PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di nov 21, 2006 12:43 am

Of Alex over 5 jaar beter zal zijn gebleken dan Terry of Cannavaro is natuurlijk afwachten. Maar hij is op dit moment in elk geval absoluut niet minder dan Thuram, Puyol of Nesta nu zijn. Dat bewijst hij ook in de CL, het is een vrijwel foutloze verdediger.

Het is een van de beste verdedigers van Europa, daar vind ik niets controversieels aan.

generaal

Bericht door generaal » di nov 21, 2006 12:43 am

Jöhnk schreef:
generaal schreef:Klopt, maar dat was toch moeilijk aan Alex te wijten. Destijds stond er een hoop matigheid op het veld (Lamey, Ball, Culina enz.). Zet Cannavaro met die clowns in één elftal en zijn team krijgt er ook minstens 3 om de oren tegen een groots Lyon.
Vond Alex ook niet al te sterk spelen in die wedstrijden.

Verder een uitstekende verdediger hoor, maar geen top-3 van Europa imho.
Tekenend voor de kracht van Alex: Ooijer speelt naast hem bij PSV en doet het uitzonderlijk goed --> Ooijer vertrekt naar Blackburn en blijkt een middelmatige Premiership-verdediger te zijn. Alex is behalve een superverdediger ook nog een speler die met zijn kwaliteiten andere verdedigers ontlast waardoor zij hun eigen ideale wedstrijd kunnen spelen.

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 21, 2006 2:20 am

Alex is een enorm goede verdediger, maar om hem als één van de beste van de wereld te zien mag hij eerst van mij in een aansprekende competitie spelen. Kijken of hij elke week zo weet te presteren. Als dat hem lukt hoort hij er zeker bij. :yes:

Wat vindt Generaal dit seizoen van Stam?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » di nov 21, 2006 7:18 am

generaal schreef:
Jöhnk schreef:
generaal schreef:Klopt, maar dat was toch moeilijk aan Alex te wijten. Destijds stond er een hoop matigheid op het veld (Lamey, Ball, Culina enz.). Zet Cannavaro met die clowns in één elftal en zijn team krijgt er ook minstens 3 om de oren tegen een groots Lyon.

Tekenend voor de kracht van Alex: Ooijer speelt naast hem bij PSV en doet het uitzonderlijk goed --> Ooijer vertrekt naar Blackburn en blijkt een middelmatige Premiership-verdediger te zijn. Alex is behalve een superverdediger ook nog een speler die met zijn kwaliteiten andere verdedigers ontlast waardoor zij hun eigen ideale wedstrijd kunnen spelen.
Tja, zo kun je natuurlijk allles doodlullen, net zoals dat de verloren CL. niet aan Alex liggen, blijkbaar had ie toen effe niet de kwaliteiten om zijn medeverdedigers beter te laten voetballen.Ik denk dat niemand betwist dat Alex geen goede verdediger is, maar zullen we even afwachten en kijken of dat ie in een competitie waar ie elke week ( soms 2 keer ) 110% aan de bak moet en fouten dodelijk zijn tegen spitsen van een nivo die je in Nederland niet tegen komt zichzelf staande kan houden.Misschien is dat wel de reden dat Ooyer volgens jou een beetje door het ijs zakt.

Ga je dan als verdediger een paar keer de mist, dan heeft dat gevolgen voor je vorm en zelfvertrouwen enz.Soms is het precies de competitie die op je lijf is geschreven, soms blijkt de speelwijze helemaal niet bij je te passen.Daar van zijn genoeg voorbeelden te vinden van spelers die in de ene competitie heer en meester zijn en een stapje hoger ( of niet bij hun passende ) hard aan moeten poten.

