SC Heracles - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 03, 2006 6:56 pm

Neefkens schreef:Wie zoekt zal vinden....

Wel bijzonder dat het bij de een verheerlijkt wordt en bij de ander veroordeeld.
Ik zag het ook, Neef.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr nov 03, 2006 7:11 pm

Ik heb "het" ook gezien, maar het was niet meer dan het wegduwen van de tegenstander die vervolgens veel theater maakte.

In zijn algemeenheid:
Een spits moet zich gewoon verdedigen tegen de constante aanvallen van meerdere verdedigers gedurende de hele wedstrijd. Als iemand als Van Basten dat deed, werd het logisch gevonden en ook wel mooi gevonden.

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr nov 03, 2006 7:12 pm

Neefkens schreef:Wie zoekt zal vinden....

Wel bijzonder dat het bij de een verheerlijkt wordt en bij de ander veroordeeld.
Ik vond het ook iets teveel van het goede wat Huntelaar liet zien. Zo doen jongetjes uit de Achterhoek dat doorgaans niet hoor!

Kaboem!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 03, 2006 8:03 pm

Al een elleboog gehad van Kaboem jr.? :twisted:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 03, 2006 9:28 pm

Steef schreef:Hij was gisteren weer in vorm. Het hele repertoire kwam langs.
En meer dan dat. Hij ging zelfs op iemand staan. :redcard:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 03, 2006 10:56 pm

Het is inderdaad iets teveel van het goede, de laatste tijd.

joey schreef:
Thomas schreef:Laat Ten Cate Stam spelen en pakt hij geel, dan is dat in mijn ogen een blunder van formaat van zowel Ten Cate als Stam.

De spelers van Heracles zullen zich richten op Stam ook, omdat ze weten dat hij voorzichtig wil zijn.
Heracles is nog ongeslagen. Lijdt Ajax zonder Stam puntverlies, dan heeft Ten Cate het ook gedaan.
Ajax wint zonder Stam wel van Heracles. Sowieso zou Ajax de misstap helemaal goedmaken als men wint van PSV.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 04, 2006 10:59 am

joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Natuurlijk is het altijd lekker om een klasbak als Jaap Stam erbij te hebben, maar dus ook tegen Heracles. Stam is ervaren genoeg om geen kaart te pakken. En pakt hij onverhoopt toch een kaart, dan moeten we dat ook weer niet dramatiseren. Ajax is niet afhankelijk van één speler. Stam zal er wel vaker niet bij zijn, daar moet je maar mee kunnen omgaan.
Zonder Stam geef ik Ajax weinig kans tegen PSV.
Waarom? Het klinkt alsof je angst voor PSV hebt. Zo zullen zij het aan de kant laten van Stam tegen Heracles ook uitleggen. Lijkt me niet de bedoeling.

Angst voor PSV is nergens voor nodig. Het is een goede ploeg die moeilijk te verslaan is. Maar gezien de laatste ontmoetingen is PSV de ploeg die angst moet hebben want van de laatste vijf keer Ajax-PSV won Ajax er drie, één keer werd het een gelijkspel en één keer ging PSV met de drie punten aan de haal. Zelfs het Ajax van Blind (zonder Stam) wist PSV twee keer over de knie te leggen. PSV ís dus te bestrijden en Ajax weet als geen ander hoe.

Stam moet met zijn ervaring de kans op een gele kaart in Almelo zo klein mogelijk houden. Natuurlijk bestaat het risico dat het onverhoopt fout gaat want Stam pakt nu eenmaal makkelijk kaarten. Ik vind alleen niet dat je moet doen alsof Ajax het zonder hem wel kan shaken tegen PSV. Daarvoor heeft Ajax veel te veel klasse en doe je Vermaelen te kort.

Ik zou Stam dus gewoon opstellen want anders kan het uitgelegd worden als angst voor PSV. Terwijl wij de meest recente onderlinge duels wonnen en in vorm zijn. Altijd uitgaan van een overwinning dus. Zonder Huntelaar, zonder Stam, zonder iedereen.

Want wij zijn Ajax, wij zijn de beste. :eusa_dance:
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 04, 2006 11:06 am

Wat een staaltje amateurpsychologie. :X

Arwin

Bericht door Arwin » za nov 04, 2006 11:43 am

Giacomo Puccini schreef:
joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Natuurlijk is het altijd lekker om een klasbak als Jaap Stam erbij te hebben, maar dus ook tegen Heracles. Stam is ervaren genoeg om geen kaart te pakken. En pakt hij onverhoopt toch een kaart, dan moeten we dat ook weer niet dramatiseren. Ajax is niet afhankelijk van één speler. Stam zal er wel vaker niet bij zijn, daar moet je maar mee kunnen omgaan.
Zonder Stam geef ik Ajax weinig kans tegen PSV.
Waarom? Het klinkt alsof je angst voor PSV hebt. Zo zullen zij het aan de kant laten van Stam tegen Heracles ook uitleggen. Lijkt me niet de bedoeling.

Angst voor PSV is nergens voor nodig. Het is een goede ploeg die moeilijk te verslaan is. Maar gezien de laatste ontmoetingen is PSV de ploeg die angst moet hebben want van de laatste vijf keer Ajax-PSV won Ajax er drie, één keer werd het een gelijkspel en één keer ging PSV met de drie punten aan de haal. Zelfs het Ajax van Blind (zonder Stam) wist PSV twee keer over de knie te leggen. PSV ís dus te bestrijden en Ajax weet als geen ander hoe.

Stam moet met zijn ervaring de kans op een gele kaart in Almelo zo klein mogelijk houden. Natuurlijk bestaat het risico dat het onverhoopt fout gaat want Stam pakt nu eenmaal makkelijk kaarten. Ik vind alleen niet dat je moet doen alsof Ajax het zonder hem wel kan shaken tegen PSV. Daarvoor heeft Ajax veel te veel klasse en doe je Vermaelen te kort.

Ik zou Stam dus gewoon opstellen want anders kan het uitgelegd worden als angst voor PSV. Terwijl wij de meest recente onderlinge duels wonnen en in vorm zijn. Altijd uitgaan van een overwinning dus. Zonder Huntelaar, zonder Stam, zonder iedereen.

Want wij zijn Ajax, wij zijn de beste. :eusa_dance:
Het is gewoon onzin, je kan wel bijven denken dat we Ajax zijn en dus de beste, maar we hebben Stam gewoon heel hard nodig hebben om PSV voorin af te stoppen. En dat mag PSV best weten, dat weten ze nu toch ook al wel.
Tegen Heracles mag hij gewoon niet meedoen, het zou juist zielig zijn als we dan puntverlies lijden omdat Stam er niet bij is. Dan zijn de vervangers blijkbaar van dramatisch niveau en absoluut niet in staat tegen PSV Stam te vervangen.
Denk er ook maar eens over wie dan in plaats van Stam speelt. Waarschijnlijk Heitinga, nou die maakte donderdag weer een vrij labiele indruk. Bovendien mist Heracles hun spits Everton, waardoor ze voorin al problemen hebben. Ajax moet gewoon makkelijk winnen van Heracles, ook zonder Stam en vervolgens de strijd aangaan met PSV, met Stam.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 04, 2006 2:56 pm

Arwin schreef:Denk er ook maar eens over wie dan in plaats van Stam speelt. Waarschijnlijk Heitinga, nou die maakte donderdag weer een vrij labiele indruk.
Ik ben het niet eens met het woordje 'weer'. Ik heb de wedstrijd van donderdag niet gezien maar tegen Utrecht, Groningen, Feyenoord, ADO en Heerenveen speelde Heitinga nagenoeg foutloos.

Jesse

Bericht door Jesse » za nov 04, 2006 4:12 pm

Giacomo Puccini schreef: Ik zou Stam dus gewoon opstellen want anders kan het uitgelegd worden als angst voor PSV. Terwijl wij de meest recente onderlinge duels wonnen en in vorm zijn. Altijd uitgaan van een overwinning dus. Zonder Huntelaar, zonder Stam, zonder iedereen.
Inderdaad. Het maakt niet uit wie we opstellen tegen PSV. We winnen toch wel.

