Ajax - FC Utrecht zo 10 mei 2026 (16:45)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Ajax - FC Utrecht zo 10 mei 2026 (16:45)

Bericht door Trab »

Yopii schreef:Gisteren was ik laaiend, inmiddels is het gezakt. Je krijgt wat je verdient. Dit is wat we verdienen, gezien het beroerde beleid. Als je in dit seizoen, met het niveau van de competitie, op de vijfde plaats staat, dan doe je het hemeltergend slecht.

Het heeft ook voordelen, hopelijk verandert er nu wat. Hadden we CL gehaald, dan was er druk geweest om Gaaei en Sutalo, de laatste spelers van die verdomde Mislintat te vervangen door onze jongens Veltman en Blind, zodat het weer gezellig werd. Het ligt voor de hand dat de DNA-brigade zich nu even gedeisd houdt, na het echec met Kroes, Heitinga en Grim.

Het zal een hele klus worden om goede mensen (trainers, spelers) binnen te halen, want de feiten liegen niet.

Een lichtpuntje is dat Beuker blijkbaar elders probeert onderdak te komen. Dat duidt er toch op dat Jordi niet tevreden is over de jeugdopleiding. Ook in dat opzicht liegen de feiten niet: talenten lopen weg naar de concurrentie. Nu praat F. met Van Loon, en Owalabi staat blijkbaar op op hun lijst. Wat is er loos, dat spelers die jaren en jaren in de opleiding zitten overstappen naar uitgerekend F? Dat kun je niet afdoen als gegraai, zoveel meer zal F. niet betalen. Dat ze naar Duitsland of (voorheen) Engeland willen of wilden, dat snap ik nog, maar F? Dan hebben ze dus niet het gevoel dat ze iets missen aan Ajax, een veeg teken.

Maar over de wedstrijd van gisteren: Dolberg liet het weer niet zien, hè? Je kunt niet bouwen op die jongen. Slapzak.
Als Jordi niet tevreden is over de jeugdopleiding dan moet hij eens beginnen met het terugdraaien van het geen contract aanbieden voor je 16e als de concurrentie dat wel doet en wellicht ook meer betalen. Kan niet zo zijn dat Feyenoord meer salaris bied dan Ajax. We geven een godsvermogen uit aan salaris voor het 1e elftal, maar de jeugd gaan we dan weer op bezuinigen. Ik heb nog nooit meegemaakt in al die jaren dat ik fan ben dat er zoveel Ajax spelers naar Feyenoord vertrekken. Doet gewoon zeer als je Grootfaam en Zinhagel al op 16 jarige leeftijd ziet debuteren in hun eerste elftal. Dat is verdomme waar wij voor stonden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Yopii schreef: ma mei 11, 2026 8:08 am Gisteren was ik laaiend, inmiddels is het gezakt. Je krijgt wat je verdient. Dit is wat we verdienen, gezien het beroerde beleid. Als je in dit seizoen, met het niveau van de competitie, op de vijfde plaats staat, dan doe je het hemeltergend slecht.

Het heeft ook voordelen, hopelijk verandert er nu wat.
Eens. Het is hier al 100 keer gezegd, maar het beleid (als je het zo mag noemen) van het afgelopen seizoen was onbegrijpelijk, met als dieptepunt de aanstelling van Heitinga/Keizer. Letterlijk iedereen snapte dat dit niet zou werken. Ik hoop echt dat het Jordi gaat lukken echt schoon schip te maken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Yopii

Bericht door Yopii »

Als Jordi niet tevreden is over de jeugdopleiding dan moet hij eens beginnen met het terugdraaien van het geen contract aanbieden voor je 16e als de concurrentie dat wel doet en wellicht ook meer betalen. Kan niet zo zijn dat Feyenoord meer salaris bied dan Ajax. We geven een godsvermogen uit aan salaris voor het 1e elftal, maar de jeugd gaan we dan weer op bezuinigen. Ik heb nog nooit meegemaakt in al die jaren dat ik fan ben dat er zoveel Ajax spelers naar Feyenoord vertrekken. Doet gewoon zeer als je Grootfaam en Zinhagel al op 16 jarige leeftijd ziet debuteren in hun eerste elftal. Dat is verdomme waar wij voor stonden.
Natuurlijk is hij niet tevreden. Het is onbestaanbaar dat hij het wel best vindt zo, aangezien de jeugdopleiding van Ajax een obsessie was van zijn vader.

