SC Heerenveen - Ajax zo 17 mei 2026 (14:30)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Toppie

Re: SC Heerenveen - Ajax zo 17 mei 2026 (14:30)

Bericht door Toppie »

Jinne schreef: zo mei 17, 2026 4:07 pm Playoffs zijn donderdag.

14x winst en 14x gelijk. De geest van JC. Maar dan anders.
14x gelijk een record en dan te denken dat er 7 wedstrijden na voorsprong werden gelijk gemaakt elke x in 2de helft :excited.gif: :1evil.gif:

Nou ik ga weer posten in Augustus fijne zomer allemaal :blackcat.gif: :antlers.gif:
Historicus

Bericht door Historicus »

WP_Legend schreef: zo mei 17, 2026 4:04 pm Ik moet heel eerlijk toegeven ik heb nog nooit naar die playoffs gekeken en heb geen idee hoe het werkt...
Ajax speelt als nummer 5 thuis tegen nr. 9 FC Groningen.

FC Utrecht speelt als nr. 6 thuis tegen de nr. 8, SC Heerenveen.

De winnaars spelen daarna een finale. Daarbij geldt de winnaar van Ajax-Groningen als thuisploeg.
Yopii

Bericht door Yopii »

Eerlijk gezegd heb ik er totaal geen zin in. We winnen niets meer, kunnen we die plee-offs niet schriftelijk afdoen?
Alex Kroes, de man die Ajax klein praat.

Communicatiestrateeg

Jos Govaart

Alex Kroes zit er ontspannen bij. Natuurlijk zit hij er ontspannen bij. Als je net 8000 woorden hebt gebruikt om uit te leggen dat niets jouw schuld is, mag je wel even achterover leunen. De man heeft het allemaal uitgedacht: de media zijn hysterisch, de structuur is ingewikkeld, de supporters zijn verwend, en hijzelf? Hij is gewoon een beetje introvert. Een stille denker tussen de schreeuwers. Een realist tussen de dromers.

Wat een onzin.

Kroes presenteert zich als het slachtoffer van een Ajax-machine die hem niet begrijpt. “Mensen vinden mij een patjepeeër,” zegt hij, om vervolgens te verzekeren dat pluche hem geen reet interesseert. Prachtig. De man die bewust de stap maakte van zaakwaarnemer naar technisch directeur van de grootste club van Nederland, wil ons doen geloven dat hij eigenlijk helemaal niet van de spotlights houdt. Hij moest “letterlijk uit zijn comfortzone stappen.” Arme Alex. Gedwongen om technisch directeur van Ajax te worden. Met het pistool op zijn hoofd naar de Johan Cruijff ArenA gesleurd.

Het is een meesterlijke truc: jezelf neerzetten als de nuchtere buitenstaander die de waarheid durft te spreken, terwijl je ondertussen de club waar je leiding aan geeft systematisch klein praat. “Als we met 1-0 verliezen van Inter ben ik niet ontevreden,” zegt hij. Tegen zijn eigen trainers. Vooraf. Stel je de gezichten voor in die vergaderruimte. De technisch directeur van Ajax die van tevoren al vrede heeft met verlies. Het is alsof Rembrandt tegen zijn leerlingen zou zeggen: “Als het een beetje op een mens lijkt, ben ik al blij.”

En dan die vergelijking met Marseille. “3-0 voor Marseille,” voorspelde Kroes. Alsof hij daar trots op moet zijn, op zijn eigen defaitisme. Alsof het een vorm van wijsheid is om van tevoren al te capituleren. Hij noemt het realisme. Maar realisme is niet hetzelfde als berusting. Realisme is de werkelijkheid onder ogen zien en daar iets mee doen. Wat Kroes doet is de werkelijkheid onder ogen zien en zeggen: “Nou ja, het is zoals het is.”

Het mooiste moment – en ik moest het drie keer lezen om te geloven dat hij het echt zei – is als Kroes verklaart dat Ajax vorig seizoen “eigenlijk te snel tweede is geworden.” Te snel tweede. Bij Ajax. Laat dat even doordringen. De club die in haar gouden jaren vond dat tweede plaats een mislukking was, heeft nu een technisch directeur die vindt dat tweede plaats te ambitieus was. Het is alsof je hoort dat de chef-kok van een sterrenrestaurant zegt: “Eigenlijk was die Michelinster een beetje voorbarig, we hadden beter nog een paar jaar magnetronmaaltijden kunnen serveren.”

