Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Alexander

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander »

Wat een rommelige transferwindow is dit joh. Het gaat echt alle kanten op. Van de Spaanse Gaaei tot een jongen uit Argentinië en het huren van Bailey.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

En ik zag net nog een gerucht over Fred van Fenerbache voorbij komen voor wat het waard is.

Ze schieten gewoon op verschillende posities met hagel. Het mag niet te veel kosten en liever geen lange termijn investeringen omdat we ook nog geen trainer hebben en Jordi in februari pas officieel start.

Snap dat het een lastige periode is maar er straalt niet veel rust en controle vanuit.
Nil volentibus arduum
Alexander

Bericht door Alexander »

Totaal niet. Maak het seizoen gewoon af met de huidige selectie en ga de komende maanden nou eens goed nadenken op welke manier we volgend jaar een selectie krijgen die voor het kampioenschap mee gaat spelen.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ze willen plek 2..
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ja, dat snap ik en dat is ook logisch.

Maar is het dan slim om op de valreep meerdere spelers toe te voegen? Bij sommige kandidaten is wedstrijdritme of uberhaupt fitheid een probleem (ze zijn niet voor niets beschikbaar). Andere kandidaten hebben dat niet maar die zullen toch ook ingepast moeten worden. Ik ben er wel voorstander van om een gerichte versterking te halen maar je kunt niet nu straffeloos je halve elftal verbouwen. Nieuwe spelers veranderen ook de dynamiek in de groep en op het trainingsveld. We spelen nog een veertien wedstrijden waarvan nieuwe spelers sowieso dit weekend al missen.

Zinchenko is duur maar lijkt me echt wel een speler waar we profijt van hebben. Dan is je opbouw minder afhankelijk van Baas. Verder zou ik niet nog meer korte termijnconstructies aangaan. Tomiyasu loopt ook nog rond. Moet er dan nu nog een back bij? Dat is toch waanzin?
Nil volentibus arduum
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Ik heb zelden zoveel geruchten gehoord. Ik denk dat 95% echt nonsense is. Dat is gewoon name-dropping en social media figuren die interessant willen zijn.
Whitey on the moon.
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef: vr jan 30, 2026 11:23 am Ja, dat snap ik en dat is ook logisch.

Maar is het dan slim om op de valreep meerdere spelers toe te voegen? Bij sommige kandidaten is wedstrijdritme of uberhaupt fitheid een probleem (ze zijn niet voor niets beschikbaar). Andere kandidaten hebben dat niet maar die zullen toch ook ingepast moeten worden. Ik ben er wel voorstander van om een gerichte versterking te halen maar je kunt niet nu straffeloos je halve elftal verbouwen. Nieuwe spelers veranderen ook de dynamiek in de groep en op het trainingsveld. We spelen nog een veertien wedstrijden waarvan nieuwe spelers sowieso dit weekend al missen.

Zinchenko is duur maar lijkt me echt wel een speler waar we profijt van hebben. Dan is je opbouw minder afhankelijk van Baas. Verder zou ik niet nog meer korte termijnconstructies aangaan. Tomiyasu loopt ook nog rond. Moet er dan nu nog een back bij? Dat is toch waanzin?
Eens. Maar Zinchenko kan ook op het middenveld. Die jonge rechtsback krijgt denk ik de tijd om te acclimatiseren. In de zomer zal er dan afscheid genomen moeten worden van Rosa of Gaaei.

Tomiyasu en Zinchenko zijn korte termijn oplossingen. Helemaal prima.

Achteraf kunnen we pas bepalen of het goede oplossingen waren.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom we een rechtsbuiten halen tenzij de scouting echt overtuigd is.

De tweede plaats levert komend jaar nog 50 miljoen op. Dan vind ik een paar miljoen uittrekken om je te versterken op een paar posities die dus wel degelijk versterking nodig hebben niet gek.

Tegelijkertijd ben je voor andere spelers en posities ook aangewezen op de markt en de concurrentie. Als Ajax in die Argentijn een versterking ziet dan kan je wellicht ook niet te lang wachten.

Ik had overigens eerder Resink gehaald als men daar overtuigd van is.
IK GELOOF!!!!!!
Lionel

Bericht door Lionel »

GangstaRiB schreef: vr jan 30, 2026 12:21 pm Ik heb zelden zoveel geruchten gehoord. Ik denk dat 95% echt nonsense is. Dat is gewoon name-dropping en social media figuren die interessant willen zijn.
Hier ben ik het ook wel mee eens. 99% is echt onzin.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat betwijfel ik. Er zit altijd onzin bij dat geloof ik zeker. Maar als je luistert naar de commentaren van verschillende Ajax volgers dan is het bijvoorbeeld voor de 6 positie een keuze om meerdere lijntjes uit te gooien om te kijken of er ergens iemand hapt.

Het lijkt ook wel duidelijk dat Ajax specifiek aan het zoeken is op de genoemde posities. Een buitenspeler om Moro te vervangen, een middenvelder en nog een back. Daar kwam ook de keeperswissel nog bij. Al met al dus gewoon heel veel acties op verschillende posities.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

Als we alle ruis uit de lucht halen, hebben we ons versterkt met een internationale linksback. Precies wat nodig was.
STEL dat we ook nog een 6 halen, en een RB. Dan is er toch precies gebeurd wat we nodig hadden?
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ja dan wel, maar de teller staat tot op heden op Taylor, Moro en Pasveer out en op 30 januari is er nog niemand gepresenteerd. Dat is altijd zo typisch Ajax. Je verliest kansloos van AZ, laat in de competitie punten liggen en je verliest thuis van Olympiakos. Met een beetje betere wil had je daar tot betere resultaten gekomen als je ergens halverwege januari of begin januari al wat reparatiewerk had uitgevoerd. En ik vraag me af of we nu komen tot echt goede versterkingen op de gevraagde posities hoor. Zinchenko is een leuke naam en in potentie heel aardig, maar heeft dit jaar 713 minuten in alle competities gespeeld en heeft nu ook al wekenlang geen wedstrijd in de benen. Gaat dit dan de verlossing zijn?
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

We hebben een nieuwe tweede keeper en twee jeugdspelers... Hoera!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Fred ook genoemd nu door AD.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
peter

Bericht door peter »

Wat gaat die jongen ons brengen in die paar potjes? Hij is bijna 33 en het is niet voor de toekomst, want we zetten weer in op een huurdealtje. Wat voor type middenvelder is dit?
LucaS

Bericht door LucaS »

Was lang international voor Brazilie toch? Ongetwijfeld al een tijdje over zijn hoogtepunt heen
I think I lost my fucking headache
peter

Bericht door peter »

Romano meldt een deal en vandaag of morgen een medische keuring. Volgens de Italiaanse sportjournalist betaalt Ajax eerst zeven miljoen euro voor de transfer en komt daar later een koopoptie bij van zes miljoen euro.

Blijkbaar is er wel veel geld, maar is het niet te gebruiken voor een verdedigende middenvelder.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik snap dat je misschien de ontwikkeling van Regeer wil afwachten maar waarom zou je wel 7 miljoen betalen voor een 19-jarige rechtsbuiten?
IK GELOOF!!!!!!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Wel gek dat Pasveer al weg is maar Paes nog niet officieel binnen. Dus morgen heb je dan als reserve keepers Reverson en Heerkens.

Tot en met dinsdag btw om alles af te ronden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Alexander

Bericht door Alexander »

Nou zeggen beelden zeker niet altijd wat, maar ik zie wel echt leuke dingen voorbij komen van die Argentijn. Lijkt me een lekker schot hebben en brengt fysiek ook wel iets.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Jinne schreef:Wel gek dat Pasveer al weg is maar Paes nog niet officieel binnen. Dus morgen heb je dan als reserve keepers Reverson en Heerkens.

Tot en met dinsdag btw om alles af te ronden.
Hadden we tegen Olympiakos ook al.
peter

Bericht door peter »

Met het vertrek van Taylor, Moro, Pasveer en Branco nemen we best wel wat risico. Als Jaros, Regeer of Klaassen geblesseeerd raakt, dan is het opeens best wel dun he. We leunen nu ook al best zwaar op Steur. Houdt hij dat een half jaar vol?
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

https://x.com/FabrizioRomano/status/2017892292758036754

Volgens Fabrizio zijn we bezig met Sano
peter

Bericht door peter »

Volgens Fab gaan we nu vol voor Sano? Dat lijkt me toch onhaalbaar?
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

peter schreef: zo feb 01, 2026 10:42 am Volgens Fab gaan we nu vol voor Sano? Dat lijkt me toch onhaalbaar?
Het is in ieder geval niet de ervaren 6 waarover bericht werd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
elliquido

Bericht door elliquido »

japanse grinta
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Plaats reactie