Ik ben het met je eens dat je gewoon contractjes moet aanbieden als dat elders ook gebeurt, maar ik denk ook dat de onderliggende reden van het vertrek van jeugdspelers dieper zit. Blijkbaar vinden die spelers de opleiding van Ajax niet per se beter dan die van Feyenoord, en blijkbaar hebben ze niet het gevoel dat ze bij Ajax op hun plaats zijn, ondanks het feit dat ze vaak (Grootfaam bijvoorbeeld) heel veel jaren bij onze club hebben rondgelopen. Wat zegt dat? Het is te gemakkelijk om die jongens af te schilderen als geldwolven.

Mij valt op dat Beuker wel spelers weet binnen te praten (zelfs met hier en daar een goed talent), maar dat hij de uitstroom niet weet te voorkomen. Met andere woorden, hij praat leuk, maar spelers die er al zijn prikken door zijn praatjes heen. Hij is van de data, dan kun je mensen gemakkelijk imponeren: je vertelt een speler dat hij dit en dat en dat kan verbeteren, en kijk eens wat een mooi plan wij hebben. In werkelijkheid is het ontwikkelen van spelers niet een kwestie van data, maar van inzicht. Zelfs op grond van zijn opgeleukte CV zou ik niet weten waar Beuker dat inzicht vandaan zou moeten hebben.

Ik lees vandaag dat Beuker om zich heen aan het kijken is: eerst Anderlecht, nu Brugge. Dat zou kunnen betekenen dat Jordi hem niet zo ziet zitten. :biggthumpup.gif:

Wij zitten met een zwakke selectie, maar de jeugdopleiding levert niet. Kijk hoe Jong presteert, het is hemeltergend. De prestaties van Jong zijn bijna nog een grotere vernedering voor Ajax dan de prestaties van het eerste. :blush.gif:
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Yopii schreef:
Natuurlijk is hij niet tevreden. Het is onbestaanbaar dat hij het wel best vindt zo, aangezien de jeugdopleiding van Ajax een obsessie was van zijn vader.

Ik ben het met je eens dat je gewoon contractjes moet aanbieden als dat elders ook gebeurt, maar ik denk ook dat de onderliggende reden van het vertrek van jeugdspelers dieper zit. Blijkbaar vinden die spelers de opleiding van Ajax niet per se beter dan die van Feyenoord, en blijkbaar hebben ze niet het gevoel dat ze bij Ajax op hun plaats zijn, ondanks het feit dat ze vaak (Grootfaam bijvoorbeeld) heel veel jaren bij onze club hebben rondgelopen. Wat zegt dat? Het is te gemakkelijk om die jongens af te schilderen als geldwolven.

Mij valt op dat Beuker wel spelers weet binnen te praten (zelfs met hier en daar een goed talent), maar dat hij de uitstroom niet weet te voorkomen. Met andere woorden, hij praat leuk, maar spelers die er al zijn prikken door zijn praatjes heen. Hij is van de data, dan kun je mensen gemakkelijk imponeren: je vertelt een speler dat hij dit en dat en dat kan verbeteren, en kijk eens wat een mooi plan wij hebben. In werkelijkheid is het ontwikkelen van spelers niet een kwestie van data, maar van inzicht. Zelfs op grond van zijn opgeleukte CV zou ik niet weten waar Beuker dat inzicht vandaan zou moeten hebben.

Ik lees vandaag dat Beuker om zich heen aan het kijken is: eerst Anderlecht, nu Brugge. Dat zou kunnen betekenen dat Jordi hem niet zo ziet zitten. :biggthumpup.gif:

Wij zitten met een zwakke selectie, maar de jeugdopleiding levert niet. Kijk hoe Jong presteert, het is hemeltergend. De prestaties van Jong zijn bijna nog een grotere vernedering voor Ajax dan de prestaties van het eerste. :blush.gif:
Denk niet dat de jeugdopleiding van Feyenoord beter is en dat ze daarom voor Feyenoord kiezen. Maar als de ene club je al een contract aanbied op je 15e en je de toezegging krijgt dat je met het eerste mee mag trainen en ze betalen meer dan is de verleiding om over te stappen kennelijk groot. Dan maakt het ze kennelijk ook niet uit dat Feyenoord geen Jong elftal heeft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yopii

Bericht door Yopii »

Denk niet dat de jeugdopleiding van Feyenoord beter is en dat ze daarom voor Feyenoord kiezen. Maar als de ene club je al een contract aanbied op je 15e en je de toezegging krijgt dat je met het eerste mee mag trainen en ze betalen meer dan is de verleiding om over te stappen kennelijk groot. Dan maakt het ze kennelijk ook niet uit dat Feyenoord geen Jong elftal heeft.
In elk geval is de Ajax-opleiding niet dusdanig goed dat de spelers bang zijn erop achteruit te gaan als ze vertrekken.

