PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jesse

Bericht door Jesse »

Ik denk dat het allemaal meer met lelijk voetbal te maken heeft. Als Ajax prachtig voetbal speelt in een op papier 5-3-2 opstelling vraag ik me af of je veel mensen zal horen klagen.
of omdat HtC een paar slimme tactische verassingen uit zijn hoed wist te toveren.Als was ie tegen Psv blijkbaar zijn toverstokje vergeten ..
Mwah, HtC had wel weer zo'n basisopstelling dat PSV in de eerste helft niks in had te brengen. Helaas heeft Ajax de klasse (nog) niet om dit tegen een ploeg als PSV om te zetten in doelpunten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Jim

Bericht door Jim »

joey schreef: Als PSV vertrouwde op de spitsen pakte dat niet goed uit, want de spitsen heb ik niet gezien.
Denk dat PSV met name vertrouwde op dat ene moment, dat altijd komt.
Of het nou een spits of een ander is die dat moment uitbuit doet niet zo terzake.
joey schreef: Ajax verdedigde namelijk (op dat ene moment na) ook heel goed.
Zonder meer. Hoewel ik vind dat in bepaalde wedstrijden (b.v. Austria thuis) nog steeds teveel wordt weggegeven, is Ajax er met Stam qua verdedigende organisatie een flink stuk op vooruit gegaan.
Toch beweegt Ajax zich in dit opzicht op het slappe koord. Als Stam om wat voor reden dan ook wegvalt levert Ajax in verdedigend opzicht erg veel in. Zie de vele mogelijkheden die ADO kreeg in de competitiewedstrijd in de Arena. Een nogal smalle basis om zo afhankelijk te zijn van een 34-jarige speler.
joey schreef: En ja, die goal had ook aan de andere kant kunnen vallen, zelfs nog na de 0-1, want Sneijder had een prima kans op de gelijkmaker.
Al die verhalen over PSV dat Ajax professioneel aftuigde, zijn naar het resultaat toegeredeneerd en in mijn ogen, met alle respect, onzin.
Sneijder had zelfs twee goede kansen. Tegen 10 PSV-ers dat wel. Toch heeft het feit dat Sneijder er geen van benutte en PSV er wel een inprikte, m.i. zeker niet alleen met (gebrek aan) geluk te maken.
Met name Sneijder maakte namelijk het laatste half uur een vermoeide indruk. Omdat je dan niet fris, krachtig en dientengevolge geconcentreerd genoeg meer bent, neemt de kans op scoren in dergelijke situaties behoorlijk af.
Sneijder's vermoeidheid was des te meer opvallend omdat hij notabene de donderdag ervoor tegen ADO nog was gespaard en zich aldus een hele week volledig op deze wedstrijd kon richten.
Vergelijk dat eens met een Simons, die ondanks een hele wedstrijd tegen Vitesse in de benen, juist het laatste half uur, en in ondertal, het heft en initiatief op het middenveld volledig in handen nam.
Dan zie je het grote verschil in fysieke kracht en inhoud. Het moet natuurlijk allemaal wat meezitten, maar wat mij betreft zie ik hierin eerder een verklaring voor de uiteindelijke nederlaag dan in de factor geluk.
999

Bericht door 999 »

Jesse schreef:Ik denk dat het allemaal meer met lelijk voetbal te maken heeft. Als Ajax prachtig voetbal speelt in een op papier 5-3-2 opstelling vraag ik me af of je veel mensen zal horen klagen.
of omdat HtC een paar slimme tactische verassingen uit zijn hoed wist te toveren.Als was ie tegen Psv blijkbaar zijn toverstokje vergeten ..
Mwah, HtC had wel weer zo'n basisopstelling dat PSV in de eerste helft niks in had te brengen. Helaas heeft Ajax de klasse (nog) niet om dit tegen een ploeg als PSV om te zetten in doelpunten.
Ach, een beetje scheids een beetje pech en Heitinga had na twee kontacten kunnen gaan douchen .. ik bedoel maar ..