Die tweede plaats was volgens Kroes “een boemerang.” Want nu verwachten mensen dingen. Zoals winst. Of mooi voetbal. Of een trainer die langer dan acht wedstrijden meegaat voordat het hele stadion begint te morren. Onredelijke eisen, natuurlijk, voor een club als Ajax.

Kroes wil dat we “afkicken” van onze verwachtingen. Prachtig woord. Alsof ambitie een verslaving is waar je vanaf moet. Alsof het verlangen naar mooi voetbal een junkie-gedachte is die we moeten loslaten. “Accepteer nou met z’n allen dat er een nieuwe werkelijkheid is,” zegt hij. En die nieuwe werkelijkheid is er één waarin Ajax blij moet zijn met 3-3 tegen Sparta. Waarin James McConnell op huurbasis een acceptabele oplossing is. Waarin de technisch directeur van tevoren al inschat dat we gaan verliezen.

Het interview is doorspekt met momenten waarop Kroes zich presenteert als de eenzame waarheidsspreker. Hij kijkt “niets,” hij leest “tien procent” van wat er over hem geschreven wordt, hij heeft een “olifantenhuid” ontwikkeld. De man is immuun voor kritiek, want kritiek komt van mensen die het niet begrijpen. Die informatiejunkies die acht uur per dag op hun telefoon zitten. Die media die Ajax zien als “een magneet voor hun eigen verdienmodel.” Iedereen heeft het mis, behalve Alex.

En ondertussen? Ondertussen legt hij uit dat Henderson moest vertrekken vanwege “een afspraak,” maar dat er geen vervanger kwam omdat we “financieel scherp aan de wind zeilen.” Ondertussen vertelt hij dat het spelersbudget teruggebracht wordt van 55 naar 30 miljoen, alsof dat een prestatie is. Ondertussen zegt hij dat hij “volledig” achter Heitinga staat – en iedereen die ooit voetbal heeft gevolgd weet dat “volledig” het woord is dat een trainer hoort vlak voordat hij ontslagen wordt.

Kroes vergelijkt Heitinga met Arteta. Arteta werd achtste en vijfde in een absolute topcompetitie waar er niet zoiets als Heracles Almelo bestaat. Maar Arteta is een reden dat Heitinga dus ook mag aanmodderen. Het is een briljante drogreden. Arteta kreeg tijd, geld en vertrouwen om een visie uit te bouwen bij een club die al jaren geen kampioen was geweest. Heitinga krijgt een selectie waarvan de technisch directeur van tevoren al zegt dat verliezen acceptabel is. Dat zijn geen vergelijkbare situaties. Dat is appels vergelijken met een lege fruitschaal.

Het meest verontrustende is niet eens wat Kroes zegt, maar hoe hij het zegt. Met die ontspannen houding. Die open blik. Die spraakzaamheid. Hij is oprecht overtuigd van zijn eigen gelijk. Hij gelooft echt dat hij de volwassene in de kamer is, de nuchtere stem tussen de hysterici. Hij ziet zichzelf als de man die Ajax door moeilijke tijden loodst, terwijl hij in werkelijkheid de man is die de lat zo laag legt dat je er met een kruipende baby onderdoor komt.

“Ik weet waar we vandaan komen,” zegt Kroes. Ja Alex, dat weten we. Ajaxfans komen van De Jong, De Ligt en Ziyech. Van Tadic die de bal liet zingen. Van een halve finale Champions League waarin de wereld voor Ajaxliefhebbers even stilstond. En waar gaat Ajax nu naartoe? Naar een technisch directeur die van tevoren al blij is met 1-0 verlies. Naar een club die “te snel” tweede werd. Naar een nieuwe werkelijkheid waarin we vooral niet te veel moeten verwachten.

Kroes noemt zichzelf Ajacied. Maar een echte Ajacied gaat de wedstrijd niet in met de gedachte dat verliezen oké is. Een echte Ajacied legt de lat niet lager omdat het makkelijker is. Een echte Ajacied accepteert niet dat middelmatigheid de nieuwe standaard is. Ik kon me er als Feyenoorder altijd behoorlijk aan ergeren aan die arrogantie. Maar het hoorde wel bij Ajax.