Die Beuker is een zwetsneus eerste klas, met zijn jungletijgers.

https://www.ajax.nl/artikelen/beuker-en ... elstelling

Ze hadden de topsportmentaliteit teruggebracht, beweren ze. Dat hebben we gezien. Wat een idioten.
columbus

Bericht door columbus »

Het probleem is echt niet alleen maar Beuker. Het is de hele keten
Yopii

Bericht door Yopii »

Natuurlijk, helemaal mee eens, maar ik laat er geen traan om als hij vertrekt.

Hij schijnt aangebracht te zijn door Van Gaal. Wat zou Van Gaal inmiddels denken?
Yopii

Bericht door Yopii »

De miserabele staat van Ajax in één wedstrijd samengevat
Vandaag om 08:00

Lentin Goodijk
Journalist VI
Ajax heeft het zondag op het moment suprême laten afweten. Na een aardige eerste helft kwamen tegen FC Utrecht alle hoofdpijndossiers van dit seizoen maar weer eens opdoemen. 'Het is gewoon niet goed genoeg, klaar.'

Met een diepe, diepe zucht begint Ajax-aanvoerder Davy Klaassen aan zijn analyse van de peperdure nederlaag tegen FC Utrecht. De ervaren middenvelder wordt er moedeloos van, dat hij al zo vaak dit seizoen hetzelfde verhaal heeft moeten houden. 'Weer twee set pieces die je de das omdoen. En dan ben je wéér boos en teleurgesteld…' Over die spelhervattingen, en waar het deze keer precies misging, straks meer. Want de grootste frustratie bij Klaassen, net als bij trainer Oscar García en reserve-aanvoerder Steven Berghuis, zit hem eigenlijk in de manier waarop Ajax de wedstrijd door de vingers liet glippen. 'Daar ben ik het meest teleurgesteld over', vertelde García: 'We hadden de wedstrijd die we wilden en creëerden drie à vier grote kansen. Het was misschien wel de beste eerste helft onder mijn leiding. Maar in het voetbal worden wedstrijden beslist in de strafschopgebieden en daar waren we niet klinisch genoeg.'

Kansen niet benutten
Dat is inderdaad een repeterend verhaal, waar voorgangers John Heitinga en Fred Grim ook al hun ergernis over uitspraken: het onvermogen om aanvallen goed uit te spelen. Tegen Utrecht had Ajax al na negentig seconden de leiding kunnen nemen, maar Youri Regeer kreeg de bal in kansrijke positie niet langs Vasilis Barkas.

Halverwege de eerste helft werd Anton Gaaei goed weggestoken door Mika Godts, waarna Kasper Dolberg vrij stond in de doelmond, maar de voorzet van Gaaei was te scherp. Even later was het Oscar Gloukh die behoorlijk vrij kon uithalen. En tien minuten voor rust was er nog de megakans voor Regeer: nadat Godts de bal tegen de paal had geschoten, werkte de middenvelder uit de rebound over.

Als we naar de droge cijfers van het hele seizoen kijken, is het overigens niet zo dat Ajax slecht scoort in het pure afmaken. De Amsterdammers hebben acht doelpunten meer gemaakt, dan op basis van de expected goals verwacht mag worden. Het structurele probleem zit hem dit seizoen meer in het uitspelen van de kansen en de keuzes die daarbij gemaakt worden, zoals de voorzet van Gaaei op Dolberg, waardoor Ajax niet eens tot een doelpoging komt.

Daar zit de pijn in Amsterdam: in het creëren van écht kansrijke doelpogingen. Op dat gebied hoort Ajax dit seizoen tot de middenmoot van de Eredivisie. Op dat gebied is het verschil met PSV extreem groot, maar ook Feyenoord en FC Twente doen dat véél beter. Veelzeggend is dat Ajax na 33 speelronden in de Eredivisie ongeveer even goede kansen heeft gecreëerd als Telstar (54,05 expected goals tegenover 51,64).

