Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Lionel

Re: Jong Ajax

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: wo dec 24, 2025 5:06 pm 96 is een beetje overdreven, vind je zelf niet?

Opa was misschien zeventig en bracht het talent al heel veel jaren naar de training, alle spelers kenden hem, enz. Wie weet wat opa betekende voor de speler?

Een voorbeeld, John Heitinga schreef tijdens corona:
John Heitinga
9 april 2020
·
Mijn opa van 92 jaar oud, van jongs af aan mijn held. Hij bracht me als kleine jongen altijd naar @afcajax. Nu dichtbij, maar achter het raam tegelijkertijd zo ver weg. Maaltijden gebracht namens Bordje voor onze Helden. Het ‘John, kom lekker mee-eten’, maar dat niet kunnen, doet pijn aan mijn hart 🙏❤️ #foreverlove #stayhome
Hoe kunnen wij oordelen over de waarde van andere mensen, ik vind dat nogal wat.
Van je opa weet je op een gegeven moment dat die komt te overlijden. Die meid heeft het die dag misschien nog over kinderen samen hebben gehad.

Je klinkt als AR. Dat is geen compliment. Die komt ook altijd met de meest bizarre vergelijkingen uit zijn eigen omniversum.
IK GELOOF!!!!!!
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Lionel schreef:
elliquido schreef: di dec 23, 2025 3:59 pm dus toen de opa van heitinga overleed, moest ajax maar niet spelen. om maar een voorbeeld te noemen.
of als koeman zijn vrouw straks overlijd. dan maar geen WK > ?

het gaat niet om stoer of menselijkheid. het gaat erom dat hoe triest ook alles is , het leven gewoon doorgaat met de verantwoordelijkheden die daar bij horen.
en je kan de jongens de keuze geven om te spelen of niet.

Als de vriendin van mijn directe collega komt te overlijden door een aanrijding werk ik die dag ook niet meer behalve wat zaken regelen als een out of office.
Echt? Misschien ligt dat aan mij maar ik ken de partners van mijn collegas amper, die zie ik 1-2x per jaar...
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

WP_Legend schreef:
Lionel schreef:
elliquido schreef: di dec 23, 2025 3:59 pm dus toen de opa van heitinga overleed, moest ajax maar niet spelen. om maar een voorbeeld te noemen.

het gaat niet om stoer of menselijkheid. het gaat erom dat hoe triest ook alles is , het leven gewoon doorgaat met de verantwoordelijkheden die daar bij horen.

Als de vriendin van mijn directe collega komt te overlijden door een aanrijding werk ik die dag ook niet meer behalve wat zaken regelen als een out of office.
Echt? Misschien ligt dat aan mij maar ik ken de partners van mijn collegas amper, die zie ik 1-2x per jaar...
Als het echt een hele goede vriend is (dus geen vriendschappelijke collega) dan zal ik er voor zorgen dat ik die vriend zo veel mogelijk kan steunen, eventueel door vrije tijd op te nemen. Maar vanuit een leiderschapspositie kun je niet je hele team maar vrij geven, ongeacht hoe vaak je met deze persoon samenwerkt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Ja een goede vriend is heel wat anders dan een collega...
T82

Bericht door T82 »

Een teamgenoot op sportgebied is ook geen standaard collega. En al helemaal niet als je jong bent en nog geen eigen gezin hebt.
elliquido

Bericht door elliquido »

het zijn allemaal legitieme argumenten. Punt is wat raymond aangeeft dat vanuit leiderschap je verder moet kijken. In dit geval de KNVB. Je schept een precedent als je hier de wedstrijd voor verschuift. Iedereen in de directe omgeving van een willekeurige speler van een bvo die overlijd geeft dan recht op een uitstel. Of de materiaalman, de kantinejuf..etc.
Dat kan gewoon niet. Ik denk dat je statistisch gezien dan een behoorlijk aantal verschuivingen krijgt.

