Seizoen 2006/2007 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 04, 2006 11:36 am

Gisteren oefende Jong Ajax tegen ARC. Uitslag 5-1 voor Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo okt 04, 2006 3:44 pm

Demosthenes schreef:
Thomas schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet of daar verder nog grote nadelen aan verbonden zijn, maar in principe klinkt het als een goed idee (de spelers waarover de hoofdtrainer moet kiezen of ze wel of niet in de selectie zitten zijn toch niet al te belangrijk, lijkt mij).
Een paar jaar geleden heeft Jong Ajax een seizoen op zaterdagmiddag gespeeld; toen kon ik gaan kijken, maar maandagavond 18.30 uur heb ik geen tijd. Wie wel?

Voorwedstrijd? Ik neem aan dat Jong feyenoord (Aerts, Collen enz. :D ) dan tegen Jong Ajax speelt als de standaardteams ook tegen elkaar spelen? of gewoon een competitiewedstrijd.

Spelers van A2 staan trouwens reserve bij de A1 (in thuiswedstrijden!)
Op zich logisch, maar wat doe je met teams waarvan de 1ste elftallen in in de Eredivisie spelen? En met Heracles/Twente - Vitesse/AGOVV?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr okt 20, 2006 5:09 pm

Jong Ajax 'helpt' Jong PSV aan zege

Amsterdam, 19 okt 2006
Twee momenten waren beslissend in het inhaalduel in de Beloftencompetitie tussen Jong Ajax en Jong PSV. Tweemaal liep het slecht af voor de Amsterdammers: 0-2.

Hartstochtelijk gejoel in de kleedkamer van Jong PSV. Doodse stilte in het kleedlokaal van de gastheer. Het contrast kon niet groter, donderdagavond op de Toekomst. Zonder zelf groots te spelen keerden de Eindhovenaren met een overwinning op zak huiswaarts. ,,Wij dwongen te weinig af’’, zei Jong Ajax-trainer Aron Winter na het teleurstellend verlopen duel. Ferm: ,,Maar dat wij de tegenstander in de wedstrijd laten groeien, dat is pas écht balen.’’

Jong Ajax creëerde zichzelf voor de rust de grootste kansen, maar scoorde niet. PSV’er Donny Gorter verstond die kunst wel. Scheidsrechter Stephan Tulleners leidde de tegentreffer curieus genoeg in door een ongelukkige actie van Donovan Slijngard zwaar te bestraffen met een penalty. In de slotseconden voor rust pegelde middenvelder Gorter zijn ploeg op voorsprong: 0-1. De voor de thuisploeg nadelige ruststand was niet representatief voor de spelverhoudingen. Edgar Manucharyan, Markus Rosenberg en Jeffrey Sarpong waren eerder al dicht bij een Amsterdamse openingsgoal. De Eindhovenaren stelden daar nauwelijks iets tegenover.

,,We missen ook een beetje slimheid’’, stak Winter de hand in eigen boezem. ,,Bij de beide goals stond het bij ons niet goed. Maar als je de bal er voor rust gewoon in schiet, krijg je wél een heel andere wedstrijd. Daar baal ik echt van. Echte kansen kreeg PSV niet, vond ik. Het waren meer mogelijkheden.’’ Met Rydell Poepon en Stanton Lewis in de ploeg openden de Ajacieden direct na rust de jacht op de gelijkmaker. De hard werkende, maar ongelukkig spelende Rosenberg - een helft lang spits - vervolgde de wedstrijd als linksbuiten.

Heel veel baat had Jong Ajax niet bij de omzettingen. Tien minuten na rust verdubbelde Ngyen Lee de marge. Sterk voorwerk (een prima demarrage) van Juan Carlos Carrizo stelde de spits uiteindelijk in staat de 0-2 binnen te schieten. Jong Ajax beet zijn tanden daarna te vaak stuk op de Eindhovense defensie. Vuurwerk werd in de slotfase wel geleverd door Ajax-aanvoerder Slijngard. Net als Urby Emanuelson in Ajax 1 trok ook de linksback van Jong Ajax veelvuldig mee ten strijde. Slijngard speelde een povere eerste helft, maar herwon iets van zijn glans in de tweede. Lewis, Rosenberg en Poepon werden telkens op maat bediend. Treffers leverden de acties helaas niet op.

