www.ad.nlAjax heeft nieuwe trainer binnen: Spanjaard Michel gaat voor twee jaar tekenen
Miguel Angel Sanchez Muñoz, beter bekend als Michel, wordt definitief de nieuwe trainer van Ajax. De 50-jarige Spanjaard gaat deze week voor twee seizoenen tekenen in de Johan Cruijff Arena.
De komst van Michel hing al enige tijd in de lucht. De nieuwe technisch directeur Jordi Cruijff opteerde voor een Spaanse coach en liet daarbij het oog vallen op de coach van Girona. Bij die club beschikt Michel over een aflopend contract.
Ook verkeerde de Madrileen in een hevige degradatiestrijd. Michel slaagde er niet in de Catalaanse club in zijn vijfde en laatste seizoen in La Liga achter te laten. Girona maakte zijn vertrek vorige week wereldkundig, waarna Ajax en Michel de voorbije dagen de laatste plooien gladstreken.
Michel was eerder wel zeer succesvol bij Girona, dat onderdeel is van de City Football Group. De voormalige middenvelder gidste de club in 2024 naar de Champions League met fris en verzorgd voetbal.
Degradatie met Girona
De voorbije jaren gleed Girona, ondanks het spelersbudget van een middenmoter en met oud-Ajacieden Daley Blind en Donny van de Beek in de gelederen, steeds verder af in de kelder van de Spaanse competitie.
De degradatie met Girona weerhoudt Cruijff er niet van om met Michel in zee te gaan. De technische baas liet meermaals doorschemeren meteen een winnend elftal te willen smeden om met Ajax om de landstitel te spelen.
Vorige maand eindigde de club op de vijfde plek en werd via de play-offs een ticket voor de Conference League afgedwongen. Daardoor begint Ajax op 23 juli aan de tweede voorronde en staat de start van de voorbereiding op 22 juni gepland.
De nieuwe trainer: Michel
Moderator: mods
De nieuwe trainer: Michel
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: De nieuwe trainer: Michel
Wow, volgens mij had ik al een topic geopend.
Lekker flauw.
Lekker flauw.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik wilde het wat breder trekken, omdat de hele 'technische' top nu Spaans is (met Jordi als halve Spanjaard).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Toen ik deze opende was nog onduidelijk wat de bedoeling is van jouw topic (gezien de vraag van WP_Legend). Maar geen probleem om deze te sluiten.
Salvador Dali
Salvador Dali
Oh, daar heb ik geen probleem mee hoor.
Salvador Dali
Salvador Dali