Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 6:10 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Castelen is de enige echte rechtsbuiten die we op het moment hebben. Maar in topvorm is hij allerminst. Heb je de kansen gezien die hij de afgelopen maand heeft gemist?
Je weet ook hoe hij aan het meerendeel van die kansen komt? Inderdaad...
Castelen is al zeker een maand de beste speler bij Feyenoord. By far.
Tsja, maar als hij er vervolgens echt niets mee doet dan is hij al snel gedegradeerd tot het niveau van een verfoeide rendementloze pingelaar als Quincy.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 6:12 pm

Peter schreef:Absoluut. Castelen heeft zeker wat laten zien de laatste tijd. Ik was absoluut geen Castelen fan, maar ik zou hem gewoon meenemen. Prima keuze voor de rechtsbuitenpositie, zeker in zijn huidige vorm.
Laat ik voor de duidelijkheid even zeggen dat ik ook wil dat hij mee gaat. Maar ik vind niet dat hij in topvorm is. Een aanvaller in topvorm geeft assists en maakt doelpunten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 25, 2006 6:13 pm

Thomas schreef:Tsja, maar als hij er vervolgens echt niets mee doet dan is hij al snel gedegradeerd tot het niveau van een verfoeide rendementloze pingelaar als Quincy.
Jij hebt duidelijk niet al te veel gezien van Castelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » di apr 25, 2006 6:14 pm

Mr. Ajax schreef:Verder heb je als v.d. Vaart geblesseerd/geschorst raakt helemaal geen creatieve middenvelders in jouw selectie. Daarom zou ik ook Sneijder/Schaars meenemen
(...)
Ik twijfel ook tussen Jaliens en De Jong. Ja, Jaliens kan ook als mandekker uit de voeten (ook op dit niveau?) en De Jong niet. Maar De Jong kan ook veel meer
De twijfel over het middenveld had ik ook, ik heb ook aan Sneijder gedacht, maar hij heeft al een tijdje niet gespeeld. Het restant aan creatieve middenvelders vind ik simpelweg niet goed genoeg. Vandaar. V.w.b. de Jong; geen idee hoe hij er voor staat, ik deel je opvatting ook wel met die maar dat ik Nigel erg grillig vind. Je weet nooit of ie een 8 of een 3 haalt...
Baseman schreef:Waarom Landzaat ipv Van Bommel?

Het is maar net wat je van de speler op die positie vraagt. Ook met het oog op de tegenstander. Geldt voor het hele middenveld. Ik kan me best voorstellen dat je tegen bijv. Argentinie start met een middenveld met veel controlerende kracht.

Ik denk ook niet zozeer aan een vast elftal. Dat ontwikkelt zich vanzelf tijdens een toernooi...of niet.
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 25, 2006 6:14 pm

Thomas schreef:
Peter schreef:Absoluut. Castelen heeft zeker wat laten zien de laatste tijd. Ik was absoluut geen Castelen fan, maar ik zou hem gewoon meenemen. Prima keuze voor de rechtsbuitenpositie, zeker in zijn huidige vorm.
Laat ik voor de duidelijkheid even zeggen dat ik ook wil dat hij mee gaat. Maar ik vind niet dat hij in topvorm is. Een aanvaller in topvorm geeft assists en maakt doelpunten.
Van Castelen gaat constant dreiging uit en hij geeft assists en maakt doelpunten. Wat kun je nog meer van je buitenspeler vragen?

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 6:18 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Tsja, maar als hij er vervolgens echt niets mee doet dan is hij al snel gedegradeerd tot het niveau van een verfoeide rendementloze pingelaar als Quincy.
Jawel. Jij stelde dat Castelen op het moment in bloedvorm is en dat is volgens mij helemaal niet waar. Z'n rendement ligt de laatste tijd juist heel laag. Normaal gesproken niet, de laatste tijd juist wel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 25, 2006 6:20 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:
Jawel. Jij stelde dat Castelen op het moment in bloedvorm is en dat is volgens mij helemaal niet waar. Z'n rendement ligt de laatste tijd juist heel laag. Normaal gesproken niet, de laatste tijd juist wel.
Castelen is de laatste tijd nog veel dreigender dan normaal en scoort op belangrijke momenten. Zie de wedstrijd tegen PSV.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 6:21 pm

De wedstrijd tegen PSV. Een wedstrijd die nergens meer om ging. En verder?