Tja en met dat laatste ben ik het dus niet eens, AJAX had een overwicht maar meer ook niet, ik werd er niet opgewonden van en Psv al helemaal niet.Tel je de kansen en goede ballen dan was daar ook geen reden voor.
Blij met de punten ...
Arwin

Bericht door Arwin »

Offtopic:
Het wordt steeds gekker. Nu zou Heitinga opeens bijna hebben kunnen gaan douchen na 2 contacten? Ik herinner me ze niet. Ik weet alleen dat Heitinga de eerste helft misschien wel zijn beste helft voor Ajax ooit speelde.
Feest

Bericht door Feest »

Heitinga schopte Cocu en Affelay bijkans binnen tien minuten de wedstrijd uit. Ik hou van spelers op die positie die even laten voelen dat ze er zijn, maar hij had in het strengste geval 2x geel kunnen krijgen. Het waren flinke schoppen.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Tsja, als je zo gaat redeneren hadden Afellay (misschien) en Vayrynnen (zeker) de wedstrijd ook niet uit mogen spelen.
Arwin

Bericht door Arwin »

Steef schreef:Heitinga schopte Cocu en Affelay bijkans binnen tien minuten de wedstrijd uit. Ik hou van spelers op die positie die even laten voelen dat ze er zijn, maar hij had in het strengste geval 2x geel kunnen krijgen. Het waren flinke schoppen.
Ik heb het meerdere keren gelezen, dus het zal wel waar zijn. Ik herinner me ze echter serieus niet. Vond je Heitinga wel goed de eerste helft?

Vayrinen was een zekere rode kaart, verder had deze wedstrijden geen rode kaarten nodig gehad.
Feest

Bericht door Feest »

Ik vond Heitinga steengoed de eerste helft....en uiterst matig de tweede tegen Vayrinen/10 man.
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Steef schreef:Ik vond Heitinga steengoed de eerste helft....
:shock:
Face your fears and live your dreams, No Fear
Arwin

Bericht door Arwin »

De Dominee schreef:
:shock:
Ik ook hoor..
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Bekend met Steef zijn liefde voor Heitinga?
Face your fears and live your dreams, No Fear
joey
Erelid

Bericht door joey »

Steef die Heitinga goed vindt.... :shock:
Het stinkt aan alle kanten!
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik denk dat Heitinga dan op basis van de 1e helft tegen PSV wordt opgesteld in het ESM elftal van de maand ;)
IK GELOOF!!!!!!
999

Bericht door 999 »

Arwin schreef:Offtopic:
Het wordt steeds gekker. Nu zou Heitinga opeens bijna hebben kunnen gaan douchen na 2 contacten? Ik herinner me ze niet. Ik weet alleen dat Heitinga de eerste helft misschien wel zijn beste helft voor Ajax ooit speelde.
Ik zou de meesten hier aanraden om met Sinterklaas een Dvd recorder en een abo op Tele2voetbal te vragen, kunnen ze de wedstrijden nog eens een keertje op hun gemak terug zien ... want je blijft je verbazen hoe weinig sommige mensen zien, dan wel herinneren ...

Heitinga ging de eerste minuten enkele keren goed de fout in, en had er makkelijk 2* keer geel voor kunnen krijgen.Niet dat dat van mij moet.Verder stofzuigde Heitinga de 1e helft redelijk goed, was ie de tweede nergens meer te bekennen ...
Blij met de punten ...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jim schreef:Toch beweegt Ajax zich in dit opzicht op het slappe koord. Als Stam om wat voor reden dan ook wegvalt levert Ajax in verdedigend opzicht erg veel in. Zie de vele mogelijkheden die ADO kreeg in de competitiewedstrijd in de Arena. Een nogal smalle basis om zo afhankelijk te zijn van een 34-jarige speler.
Alsof PSV niet heel afhankelijk is van Alex.
Jim

Bericht door Jim »

dThomas schreef: Alsof PSV niet heel afhankelijk is van Alex.
Duidelijk minder dan Ajax van Stam. Omdat PSV als team met Gomes, Salcido en/of da Costa, Alex, Simons en Cocu een vergeleken met Ajax veel sterker blok heeft staan. Als er daaruit eentje wegvalt is dat weliswaar een gemis, maar makkelijker te ondervangen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Salcido? Simons? We zullen zien wat die anderen waard zijn op het moment dat Cocu stopt. In de slipstream van de leider meehobbelen is heel iets anders dan zelf de leider zijn.
Baseman

Bericht door Baseman »

Jij onderschat enkele spelers van PSV nogal en overschat Cocu enigszins Joey...ook zonder Cocu wint PSV in de CL en de HCE dit seizoen. En Cocu heeft de afgelopen seizoenen al voldoende wedstrijden gemist door blessures, niet geheel toevallig wint PSV bijna al die wedstrijden 'gewoon'.

