Europa & Conference League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Europa & Conference League

Bericht door Marillion »

Duke schreef: wo okt 22, 2025 10:12 pm
Olympique Lyon gebruikte niet-speelgerechtigde speler: FC Utrecht klaagt bij UEFA

Soccrates Images
Door de redactie
22 okt 2025, 22:26
FC Utrecht heeft een klacht bij de UEFA ingediend, zo bevestigen bronnen aan ESPN. Olympique Lyon stelde in de eerste Europa League-wedstrijd een niet-speelgerechtigde speler op en daarom heeft FC Utrecht inmiddels bezwaar gemaakt.

Rachid Ghezzal viel in De Galgenwaard in en gaf de assist op Tanner Tessmann voor het enige doelpunt van de wedstrijd. Deze nederlaag gaat mogelijk uit de boeken, want inmiddels is duidelijk dat Ghezzal door Lyon niet is ingeschreven voor de Europa League.

Ghezzal is door de UEFA zodoende per direct uitgesloten voor Europa League-voetbal. Ook start de UEFA een onderzoek op. Dit kan mogelijk resulteren in het ongeldig verklaren van de winstpartij voor Lyon. In dat geval kan FC Utrecht een reglementaire zege bijschrijven.
www.espn.nl

Dat kan Utrecht toch alleen maar winnen, lijkt me?
Ja, dat lijkt mij ook.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat het daarvoor dan zover moet komen dat je als club gaat protesteren. Dit moet toch gewoon naar voren komen uit de administratie rondom zo'n wedstrijd? :confused.gif:
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

dat wordt 3-0.. dat kan niet anders toch??

https://www.qn-sports.com/lyon-legt-de- ... c-utrecht/
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Waar ik van opkijk. Er gaat zoveel geld om in het voetbal. Hoezo hebben ze het niet allang geregeld dat je een speler die niet speelgerechtigd is simpelweg niet op het wedstrijdformulier kunt krijgen. Dat is echt ontzettend eenvoudig te regelen. Aan het begin van het seizoen moet je de spelerslijst opgeven. En vervolgens kun je uit die groep spelers aanmeldingen doen per wedstrijd. Sta je niet op de lijst kun je dus ook niet worden aangemeld.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Kroes kijk je naar Deventer?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Jaja, zo kan het ook!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

elliquido schreef: do okt 23, 2025 2:06 pm dat wordt 3-0.. dat kan niet anders toch??

https://www.qn-sports.com/lyon-legt-de- ... c-utrecht/
2 maanden later is er nog uitspraak over. Alleen een update.
Duke

Bericht door Duke »

Geen zege maar compensatie voor FC Utrecht na fout rond speler van Olympique Lyon

FC Utrecht krijgt financiële compensatie voor het meespelen van een niet-speelgerechtigde speler bij Olympique Lyon tijdens het eerste duel dit seizoen in de Europa League. De speler leverde in september de assist voor de enige treffer in Galgenwaard (0-1).

Over de hoogte van de compensatie heeft de club een akkoord bereikt met de Franse tegenstander en met Europese voetbalbond UEFA, na het duel van eind september vorig jaar.

Rond de zaak liep al maanden een arbitrageprocedure, die uiteindelijk bij sporttribunaal CAS terechtkwam. Olympique Lyon-speler Rachid Ghezzal speelde op 25 september als invaller mee, terwijl hij volgens nieuwe regels te laat was aangetrokken door zijn werkgever om op de spelerslijst te mogen staan.

Afspraak voor uitspraak
Na het duel met FC Utrecht maakte hij geen minuten meer in Europa. Nadat de zaak voor de tweede keer bij het Hof van Arbitrage voor Sport (CAS) terechtkwam, bereikten de betrokken partijen in afwachting van een uitspraak alsnog overeenstemming over de hoogte van de compensatie.

Daarover doen betrokken clubs en de bond verder geen mededelingen. Beide clubs krijgen geen punten extra of in mindering. Op de huidige stand in de Europa League heeft dit verder geen invloed meer: Olympique Lyon staat bovenaan en is al geplaatst voor de volgende ronde, FC Utrecht is al uitgeschakeld.

Duidelijk is dat niet de volledige winstpremie van 450.000 euro alsnog naar FC Utrecht gaat. Maar de club wordt wel ruimhartig gecompenseerd.
www.ad.nl

Ben benieuwd of dit ook zo was afgelopen bij een grotere club dan FC Utrecht.

Salvador Dali
Khraa

Bericht door Khraa »

Duke schreef: wo jan 28, 2026 11:05 pm

Ben benieuwd of dit ook zo was afgelopen bij een grotere club dan FC Utrecht.
Het lijkt me ook dat er meer belanghebbenden zijn dan alleen Lyon en Utrecht. Ik ken de stand niet, maar als Lyon 3 punten minder heeft zouden anderen daarvan kunnen profiteren.

En daarnaast, de coefficientiepunten krijgen we nu ook niet.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Duke

Bericht door Duke »

Nee, en die hadden we goed kunnen gebruiken. Volgens mij zijn we inmiddels ingehaald door Portugal.

Salvador Dali
Toppie

Bericht door Toppie »

Nederland is straks zijn plek kwijt voor de CL directe plaatsing voor plek 2
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Die plekken die we verdiend hadden waren ook voor groot deel juist omdat we weinig CL plekken hadden en in Conference League veel punten konden sprokkelen.
Lionel

Bericht door Lionel »

Jinne schreef: do jan 29, 2026 10:58 pm Die plekken die we verdiend hadden waren ook voor groot deel juist omdat we weinig CL plekken hadden en in Conference League veel punten konden sprokkelen.
Precies. Dit wordt gewoon jaarlijks hoppen.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Voorlopig ziet het er eerder naar uit dat Belgie ook over Nederland heen zal gaan. Bij Nederland valt er binnenkort namelijk een heel goed jaar weg uit de telling en dit jaar is echt erg slecht.

De kans dat deze plaatsen rouleren lijkt me inderdaad best fors maar dat zal niet direct jaarlijks zijn.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

hup AZ dan maar
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Plaats reactie