Ajax - FC Utrecht zo 24 mei 2026 (12:15)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Ajax - FC Utrecht zo 24 mei 2026 (12:15)

Bericht door Jinne »

Nu echt de laatste van het seizoen. Jans begon ook al te mopperen over dat het oneerlijk was dat we thuis in Volendam spelen, dus kennelijk heeft Volendam iets engs.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Liberty
Contacteer:

Re: Ajax - FC Utrecht zo 24 mei 2026 (18:00)

Bericht door Liberty »

Is ook wel een gejank hoor. Wat een kleine kinderen
Tijd voor iets nieuws.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Jinne schreef: vr mei 22, 2026 7:51 am Nu echt de laatste van het seizoen. Jans begon ook al te mopperen over dat het oneerlijk was dat we thuis in Volendam spelen, dus kennelijk heeft Volendam iets engs.
Had hij daar nog een argument bij? Je zou normaal gezien zeggen dat het voor Ajax een voordeel zou zijn om echt thuis te spelen in plaats van in een vervangend stadion.

Al moet ik zeggen dat ik echt denk dat het nu een voordeel voor ons is. Er staat namelijk gewoon minder druk op. En wat we afgelopen seizoen hebben gezien is dat het iedere keer mis gaat zodra er iets van druk op kwam te staan. Telkens als er een wedstrijd echt gewonnen moest worden om goede zaken te doen ging het mis. Nu is eigenlijk alle druk eraf. De afgang is al compleet. We spelen ergens in een klein stadion met een kleine groep supporters die positief blijft steunen. Geen kansen om via een omweg CL deelname af te dwingen waarbij het om serieus geld gaat. En ineens gaat het weer wat beter.
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ah ik lees het net. Hij is van mening dat de wedstrijd dan maar in de Galgenwaard moet worden gespeeld. Tja, in het reglement staat gewoon dat je als thuisspelende club in een ander stadion mag spelen. Dan ben je toch vrij snel klaar. Maar even tegen Ajax aantrappen doet het in Utrecht natuurlijk altijd goed.

Ik zit even naar hun elftal te kijken. Vorig seizoen was ik best onder de indruk van hun flankspelers Cathline en Rodriguez. Die komen dit jaar toch wat minder uit de verf. Cathline staat op 26 wedstrijden met drie doelpunten en vier assist. En Rodriquez (nu geblesseerd) op 24 wedstrijden met drie doelpunten en geen assists.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Jinne schreef: vr mei 22, 2026 7:51 am Nu echt de laatste van het seizoen. Jans begon ook al te mopperen over dat het oneerlijk was dat we thuis in Volendam spelen, dus kennelijk heeft Volendam iets engs.
Hij wil gewoon thuis spelen.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Marillion schreef:Ah ik lees het net. Hij is van mening dat de wedstrijd dan maar in de Galgenwaard moet worden gespeeld. Tja, in het reglement staat gewoon dat je als thuisspelende club in een ander stadion mag spelen. Dan ben je toch vrij snel klaar. Maar even tegen Ajax aantrappen doet het in Utrecht natuurlijk altijd goed.

Ik zit even naar hun elftal te kijken. Vorig seizoen was ik best onder de indruk van hun flankspelers Cathline en Rodriguez. Die komen dit jaar toch wat minder uit de verf. Cathline staat op 26 wedstrijden met drie doelpunten en vier assist. En Rodriquez (nu geblesseerd) op 24 wedstrijden met drie doelpunten en geen assists.
Rodriguez is geblesseerd. Verder hebben ze in de winterstop Karlsson en Alarcon gehaald. Ook beide goede aanvallers. Komen wij aanzetten met opa Berghuis.. Had liever Heerenveen gehad. Utrecht zal wel weer scoren uit een corner tegen ons.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
columbus

Bericht door columbus »

Ja inderdaad. En zoals gezegd, ff tegen de boel aanschoppen doet het altijd goed. Men is blijkbaar vergeten dat iedereen akkoord met deze regels toen ze opgesteld werden.