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 25, 2006 6:48 pm

Die 8 goals tegen Ajax :D
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 25, 2006 6:50 pm

Thomas schreef:Van Bommel heeft namelijk ook mindere periodes gehad, dit seizoen.
klopt, maar dat kwam grotendeels door zijn blessure.
Daarvoor en nu ook weer draait hij prima mee.
Oranje heeft geen Ronaldinho, Deco of Xavi waar Van Bommel de bal bij moet inleveren.
Klopt ook, maar Van Bommel laat in ieder geval wel zien dat hij een erg nuttige speler kan zijn en in vorm is. Iets dat ik het hele seizoen te weinig heb gezien bij Landzaat.

Zet Cocu achter hem en Vd Vaart langs hem en je hebt een heel aardig middenveld :yes:
Of Cocu langs hem en Maduro achter hem, voor een verdedigend sterker middenveld.

Ik vind het overigens wel opvallend dat bij Van Bommel moord en brand geschreeuwd werd omdat hij wel eens mannetje kan laten lopen, maar dit bij Landzaat gewoon geaccepteerd wordt.

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 25, 2006 6:55 pm

Wat is er mis met Castelen ?
Ik vind hem een prima speler, al laat zijn afwerking nog wat te wensen over. Maar hij draait een heel aardig seizoen en hij is tenminste een echte rechtsbuiten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 25, 2006 7:05 pm

Zo is het. Met Castelen is niets mis.

Van Bommel en Landzaat zijn verschillende spelers. Van Bommel omschreef het laatst treffend: 'net als bij Psv bemoei ik me ook bij Barcelona niet met de opbouw'. Eigenlijk is Van Bommel gewoon een aanvallende middenvelder. Landzaat daarentegen is een controlerende kanthalf, die zich wél met de opbouw bemoeit. Is geen diskwalificatie van VB, maar een constatering.

Een driemansmiddenveld met Van der Vaart én Van Bommel is onverstandig. Net als een driemansmiddenveld met VDV en Sneijder.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 25, 2006 7:17 pm

Klopt ook, maar Van Bommel laat in ieder geval wel zien dat hij een erg nuttige speler kan zijn en in vorm is. Iets dat ik het hele seizoen te weinig heb gezien bij Landzaat.

Dan moet je beter kijken. Onopvallend spelen betekent echt helemaal niet dat je geen waarde hebt voor je team hoor. Landzaat heeft een uitstekend seizoen gedraaid, alleen in een wat andere rol dan bij zijn vorige coach.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 25, 2006 7:25 pm

Jöhnk schreef:Een driemansmiddenveld met Van der Vaart én Van Bommel is onverstandig. Net als een driemansmiddenveld met VDV en Sneijder.
Het tweede ben ik met je eens, het eerste niet.
Van Bommel is inderdaad geen spelverdeler, maar hij is fysiek sterk en hij kan zowel verdedigen als aanvallen.

Sneijder is een tweebenige spelverdeler met een uitstekende trap, maar hij is fysiek zwakker en verdedigend matig.

Waarom zouden Vd Vaart en Van Bommel dus niet samen kunnen spelen ?
Vd Vaart heeft de actie en Van Bommel het loopvermogen.
Mr. Ajax schreef:Landzaat heeft een uitstekend seizoen gedraaid, alleen in een wat andere rol dan bij zijn vorige coach.
Een uitstekend seizoen zelfs...hoe waardeloos moet hij dan wel niet spelen wil jij zeggen dat hij niet erg sterk speelt ???

Chris

Bericht door Chris » di apr 25, 2006 7:39 pm

Baseman schreef:
Jöhnk schreef:Een driemansmiddenveld met Van der Vaart én Van Bommel is onverstandig. Net als een driemansmiddenveld met VDV en Sneijder.
Het tweede ben ik met je eens, het eerste niet.
Van Bommel is inderdaad geen spelverdeler, maar hij is fysiek sterk en hij kan zowel verdedigen als aanvallen.

Sneijder is een tweebenige spelverdeler met een uitstekende trap, maar hij is fysiek zwakker en verdedigend matig.

Waarom zouden Vd Vaart en Van Bommel dus niet samen kunnen spelen ?
Vd Vaart heeft de actie en Van Bommel het loopvermogen.
Ook een middenveld met VDV en Van Bommel zie ik niet zitten net zoals een middenveld met Sneijder en Van Bommel, het is mogelijk tegen zwakkere tegenstanders, maar tegen sterkere tegenstander heb je verdedigend meer nodig. Dus of op links Davids en op rechts Van Bommel of op rechts Landzaat en op links VDV.