:sleepey:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 04, 2006 5:25 pm

Net zo'n domme uitspraak als dat Ajax alleen kan winnen mét Stam.. :sleepey:

Stam moet je mits fit gewoon zo vaak mogelijk opstellen. Het is zonde om hem voor niks aan de kant te houden want dan ben je hem dus twee keer kwijt in plaats van één keer. Beter gewoon laten starten en als de 3 punten zijn veiliggesteld wisselen.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 04, 2006 5:28 pm

Giacomo Puccini schreef:Net zo'n domme uitspraak als dat Ajax alleen kan winnen mét Stam.. :sleepey:

Stam moet je mits fit gewoon zo vaak mogelijk opstellen. Het is zonde om hem voor niks aan de kant te houden want dan ben je hem dus twee keer kwijt in plaats van één keer. Beter gewoon laten starten en als de 3 punten zijn veiliggesteld wisselen.
Daar blijkt dan ook angst uit.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 04, 2006 5:34 pm

Neuh, spelers op leeftijd worden zo vaak gewisseld als de klus erop zit. Eén van je beste spelers de hele wedstrijd aan de kant houden daarentegen niet. Die schorsing komt toch vroeg of laat, door spelers uit voorzorg aan de kant te houden straf je jezelf alleen maar dubbel.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 04, 2006 5:54 pm

Je moet hem toch rust geven. Dan kun je dat net zo goed doen als je er ook nog echt wat aan hebt.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za nov 04, 2006 8:10 pm

Is er al een vermoeden hij ajax morgen gaat voetballen?
Volgens ANN wordt het dit :

Vermoedelijke opstelling Ajax [wijzig]

Stekelenburg,
Ogararu, Stam, Grygera, Vermaelen, Gabri, Roger, Sneijder, Emanuelson, De Mul en Huntelaar

3 dingen ik zie opeens Ogararu staan... waar is Heitinga?
Zowel Stam als Gabri morgen.
Word Maduro weer gespaard?

Ik zou Heitinga naast grygera neerzetten
Daarnaast misschien morgen gewoon 4-3-3 spelen. Heracles acht ik niet zo hoog in als de vorige 3 uitwedstrijden.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 04, 2006 8:13 pm

Maduro zal wel weer moe zijn vermoed ik.

Beloki

Bericht door Beloki » za nov 04, 2006 8:36 pm

Je zou het haast denken. Die jongen is vaak moe. Ik zou er niet meer raar van opkijken.

999

Bericht door 999 » za nov 04, 2006 10:43 pm

Dit AJAX moet deze klus al in de eerste helft kunnen klaren, 0 - 3, en dan op je gemak de wedstrijd uitspelen ...
Blij met de punten ...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za nov 04, 2006 11:12 pm

Stam tegen Heracles? Doe dat nou maar niet. Stam krijgt op de gekste momenten geel dus moet je nu niet het risico nemen dat hij er in de wedstrijd tegen de nummer twee niet bij is door een schorsing. Laat Heitinga en Vermaelen het maar opknappen in Almelo.

999

Bericht door 999 » zo nov 05, 2006 8:01 am

Jaap Stam blijft aan de kant

AMSTERDAM, zondag

Jaap Stam ontbreekt vandaag in de uitwedstrijd tegen Heracles. De aanvoerder van Ajax blijft uit voorzorg aan de kant. Vanwege zijn waarde voor het elftal wordt er af en toe een wedstrijd uitgezocht die hij kan laten lopen.

Net als trainer Henk ten Cate speelt Stam niet graag op kunstgras, maar een prettige bijkomstigheid voor Ajax is nu ook dat de voorstopper zich ook geen gele kaart meer kan permitteren. Nu kan hij zich helemaal richten op de topper tegen PSV, volgende week zondag in de ArenA.
De T.
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » zo nov 05, 2006 12:24 pm

Goede actie van Ten Cate.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 05, 2006 12:37 pm

Vind ik niet. Vorm van onderschatting van de tegenstander.

999

Bericht door 999 » zo nov 05, 2006 12:38 pm

Jöhnk schreef:Vind ik niet. Vorm van onderschatting van de tegenstander.
???
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 05, 2006 12:38 pm

Vorm van prioriteiten stellen, vind ik. Of je nu met of zonder Stam niet van Heracles wint, je hebt sowieso gefaald.

Plaats reactie