Gisteren bewees de Volendamse driehoek gewoon gelijk te hebben om liever geen uitsupporters te willen ontvangen. Zag filmpjes voorbij komen dat er toch weer wat gesloopt moest worden en ruziën met de politie. Maar de voorzitter van Groningen heb ik nog niet gehoord. Ik blijf dat echt te debiel voor woorden vinden die hele cultuur van het stoer doen, slopen en vechten.
Yopii

Bericht door Yopii »

Bavianengedrag, de agressie moet er blijkbaar uit bij een bepaald slag jonge mannen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Uiteindelijk ga je er toch naartoe dat het een keer helemaal klaar is met uitsupporters. Het is de enige sport waar het structureel mis blijft gaan. En het is gewoon niet uit te leggen dat je daar altijd weer extra politie op moet inzetten in tijden van schaarste wat betreft hun capaciteit.

Het enige lastige is natuurlijk dat het niet perse zo is dat je geen politie meer nodig hebt als je geen uitsupporters meer toestaat. Want dan heb je nog het risico dat er toch zo'n groep langskomt. En dat zijn dan niet de mensen die voor een leuke wedstrijd komen.

Ik zou het ook wel heel erg jammer vinden want uitwedstrijden zijn voor fanatieke supporters ontzettend leuk. En er mag ook best een leuke fanatieke sfeer zijn. Alleen is er altijd weer een groep die niet weet waar de grens ligt.
Nil volentibus arduum
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Alarcon heeft wel wat... Redelijke stats ook..

Volgens mij hebben ze hem ondertussen ook al gekocht...
zeux

Bericht door zeux »

Yopii schreef: vr mei 22, 2026 10:04 am Bavianengedrag, de agressie moet er blijkbaar uit bij een bepaald slag jonge mannen.
Het is natuurlijk niet verrassend dat er nogal een overlap zit tussen hooligans en 'defend'-groepen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Alexander

Bericht door Alexander »

Wel met publiek, maar vervroegt naar 12.15. En de tribune achter de goal blijft gesloten. Jammer dit.
LucaS

Bericht door LucaS »

columbus schreef: vr mei 22, 2026 9:41 am
Gisteren bewees de Volendamse driehoek gewoon gelijk te hebben om liever geen uitsupporters te willen ontvangen. Zag filmpjes voorbij komen dat er toch weer wat gesloopt moest worden en ruziën met de politie. Maar de voorzitter van Groningen heb ik nog niet gehoord. Ik blijf dat echt te debiel voor woorden vinden die hele cultuur van het stoer doen, slopen en vechten.
Bijzonder he? En toen ze konden krijsen hoe oneerlijk het was dat het in Volendam gespeeld moest worden en toen er eerst geen uitsupporters mee mochten, buitelden ze over elkaar heen in de media
I think I lost my fucking headache
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Ik heb de laatste 20 wedstrijden van Ajax niet gezien, maar ik had gisteren niks beters te doen dus maar gekeken. Ik vond het allemaal erg pover hoor. Constant balverlies, miscommunicatie, technisch falen. Maar nu lees ik de commentaren van spelers en media (!!) en die doen alsof Ajax een wereldpartij op de mat heeft gelegd gisteren.

Tjezus.. wat zijn ze elkaar zand in de ogen aan het strooien.
Whitey on the moon.
columbus

Bericht door columbus »

Het was iets minder slechter en pover dan heel veel andere wedstrijden. En ondanks dat er veel kansen werden verprutst werden ze nu in ieder geval wel gecreëerd. Verder is het als iedere andere subtopper uit de eredivisie
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

GangstaRiB schreef: vr mei 22, 2026 12:07 pm Ik heb de laatste 20 wedstrijden van Ajax niet gezien, maar ik had gisteren niks beters te doen dus maar gekeken. Ik vond het allemaal erg pover hoor. Constant balverlies, miscommunicatie, technisch falen. Maar nu lees ik de commentaren van spelers en media (!!) en die doen alsof Ajax een wereldpartij op de mat heeft gelegd gisteren.

Tjezus.. wat zijn ze elkaar zand in de ogen aan het strooien.
De eerste stappen naar winst van de Conference League zijn gezet!!

Haha, dit is echt zo Ajax. We spelen drie keer een bal naar een speler met hetzelfde shirt en we zijn terug. Ik moet overigens wel zeggen dat het inderdaad wat beter (minder slecht) was in vergelijking met de afgelopen periode maar daar was ook niet veel voor nodig.

Het is het ontbreken van druk. Deze groep kan niet omgaan met iets van spanning lijkt het wel. Pas als er geen druk is en we ergens achteraf een gemoedelijk potje spelen kunnen ze weer iets beter presteren. Ik sluit niet uit dat het zondag alweer minder is omdat het dan een finale is die ergens om gaat.
Nil volentibus arduum
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Wat mij opviel gisteren. We staan weer in onze eigen 16 op te bouwen.. nu speelde je tegen een uitgeblust Groningen, maar tegen wat zwaardere tegenstanders ben je de sjaak.
Buiten Godts is er niemand met snelheid of diepgang. Berghuis loopt als een opa over het veld. Wappie Wout lag alleen maar op het gras te janken. Die heeft een verknipt zelfbeeld.

En ik hoop maar dat de talenten boven komen drijven. Steur is een vlieggewicht, Carizo viel ongelukkig in zullen we maar zeggen, Bounida mag niet eens meedoen in dit bejaardentempo.

We zijn ver verwijderd van een acceptabel nivo.
Whitey on the moon.
LucaS

Bericht door LucaS »

Ook weer met zijn allen janken dat het zo raar is dat die wedstrijd in Volendam gespeeld wordt. Woede verbijstering ongeloof..

Wat eigenaardig. Wees blij, ipv een uitwedstrijd is het nu een wedstrijd op neutraal terrein. Hypocriet gejank
Orange14

Bericht door Orange14 »

Record with Aaron Bouwman playing: 9-1-0 :headbang.gif:
Appie Nouri will forever be remembered for his grace and humanity on and off the pitch!
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef: vr mei 22, 2026 12:32 pm Ik sluit niet uit dat het zondag alweer minder is omdat het dan een finale is die ergens om gaat.
Een betere - zeer gemotiveerde - tegenstander zal ook niet helpen, vrees ik.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marillion
Site Admin

Re: Ajax - FC Utrecht zo 24 mei 2026 (12:15)

Bericht door Marillion »

Misschien kan Utrecht ook nog even zeuren over het verplaatsen van de wedstrijd naar 12:15. Want ze speelden al de tweede playoff wedstrijd en nu hebben ze nog minder hersteluren.
Nil volentibus arduum
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Marillion schreef: vr mei 22, 2026 3:34 pm Misschien kan Utrecht ook nog even zeuren over het verplaatsen van de wedstrijd naar 12:15. Want ze speelden al de tweede playoff wedstrijd en nu hebben ze nog minder hersteluren.
Verder is het best wel warm en dan speel je ook nog eens tegen een Griekse held. Het is allemaal erg unfair.
Het veld is wel matig, maar ook daar kun je over twijfelen of dat een voordeel is.

Gewoon zelfde elf wat mij betreft. Zou wel lekker zijn als Godts weer wat vorm terugvindt.
elliquido

Bericht door elliquido »

Jans is een vuile volksmenner. Gevaarlijk om zo je supporters op te hitsen.
Hopelijk trekken we nu eens aan het langste eind
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik vind het ook allemaal nogal hysterisch ja, dat gezeur dat die wedstrijd omgedraaid zou moeten worden
columbus

Bericht door columbus »

Ja eens. En ze weten toch dat het niet omgedraaid gaat worden. Je hitst die achterlijke capuchonnetjes alleen maar op met dit gedrag.

Hoop dat Ajax aan het langste eind trekt
Plaats reactie