Frenkie de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Marillion »

Hij heeft natuurlijk wel gewoon een hele mooie loopbaan en is een gewaardeerde speler. Als het beeld was dat hij een sensatie zou worden dan heeft hij dat niet gehaald nee. Maar of dat realistisch was?

Daarvoor is hij toch ook wat te veel een onzichtbare speler. Dat klinkt een beetje oneerbiedig maar dat is niet hoe ik het bedoel. Hij is de man van een voorassist of een nuttige interventie. Een stapje op tijd naar voren of naar achteren. Maar verwacht geen spectaculaire assists of doelpunten. Op doel schieten of in de zestien komen doet 'ie eigenlijk überhaupt niet zoveel. Dat is het enige wat ik aan hem mis, wat diepgang en gevaar richting het doel van de tegenstander. Maar ik denk wel dat hij positioneel en technisch dusdanig goed is dat hij voor vrijwel ieder elftal een versterking is.
Nil volentibus arduum
columbus

Bericht door columbus »

Hij is echt heel goed, zie barcelona echt best veel. Zo slim, leest het spelletje echt als geen ander en bepaalt het ritme van het spel. Er zijn om hem geen genoeg spelers die de diepte zoeken. Bovendien mede aanvoerder, dan ben je niet alleen omdat je zo’n aardige jongen bent. Hoort gewoon bij de elite van de middenvelders op dit moment.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik waardeer het ook wel dat hij na Ajax echt bewust voor Barcelona heeft gekozen en daar ondanks het nodige gedoe rondom zijn contract is blijven zitten. Niet van club naar club als het even tegenzit of om elders weer een tekenpremie te ontvangen. Maar proberen om echt een prestatie neer te zetten bij en met een club.

Dit is nou een speler waarvan ik bij uitzondering wel heel graag zou zien dat hij nog eens zou terugkeren. Omdat ik denk dat hij met zijn positiespel en techniek ook op wat latere leeftijd nog een onderscheidende speler zou blijven in de Eredivisie. Maar goed, die jongen blijft waarschijnlijk lekker in Catalonië zitten.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

In zijn tijd bij ons was ie toch wel een stuk avontuurlijker? Die solo demarrages recht door het middenveld waren zo’n beetje zijn handelsmerk. Dat is er ondertussen helemaal uitgeramd.

En ik vind hem nog altijd een heerlijke speler hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar toen ie bij ons wegging had ik echt verwacht dat ie bij de top 5 of zelfs top 3 allerbesten zou gaan horen. Volgens is ie op dit moment niet eens onomstreden top 10/top 15.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Plaats reactie