Maar beide middenvelden hebben weer een andere invulling want VDV zal meer op de tien voetballen dan een Van Bommel. Het is net wat Marco zegt de basis elf zal in het toernooi gesmeed worden en niet daarvoor.
Chris a.k.a Giiser

Jesse

Bericht door Jesse » di apr 25, 2006 7:41 pm

Ik zou Castelen sowieso meenemen, dan hebben we tenminste één rechtsbuiten. Iemand die de linksback helemaal dol kan draaien, zie afgelopen Ajax - Feyenoord tegen Urby.

Ik weet eigenlijk alleen niet zo goed hoe het met zijn voorzet zit. Heeft hij die een beetje?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 25, 2006 8:03 pm

Heel behoorlijk. En Van Nistelrooij scoort als de bal in het strafschopgebied komt.

En met niemand anders!

Yorlik the Barbarian

Bericht door Yorlik the Barbarian » di apr 25, 2006 8:41 pm

Als je het team in wilt laten spelen, kun je best een middenveld Sneyder - Davids - Cocu opstellen. Je kunt dan met de punt allebij de kanten op en je hebt dan wat ervaring die rust kan geven en Oranje moreel sterkte kan geven voor wat komen gaat. Niettegenstaande het negatieve over Davids, voor Sneyder wil hij (uit eigen mond) best "waterdragen" en hij heeft door zijn uitspraken ook in Sneyder's success geinvesteerd. Dan krijg je waarschijnlijk een andere Davids te zien die goed van pas kan komen. Ik ga er van uit dat Sneyder wedstrijd fit zal zijn tegen 9/6.
Begin in vredesnaam niet met mensen als Maduro, Landzaad e.d. want die kunnen een team geen poten geven. ook van Bommel niet.
Quod volimus credimus libenter.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 25, 2006 8:52 pm

Een uitstekend seizoen zelfs...hoe waardeloos moet hij dan wel niet spelen wil jij zeggen dat hij niet erg sterk speelt ???

:nooo: :redcard:

Sorry hoor, maar Landzaat heeft een uitstekend seizoen gedraaid. Maar afgaande op je beschrijving(en) van v. Bommel, begrijp ik dat je rationaliteit je wel eens in de steek laat.

Ik vind Landzaat - v.d. Vaart - Cocu een uitstekende middenveld. Maar het zal uiteindelijk afhangen van de vorm van de dag. :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jesse

Bericht door Jesse » di apr 25, 2006 8:56 pm

Waarom vind jij dat Landzaat een uitstekend seizoen heeft gedraaid, Mr. Ajax?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 9:45 pm

Baseman schreef:Wat is er mis met Castelen ?
Ik vind hem een prima speler, al laat zijn afwerking nog wat te wensen over. Maar hij draait een heel aardig seizoen en hij is tenminste een echte rechtsbuiten.
Uhm, jij bent blijkbaar een van de velen die weigert in deze topic te lezen. ;)

Ik heb al gezegd dat er niets mis is met Castelen en dat hij zeker mee moet. Ik ben het alleen niet met Bertje eens dat hij de laatste tijd in topvorm is. Hij heeft de laatste tijd namelijk weinig doelpunten en assists op z'n naam gezet.

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 25, 2006 9:50 pm

Thomas schreef:Uhm, jij bent blijkbaar een van de velen die weigert in deze topic te lezen. ;)
Had je hier eerder iets getypt dan ? :D
Ik ben het alleen niet met Bertje eens dat hij de laatste tijd in topvorm is.
Nou, het zit er wat tussenin denk ik.
Hij speelt eigenlijk erg goed, maar zijn rendement blijft achter.

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 25, 2006 10:00 pm

Een soort Zlatan ;)
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 10:08 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Uhm, jij bent blijkbaar een van de velen die weigert in deze topic te lezen. ;)
Had je hier eerder iets getypt dan ? :D .
:evil:
Baseman schreef:
Ik ben het alleen niet met Bertje eens dat hij de laatste tijd in topvorm is.
Nou, het zit er wat tussenin denk ik.
Hij speelt eigenlijk erg goed, maar zijn rendement blijft achter.
Hij is elke keer levensgevaarlijk, maar als je er als aanvaller niets uithaalt ben je in mijn ogen niet in topvorm.

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 25, 2006 10:56 pm

Klaas Jan Huntelaar gaat gewoon mee. Kan gewoon niet anders. En de 2e wedstrijd start hij gewoon in de basis!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie