Godenzonen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 08, 2006 10:24 pm

Thomas schreef:
GangstaRiB schreef:De aflevering was wel aardig, maar die rapportcijfers hoeven van mij niet hoor. Laat dan meer leuke momenten zien van de desbetreffende speler.
Wat voor cijfers heeft Ko gegeven?
9,5 voor KJH.
6 voor Hetitinga
7,5 voor Vermaelen
6 voor Boakye

Zoiets was het. Maar ja, je kent het wel. De één geeft een 7, de ander een 8.

Maar zo moesten wij niet redeneren van Ko, het is gewoon een gezellig praatprogramma over Ajax :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 10:28 pm

De rest van de selectie heeft geen eens een cijfer gekregen, zo slecht was het? ;)

Wat voor cijfer kreeg Blind?

San Marco

Bericht door San Marco » di mei 09, 2006 12:00 am

Een tien, voor het aantrekken van Huntelaar...

Feest

Bericht door Feest » di mei 09, 2006 12:02 am

Jahoor, dat heeft Danny gedaan. :eusa_liar:

San Marco

Bericht door San Marco » di mei 09, 2006 12:15 am

Uit zn eigen spaarvarken zelfs...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 09, 2006 3:43 am

Steef schreef:Jahoor, dat heeft Danny gedaan. :eusa_liar:
Volgens mij heeft San Marco weer eens moeite om serieus te reageren. Laatst was hij niet bijster positief over Huntelaar.

Heeft Blind nou een cijfer gekregen of niet?

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 5:50 am

nee
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 8:50 am

Steef schreef:Ko zei dat een goede spits een beetje een smeerkees moet zijn.

Waar blijven mijn royalties, Ko?
Alsof jij patent op die zienswijze hebt... Nauwelijks een opvallende opmerking. Dat vindt iedereen eigenlijk wel.

:xyxthumbs:

Jammer dat het na de huldiging weer mis is gegaan. Jammer, jammer, jammer. Maar het viel te verwachten, en ik stond inmiddels veilig in de Paradiso.

K.
Still alive...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 8:59 am

Thomas schreef:De rest van de selectie heeft geen eens een cijfer gekregen, zo slecht was het? ;)

Wat voor cijfer kreeg Blind?
De bus met Ajacieden arriveerde vroeger dan gepland bij de Stadsschouwburg. Toen we (op een volkomen willekeurig moment) even naar het Leidseplein schakelden voor een impressie van een paar seconden, vielen we met onze neus in de boter: mooie beelden van de aankomst van de bus (Juanfran met zijn ravenzwartharige Spaanse mevrouw Juanfran, Rosenberg met zijn hoogblonde Zweedse mevrouw Rosenberg, KJH met... tja, zijn Achterhoekse mokkeltje :D ).

Maar we kregen toen wel meteen te horen dat we er acht minuten vroeger uit moesten, om live naar het Leidseplein te schakelen. Daarom moesten we plotseling jagen: we konden wat minder rapportcijfers doen, en daarna hadden Miel en ik nog wat punten willen maken over hoe belachelijk deze huldiging überhaupt is. Bloed, Zweet en Tranen zingen, omdat je van Eindhoven, Heerenveen, Roda en PSV gewonnen hebt... Ironisch.

Volgende week Martin van Geel. Niet met mij, overigens. Ik ben nu twee weken achter elkaar geweest. Voor mij is de zomerstop begonnen... ;)

K.
Still alive...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 9:29 am

Eindelijk een interessante gast, ben je er niet bij Ko. Beetje jammer ;)

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 9:39 am

Ik was met KJH erg blij hoor. Huntelaar, Van Geel... dat zijn de krenten in de pap. Zulke gasten krijg je niet elke week. Zeker niet als Ajax een klotejaar heeft, want dan wil niemand praten en mogen de spelers ook niks.

Het verhaal erachter: Miel Brinkhuis heeft voor De Ajacied een heel goed interview met Van Geel gehad. Er was een soort 'klik' tussen die twee, ze zijn gaan eten en hebben sindsdien een goede verstandhouding. Dat Van Geel wéér naar Godenzonen komt, is via Miel gegaan. En dus zit hij er ook zelf bij (nog los van het feit dat het mijn beurt sowieso niet is).

Wordt een interessante uitzending, al is het jammer dat de laatste Godenzonen vóór de CL-finale van Barcelona zit. Van Geel zal niks definitiefs over Ten Cate zeggen (sowieso niet, want Ajax is beursgenoteerd, dus je kunt TV-programma's geen primeurtjes geven). Maar misschien al wél iets over Blind, en hoe dit allemaal gelopen is. Ik heb begrepen dat Van Geel daar wel iets over kwijt wil.

Ik heb inmiddels wat meer gehoord en, zonder voor mijn beurt te willen praten, kan ik toch op zijn minst wel zeggen dat Blind bepaalde dingen 'slim' gespeeld heeft. Dat komt voor de meesten hier op Ajax Talk niet als een verrassing, maar ik hoop dat het blèrende Leidseplein-volk (én Henk Spaan...) wel even luistert volgende week, want het ligt allemaal niet zo simpel.

K.
Still alive...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 9:46 am

Ko, zeg dat nou niet man. Nu word ik heel erg nieuwsgierig!

Toch wel grappig dat Binkhuis goed contact heeft met Van Geel. Ik dacht altijd dat hij redelijk ver van het vuur stond. Zo'n blad als de Ajacied is nou niet echt toonaangevende lectuur.

Maar Blind heeft het slim gespeeld door een afkoopsom te regelen ofzo? Of heeft hij een functie binnen Ajax bedongen?

MHF

Bericht door MHF » di mei 09, 2006 9:59 am

Kowalczyk schreef:
....

Ik heb inmiddels wat meer gehoord en, zonder voor mijn beurt te willen praten, kan ik toch op zijn minst wel zeggen dat Blind bepaalde dingen 'slim' gespeeld heeft. Dat komt voor de meesten hier op Ajax Talk niet als een verrassing, maar ik hoop dat het blèrende Leidseplein-volk (én Henk Spaan...) wel even luistert volgende week, want het ligt allemaal niet zo simpel.

K.
Wat verrassend... :nooo: Net wat je zegt Ko, kan niet zeggen dat ik opkijk van deze uitspraak. Je moet welhaast naief of een romanticus zijn om te (kunnen) blijven geloven dat Blind het slachtoffer is geworden van dat gladde bestuur, daar waar hij zelf brandschoon is. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal naar boven komt.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 10:01 am

GangstaRiB schreef:Ko, zeg dat nou niet man. Nu word ik heel erg nieuwsgierig!
Let wel: Van Geel gaat zeker niet álles zeggen. Maar hij schijnt tegen Miel gezegd te hebben: als ik níks kwijt wilde, dan zou ik niet komen.
Toch wel grappig dat Binkhuis goed contact heeft met Van Geel. Ik dacht altijd dat hij redelijk ver van het vuur stond. Zo'n blad als de Ajacied is nou niet echt toonaangevende lectuur.
De Ajacied is niet 'toonaangevend', maar ook niet zo klein als je denkt. De oplage is 18.000 exemplaren, vertelde Miel me. Dan zit je niet zo ver af van muziekbladen als Oor of Revolver (en die zijn wél zogenaamd 'toonaangevend').

Bovendien is De Ajacied onafhankelijk (en hoe 'toonaangevend' kunnen niet onafhankelijke bladen zijn...?) en gaan ze slim om met de plek die ze hebben. Als spelers iets op hun hart hebben dat ze niet meteen bij Johan Derksen op TV willen zeggen, dan zeggen ze het wel eens tegen De Ajacied, omdat ze zich daar 'onder Ajacieden' voelen (en denken, ach, het is maar een supportersblad).

Alle spelers krijgen De Ajacied thuisgestuurd. Vanuit de positie van 'sympathieke underdog' kun je soms veel gedaan krijgen (AT5 heeft dat voordeel ook).
Maar Blind heeft het slim gespeeld door een afkoopsom te regelen ofzo? Of heeft hij een functie binnen Ajax bedongen?
Weet ik niet. Niets over gehoord tot dusver. Ik heb Blind alleen ergens horen zeggen dat hij nog moet bedenken of hij die stap terug nog wel kan maken. De man heeft nu twee keer een eindverantwoordelijke rol voor het eerste elftal gehad (directeur spelersbeleid in 1999-2000 en hoofdtrainer in 2005-2006) en beide keren heeft hij zich er kolossaal op verkeken, met een verplicht vertrek tot gevolg. Die man komt nooit meer bij Ajax-1 in de buurt. Kun je dan nogmaals de stap opbrengen om elders in de organisatie aan de slag te gaan...? Ik zou er moeite mee hebben. Er schijnen zich al twee clubs voor hem gemeld te hebben. Ik denk dat hij daar meer oren naar heeft.