Tot overmaat van ramp zag Winter twee van zijn spelers geblesseerd afhaken. Michael Krohn-Dehli moest de strijd staken met een heupkwetsuur. Jong Ajax moest zelfs met tien man verder toen ook Vurnon Anita naar de kant ging. De hardwerkende middenvelder ondervond te veel hinder van duizelingen. Met een gelijkspel (maandag) tegen Jong FC Groningen en het verlies tegen Jong PSV is sprake van een ronduit tegenvallende week voor de Jong Ajacieden.

De Amsterdamse Beloftenploeg slaagde er niet in zijn plek in de middenmoot te verstevigen. De overwinning maakt van Jong PSV een nieuwkomer in de middenmoot. De ploeg van Anton Janssen en Luc Nilis ‘springt’ op de ranglijst over Jong Ajax heen. ,,Hoe het verder moet?’’, zei Winter. ,,Gewoon hard blijven trainen en geduld hebben. Maar deze resultaten zijn zeker teleurstellend. Wie ziet dat we met 2-0 hebben verloren, denkt dat we zijn weggespeeld. Dat is niet waar.’’
Jong Ajax verloor gisteren thuis van Jong Psv. Het zal niet veel mensen boeien. Ik heb de reactie van trainer Aron Winter er even uitgelicht. Uit die reacties blijkt dat Aron erg bezig is met het resultaat. Liever had ik gelezen dat bijv Rosenberg expres centraal speelde in een kleine ruimte om daarin beter te worden of dat het team met 3 verdedigers speelde zodat Vertonghen zonder rugdekking in situaties komt waar hij keuzes moet maken. Enz, enz. Laat ik nou denken dat bij Jong Ajax het opleiden belangrijker is dan de resultaten. Dat is toch ook de Ajax filosofie? Het is natuurlijk wel dunnetjes van mij om een trainer te beoordelen op 3 regeltjes text na een wedstrijd maar ik vraag me dan toch af of Aron wel de juiste man op de juiste plaats is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr okt 20, 2006 5:54 pm

Als het goed is is er laatst aangegeven dat een aantal dingen moeten veranderen binnen de jeugdopleiding. Misschien is Winter daar nog niet over ingelicht. ;)

Het spijt me zeer, maar het zegt me wederom toch wel iets dat Rosenberg ook tegen dit soort tegenstanders niet goed speelt. :X

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » za okt 21, 2006 12:54 am

Zal Winter niet veel in overleg doen met Ten Cate? Lijkt mij logisch, en soms kun je dan zelf wat aanpassen gedurende een wedstrijd. En ja, ík zie Verthongen niet als verdediger, of begrijp ik je post nu verkeerd, dubbel?

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 21, 2006 6:18 am

Ik snap jouw post niet helemaal. Bedoel je nou te zeggen dat je denkt dat Winter in overleg met Ten Cate de opstelling maakt en/of het resultaat belangrijk maakt?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za okt 21, 2006 6:38 am

Alaindebanaan schreef:Zal Winter niet veel in overleg doen met Ten Cate? Lijkt mij logisch, en soms kun je dan zelf wat aanpassen gedurende een wedstrijd. En ja, ík zie Verthongen niet als verdediger, of begrijp ik je post nu verkeerd, dubbel?
De strekking van mijn verhaal is dat Winter erg resultaatgericht bezig lijkt. Op zich goed voor te stellen want elke trainer wil zo hoog mogelijk eindigen. Maar als Jong Ajax een opleidingsteam is dan zou het resultaat ondergeschikt moeten zijn aan het opleiden. Dus ga dan niet bijvoorbeeld Rosenberg na één helft op 9 na de rust op 11 zetten omdat je zo graag gelijk wil maken.

Zoals ik al zei ga ik nu puur af op een paar regeltjes commentaar van Aron na een wedstrijd. Maar als ik gelijk heb(en laten we daar gemakshalve even vanuit gaan) dan mag Ome Henk zijn jonge trainer wel een beetje bijsturen.

