NEC

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: NEC

Bericht door Marillion »

Het slaat altijd zo enorm door ja.

NEC heeft het natuurlijk wel heel goed gedaan dit seizoen. Volgens mij is er vrij slim ingekocht en ik begrijp dat het spel doorgaans ook leuk is om te zien. Tegen Ajax vond ik ze ook echt een betere indruk maken als elftal. Daar zit echter ook gelijk de andere kant van het verhaal een beetje in verstopt want ze doen het op de ranglijst ook zo goed omdat een aantal andere ploegen juist weer achterblijft bij wat je zou mogen verwachten. Zowel Ajax, Feyenoord en AZ stellen in de competitie teleur.

Ik zie veel te weinig voetbal om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen. Maar ik heb ook de indruk dat tegenstanders in de Eredivisie doorgaans vrij slecht reageren op een tegenstander. Dat centrum van NEC is bijvoorbeeld gewoon echt heel traag. Als ze dan zo aanvallend willen spelen moet je daar toch gebruik van kunnen maken?
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

columbus schreef: ma apr 20, 2026 6:17 pm Dat laatste. AZ had het tactisch toch wel god voor elkaar en had zich duidelijk voorbereid. Koopmeiners zakte bij balbezit in om Cherry op te vangen en als extra verdediger waardoor NEC een mannetje te kort kwam. AZ gaf bijzonder weinig weg en kwam er zo nu en dan gevaarlijk uit. Zonder echt heel veel kansen overigens.
Tja, met een goede conditie, een plan en veel inzet kom je ver in de ED. Daarvoor hoef je geen topspelers te hebben. Soms werkt het zelfs een tijdje om steeds hetzelfde te doen. Het Nederlandse trainerscorps is niet zo bijdehand. :smallgrin.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Tja, opportunisme viert hoogtij, ook -zelfs- bij 'analisten'
I think I lost my fucking headache
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Die coach doet het ook gewoon goed hoor... Veel beter dan zijn broer. Ik vind zijn pressie voetbal ook gewoon goed bij ons passen, maar JC zal nooit voor een Nederlander kiezen.
Wouter

Bericht door Wouter »

JC=Yopi! :eusa_liar.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

Dat zal het zijn, haha.
zeux

Bericht door zeux »

Derde.

Dat is Vitesse ook een keer gelukt (in 1998).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Knappe prestatie van NEC. Natuurlijk zit Marcel Boekhoorn ertussen met de nodige centen maar ze hebben de boel wat betreft scouting en het samenstellen van hun selectie toch ook gewoon goed voor elkaar gehad. Want mijn beeld bij dit elftal is niet dat het vooral op basis van een dikke portemonnee is neergezet.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef: zo mei 17, 2026 6:26 pm Knappe prestatie van NEC. Natuurlijk zit Marcel Boekhoorn ertussen met de nodige centen maar ze hebben de boel wat betreft scouting en het samenstellen van hun selectie toch ook gewoon goed voor elkaar gehad. Want mijn beeld bij dit elftal is niet dat het vooral op basis van een dikke portemonnee is neergezet.
Ja, team ipv individu. Wel zeer de vraag of ze deze zomer überhaupt door die voorronde CL gaan komen, maar leuk voor Nijmegen.

Even op Wiki gespiekt: nooit hoger geëindigd dan vijfde (2003). Meestal buiten Top 10 (als ze niet in de Eerste Divisie bivakkeerden).

Wel al drie jaar Top 10 : 6-8-3. Dus helemaal eendagsvlieg is dit elftal niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
LucaS

Bericht door LucaS »

Ach iig poulefase europaleague
I think I lost my fucking headache
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ja, dat maakt niet uit. Ajax of Twente zou die voorronde zeer waarschijnlijk ook niet overleven. Kijk naar de loting die Feyenoord had. Je krijgt gewoon zeer waarschijnlijk een serieuze tegenstander.
Nil volentibus arduum
Wouter

Bericht door Wouter »

Dit is gewoon een catastrofe voor het aanzien van het land. Het kan toch niet dat een grote club naar die fietsenstalling in dat bos moet? Dan kunnen we ze toch niet aandoen?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Wat stel je voor, dat ze in het Gelredome komen spelen?
Nil volentibus arduum
Khraa

Bericht door Khraa »

Ze mogen ook in de Arena komen spelen, daar is waarschijnlijk ook nog wel ruimte volgend jaar.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Plaats reactie