Dat is van een heel ander nivo dan maximaal 6 keer per jaar in de Nederlandse competitie je zelf te bewijzen/staande te houden.Dat verschil is gewoon te groot om nu al roepen dat Alex een van de beste van de Wereld/Europa is.
Laatst gewijzigd door 999 op wo nov 22, 2006 10:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » di nov 21, 2006 12:52 pm

Jesse schreef:Alex is een enorm goede verdediger, maar om hem als één van de beste van de wereld te zien mag hij eerst van mij in een aansprekende competitie spelen. Kijken of hij elke week zo weet te presteren. Als dat hem lukt hoort hij er zeker bij. :yes:

Wat vindt Generaal dit seizoen van Stam?
Stam doet het goed bij Ajax en een Heitinga speelt ook prima wedstrijden naast Stam (stukken beter dan naast een Vermaelen/Grygera). Stam is ook erg goed in het naar voren rushen tot aan de vijandelijke 16 en dat is natuurlijk altijd een extra wapen in balbezit. Ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden hij dit seizoen daadwerkelijk speelt (gezien z'n knie o.a.), maar dan heb je ook meteen z'n zwakste punt te pakken: Z'n afnemende fysieke gesteldheid, wat bij de leeftijd lijkt te horen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 21, 2006 1:11 pm

De conclusie is dus eigenlijk dat Alex te goed is voor de Nederlandse competitie, en op zoek moet naar een nieuwe uitdaging.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 21, 2006 2:34 pm

Dat was al een tijdje duidelijk. Net zoals een Farfan of Gomez eigenlijk ook niet meer zoveel in Nederland hebben te zoeken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 21, 2006 3:01 pm

generaal schreef:Ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden hij dit seizoen daadwerkelijk speelt (gezien z'n knie o.a.), maar dan heb je ook meteen z'n zwakste punt te pakken: Z'n afnemende fysieke gesteldheid, wat bij de leeftijd lijkt te horen.
Tja, dat hoort erbij als je een oudere speler terughaalt. Zie Cocu, die ook af en toe kwaaltjes heeft. Voor Stam geldt hetzelfde als voor Cocu: als hij meedoet (en dat is meestal) is hij belangrijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 21, 2006 5:18 pm

Ik sluit me bij RGB en Joey aan :xyxthumbs:

Ik vind Alex wel degelijk Europese top, maar nog geen wereldtop. Daarvoor moet hij in een topcompetitie hetzelfde laten zien als bij PSV. Maar ik ben ervan overtuigd dat hem dat gaat lukken, hij is gewoon ontzettend goed en PSV mag in zjin handjes knijpen dat Chelsea hem nog niet binnen kan halen.

Verder is Stam voor Ajax erg belangrijk, verdedigend is hij beter dan ik had verwacht (bij Milaan vond ik hem niet zo sterk meer spelen het laatste seizoen) en hij is de leider die Ajax zo hard nodig had. Zijn probleem is alleen zijn chronische blessure, maar vooralsnog lijkt het mee te vallen. Mooi voor Ajax en voor de competitie.

PS: Farfan en Gomes zijn inderdaad ook toe aan een stap hogerop, ik verwacht dan ook dat beiden (helaas) aan hun laatste seizoen bij PSV bezig zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 21, 2006 5:19 pm

Ach. Het kan PSV wel helemaal uit de (zogenaamde) financiële problemen halen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 21, 2006 5:29 pm

Dat klopt ja, Farfan en Gomes gaan normaal gesproken verkocht worden voor flinke bedragen. Een pleister op de wond ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 21, 2006 5:33 pm

Baseman schreef:Dat klopt ja, Farfan en Gomes gaan normaal gesproken verkocht worden voor flinke bedragen. Een pleister op de wond ;)
Gomes zie ik nog wel blijven. Alex is uiteraard weg (anders is hij het jaar erop transfervrij, toch?) en ook Farfan zal vertrekken. Denk ik.

Maar het grootste probleem voor PSV wordt het wegvallen van Cocu. Die is goud waard.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 21, 2006 5:35 pm

Ik zie Gomes ook wel vertrekken, hoor. Eerst gaat de hele wereld nog even aan Buffon trekken, maar daarna zal Gomes bij de meeste clubs toch hoog op het lijstje staan.