Ik weet dat Jan ook kan middenvelden, maaar hij speelde volgens de Ajax website als centrale verdediger tegen Jong Psv.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 2:47 pm

Thomas schreef:Ik snap jouw post niet helemaal. Bedoel je nou te zeggen dat je denkt dat Winter in overleg met Ten Cate de opstelling maakt en/of het resultaat belangrijk maakt?
Volgens mij werkt het als volgt. In overleg zal er gesproken worden in de trant van 'wie, welke posities heb ik nodig?' (winter) en 'wie moet er ritme opdoen e.d.'(ten Cate). Dus als Rosenberg ritme moet opdoen/behouden zal Ten Cate hem wel meesturen en dat staat die in de spits. Maar als een wedstrijd er om vraagt zal Winter toch wel aanpassingen mogen doen? Anders kun je de talenten van het tweede beter meteen afschrijven, als het een soort 'gatenopvullers' zijn die moeten spelen op posities waar toevallig niemand van het eerste staat. Het zal gewoon een goede mix moeten zijn.

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 4:32 pm

Ok, zo bedoel je het. Volgens mij heeft Winter namelijk ook gewoon heel wat vrijheid hoor. Hij zal best regelmatig een speler uit de A-selectie op mogen stellen maar verder bepaalt hij gewoon wat er gebeurt in Jong Ajax, neem ik aan.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 7:46 pm

Volgens mij MOET hij regelmatig een speler van Ajax 1 opstellen, omdat die ritme op moeten doen. Verder mag hij soms een beroep doen op wisselspelers van het eerste. En voor de rest heeft hij het natuurlijk gewoon voor het zeggen.... :xyxthumbs:

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 7:54 pm

Ik bedoelde ook 'moeten', sorry.

Het moet ook gaan om 'moeten'. Winter moet namelijk helemaal geen beroep willen doen op spelers van de A-selectie.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 8:11 pm

Alaindebanaan schreef:Volgens mij MOET hij regelmatig een speler van Ajax 1 opstellen, omdat die ritme op moeten doen. Verder mag hij soms een beroep doen op wisselspelers van het eerste. En voor de rest heeft hij het natuurlijk gewoon voor het zeggen.... :xyxthumbs:
Volgens mij dus wel...

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 8:34 pm

Hij moet het ook, daarom doet hij het. Ik zeg alleen dat hij het niet zou moeten willen als het hem niet opgedwongen wordt.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 10:37 pm

Thomas schreef:Hij moet het ook, daarom doet hij het. Ik zeg alleen dat hij het niet zou moeten willen als het hem niet opgedwongen wordt.
Maar van welke spelers heb jij dan het gevoel dat ze meedoen omdat Winter het 'wil', en ten koste van welke jongens gaat dat dan?

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 4:02 am

Ik heb geen concreet voorbeeld. Ik weet ook niet of het gebeurt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 01, 2006 4:15 am

Jonathan niet langer op stage bij PSV
Foto: Orangepictures31 oktober 2006, 13:51
Door: Roy van den Berghe

Jonathan Reis is teruggekeerd naar zijn vaderland Brazilië. De 17-jarige aanvaller was de afgelopen weken op proef bij PSV en maakte daar een goede indruk. Het talent kreeg echter last van een knieblessure en is inmiddels zelfs geopereerd.

Toch ziet PSV toekomst in Jonathan, die is uitgenodigd voor een nieuwe proefperiode. Coach Ronald Koeman gaf eerder al aan de jongeling een goede voetballer te vinden. "De eerste indrukken zijn goed. Hij is zeventien jaar en we zullen hem aankomende periode goed en rustig bekijken. Hij is een tweebenige spits die goed afwerkt", zo zei Koeman destijds.

Eerder was Jonathan, onder contract staand bij Atlético Mineiro, al op proef bij Ajax en maakte hij ook daar indruk. De jeugdinternational werd een nieuwe stageplek aangeboden maar ging hier niet op in. Dit omdat hij meer heil ziet in een transfer naar PSV, dat een grote naam heeft in Brazilië.
voetbalprimeur.nl

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 01, 2006 10:55 am

Hoezo heeft PSV daar een goede naam? Alleen omdat ze Romario Ronaldo Vampeta Alex en Gomes onder contract hebben/hadden staan?

Ajax had toch echt wel DE Wamberto ;)
IK GELOOF!!!!!!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo nov 01, 2006 10:57 am

Daarom heeft Ajax ook in Belgie in goede naam ;)

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 07, 2006 12:58 am

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 311#503311

Fantastische actie van Ten Cate en de spelers. Maargoed, als het goed gaat kan je je ook makkelijker vertonen natuurlijk. Dit hadden ze vorig seizoen niet moeten doen, denk ik. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 18, 2006 12:17 am

Ik geloof dat het Brigade Zuid was die laatst naar Boerrigter vroeg:
Boerrigter blijft knokken om bij Ajax te slagen
Written by Jacques Happe

Friday, 17 November 2006
Vorig seizoen zat Derk Boerrigter nog op de reservebank van het eerste. Nu is hij ook invaller bij de reserves geworden. Een frustrerende situatie voor de jonge linksbuiten. “Maar,” zoals hij zelf zegt, “ik ben naar Ajax gekomen om te slagen en dat is nog steeds zo. Ik blijf knokken!”