Over een heel seizoen kan het anders worden, maar Cocu is geen god hoor. En niet iedere speler bij PSV is een meeloper.
joey schreef:@ Baseman: ook PSV heeft praktisch geen kans gehad, het won door een gelukje.
Ik blijf mezelf herhalen, dat was geen gelukje !
Dat heet nu klasse en training joey...PSV scoort er zo vaak mee dat het geen toeval of geluk meer is. Je lijkt HtC wel, die wilde dat ook niet inzien.
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Onzin, Simons had geen enkele intentie die bal in de kruising te koppen. Hij wilde hem doorkoppen en raakt hem verkeerd. Dat zag je ook aan zijn verbaasde gezicht toen de bal er in ging. Je kan best trainen op zo'n situatie (de bal zo in te brengen dat ie uiteindelijk bij de tweede paal uitkomt), je weet alleen nooit wie of wat er in het strafschop gebied gebeurt of beweegt voor de bal daadwerkelijk bij die tweede paal komt.
Jesse

Bericht door Jesse »

Spijker schreef:Onzin, Simons had geen enkele intentie die bal in de kruising te koppen. Hij wilde hem doorkoppen en raakt hem verkeerd. Dat zag je ook aan zijn verbaasde gezicht toen de bal er in ging. Je kan best trainen op zo'n situatie (de bal zo in te brengen dat ie uiteindelijk bij de tweede paal uitkomt), je weet alleen nooit wie of wat er in het strafschop gebied gebeurt of beweegt voor de bal daadwerkelijk bij die tweede paal komt.
Exact.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Heb de goal inmiddels gezien op TV. Leek een beetje op die goal van Ramzi, vorig jaar in die 1-4 tegen Utrecht.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
joey
Erelid

Bericht door joey »

PSV zou Theo Mommers willen aanstellen als Algemeen Directeur. Mommers werkt op dit moment in dezelfde functie bij NAC. Voorheen zat hij bij Fortuna Sittard en Vitesse. Hij heeft in een grijs verleden in het tweede van PSV gespeeld, samen met o.a. Berry van Aerle. Buiten het voetbal werkte hij bij VDL, het bedrijf van Wim van der Leegte, een van de leden van de RvC bij PSV (en oom van Tommie).

Bron: VI
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bij NAC waren/zijn ze in ieder geval niet tevreden met Mommers, geloof ik.
Baseman

Bericht door Baseman »

Volgens is iedere club waar Mommers heeft gewerkt niet tevreden over hem, ik zie dan ook veel liever iemand anders komen !
Spijker schreef:Onzin, Simons had geen enkele intentie die bal in de kruising te koppen.
Kruising ?
Ik zeg ook niet dat SImons bewust die bal precies in de lange hoek kopte, maar wel dat het geen toeval is dat PSV uit zo'n situatie scoort. Simons kopt de bal overigens wel degelijk bewust door, maar hij had niet verwacht dat verder niemand de bal zou aanraken...op Stekel na, maar die kon zijn vingers er net niet genoeg achter krijgen.
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Het is altijd toeval als je uit een vrije trap of hoekschop scoort, omdat je nooit weet hoe die bal precies valt. Tenzij je 8 man van 2.20 in het strafschopgebied van je tegenstander stopt, dan is de kans dat je scoort wel groter, maar nog steeds geen garantie voor een doelpunt. Hoe vaak je een vrije trap of hoekschop ook oefent, het heeft met zoveel factoren te maken, anders had Pierre wel een 100% score met z'n vrije trappen gehad.
Gesloten