Rosa zijn vrouw overlijdt, en over 3 dagen is ajax -psv. Uitstellen dan maar? tot over 2 weken?

kan gewoon niet.. hoe dramatisch het persoonlijk allemaal is, het moet door, net als op je werk.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Lionel

Bericht door Lionel »

WP_Legend schreef: do dec 25, 2025 9:54 am
Lionel schreef:

Voetballers zijn toch ook wel anders dan werknemers in het bedrijfsleven? Die lui gaan vaker met elkaar op pad toch?
IK GELOOF!!!!!!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Komt jouw partner niet iedere week naar je kijken op werk? :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Wouter

Bericht door Wouter »

Hahaha, we zijn ze weer voorbij! :headbang.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

Dat gaat niet lang duren, want wij hebben Ibrahimovic! :hypocrite.gif:
Wouter

Bericht door Wouter »

Die zegt dat hij niet eens op zijn vader lijkt.
Yopii

Bericht door Yopii »

Hij is ons geheime wapen. :hypocrite.gif:

En dan krijgen we die Braziliaan er nog bij - berg je maar. :headbang.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ibrahimovic op de bank, want Nash speelt als linksbuiten. Ook Wolff en Abildgaard zitten op de bank, want Oniel speelt vanaf rechts. Ben benieuwd.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

peter schreef:Ibrahimovic op de bank, want Nash speelt als linksbuiten. Ook Wolff en Abildgaard zitten op de bank, want Oniel speelt vanaf rechts. Ben benieuwd.
Nou, hij komt er zo in.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Gele kaart

Yopii

Bericht door Yopii »

En, wat vond je van hem, Trab?
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Yopii schreef:En, wat vond je van hem, Trab?
Pfff. Niet best. Speelde maar een klein kwartier en wellicht was hij wat nerveus, maar z’n handelingssnelheid was laag waardoor hij een paar keer van de bal gelopen werd. Dat probeerde hij weer te herstellen dmv overtredingen wat hem geel opleverde. Vrees dat het niks wordt. Maar goed, laat ik maar niet te snel oordelen.
Abdallah daarentegen verwacht ik wel snel in Ajax 1. Pas 16, maar fysiek al heel sterk en ook heel snel. Beetje als Hato.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Abdalla hebben we uit Eindhoven weggeplukt. Zou leuk zijn als hij het gaat redden. Hoor inderdaad best veel goede geluiden over hem.

Ibrahimovic moeten we maar niet beoordelen op 15 minuten invallen maar dat het tempo hoger ligt dan hij gewend is snap ik wel als je vanuit de Serie D komt.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik las online dat hij er weinig van kan.
IK GELOOF!!!!!!
peter

Bericht door peter »

Na twee keer de paal is het nu wel raak voor Ouazane. Goeie goal met voorbereidend werk door Nash. 2-1 tussen stand.
peter

Bericht door peter »

Die Heerkens is echt een drama. Heeft geen bal vast.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Heb alleen laatste kwartier gezien. Ouazane speelde wel goed. Nieuw Zyiechje in de maak. Keeper is dd drama

peter

Bericht door peter »

Ouazane kan nu al heel goed mee op dit niveau. De eerste keer in Jong Ajax was hij fysiek nog niet zo ver en liet hij het daarom soms wat lopen, maar nu een half jaar verder is hij fysiek al zoveel gegroeid. Die jongen is in januari 17 (!) geworden. Gaat niet heel lang meer duren voordat hij minuten gaat krijgen. Vooral niet omdat het middenveld zo onderbezet is.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Goed om te horen, als we na Steur en Bounida weer iemand zien doorstromen geeft dat weer wat hoop.

Waar was Ibrahimovic? Geblesseerd of zo?
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Ja licht geblesseerd.

Die Johnson vind ik wel wat hebben, trouwens. Ik was dit weekend sceptisch toen hij als middenvelder inviel bij het vlaggenschip, maar als centrale verdediger heeft hij veel meer. Stapt goed in, fysiek dik in orde, goede pass en positioneel aardig. Dat laatste is een ontwikkelpunt. Nash speelde ook wel aardig. Heeft als wapen dat hij zo verdomde rap is en bij vlagen lukt het hem ook om die bal dan alsnog heel kort te houden. Dergelijke dribbels zijn bijna niet te verdedigen.
Plaats reactie