Arsenal en Milan raken volgens mij allebei (binnenkort) kun keepers kwijt.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 21, 2006 5:38 pm

Hoezo Arsenal?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 21, 2006 5:41 pm

Ik dacht gehoord te hebben dat ze Lehmann zouden kwijtraken.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » di nov 21, 2006 5:41 pm

Omdat Lehmann op 10 november 1969 geboren is en dus al 37 jaar oud is.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di nov 21, 2006 5:42 pm

Wellicht anticipeert Bertje op de leeftijd van Jens L. Is toch al weer 37 geworden twee weken geleden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 21, 2006 6:02 pm

En Lehmann presteert daarnaast niet echt constant...Gomes is inderdaad genoemd als kandidaat om Dida op te volgen en dat zou geweldig voor hem zijn. Een topclub, een topcompetitie en hij mag zijn idool opvolgen :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 22, 2006 2:13 am

generaal schreef:Stam heeft een prachtcarrière gehad, maar is de laatste tijd vooral blessuregevoelig, trager dan voorheen en maakt fouten. Alex daarentegen staat in de bloei van zijn voetbalcarrière en kan alleen nog maar beter worden.
Stam heeft nog geen wedstrijd hoeven missen vanwege een blessure. Alleen tegen Feyenoord moest hij er snel af na een blessure die iedere speler zo op het oog had kunnen overkomen. Ik zei het voor dit seizoen al en ik blijf erbij, volgens mij valt het allemaal reuze mee met de fysieke gesteldheid van Stam.

Verder is Stam sneller en heb ik hem helemaal niet op zoveel foutjes kunnen betrappen. Je moet ook niet vergeten dat het voetbal dat Ajax probeert te spelen meer risico oplevert dan het voetbal dat PSV speelt. Alex kan over het algemeen vrij rustig achterover leunen.
generaal schreef:Z'n laatste jaar bij Milan was het ook niet veel meer.
Vandaar dat ze hem eigenlijk liever wilden houden, ondanks dat hij veel op een positie moest spelen die niet z'n favoriete was.
generaal schreef:Omdat LTS'er Jaap Stam Amsterdam een wereldstad noemt, moet ik gefrustreerd zijn? Alsjeblieft zeg... En je DAM-insinuatie doet wel erg zielig aan. Zit je soms op hetzelfde niveau als onze Jaap? Dat zou het verklaren.
:drecul2:

Waar slaat dat nou weer op?
Baseman schreef:Verder is Stam voor Ajax erg belangrijk, verdedigend is hij beter dan ik had verwacht (bij Milaan vond ik hem niet zo sterk meer spelen het laatste seizoen) en hij is de leider die Ajax zo hard nodig had. Zijn probleem is alleen zijn chronische blessure, maar vooralsnog lijkt het mee te vallen. Mooi voor Ajax en voor de competitie.
Hoe komt iedereen daar toch de hele tijd bij?
Baseman schreef:En Lehmann presteert daarnaast niet echt constant...Gomes is inderdaad genoemd als kandidaat om Dida op te volgen en dat zou geweldig voor hem zijn. Een topclub, een topcompetitie en hij mag zijn idool opvolgen :xyxthumbs:
Ik geloof niet dat het helemaal de bedoeling is dat je beter wordt dan je idool. :D

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 22, 2006 9:53 am

Thomas schreef:
generaal schreef:Stam heeft een prachtcarrière gehad, maar is de laatste tijd vooral blessuregevoelig, trager dan voorheen en maakt fouten. Alex daarentegen staat in de bloei van zijn voetbalcarrière en kan alleen nog maar beter worden.
Stam heeft nog geen wedstrijd hoeven missen vanwege een blessure. Alleen tegen Feyenoord moest hij er snel af na een blessure die iedere speler zo op het oog had kunnen overkomen. Ik zei het voor dit seizoen al en ik blijf erbij, volgens mij valt het allemaal reuze mee met de fysieke gesteldheid van Stam.

Verder is Stam sneller en heb ik hem helemaal niet op zoveel foutjes kunnen betrappen. Je moet ook niet vergeten dat het voetbal dat Ajax probeert te spelen meer risico oplevert dan het voetbal dat PSV speelt. Alex kan over het algemeen vrij rustig achterover leunen.
generaal schreef:Z'n laatste jaar bij Milan was het ook niet veel meer.
Vandaar dat ze hem eigenlijk liever wilden houden, ondanks dat hij veel op een positie moest spelen die niet z'n favoriete was.
generaal schreef:Omdat LTS'er Jaap Stam Amsterdam een wereldstad noemt, moet ik gefrustreerd zijn? Alsjeblieft zeg... En je DAM-insinuatie doet wel erg zielig aan. Zit je soms op hetzelfde niveau als onze Jaap? Dat zou het verklaren.
:drecul2:

Waar slaat dat nou weer op?