Statistiek

Aantal Ajax

Rank Eredivisie

Doelpogingen

477

Expected goals

54,05

Doelpunten

62

García stipte die eerste helft terecht aan als één van de besten onder zijn leiding, al was het maar om toch ook iets positiefs te kunnen benomen. Er waren inderdaad een aantal goede voetballende momenten, tegelijkertijd was het ook niet zo alsof FC Utrecht van de mat werd gespeeld. 'De eerste helft was niet heel slecht nee', zegt Klaassen erover. 'Maar ja, dat zegt eigenlijk alles. Niet heel slecht. Als daar de lat ligt… Maar dat is het hele verhaal van dit seizoen: die lat moeten we met z’n allen echt omhoog krijgen. Dat je denkt: Nou we hebben wel aardig gespeeld af en toe. Maar aardig is niet genoeg. Aardig is gewoon niet goed. Het is niet goed genoeg, klaar.'

Verval in de tweede helft
Het was met name de tweede helft dat Ajax weer ver wegzakte, óók voor de zoveelste keer dit seizoen. Nog nooit in de 126-jarige clubhistorie hadden de Amsterdammers zo’n slecht doelsaldo in de tweede helft van hun Eredivisie-wedstrijden (26-24). Wat dat betreft ligt Ajax op koers om een zestig jaar oud negatief record te verbreken.

Met name sinds de winterstop zakt Ajax na de rust door het ijs. Dat is niet los te zien van de fitheid. Kijkend naar de data op het gebied van afgelegde meters, en op een hoge intensiteit, dan is het verschil met PSV schrikbarend. Dat is ook al veel benoemd door García en consorten, en ook niet meer op te lossen in de slotweken van het seizoen.

Toch was het zondag tegen Utrecht niet alleen dat gebrek aan fitheid dat Ajax opbrak. 'Ik denk dat deze wedstrijd daarin wel anders was dan de andere wedstrijden', erkende Klaassen. 'Daar werden we op een gegeven moment echt teruggedrongen en zag je dat het fysiek soms gewoon op was. Maar dat vond ik vandaag juist niet het geval. Maar ja, tegengoals uit corners heeft natuurlijk ook met fysiek te maken.'

In bovenstaand artikel op VI PRO analyseert collega Sam Planing hoe Ajax tegen Utrecht ook simpelweg goede passers op zijn middenveld miste, en er daardoor niet meer doorheen kwam. Want kort na rust waren er nog twee schotjes van Godts en Gloukh, maar daarna volgde een fase van een half uur (!) waarin Ajax niet één doelpoging meer produceerde. Dan ga je nooit een wedstrijd winnen.

Spelhervattingen
En vervolgens verviel Ajax dus in dat andere terugkerende probleem: de spelhervattingen. Beide Utrechtse treffers leveren een toch wel ontluisterend beeld op van de Amsterdamse defensie. Het begint als Gjivai Zechiël de bal na precies tachtig minuten spelen opvangt uit een corner. In onderstaand beeld is te zien hoe alle elf de spelers van Ajax naar de bal kijken. En dus heeft niemand in de gaten dat Niklas Vesterlund bij de tweede paal al zijn arm in de lucht steekt: ik sta vrij.

In het strafschopgebied van Ajax laat Sean Steur zich vervolgens wel erg makkelijk uitspelen door Zechiël, die daarna ook langs Klaassen glipt en voorgeeft richting tweede paal, waar Vesterlund precies acht seconden geleden al aangaf volledig vrije te staan. In die acht seconden is er letterlijk niemand bij Ajax die achterom kijkt: iedereen blijft naar de bal kijken en wordt vervolgens totaal verrast door de rechtsback die op de doellijn het makkelijkste doelpunt uit zijn carrière maakt. Het hele seizoen traint Ajax al zoveel op spelhervattingen, maar op het moment suprême, met alle belangen op het spel, gaat het toch weer mis. Het gaat in Amsterdam vaak over lengte, maar dit heeft meer te maken met pure alertheid. Het pijnlijkste voor Ajax is nog dat het in de dying seconds dus nog een keer mis gaat. Want Weghorst heeft 1-1 gemaakt en Rayane Bounida kreeg zelfs nog een behoorlijke kans op de 2-1. Maar in de 96ste minuut laat Ajax zich piepelen door een eenvoudige truc van FC Utrecht.

De Domstedelingen zijn al het hele seizoen zeer succesvol uit spelhervattingen en met name Mike van der Hoorn is daarbij gevaarlijk. Ajax probeert dat te neutraliseren door zijn beste koppers in de zone te posteren, terwijl Anton Gaaei de taak heeft om de mandekking van Van der Hoorn op zich te nemen. Bij de eerste zes corners zien we Gaaei telkens al vroeg contact maken met de lange verdediger, om zo in ieder geval ervoor te zorgen dat Van der Hoorn niet met een vrije aanloop de bal kan aanvallen.

Maar bij de allerlaatste corner is Van der Hoorn zijn bewaker te slim af. Het begint met een goed aangesneden hoekschop van Soufian El Karouani, precies over Josip Sutalo heen en vóór Wout Weghorst, die ook nog wat gehinderd wordt door Vesterlund. Maar het is vooral een slimmigheidje van Van der Hoorn dat het verschil maakt: Gaaei maakt niet op tijd contact, waarop de Utrecht-verdediger Siebe Horemans als schild besluit te gebruiken. Gaaei heeft dat te laat door en komt er dan niet meer langs, waardoor Van der Hoorn precies kan doen wat Ajax wilde voorkomen: een vrije aanloop nemen en van dichtbij binnen koppen. De reactie van Klaassen na die goal is veelzeggend: woedend gooit hij zijn handen in de lucht en gebaart naar Gaaei dat hij contact had moeten maken. Maar het leed is al geschied. Het is overigens niet zo dat de trainer of spelers achteraf de schuld voor de nederlaag aan de Deense rechtsback geven, dat zou ook niet terecht zijn. García benoemde achteraf wel wat er misging, maar niet met namen en rugnummers. 'Het was een fout, degene die hem moest dekken bij alle andere corners, dekte hem niet en dus kregen we in de laatste minuut goal tegen', concludeerde de trainer. Hij erkende ook dat zijn elftal niet in die situatie had moeten komen. 'We wilden de spelhervattingen voorkomen, want we wisten dat zij daar heel sterk in zijn. En wij zijn daar niet zo sterk in als zij. Dus we wilden onnodige corners en vrije trappen voorkomen, maar soms kun je niet alles controleren', aldus García. Ajax gaf zondag in totaal zeven corners weg, ook een gevolg van het feit dat de Amsterdammers de wedstrijd na rust niet onder controle kregen.

Iets dat niet klopt
Zo werd Ajax in een wedstrijd die het echt niet had hoeven verliezen, tóch weer gevloerd door de hardnekkige problemen die het hele seizoen al dooretteren. 'Het is gewoon pijnlijk', vindt Klaassen. 'Woede, moedeloosheid, een mix van al die emoties. Gewoon boos, dat je zo’n kans hebt om derde te worden, en nu sta je vijfde…' De aanvoerder draait er ook niet meer omheen. 'Door het beleid van de afgelopen jaren ben je hier nu gekomen. Uiteindelijk sta je waar je staat. Als je na 33 speelronden vijfde staat, dan zul je het vijfde beste team van Nederland zijn’, concludeert hij. ‘Ik heb altijd het gevoel dat er meer in zit, maar het komt er niet uit. Als dat één of twee keer zo is, dan denk je: Oké, dat kan een keer gebeuren. Maar als het week in, week uit telkens niet eruit komt, dan is er iets dat niet klopt.'De teleurstelling bij de ras-Ajacied is groot. 'Iedereen ziet het ook gewoon, het klopt gewoon niet. Het is ook niet iets van twee weken, maar vanaf het begin van het seizoen voel je gewoon: het is niet goed genoeg. Je probeert als team natuurlijk alles, maar uiteindelijk loop je toch telkens weer tegen dezelfde problemen aan.'

Klaassen wil niet spreken van een gebrek aan individuele kwaliteit in de selectie, maar gaf al vaker aan dat het in zijn ogen meer een kwestie is van de balans die ontbreekt. 'Ik denk dat we daar al wat langer achter waren. Maar daar kan je dan nu niks aan doen. Maar goed, daar zijn wel veel inschattingsfoutjes gemaakt. Dit is voor mij ook het meest pijnlijke seizoen in mijn loopbaan. Die lat moet gewoon omhoog. Die is heel laag gekomen. Dat is niet hoe ik Ajax ken, hoe wij Ajax kennen. Daar moet echt weer een stap in gemaakt gaan worden.' Klaassen heeft dat ook al aangegeven in gesprekken met technisch directeur Jordi Cruijff. 'Ja, ik heb wel met hem gesproken daarover, zeker. Ik heb mijn mening gegeven, hij zijn mening. Ik denk dat iedereen wel ziet dat we de laatste jaren achteruit zijn gegaan. En Jordi wil daar met zijn beleid weer de weg omhoog in vinden. Of ik daarin geloof? Ja, tuurlijk.'