Maar dat is gissen. Ik weet het niet.

K.
Still alive...

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » di mei 09, 2006 10:04 am

Hij heeft zijn carriere proberen te redden door de slachtofferrol te spelenm (want hij wist zelf natuurlijk dat hij niet was te handhaven bij Ajax met zulke resultaten.) Nou wordt hij met opgeheven hoofd ontslagen ipv kansloos midden in het seizoen en hoeft hij niet zoals Wouters jaren lang te ploeteren om weer eens in de picture te komen. Gok ik. En als het zo is gegaan is het een meesterstrateeg (helaas is daar niks van terug te zien op het veld, hoho)
Laatst gewijzigd door Real Ajax op di mei 09, 2006 10:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 10:05 am

Kowalczyk schreef:
Jammer dat het na de huldiging weer mis is gegaan. Jammer, jammer, jammer. Maar het viel te verwachten, en ik stond inmiddels veilig in de Paradiso.

K.
die 2 gewonden zijn juist gevallen bij Paradiso, daar was de steekpartij
Jöhnk, 29 mei 2006

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 10:08 am

Kowalczyk schreef:
GangstaRiB schreef:Ko, zeg dat nou niet man. Nu word ik heel erg nieuwsgierig!
Let wel: Van Geel gaat zeker niet álles zeggen. Maar hij schijnt tegen Miel gezegd te hebben: als ik níks kwijt wilde, dan zou ik niet komen.
De Ajacied is niet 'toonaangevend', maar ook niet zo klein als je denkt. De oplage is 18.000 exemplaren, vertelde Miel me. Dan zit je niet zo ver af van muziekbladen als Oor of Revolver (en die zijn wél zogenaamd 'toonaangevend'.

Bovendien gaat De Ajacied slim om met de plek die ze hebben. Ze zijn relatief klein, maar tevens het enige Ajax-blad dat onafhankelijk is. Daar kun je van profiteren: als spelers iets op hun hart hebben dat ze niet meteen bij Johan Derksen op TV willen zeggen, dan zeggen ze het wel eens tegen De Ajacied, omdat ze zich daar 'onder Ajacieden' voelen.

Alle spelers krijgen De Ajacied thuisgestuurd. Vanuit de positie van 'sympathieke underdog' kun je soms veel gedaan krijgen (AT5 heeft dat voordeel ook).
Weet ik niet. Niets over gehoord tot dusver. Ik heb Blind alleen ergens horen zeggen dat hij nog moet bedenken of hij die stap terug nog wel kan maken. De man heeft nu twee keer een eindverantwoordelijke rol voor het eerste elftal gehad (directeur spelersbeleid in 1999-2000 en hoofdtrainer in 2005-2006) en beide keren heeft hij zich er kolossaal op verkeken, met een verplicht vertrek tot gevolg. Kun je dan nogmaals de stap opbrengen om elders in de organisatie aan de slag te gaan...? Ik zou er moeite mee hebben. Er schijnen zich al twee clubs voor hem gemeld te hebben. Ik denk dat hij daar meer oren naar heeft.

Maar dat is gissen. Ik weet het niet.

K.
Ik bedoelde met toonaangevend niet zozeer de kleine oplage, maar meer de feitjes en geruchten en inside information.

Verder wist ik niet eens dat De Ajacied onafhankelijk was :blush:
Dacht dat 't het zoveelste huisblaadje/propagandablaadje was. Heb het wel eens doorgebladert maar niet echt kritisch bekeken.

Nou ja, in ieder geval positief dat Van Geel iets wil zeggen bij AT5. Goed voor AT5 en goed voor de publieke opinie.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 10:08 am

Overigens: laten we niet te vroeg juichen...

