, Gloukh leed twintig (!) keer balverlies. :excited.gif:

Vaker dan Klaassen de bal aanraakte. Valt ook op dat Steur aan de bal aardig was, maar verdedigend niets bijdroeg.

De CV's hadden nog de beste stats, zelfs Sutalo.

https://www.365scores.com/nl/football/m ... id=4636480
Gloukh speelde verschrikkelijk, zijn slechtste wedstrijd in een Ajax shirt.

Steur was gisteren ook aan de bal minder dan in eerdere wedstrijden.

Iedereen speelde kut. Die stats vind ik momenteel totaal niet relevant.
Hij speelde zeker een draak van een wedstrijd. Maar de rest stond ook stil en speelde verstoppertje en bovenal was het zo voorspelbaar allemaal.

Godts die de bal ging halen en zich met de opbouw ging bemoeien. Tenenkrommend
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Als een elftal in elkaar stort is het altijd lastig om individuele spelers te beoordelen. Spelers zakken door de ondergrens heen omdat ze niet meer weten wat ze moeten doen of omdat anderen verzaken waardoor zij vervolgens overlopen worden en er slecht uit zien.

Ik hoop wel dat dit echt een harde les is geweest die is aangekomen. De praktijk zal wel weer anders zijn. Neem Telstar uit. Ik heb zomaar het gevoel dat er vooral tevredenheid was over de eerste helft en de makkelijke voorsprong. Maar je zou vooral zorgen moeten hebben over het gemak waarmee Telstar met 10 spelers en een beetje opportunisme Ajax laat wankelen. Net als thuis overigens.

En wie er bedacht heeft dat we wel weer wat aanvallender kunnen gaan staan? Hoe vaak moet je nou tegen hetzelfde probleem aanlopen? Waarom keert er na een paar min of meer toevallig gewonnen potjes toch steeds weer een misplaatst gevoel van ononverwinnelijkheid terug? Je kan het voor komend weekend ook alweer uittekenen. Eagles gaat lekker aggressief en een tikje opportunistisch spelen en daar gaan wij het weer heel erg lastig mee hebben.
Nil volentibus arduum
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Marillion schreef:Als een elftal in elkaar stort is het altijd lastig om individuele spelers te beoordelen. Spelers zakken door de ondergrens heen omdat ze niet meer weten wat ze moeten doen of omdat anderen verzaken waardoor zij vervolgens overlopen worden en er slecht uit zien.

Ik hoop wel dat dit echt een harde les is geweest die is aangekomen. De praktijk zal wel weer anders zijn. Neem Telstar uit. Ik heb zomaar het gevoel dat er vooral tevredenheid was over de eerste helft en de makkelijke voorsprong. Maar je zou vooral zorgen moeten hebben over het gemak waarmee Telstar met 10 spelers en een beetje opportunisme Ajax laat wankelen. Net als thuis overigens.

En wie er bedacht heeft dat we wel weer wat aanvallender kunnen gaan staan? Hoe vaak moet je nou tegen hetzelfde probleem aanlopen? Waarom keert er na een paar min of meer toevallig gewonnen potjes toch steeds weer een misplaatst gevoel van ononverwinnelijkheid terug? Je kan het voor komend weekend ook alweer uittekenen. Eagles gaat lekker aggressief en een tikje opportunistisch spelen en daar gaan wij het weer heel erg lastig mee hebben.
Mijn gevoel was niet dat ze perse aanvallender speelden. Als je al na 2 minuten achterkomt kan je moeilijk achterover leunen. Probleem was meer dat er goed doorgedekt werd op Gloukh als hij zich liet zakken in de opbouw en dat we bleven volharden met steekpasses door het midden wat bij balverlies meteen scherpe counters opleverde. AZ deed eigenlijk hetzelfde als wat wij tegen Feyenoord deden. En dan nog een stuk minder, want tot de 2-0 was het van hun kant ook heel slordig. Alleen we geven 2 goals weg door onze keeper en Sutalo. Weet niet wat er met Klaassen gebeurde trouwens. Die schold volgens mij Godts uit na de 1-0 en die was er niet van gediend en schold terug waarna hij geel van Nijhuis kreeg. In de rust zijn ze ook beiden gewisseld.
Hopelijk herstellen we ons zaterdag. Als we dan toch dik verliezen dan maar in de beker.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie