Ex-trainer Francesco Farioli

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

columbus

Re: Ex-trainer Francesco Farioli

Bericht door columbus »

Er gaat hier niets mee gedaan worden. Wat wel zou moeten natuurlijk. Maar voor de kliekjes die zichzelf enorm belangrijk vinden en die eigenlijk heel ver van Ajax vandaan moeten blijven wordt dit gewoon afgedaan als die gekke Italiaan zonder Ajax DNA. Want stel je voor dat de “Wij zijn Ajax wij zijn de beste” bubbel een keertje goed doorgeprikt wordt
Arthur

Bericht door Arthur »

Onze slogan wordt langzamerhand eerder “Wij zijn Ajax, wij zijn de zesde”.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Yopii schreef: do mei 21, 2026 10:49 am
Mede dankzij die politieke spelletjes besloot Farioli om Amsterdam na één seizoen alweer te verlaten. Hij licht dat ook nog even toe bij ESPN. 'Zoals ik het zag, was het onmogelijk voor mij om onder die omstandigheden te werken. Samen met de mensen die dicht bij mij stonden binnen Ajax, heb ik gezien hoe moeilijk het is om een goede connectie te krijgen met elkaar binnen zo’n grote club.'
Oké, hij is dus zelf vertrokken. Is dat raadsel opgelost. Hij gaf ook aan dat hij in februari al contact had met Porto.

...
Maar wel met de kanttekening dat hij dus vastliep bij Ajax op het gebrek aan professionaliteit. Het is niet dat hij persé wilden doorstappen naar een andere club. Hij had denk ik best willen blijven als er meer ontwikkeling was geweest in de goede richting.

Ik verwacht inderdaad niet dat iemand bij Ajax wat doet met deze uitspraken. Het zou ook niet van een interview af moeten hangen. Maar als er een moment is om iets te doen is het wel nu. Het enige wat nog ontbreekt wat betreft momentum voor verandering is uitschakeling in de playoffs maar dat komt er aan, vanavond of dit weekend.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef: do mei 21, 2026 7:59 am Het zal kansloos zijn maar dit bericht zou men binnen de club nou eens serieus moeten nemen. Want de kans dat een volgende trainer hier ook weer tegenaan gaat lopen lijkt me honderd procent.

En dan niet weer een dik rapport gaan schrijven wat vervolgens ergens in een bureaula verdwijnt. Eigenlijk zou je op basis van praktijkvoorbeelden op zoek moeten naar verbetering. Eigenlijk zou iemand als Cruijff nog eens met Farioli moeten praten. Waarom werkte het nou niet?
Lijkt mij een heel erg goed idee! :biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dit zou echt één van mijn eerste acties als TD zijn. Koffie met een pastel de nata in Portugal met Farioli om erachter te komen waar hij op vast liep.

Want je kunt er de klok op gelijk zetten dat een volgende geschikte trainer met dezelfde problemen te maken krijgt. En als je beter wil worden moet je leren van gemaakte fouten. Begin nou niet iedere keer opnieuw alsof er nooit iets is misgegaan. Er valt wat te leren en verbeteren.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie