Basketball
Moderator: mods
- Berend Stoker
Je ziet daar vooral meer leuke basketballers die het in de NBA vanwege hun fysiek niet zouden redden. Maar laatst zat ik ook een wedstrijd te kijken waarin sommigen nog moeite leken te hebben met dribbelen.Berend Stoker schreef:All-star game is géén fuck aan. Sowieso is de NBA niet leuk. Doet u mij maar de NCAA. Dan zie je basketball in al haar facetten!
- Berend Stoker
- Berend Stoker
Ik zeg alleen dat de NCAA ook matige basketballers heeft. De NCAA is veel minder fysiek dan de NBA, waardoor het spel sneller en mooier is.Berend Stoker schreef:Dan verbaast je reactie mij enigzins. De NCAA torent mijlenver boven het Nederlandse basketball uit en hier zie je jochies die op kutje-klaver-negen-niveau spelen dribbelen als een waanzinnige.
Het Nederlandse basketball stelt volgens mij maar weinig voor. Al moet ik toegeven dat ik dat alleen constateer op wat samenvattingen hier en daar.
- Berend Stoker
Het ging mij alleen om deze zin. Kan het mij namelijk niet voorstellen. Op highschool kan iedere niet-basketballer al aardig dribbelen, laat staan de basketballer van highschool. Wanneer je moeite hebt met dribbelen komje echt niet in een universiteitsteam, Thomas.Thomas schreef: Maar laatst zat ik ook een wedstrijd te kijken waarin sommigen nog moeite leken te hebben met dribbelen.
Dat de NBA een stuk fysieker is klopt natuurlijk wel. Kijk maar eens naar vroegere beelden van Michael Jordan als Tarheel.
Ik zat dus laatst een wedstrijd van het oude team van Michael Jordan te kijken, geloof ik. Bij de tegenstander speelde een jongen in de basis die de bal erg lomp en hoog stuiterde. Dat vond ik toen heel opvallend.Berend Stoker schreef:Het ging mij alleen om deze zin. Kan het mij namelijk niet voorstellen. Op highschool kan iedere niet-basketballer al aardig dribbelen, laat staan de basketballer van highschool. Wanneer je moeite hebt met dribbelen komje echt niet in een universiteitsteam, Thomas.Thomas schreef: Maar laatst zat ik ook een wedstrijd te kijken waarin sommigen nog moeite leken te hebben met dribbelen.
Dat de NBA een stuk fysieker is klopt natuurlijk wel. Kijk maar eens naar vroegere beelden van Michael Jordan als Tarheel.
- Berend Stoker
Nou nou nou. Thuis kan kutje-klaver-negen misschien nog wel voor eens voor een verassing zorgen maar over het algemeen is het kut met peren wat ze laten zien. :nooo:Berend Stoker schreef:Dan verbaast je reactie mij enigzins. De NCAA torent mijlenver boven het Nederlandse basketball uit en hier zie je jochies die op kutje-klaver-negen-niveau spelen dribbelen als een waanzinnige.
De NCAA is veel tactischer dan de NBA. In de NBA draait het alleen maar om 1 tegen 1 basketball en spektakel. Het mooie aan de NCAA is dat je spelers nog wel eens gewoon fouten ziet maken en ziet bezwijken onder de druk. Het basketball is daar nog veel puurder en niet zo gemaakt. Het niveau (vooral D1) is wel al heel behoorlijk.
De dunck contest was dit jaar niet super. Wel ongelofelijk was de dunk van de 1,75 kleine Nate Robinson over Spud Webb.
I believe I can fly. I believe I can touch the sky... :band: :choon:Maartoe schreef:De dunck contest was dit jaar niet super. Wel ongelofelijk was de dunk van de 1,75 kleine Nate Robinson over Spud Webb.
De Knicks hebben Steve Francis opgepikt bij Orlando. Zal een duo worden met Stephon Marbury. :?