Dat jij op die onzin van generaal reageert, Thomas. Stam laat elke week zien dat hij nog steeds een topper is. De druiven zijn blijkbaar zuur in Eindhoven (of in huize generaal, want Baseman en Frank doen niet zo kinderachtig).

Baseman, heeft Gomes nog steeds een idool? Op zijn leeftijd? En wil hij niet gewoon naar Engeland (het grote geld) net als de meeste voetballers?

999

Bericht door 999 » wo nov 22, 2006 10:11 am

generaal schreef:
Jöhnk schreef:

André Ooijer nieuwe aanvoerder Blackburn

BLACKBURN, woensdag

Trainer Mark Hughes van Blackburn Rovers spelt de aanvoerdersband voor het UEFA-Cuptreffen tegen Feyenoord om de arm van André Ooijer (exPSV).

De 32-jarige international vervangt de geblesseerde aanvoerder Lucas Neill. Vorige week droeg Ooijer de band al bij de interland NederlandEngeland. „André heeft de kwaliteiten voor een leidende rol”, liet Hughes (43) weten. „Hij heeft zich snel aangepast en zal in de loop van het seizoen steeds belangrijker worden voor de ploeg met zijn inzicht en ervaring.”

Blackburn, dat al twee keer won in de groepsfase van de UEFA-Cup, kan morgen in De Kuip rekenen op de steun van 2500 supporters. Feyenoord verkocht zo’n 24.000 kaarten tot dusver.
De T.

Blkijkbaar doet Ooijer het zo slecht dat ze hem aanvoerder maken ...
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » wo nov 22, 2006 10:37 am

Misschien gaat hij dan eindelijk wat beter spelen.

:hypocrite:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 22, 2006 10:40 am

Jesse schreef:Misschien gaat hij dan eindelijk wat beter spelen.

:hypocrite:
Daarvoor zullen ze eerst Alex moeten aantrekken. :hypocrite:

Volgens de VI heeft Betis Sevilla belangstelling voor Lamey. Lamey komt niet meer aan spelen toe en heeft een aflopend contract. Hij wil graag naar het buitenland en het liefst naar Spanje, dus dat komt goed uit. Een andere reserve van PSV, Mika Vayrynen, wordt gevolgd door het Engelse Fulham.

Baseman

Bericht door Baseman » wo nov 22, 2006 4:06 pm

Thomas schreef:Hoe komt iedereen daar toch de hele tijd bij?
Omdat het zo is :D
Bij mijn weten heeft Stam dit seizoen overigens één of meerdere wedstrijden gemist door een blessure, maar dat was een kleine blessure meen ik me te herinneren.
Ik geloof niet dat het helemaal de bedoeling is dat je beter wordt dan je idool.
Daar zit wat in :xyxthumbs:
joey schreef:Baseman, heeft Gomes nog steeds een idool? Op zijn leeftijd? En wil hij niet gewoon naar Engeland (het grote geld) net als de meeste voetballers?
Nou ja, idool...Dida is zijn grote voorbeeld zullen we maar zeggen. Vooral daarom vond Gomes de wedstrijden tegen Milaan in de CL zo geweldig.

En waarom zou Gomes naar Engeland willen gaan ? Miljonair worden kan net zo makkelijk in Italie...daarbij is het weer in Italie beter en is Milaan natuurlijk een topclub.

Maar mocht Milaan niet doorgaan dan zal Gomes best vrede hebben met een club als Arsenal :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 22, 2006 5:48 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Hoe komt iedereen daar toch de hele tijd bij?
Omdat het zo is :D
Bij mijn weten heeft Stam dit seizoen overigens één of meerdere wedstrijden gemist door een blessure, maar dat was een kleine blessure meen ik me te herinneren.
Waar blijkt dat dan uit?

Stam moest alleen tegen Feyenoord vroeger van het veld met een blessure. De wedstrijd daarop was hij gewoon weer aanwezig. Tegen Heracles deed hij niet mee vanwege z'n gele kaart. That's it.

Gesloten