Een maand geleden werd Derk Boerrigter 20 jaar. Vorig jaar vierde hij dat nog samen met Anne van der Kolk, die het door blessures maar één seizoen bij Jong Ajax uithield en inmiddels weer bij hoofdklasser Bennekom voetbalt. Boerrigter is nu aan zijn tweede jaargang bij de Amsterdamse club bezig en kijkt regelmatig vanaf de zijlijn toe hoe zijn teamgenoten in het veld het spel maken. Derk wil, net zoals alle andere voetballers, dolgraag spelen, maar de laatste weken kreeg Jong Ajax regelmatig spelers uit het eerste. Zijn positie zag hij vaak ingevuld worden door Edgar Manucharyan of Nicolae Mitea. Ook oneigenlijke linksbuitens als Jeffrey Sarpong en John Goossens vonden zich vaak terug op Derk’s positie. Maandagavond stond Mitea op zijn plek, maar de Tukker was wel opgesteld in de basis en speelde als linkshalf tegen Jong Cambuur Leeuwarden. Een nieuwe positie, onwennig, maar je hoorde hem niet klagen. Hij was allang blij dat hij weer eens een hele wedstrijd speelde. “Voor het laatst tegen Volendam. Ook voor de beker.” In de meeste competitiewedstrijden zat hij op de bank.

Een voetballer die niet speelt is geen voetballer. Die zit op de bank en voelt zich buitenspel staan. Derk Boerrigter is geen uitzondering op die regel. De Tukker wil spelen, laten zien waartoe hij in staat is. Het is frustrerend dat hij er zo vaak naast staat. Dat teamgenoten als Jeffrey Sarpong en John Goossens, van oorsprong middenvelders, op zijn plek staan, snapt hij niet. Dat ze het goed deden op die positie, dat geldt niet voor hem. Een echte linksbuiten hoort daar te spelen. Zeker iemand met zoveel talent als hij. Tenslotte was hij door Sjaak Swart persoonlijk uit de jeugdopleiding van FC Twente geplukt. Toch zit hij al een tijdje op de bank bij Jong Ajax. Na zijn uitstapje naar het eerste ging hij in de loop van afgelopen seizoen alweer terug naar de beloftes, waar hij al snel wisselspeler werd. “Dan moet die knop om, om weer in de basis van het tweede te komen”, zei hij vlak voor de zomer. “Toen is het een beetje bergafwaarts gegaan. Ik ben niet tevreden. Natuurlijk niet. Ik had meer willen spelen. Ook beter willen spelen.”

Derk Boerrigter speelde afgelopen week een hele wedstrijd mee en dat was goed voor zijn zelfvertrouwen. “Natuurlijk. Als je een tijdje niet speelt dan baal je daar toch verschrikkelijk van. Als je dan nu weer een hele wedstrijd speelt is toch een lekker gevoel.” Zijn positie als linkshalf was wat verrassend. “Ik zou eigenlijk linksbuiten spelen, maar dat ging op het allerlaatste moment niet door en toen werd ik linkshalf. Ik was blij dat ik toch nog mocht spelen. Niet mijn positie, maar het ging niet slecht. Het ging redelijk. Weinig fouten gemaakt en degelijk gespeeld.” Of degelijk voldoende was, dat zal de komende periode moeten blijken. Derk’s contract loopt komende zomer af, maar juist in deze periode wordt bekeken wie mag blijven en wie vertrekt. Met zaakwaarnemer Swart heeft hij al een indringend gesprek gehad. Nu moet hij het laten zien. “Ik ben er mee bezig”, vertelt Boerrigter. Hoewel hij zich strijdbaar toont, klinkt er ook vertwijfeling door. “Mijn doel was toen ik hier kwam, om te slagen bij Ajax. En dat is nog steeds zo. Het zal nu misschien wat lastiger worden, maar ik ga er voor. Ik blijf knokken!”
Highlow.nl