Van Geel en ook Jaakke hebben de laatste weken veel TV-interviews op het laatste moment afgezegd omdat er weer een nieuw lijk uit de kast pleurde. Dat kan deze week ook nog gebeuren. Ik geloof pas dat Van Geel komt als-ie er zit. Hij zou eigenlijk déze week komen, maar dat kon niet, gezien de huldiging. Nu is het maandag de 15e geworden, maar je weet het niet.

K.
Still alive...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 10:10 am

Henk de Gier schreef:die 2 gewonden zijn juist gevallen bij Paradiso, daar was de steekpartij
Kut, daar gaat m'n alibi...

Die Belle & Sebastian-fans zijn geen lieverdjes...

;) :D

K.
Still alive...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 10:10 am

Real Ajax schreef:Hij heeft zijn carriere proberen te redden door de slachtofferrol te spelenm (want hij wist zelf natuurlijk dat hij niet was te handhaven bij Ajax met zulke resultaten.) Nou wordt hij met opgeheven hoofd ontslagen ipv kansloos midden in het seizoen en hoeft hij niet zoals Wouters jaren lang te ploeteren om weer eens in de picture te komen. Gok ik. En als het zo is gegaan is het een meesterstrateeg (helaas is daar niks van terug te zien op het veld, hoho)
Derksen zijn terecht bij Voetbal Insite dat Blind als een soort martelaar gezien wilde worden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 10:13 am

Kowalczyk schreef:Overigens: laten we niet te vroeg juichen...

Van Geel en ook Jaakke hebben de laatste weken veel TV-interviews op het laatste moment afgezegd omdat er weer een nieuw lijk uit de kast pleurde. Dat kan deze week ook nog gebeuren. Ik geloof pas dat Van Geel komt als-ie er zit. Hij zou eigenlijk déze week komen, maar dat kon niet, gezien de huldiging. Nu is het maandag de 15e geworden, maar je weet het niet.

K.
Nieuw lijk? Noem het eerder goede resultaten. Als Blind van Vitesse had verloren hadden we de play-offs niet bereikt. Als van feyenoord/groningen was verloren geen CL. Dan zit je als TD iets sterker in je zetel als je vraagtekens zet bij je trainer. Maar nu ging het eigenlijk stiekem toch wel aardig en dan kan je niet verkondigen dat het allemaal aan de trainer ligt.
Al had dat wat mij betreft wel gemogen, maar sommige supporters denken daar anders over.....

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 10:14 am

Kowalczyk schreef:
Henk de Gier schreef:die 2 gewonden zijn juist gevallen bij Paradiso, daar was de steekpartij
Kut, daar gaat m'n alibi...

Die Belle & Sebastian-fans zijn geen lieverdjes...

;) :D

K.
van die zeikmuziek zou ik ook agressief worden Ko ;)
Jöhnk, 29 mei 2006

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 09, 2006 10:17 am

GangstaRiB schreef:Nou ja, in ieder geval positief dat Van Geel iets wil zeggen bij AT5. Goed voor AT5 en goed voor de publieke opinie.
Neem van mij aan: het bestuur (Van Geel voorop) zit met de tanden te knarsen. Die kunnen even niks zeggen op het moment, terwijl de Danny Blind Show in volle gang is, óók gisteren op het bordes. Van Geel heeft zich wél aan de afspraken gehouden. Die wacht het geschikte moment af om openheid van zaken te geven. Ik denk dat hij daarbij ook nog zo fatsoenlijk zal zijn om niet na te trappen, maar alleen wat dingen toe te lichten.

Ondertussen zijn de 'echte clubmannen' Van der Lem en Blind nú al bezig met natrappen. Van der Lem nog bóven de gordel (die zei gewoon dat hij geen zin heeft om nog met dit bestuur te maken te hebben), maar Blind eronder.

Blind is niet zo oneerlijk behandeld als velen denken, dat weet ik inmiddels wel zeker. En ik begin steeds meer te geloven dat het bestuur van Ajax eerder naïef dan doortrapt is geweest, door in een te vroeg stadium de kaarten open op tafel te leggen. Daar doet Blind nu al een weekje of twee heel gewiekst zijn voordeel mee (met hulp van De Telegraaf).

K.
Still alive...

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 10:19 am

ik hoop dat Lucas dat leest :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 10:24 am

Blind is een tactisch genie als je het zo leest ;)

De naam "het scholletje" lijkt dus steeds meer op zijn plaats te zijn geweest.....

Plaats reactie