Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma jan 09, 2006 6:50 pm

Jesse schreef:Waar heb ik het over een club?
u suggereert dat er zoiets is als een mierenneuk-elite zou bestaan waar Louis lid van zou kunnen worden.
En trouwens, de mierenneuker staat er om bekend dat de leek hem/haar irritant vindt. :cheer: ;)
sommige mierenneukers waarschuwen het AT-publiek. ;)
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 09, 2006 8:52 pm

Het is het Mierenneukgilde.

En zou u hoofdletters kunnen gebruiken bij het openen van een nieuwe zin? :redcard:

Dit geheel off-topic.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jan 10, 2006 2:38 pm

ehm, het niet gebruiken van hoofdletters alsmede het weglaten van punten en komma's is op het web een volledig geaccepteerde schrijfstijl. Sterker nog: de heren en dame site admin ontmoedigen het gebruik van hoofdletters DIT ZOU SCHREEUWEN IMPLICEREN EN DAT IS, ZEKER OP EEN FAMILY SITE, ONWENSELIJK. dus daaraan voldoe ik dan hé ;)

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 10, 2006 2:43 pm

Je bent een modelposter Doc! :worshippy:
I think I lost my fucking headache

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jan 10, 2006 2:45 pm

ik doe mn best luuk ;)

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 10, 2006 2:46 pm

Het lijkt je erg makkelijk af te gaan!
I think I lost my fucking headache

J.C.

Bericht door J.C. » ma jan 16, 2006 4:11 pm

Kiran Bechan onderweg naar Griekenland

16/1/2006 13:02

Kiran Bechan zet zijn carrière mogelijk voort in Griekenland. De aanvaller van FC Groningen kan naar de ambitieuze subtopper Xanthi.
Bechan is onderweg naar Griekenland om te onderhandelen met Xanthi. De oud-Ajacied, die tot medio 2008 kan tekenen, gebruikt de komende dagen om kennis te maken met zijn mogelijk nieuwe club. FC Groningen laat de aanvaller niet transfervrij gaan, maar heeft toegezegd zich coulant op te stellen.

Bechan kwam twee jaar geleden naar FC Groningen, dat de aanvaller overnam van Ajax. Maar door blessures kon de Amsterdammer niet laten zien wat hij in zijn mars had. In totaal heeft hij slechts zeventien competitiewedstrijden gespeeld voor Groningen.
www.vi.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 16, 2006 7:35 pm

Hij debuteerde ooit tegen NEC in de Arena, geloof ik. Het werd toen 1-1 en Hristov scoorde voor NEC. Of zit ik er naast?

Die jongen heeft een aardige voorzet, of niet?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 16, 2006 7:43 pm

Uit bij NEC, dacht ik. Ajax verloor met 2-1?

Dat was onder Co Adriaanse.
Het stinkt aan alle kanten!

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » ma jan 16, 2006 7:47 pm

We denken een hoop. Ik ken iemand die het zeker weet! :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 16, 2006 7:49 pm

Ja, ik. :bis:

Bechans eerste en tevens laatste wedstrijd in het Ajax-shirt was NEC-uit, in het voorjaar van 2001. Onder het toeziend oog van Co Adriaanse won NEC met 1-0.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 16, 2006 7:52 pm

Ik dacht dat hij mij bedoelde, maar dan had ik hem jammergenoeg moeten teleurstellen aangezien dit feitje mij eventjes was ontschoten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 16, 2006 7:58 pm

Jöhnk schreef:Ja, ik. :bis:

Bechans eerste en tevens laatste wedstrijd in het Ajax-shirt was NEC-uit, in het voorjaar van 2001. Onder het toeziend oog van Co Adriaanse won NEC met 1-0.
Zat ik bijna goed. :yes:

Trieste ervaring voor Bechan. Ajax speelde rampzalig en hijzelf raakte geen bal.

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » ma jan 16, 2006 7:59 pm

Chapeau, Jöhnk! :headbang:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 16, 2006 8:21 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Ja, ik. :bis:

Zat ik bijna goed. :yes:

Trieste ervaring voor Bechan. Ajax speelde rampzalig en hijzelf raakte geen bal.
Jöhnk heeft gelijk. Maar Hristov scoorde wel! Denk ik

Ik kan me nog herinneren dat het een erg ongelukkig debuut was. Iets als die van Huntelaar van gisteren waarschijnlijk.

jabu

Bericht door jabu » wo jan 18, 2006 12:47 pm

'Wamberto mag nog niet weg bij Standard'

Wamberto blijft voorlopig bij Standard Luik. De koploper van de Belgische Eerste Klasse wil de Braziliaan niet laten gaan. Datzelfde geldt voor collega-aanvaller Cédric Roussel.
'Pas als we een nieuwe spits aantrekken, wordt de transfer van een van die twee bespreekbaar', legde algemeen directeur Michel Preud'homme uit in Het Belang van Limburg.

Standard hoopt die versterking nog voor 1 februari binnen te halen. 'We hebben iemand in het vizier, maar het blijft de vraag of hij financieel haalbaar is voor Standard', aldus Preud'homme.

Wamberto wil weg omdat hij weinig speelt bij de koploper van de Belgische Eerste Klasse. Dit seizoen speelde hij in de competitie acht keer mee, waarvan maar twee keer als basisspeler. De oud-Ajacied scoorde niet.
VI

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 18, 2006 4:22 pm

Ik wist niet eens dat Standard koploper was. :blush: Waar wil Wamberto heen dan?

jabu

Bericht door jabu » wo jan 18, 2006 4:25 pm

Hij wilde ooit nog samen met zijn zoontje in het eerste van Ajax spelen. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 18, 2006 6:01 pm

Eén van die zoontjes speelt ook nog in de jeugd van Ajax, toch?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 20, 2006 8:47 pm

Werder gaat niet door met Van Damme

Jelle Van Damme keert na dit seizoen terug bij Southampton. Werder Bremen licht de optie op de Belgische verdediger niet.
Van Damme maakte afgelopen zomer op huurbasis de overstap naar Werder Bremen. Bij Southampton, waar hij nog tot medio 2008 onder contract staat, wilde hij weg na de degradatie uit het Premiership.

Maar het verblijf bij Werder krijgt na een jaar geen vervolg. Mede door blessures kwam Van Damme weinig aan spelen toe. Dat is een van de redenen voor de Duitse club de oud-Ajacied niet definitief over te nemen. Dat zal Van Damme zelf ook geen probleem vinden, want zo lekker voelde hij zich niet in noord-Duitsland.
VI

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 21, 2006 12:58 am

Mbark Boussoufa sensatie bij Gent

In Nederland kent niemand zijn naam, maar Boussoufa is bij het Belgische AA Gent een grote voetballer geworden.

Mbark Boussoufa: 'Dankzij die pleintjestoernooien in Amsterdam heb ik me ontwikkeld tot wie ik nu ben.' FOTO REPORTERSGENT - Regelmatig speelt in het Jules Ottenstadion zich hetzelfde tafereel af: Boussoufa die tot man van de match wordt uitgeroepen en met tegenzin een fles champagne in ontvangst neemt. ,,Als moslim mag ik geen alcohol drinken, maar uit beleefdheid neem ik de fles maar aan en geef die later weg’’, verklaart de Marokkaanse Amsterdammer.

George Leekens, zijn trainer bij Gent en voorheen werkzaam bij Roda JC, noemt hem de chouchou (lieveling, red.) van het publiek. Boussoufa wordt in België geprezen om zijn fluwelen balbehandeling, zijn dodelijke vrije trap en zijn loopvermogen. Voetbalkenners noemen hem een verrijking voor de Eerste Klasse.

Superlatieven voor iemand van wie veel Nederlanders de naam nooit eerder hebben gehoord. De voetballer zelf heeft daar wel een verklaring voor. ,,Ik ben op jonge leeftijd uit Nederland vertrokken en heb geen enkele wedstrijd in het eerste gespeeld. Bovendien wordt het Belgische voetbal in Nederland niet echt op de voet gevolgd.’’

Boussoufa was pas 17 jaar toen hij de overstap naar Chelsea maakte. ,,Bij Ajax stond ik stil in mijn ontwikkeling. Ik moest voor het tweede jaar in de A2 spelen, terwijl ik een goed seizoen draaide. Bovendien vond toenmalig trainer Danny Blind mij een moeilijke jongen. Dat was zeker niet zo. Oké, ik had een slecht rapport op school, maar moet je iemand daarvoor straffen? Dus zei ik tegen mijn zaakwaarnemer dat ik weg wilde, het liefst naar een club in Nederland, zo dicht mogelijk bij huis. Maar Ajax vroeg een opleidingsvergoeding, en dus kwam ik niet weg.’’

En toen kwam Chelsea. ,,Mijn zaakwaarnemer had een stage van een week geregeld. Ik speelde twee wedstrijden in het tweede elftal, ook John Terry deed toen mee. Ik scoorde twee keer, kortom: de stage liep goed. Binnen een week legde Chelsea de opleidingsvergoeding op tafel.’’

En dus leek het geluk hem toe te lachen. Claudio Ranieri, trainer van het eerste team, noemde Boussoufa wegens zijn lengte (1 meter 67) liefkozend ‘De kleine Zola’, naar de ‘grote’ Gianfranco Zola die in die tijd bij Chelsea speelde. Het eerste elftal kwam dichtbij. Maar toen kwam de Russische oliebaron Roman Abramovich. Voor jeugdspelers was geen plaats meer.

Vervolgens wilde Boussoufa in Nederland of anders in België zijn voetballoopbaan een impuls geven. Bij AA Gent kon hij op proef komen. Trainer Leekens had maar één training nodig om te zien dat Boussoufa een goede voetballer is. En dat terwijl Leekens eigenlijk meer gecharmeerd is van fysiek sterker spelers.

,,Hij compenseert zijn lengte met zijn loopvermogen en zijn creativiteit’’, zegt Leekens. ,,Boussoufa is een speler die het verschil kan maken. Hij heeft zich bij Gent goed ontwikkelt. De meeste ploegen spelen zelfs mandekking op hem. Dat hij een moeilijke jongen zou zijn, daar heb ik niets van gemerkt. Hij ligt goed in de groep. Boussoufa zou ook volgend seizoen bij Gent moeten spelen. Hij is nog niet gereed voor de Europese top.’’

Via een omweg kan de middenvelder dus toch bij die Europese top komen. Anders verging het menig Ajax-talent dat vroegtijdig Amsterdam verruilde voor een Europese topclub. Voorbeelden te over. Sergio de Windt verliet Ajax op 17-jarige leeftijd voor Juventus. Vorig seizoen kwam hij uit voor amateurclub SV Huizen. Net als Jurgen Seedorf, die enkele jaren geleden een contract tekende bij de Koninklijke in Madrid, en later bij AC Milan. Niet bepaald succesverhalen dus.

Boussoufa denkt dat De Windt een topper had kunnen worden als Ajax wat meer inspanningen had gedaan om hem te behouden. ,,Jonge spelers zouden beter begeleid moeten worden. Ajax zou ook meer in de jeugd moeten investeren. Soms hebben jongens op 18-jarige leeftijd nog steeds geen contract.’’

Boussoufa bestrijdt de stelling dat jonge Ajax-talenten elders mislukken. Hij noemt het voorbeeld van Quinsy Owusu, die imponeerde op het WK-jeugd en zich ook manifesteert bij Arsenal. Met Owusu speelde Boussoufa op jonge leeftijd straattoernooien in de Indische buurt in Amsterdam.