Ajax moet nu eerst door, weet ook García. 'We moeten vechten tot het einde. We hebben twee opties: huilen en opgeven, of hard blijven werken om het seizoen beter te eindigen', zegt de trainer.
In dit vrij bizarre Eredivisie-seizoen is er immers nog altijd een relatieve happy ending mogelijk voor Ajax. De ploeg van García moet volgende week winnen in Heerenveen, en dan hopen dat het worstelende NEC punten verspeelt tegen Go Ahead Eagles. Als Twente verliest op bezoek bij landskampioen PSV kan Ajax zelfs die ploeg nog voorbij, hoe onwaarschijnlijk dat nu ook lijkt. 'De jongens zijn verdrietig en teleurgesteld, dat mag, dat móét ook', vindt García. 'Maar maandag moeten we weer opstaan, we spelen voor Ajax, we moeten de volgende wedstrijd winnen en zien wat er dan gebeurt.'
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik denk niet dat het geld of de status van het spelen van de conference league opweegt tegen de lasten en het gebrek aan training van deze selectie.

Maar ik heb geen begroting en ben ook geen fysieke trainer maar ik zou het wel fijn vinden als er gebouwd en getraind gaat worden komend jaar.

Deze ellende is iedereen zat lijkt mij.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het gaat nog wel om wat meer. Het feit dat Ajax zich voor het eerst niet zou kwalificeren voor Europees voetbal kun je eventueel nog afdoen als louter voer voor romantici. Maar in de Conference League liggen ook kansen om wat punten te sprokkelen voor de positie op de Europese ranglijst. Dat hebben AZ en Feyenoord al eens laten zien. Daar kun je op lange termijn ook plezier van hebben met lotingen.

En kwalificeer je jezelf en speel je vervolgens een aardige campagne dan kan het ook echt wel voor motivatie zorgen. Uiteraard hebben we wel een goede trainer nodig met wat gerichte versterkingen om dat te realiseren. Maar als dat weer niet lukt kunnen we helemaal wel stoppen.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef: ma mei 11, 2026 5:03 pm Het gaat nog wel om wat meer. Het feit dat Ajax zich voor het eerst niet zou kwalificeren voor Europees voetbal kun je eventueel nog afdoen als louter voer voor romantici. Maar in de Conference League liggen ook kansen om wat punten te sprokkelen voor de positie op de Europese ranglijst. Dat hebben AZ en Feyenoord al eens laten zien. Daar kun je op lange termijn ook plezier van hebben met lotingen.

En kwalificeer je jezelf en speel je vervolgens een aardige campagne dan kan het ook echt wel voor motivatie zorgen. Uiteraard hebben we wel een goede trainer nodig met wat gerichte versterkingen om dat te realiseren. Maar als dat weer niet lukt kunnen we helemaal wel stoppen.
Ik snap de voordelen. Tegelijkertijd kan afgaan in de Conference League ook een negatief effect hebben ;-)
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zeker. Maar dan hebben we het wel echt over clubs uit de categorie de nummer drie van Estland of zo. Bouw die wedstrijden dan maar in je voorbereiding in plaats van oefenwedstrijden. Voetballen moet je toch en dan speel je ergens voor.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Yopii schreef: ma mei 11, 2026 8:08 am Gisteren was ik laaiend, inmiddels is het gezakt. Je krijgt wat je verdient. Dit is wat we verdienen, gezien het beroerde beleid. Als je in dit seizoen, met het niveau van de competitie, op de vijfde plaats staat, dan doe je het hemeltergend slecht.
Ik ben er niet meer optimistisch over -uiteraard-, maar het was wel de fail van de eeuw hè. Winnen gister had de 3e plaats opgeleverd. Toch sluut ik nog niet helemaal uit hoor, dat Ajax nog 3e wordt.

De broers vd Kerkhof willen dat psv expres verliest. Wat een sneuneuzen zijn dat.
I think I lost my fucking headache
Wouter

Bericht door Wouter »

Het belangrijkste is dat Ajax en de Egels winnen.
Yopii

Bericht door Yopii »

Eindelijk zit je op het juiste spoor, Wouter. :ajaxscarf.gif:
Wouter

Bericht door Wouter »

Mij valt juist op dat jullie steeds hopen dat NEC verliest.
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik hoop vooral dat we zelf winnen. :blush.gif:

Met NEC houd ik me eerlijk gezegd niet bezig.
Plaats reactie