De prediker van het realisme, noemen ze hem. Maar wat hij predikt is geen realisme. Het is een evangelie van kleinheid. Een doctrine van bescheidenheid. Een filosofie waarin Ajax niet meer de maatstaf is, maar zich moet aanpassen aan de maatstaf van anderen.

En het ergste? Hij zit er ontspannen bij. Alsof het allemaal logisch is. Alsof het niet anders kan. Alsof Ajax gewoon moet accepteren dat de tijd van grootsheid voorbij is.

Dat is geen realisme, Alex. Dat is opgeven. En daar heeft Ajax geen boodschap aan. Men haalt voorlopig opgelucht adem in Eindhoven en Rotterdam. En zelfs in Alkmaar ruiken ze nu bloed.
Zoals de TD spreekt, presteren zijn spelers. Bedankt, lul, met je Heitinga en je Moro.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

En nu moeten ze dus wellicht twee wedstrijden in één week spelen. Dat kunnen we fysiek en conditioneel helemaal niet aan. :smallgrin.gif: :blush.gif:

Ik blijf van mening dat Ajax moet proberen om Europees voetbal te halen. Maar tegelijkertijd ben ik er ook zo klaar mee dat ik denk zoek het maar uit en verlies maar gelijk van Groningen. Dan is het tenminste klaar.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef: zo mei 17, 2026 5:14 pm En nu moeten ze dus wellicht twee wedstrijden in één week spelen. Dat kunnen we fysiek en conditioneel helemaal niet aan. :smallgrin.gif: :blush.gif:

Ik blijf van mening dat Ajax moet proberen om Europees voetbal te halen. Maar tegelijkertijd ben ik er ook zo klaar mee dat ik denk zoek het maar uit en verlies maar gelijk van Groningen. Dan is het tenminste klaar.
Die Conference League levert financieel geen zak op, maar je moet wel naar verre oorden met onduidelijke vluchtschema's.

Tegelijkertijd, zou - zou - een Ajax in normale doen daar ver in moeten komen (*proest*) en dàt kan positieve impact hebben op de coëfficiënt, zodat later weer twee automatische plekken in het vizier komen (die de afgelopen vijf jaar - grrrrrr $&@%$$ - voor het grootste deel verkwanseld zijn).

Het is een vrij diepe put waarin de directie van Ajax de club in de afgelopen vijf jaar heeft gestort.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Historicus

zeux schreef: zo mei 17, 2026 5:43 pm
Marillion schreef: zo mei 17, 2026 5:14 pm En nu moeten ze dus wellicht twee wedstrijden in één week spelen. Dat kunnen we fysiek en conditioneel helemaal niet aan. :smallgrin.gif: :blush.gif:

Die Conference League levert financieel geen zak op, maar je moet wel naar verre oorden met onduidelijke vluchtschema's.

Tegelijkertijd, zou - zou - een Ajax in normale doen daar ver in moeten komen (*proest*) en dàt kan positieve impact hebben op de coëfficiënt, zodat later weer twee automatische plekken in het vizier komen (die de afgelopen vijf jaar - grrrrrr $&@%$$ - voor het grootste deel verkwanseld zijn).

Het is een vrij diepe put waarin de directie van Ajax de club in de afgelopen vijf jaar heeft gestort.
De Conferece League kan toch tientallen miljoenen opleveren. Zonder dat geld ben je nog verder van huis.
zeux

Bericht door zeux »

Historicus schreef: zo mei 17, 2026 5:55 pm
zeux schreef: zo mei 17, 2026 5:43 pm

De Conferece League kan toch tientallen miljoenen opleveren. Zonder dat geld ben je nog verder van huis.
Is dat zo?

Het gaat toch om een schijntje van de CL-gelden?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
zeux

Bericht door zeux »

Als je àlles wint in Conference League:
De totale prijzenpot van de Conference League is 285 miljoen euro en is een schijntje van die van de Champions League (bijna 2,5 miljard euro). Toch kan de eindwinnaar een mooi bedrag bijschrijven. Zo ontving titelhouder Chelsea vorig jaar 18,7 miljoen euro van de UEFA.

Aanvangsbedragen zijn een stuk kariger:

Ronde behaald
Bedrag ontvangen (in €)
Tussenronde
200.000
Achtste finale
800.000
Kwartfinale
1,3 miljoen
Halve finale
2,5 miljoen
Finale
4 miljoen
Eindzege
3 miljoen

Bron
18 miljoen euro en dan met je àlles winnen. Pas als je naar de have finale reikt gaat het om serieuzere bedragen (en gezien het spelerniveau van Ajax, wordt dat een enorme kluif...).
Het is natuurlijk niet helemaal niets, maar op de transfermarkt stelt het bitter weinig voor.

Die 18 miljoen krijg je al bij plaatsing voorCL:
Verdeling prijzengeld Champions League 2025/26 per ronde

League phase deelname €18,6 miljoen
Bonus per gelijkspel €750.000
Bonus per overwinning €2,1 miljoen
Bonus top-8 eindklassering €2 miljoen
Bonus plek 9 t/m 16 €1 miljoen
Achtste finale €11 miljoen
Kwartfinale €12,5 miljoen
Halve finale €15,1 miljoen
Finalist (runner-up) €18,6 miljoen
Winnaar €25 miljoen
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

zeux schreef:Als je àlles wint in Conference League:
De totale prijzenpot van de Conference League is 285 miljoen euro en is een schijntje van die van de Champions League (bijna 2,5 miljard euro). Toch kan de eindwinnaar een mooi bedrag bijschrijven. Zo ontving titelhouder Chelsea vorig jaar 18,7 miljoen euro van de UEFA.

Aanvangsbedragen zijn een stuk kariger:

Ronde behaald
Bedrag ontvangen (in €)
Tussenronde
200.000
Achtste finale
800.000
Kwartfinale
1,3 miljoen
Halve finale
2,5 miljoen
Finale
4 miljoen
Eindzege
3 miljoen

Bron
18 miljoen euro en dan met je àlles winnen. Pas als je naar de have finale reikt gaat het om serieuzere bedragen (en gezien het spelerniveau van Ajax, wordt dat een enorme kluif...).
Het is natuurlijk niet helemaal niets, maar op de transfermarkt stelt het bitter weinig voor.

Die 18 miljoen krijg je al bij plaatsing voorCL:
Verdeling prijzengeld Champions League 2025/26 per ronde

League phase deelname €18,6 miljoen
Bonus per gelijkspel €750.000
Bonus per overwinning €2,1 miljoen
Bonus top-8 eindklassering €2 miljoen
Bonus plek 9 t/m 16 €1 miljoen
Achtste finale €11 miljoen
Kwartfinale €12,5 miljoen
Halve finale €15,1 miljoen
Finalist (runner-up) €18,6 miljoen
Winnaar €25 miljoen
Tsja, de winst op Lok Leipzig leverde helemaal geen drol op maar was toch wel leuk. Tegelijkertijd heb ik helemaal geen zin in de playoffs om de dood eenvoudige reden dat ik verwacht dat we er al na 1 ronde uit liggen. Die García is nog slechter dan Heitinga en Grim bij elkaar. Dus ben met Yopi eens: gewoon terugtrekken. Heb geen zin in nog meer teleurstellingen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
zeux

Bericht door zeux »

Trab schreef: zo mei 17, 2026 6:13 pm Tsja, de winst op Lok Leipzig leverde helemaal geen drol op maar was toch wel leuk.
Dat is het enige hoopvolle. Dat het 'leuke' wedstrijden op kan leveren.

Dan wint het voetbal.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik wil gewoon graag dat Ajax Europees voetbal haalt. We hebben ons altijd nog gekwalificeerd. Dat zijn mooie statistieken voor een club. En nee, we worden er niet rijk van. Maar zo'n toernooi kan toch leuk worden als je de boel weer in beweging krijgt. Het kan een soort vliegwiel effect geven en het voor de lange termijn kun je punten sprokkelen.

Ja, er zitten ook nadelen aan. Maar als je erin slaagt om een professionele technische staf neer te zetten dan moet je daarmee om kunnen gaan. Die voorrondes speel je bijvoorbeeld deels gewoon in plaats van oefenwedstrijden.