,,Niet alleen Owusu deed mee met de Holland Cup, ook jongens als Tiendalli (FC Utrecht), Greene (Feyenoord) en Esajas (Vitesse) waren van de partij. Dankzij die pleintjestoernooien heb ik me ontwikkeld tot wie ik nu ben. Jammer dat dat niet meer wordt georganiseerd. Daardoor gaat veel talent verloren, want wie wordt er nou op een leeg pleintje ontdekt?’’

Zelf was Boussoufa al voor die tijd door Ajax ontdekt. Bij zijn amateurclub Fortius kwam hij tegen de Amsterdamse club uit. Later zou hij bij de C1 van Ajax in de kleedkamer zitten met onder andere Nigel de Jong. Het was in die periode waarin Boussoufa een volle Amsterdam Arena als 13-jarige stil kreeg. Het talent deed voor de wedstrijd Ajax-Heerenveen mee aan een wedstrijd balletje-hooghouden. Het record stond op 761.

Boussoufa ging daar ver overheen. De spelers waren al met de warming-up bezig, maar dat ventje was nog steeds met de bal aan het jongleren. De supporters hadden alleen oog voor hem. Zelfs enkele spelers, zoals de gebroeders De Boer en Michael Laudrup, vergaten even de warming-up en vergaapten zich aan de kunsten van die C-junior. Later klonk de begintune voor de wedstrijd. Bij 900 besloot Boussoufa om de bal dood te laten vallen op zijn schoen. In de microfoon zei hij: ,,Tja, de wedstrijd moet doorgaan hè.’’ Boussoufa kreeg een luid applaus, niet alleen voor zijn voetbalkunsten, maar ook voor zijn gevatte opmerking.

Nu brengt hij in Gent de supporters van de Buffalo’s in vervoering met zijn trucs.
AD

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 21, 2006 1:51 am

Heeft iemand hem weleens zien spelen?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 21, 2006 3:31 am

Ik niet. Ik heb alleen maar van dit soort verhalen over hem gelezen.

jabu

Bericht door jabu » za jan 21, 2006 11:02 am

JC schreef:
Kiran Bechan onderweg naar Griekenland

16/1/2006 13:02

Kiran Bechan zet zijn carrière mogelijk voort in Griekenland. De aanvaller van FC Groningen kan naar de ambitieuze subtopper Xanthi.
Bechan is onderweg naar Griekenland om te onderhandelen met Xanthi. De oud-Ajacied, die tot medio 2008 kan tekenen, gebruikt de komende dagen om kennis te maken met zijn mogelijk nieuwe club. FC Groningen laat de aanvaller niet transfervrij gaan, maar heeft toegezegd zich coulant op te stellen.

Bechan kwam twee jaar geleden naar FC Groningen, dat de aanvaller overnam van Ajax. Maar door blessures kon de Amsterdammer niet laten zien wat hij in zijn mars had. In totaal heeft hij slechts zeventien competitiewedstrijden gespeeld voor Groningen.
www.vi.nl
Toch niets geworden:
Ex-talent Bechan blijft in noorden

Voormalig Ajax-talent Kiran Bechan vertrekt toch niet bij FC Groningen.
De 23-jarige Amsterdammer heeft volgens vi. nl de geplande stage bij het Griekse Xanthi afgeblazen. Toen de Grieken de vliegtickets niet bleken te hebben geregeld, besloot de rechtsbuiten maar helemaal af te zien van een avontuur in het buitenland.
Bechan maakt het seizoen af in Groningen. Hij had dit seizoen nog maar drie invalbeurten die 38 minuten speeltijd opleverden. Wellicht dat het nieuwe stadion van de FC, het Euroborg, dat voor de rest van het seizoen is uitverkocht, voor nieuwde inspiratie zorgt.
AT5

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 21, 2006 4:15 pm

Waar slaat die laatste zin nou weer op? Alsof een nieuw stadion een jongen die 38 minuten in het eerste elftal van Groningen heeft gespeeld gaat inspireren tot grootse daden. :eusa_liar:

Gesloten