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » zo nov 19, 2006 11:22 am

Klinkt als een goede mentaliteit, maar is hij ook goed genoeg? :eusa_pray:

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 19, 2006 2:23 pm

Volgens Steef zit/zat het juist niet zo goed met z'n mentaliteit. Vooral op de trainingen schijnt hij er met de pet naar te gooien.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 20, 2006 10:23 pm

Jong Ajax verliest met 7-1 in Alkmaar

Jong Ajax is fors onderuit gegaan in Alkmaar. tegen Jong AZ verloor de ploeg met maar liefst 7-1. Rydell Poepon scoorde de enige treffer voor Ajax in de slotfase. Jong AZ had met Donk, Luirink, Cziommer, Molhoek en Jenner overigens wel een aantal selectiespelers in het elftal. Jong Ajax staat door de nederlaag weer in de middenmoot van de beloftencompetitie.
AN

Foei... :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 07, 2006 5:07 am

Kowalczyk schreef:Young Ajax played a friendly fixture this evening, against Hoofdklasse amateurs Lisse. They lost 2-1 and Nicolae Mitea scored the Ajax goal, but that's not very interesting. More interesting is the fact that coach Aron Winter fielded two youngsters who are currently on a try-out at Ajax, namely Stio Lopes Nogueira from Portugal and Charly Davies from the good ol' U.S. of A.

This was the line-up...

Kenneth Vermeer; Vito Wormgoor (46. Murat Yildirim), Gregory van der Wiel, Dustin Huisman, Michael Timisela; John Goossens, Stanton Lewis (46. Chakib Tayeb), Derk Boerrigter (46. Jan Arie van der Heijden); Stio Lopes Nogueira, Charly Davies, Nicolae Mitea.

Lopes Nogueira and Davies will train with Young Ajax for another week and then the club will take a decision. There might be another friendly in which they get the chance to prove themselves.

K.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do dec 07, 2006 2:20 pm

Jong Ajax verliest oefenduel

Lisse, 06 dec 2006
Jong Ajax heeft een oefenduel tegen FC Lisse met 2-1 verloren. Bij Jong Ajax kwamen de stagiaires Charly Davies en Stio Lopes Nogueira in actie.

Beide stagiaires trainen deze week mee met Jong Ajax. Davies is achttien jaar en afkomstig uit Amerika. Stio Lopes Nogueira is twee jaar ouder en komt uit Portugal. ,,Ze zijn gisteren aangekomen", vertelt Aron Winter. ,,In een wedstrijd krijg je een beter beeld van ze. Beiden kunnen wel voetballen en in de komende week zullen we op de trainingen zien wat ze in hun mars hebben. De eisen waaraan ze op deze leeftijd moeten voldoen, zijn hoog, want je leidt ze op voor Ajax 1. In deze week moeten we tot een oordeel komen en dan kijken we volgende week wat er met ze gebeurt. Bij twijfel moet je gaan bedenken of je voor hen nog een oefenwedstrijd organiseert. Maar dat is pas later van belang."

De eerste helft tussen FC Lisse en Jong Ajax kabbelde rustig voorbij. Slechts een kans kregen de toeschouwers te zien. Uitgerekend Davies kreeg een mogelijkheid maar hij wist zijn eerste optreden in het roodwit niet te bekronen met een treffer.
Na rust kwam Jong Ajax wel op voorsprong. Nicolae Mitea scoorde uit een vrije trap de openingstreffer, maar vijf minuten later was het oud-prof Dennis Iliohan die de thuisploeg op gelijke hoogte bracht. Er ontspon zich een sportieve, onderhoudende wedstrijd die in de 78ste minuut werd beslist door een doelpunt van wederom Iliohan; 2-1. ,,We creeërden veel kansen, maar de uitvoering was slecht", sprak Winter na de wedstrijd. ,,Dat is balen. Lisse is wel een redelijke ploeg maar niet meer dan dat. Wij horen natuurlijk gewoon te winnen."

Opstelling Jong Ajax: Kenneth Vermeer; Vito Wormgoor (46. Murat Yildirim), Gregory van der Wiel, Dustin Huisman, Michael Timisela; John Goossens, Stanton Lewis (46. Chakib Tayeb), Derk Boerrigter (46. Jan Arie van der Heijden); Stio Lopes Nogueira, Charly Davies, Nicolae
Mitea.
Ajax.nl

En speciaal voor de Dr.:

Plaats reactie