Of het ook lukt? Op dit moment schat ik in van niet omdat Ajax er al het hele seizoen niet in is geslaagd om te winnen op het moment dat het moet.
Nil volentibus arduum
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Marillion schreef:Ik wil gewoon graag dat Ajax Europees voetbal haalt. We hebben ons altijd nog gekwalificeerd. Dat zijn mooie statistieken voor een club. En nee, we worden er niet rijk van. Maar zo'n toernooi kan toch leuk worden als je de boel weer in beweging krijgt. Het kan een soort vliegwiel effect geven en het voor de lange termijn kun je punten sprokkelen.

Ja, er zitten ook nadelen aan. Maar als je erin slaagt om een professionele technische staf neer te zetten dan moet je daarmee om kunnen gaan. Die voorrondes speel je bijvoorbeeld deels gewoon in plaats van oefenwedstrijden.

Of het ook lukt? Op dit moment schat ik in van niet omdat Ajax er al het hele seizoen niet in is geslaagd om te winnen op het moment dat het moet.
Dat wil ik ook uiteraard. Maar ik zie het niet gebeuren dat we de playoffs winnen. García maakt er iedere week een potje van. Steeds andere opstellingen. Creeeren de hele wedstrijd bijna geen kans en die lamlul zit te zeuren over het veld op het eind en de niet gegeven penalty. Maar wel oreren dat we volgend seizoen kampioen worden. Wat moet je met zo’n clown? Spelers hebben er ook geen zin in. Godts zien spelen vandaag? Ze hadden plek 4 veilig kunnen stellen maar 0 energie en urgentie. Daarom beter skippen die playoffs. Dat voorkomt een nieuwe blamage.

LucaS

Bericht door LucaS »

Ik volg Ajax fanatirk vanaf 1976 en heb dus nog nooit meegemaakt dat we ons niet voor europees voetbal kwalificeerden.

Nou ja, ik ben slechter gewend. Ik had een ssc bij rkc. Hoewel die ploeg met decheveir en vd Wiel en Brands en Bosz waarschijnlijk van dit Ajax zou winnen
I think I lost my fucking headache
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

LucaS schreef:Ik volg Ajax fanatirk vanaf 1976 en heb dus nog nooit meegemaakt dat we ons niet voor europees voetbal kwalificeerden.

Nou ja, ik ben slechter gewend. Ik had een ssc bij rkc. Hoewel die ploeg met decheveir en vd Wiel en Brands en Bosz waarschijnlijk van dit Ajax zou winnen
Staafincident zijn we een jaar uitgesloten geweest van Europees voetbal en onder Keizer lagen we er na de voorrondes uit.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

In ieder geval gelijkspelen. :smallgrin.gif:

Ik heb het niet teruggekeken, maar die kans van Carizzo moet voor een aanvaller toch eigenlijk een goal zijn? Hij krijgt hem echt heerlijk en dan komt hij tot een heel simpel rollertje. Een pupilleninzet.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat dit ons niveau is voor de komende vier a vijf jaar. Anderlecht 2.0. We mogen Jordi nog niet beoordelen op een half jaartje, maar het lijkt mij heel stug dat hij deze neerwaartse spiraal weet te keren. Zijn ingrepen tot op heden zijn ook verre van gelukkig gebleken. Sterker nog, het lijkt een versnelling naar beneden in gang te zetten.
LucaS

Bericht door LucaS »

Trab schreef: zo mei 17, 2026 7:44 pm
LucaS schreef:Ik volg Ajax fanatirk vanaf 1976 en heb dus nog nooit meegemaakt dat we ons niet voor europees voetbal kwalificeerden.

Staafincident zijn we een jaar uitgesloten geweest van Europees voetbal en onder Keizer lagen we er na de voorrondes uit.

We hebben ons al die jaren gekwalificeerd. En vwb voorronde dat vind ik een flauwekul discussie. We hebben toen toch Europees gespeeld? En of je dat nou voorronde of eerste ronde of wat dan ook noemt. De winnaar krijgt toch ook (halve) punten voor de europese ranglijst?
LucaS

Bericht door LucaS »

peter schreef: zo mei 17, 2026 7:44 pm In ieder geval gelijkspelen. :smallgrin.gif:

Ik heb het niet teruggekeken, maar die kans van Carizzo moet voor een aanvaller toch eigenlijk een goal zijn? Hij krijgt hem echt heerlijk en dan komt hij tot een heel simpel rollertje. Een pupilleninzet.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat dit ons niveau is voor de komende vier a vijf jaar. Anderlecht 2.0. We mogen Jordi nog niet beoordelen op een half jaartje, maar het lijkt mij heel stug dat hij deze neerwaartse spiraal weet te keren. Zijn ingrepen tot op heden zijn ook verre van gelukkig gebleken. Sterker nog, het lijkt een versnelling naar beneden in gang te zetten.
Dat vind ik niet fair. Hij is niet betrokken geweest bij de samenstelling van deze selectie
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

LucaS schreef: zo mei 17, 2026 7:46 pm

We hebben ons al die jaren gekwalificeerd. En vwb voorronde dat vind ik een flauwekul discussie. We hebben toen toch Europees gespeeld? En of je dat nou voorronde of eerste ronde of wat dan ook noemt. De winnaar krijgt toch ook (halve) punten voor de europese ranglijst?
Precies, het is volgens mij een ononderbroken reeks en dat wil ik graag zo houden. Al geef ik er ook geen stuiver voor. En dan ben ik nog gestopt met kijken ook dus niet beïnvloed door het spel van vandaag.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

NRC:
Niks opgeschoten onder García
De vijfde plaats is, ongeacht de uitkomst van de play-offs, een eerste kras op het bewind van technisch directeur Jordi Cruijff – in februari begonnen. Net een maand in functie, besloot hij interim-trainer Fred Grim uit zijn functie te zetten. Ajax stond toen (ook) vijfde en had net verloren bij FC Groningen.

„Ik wil snel dingen analyseren, beslissingen nemen”, zei hij een dag later bij een aandeelhoudersvergadering. „Ik ben niet een type dat zegt: we bouwen het in drie jaar op. Ik kom, ik wil gelijk winnen.” Daarom tekende Cruijff ook slechts voor 2,5 jaar. „Ik houd er niet van om ergens vier jaar te tekenen, dan een beetje relaxed [te werk gaan]. Je moet pushen.”

Met coach Oscar García, die hij kort ervoor bij Jong Ajax had aangesteld, hoopte Cruijff op korte termijn de resultaten om te draaien. En zo voor de tweede plaatst te gaan, die recht geeft op het lucratieve Champions League-ticket.

Cruijffs ingreep mislukte. De voorlopige conclusie is dat Ajax onder García, vriend van de familie Cruijff, niets is opgeschoten. García wees zondag vooral naar de arbitrage, hij vond het een „schande” dat het duel niet was stilgelegd vanwege de hevige regenval. „Dit was geen voetbal meer.” Ook vond hij dat Klaassen een strafschop had moeten krijgen.

Eerder in de week voorspelde García bij ESPN dat Ajax volgend seizoen landskampioen wordt. Eerder zei Cruijff iets vergelijkbaars – „mijn ambitie is om een elftal te bouwen dat gelijk om de titels strijdt”. Het optreden zondag liet – opnieuw – zien dat Ajax nog ver van dat doel verwijderd is.
Historicus

Toevallig (?) zendt NPO 1 nu een aflevering van Andere Tijden Sport uit over het Staafincident.

Paul1985

Bericht door Paul1985 »

Ajax moet natuurlijk gewoon Europees halen, in belang van Nederlands voetbal. Kunnen heel veel punten halen in Conference League.

Maar wat is het hemeltergend slecht als het je niet lukt om minimaal vierde te worden in een seizoen waarin PSV oppermachtig is, Feyenoord slecht, AZ wisselvallig, wij ook uiterst wisselvallig en alleen NEC boven zichzelf uit heeft weten te stijgen. Succes deze week.
LucaS

Bericht door LucaS »

We worden verwend dit jaar. Nog een extra wedstrijd genieten. Heel misschien zelfs 2! :ajaxscarf.gif:
elliquido

Bericht door elliquido »

Uit naar motherwell 9f Hradec Kralove heeft ook zijn charme
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Yopii

Bericht door Yopii »

Wie heeft er minder zin in, wij of de spelers? :blush.gif:
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Yopii schreef:Wie heeft er minder zin in, wij of de spelers? :blush.gif:
Afbeelding denk allebei

Plaats reactie