PSV
Er is maar één iets kanslozer dan wanneer Ajax-supporters en PSV-supporters elkaars kijk op voetbal proberen te begrijpen en dat is wanneer Ajax-supporters en Koeman-fanaten elkaars kijk op voetbal te gaan proberen te overtuigen.
Let's face it, Jim. Wij (de meeste Ajacieden) willen Koeman nooit meer als trainer omdat er bij Ajax meer komt kijken dan alleen maar winnen. En ja, natuurlijk win ik liever onder Koeman dan wat er de afgelopen jaren regelmatig heeft plaats gevonden, maar het kan ook beter dan onder Koeman. Daar ben ik van overtuigd.
Koeman past veel beter bij PSV. Daar heeft men stukken minder moeite met minder voetbal zolang er maar gewonnen wordt.
Let's face it, Jim. Wij (de meeste Ajacieden) willen Koeman nooit meer als trainer omdat er bij Ajax meer komt kijken dan alleen maar winnen. En ja, natuurlijk win ik liever onder Koeman dan wat er de afgelopen jaren regelmatig heeft plaats gevonden, maar het kan ook beter dan onder Koeman. Daar ben ik van overtuigd.
Koeman past veel beter bij PSV. Daar heeft men stukken minder moeite met minder voetbal zolang er maar gewonnen wordt.
Gaat toch helemaal niet over Koeman, Thomas.Toen Hiddink ( en andere trainers ) er zat was het toch ook steeds weer dezelfde discussie.Psv stond gisteren als een dijk te spelen tegen Fc Utrecht, die kregen nagenoeg geen tijd om lucht te happen.Dit Psv is 1 klasse beter als team en individueel gezien dan AJAX.Die twee voorin hebben meer dreiging dan heel onze voorhoede en middenveld bij elkaar.De achterhoede staat als een huis.Thomas schreef:Er is maar één iets kanslozer dan wanneer Ajax-supporters en PSV-supporters elkaars kijk op voetbal proberen te begrijpen en dat is wanneer Ajax-supporters en Koeman-fanaten elkaars kijk op voetbal te gaan proberen te overtuigen.
Tel daarbij op dat dit Psv wel het geduld heeft om in bepasalde wedstrijden te wachten op die ene kans en de kwaliteit heeft om dan toe te slaan.
En dat is gewoon de harde realiteit, op dit moment en al een tijdje.En laat nu net Koeman die overheersing van Psv de laatste jaren 2 keer doorbroken hebben.Met soms slechte wedstrijden maar er zaten genoeg goede wedstrijden tussen.
En dat dat pijn doet ( ook bij mij ) verklaren de vele AJAX reacties hier, zeker omdat de z.g.n. progressie aan AJAX kant de afgelopen tijd weer een flinke deuk heeft gehad ...
Blij met de punten ...
Ongetwijfeld. Alle keren dat ik Psv dit jaar live aan het werk heb gezien (alle wedstrijden in de CL, twee maal Ajax-uit, Feyenoord-thuis en Az-uit) was er niets aan. 'Zelfs' Hiddink liet Psv aanvallender spelen.Jim schreef:PSV wint dan wel weer, maar waar het natuurlijk echt om gaat is dat dat ongetwijfeld opnieuw gebeurde met het gebruikelijke verschrikkelijke afbraakvoetbal van die vreselijke Koeman. Toch?
Maar het zal wel toeval zijn. Psv speelt alleen verdedigend als ik kijk. :hypocrite:
Inderdaad, leuke speler alsnog. Of hij 9 miljoen waard is betwijfel ik alleen. Aan de andere kant is een speler natuurlijk waard wat de gek ervoor geeft. Tja...Thomas schreef:Even iets anders: die Koné lijkt echt met de week beter te worden. :xyxthumbs:
Knappe overwinning in ieder geval. Goede ploeg PSV, met een coach die voor een dergelijk team precies goed is. Alleen wat als Farfan, Cocu, Alex en misschien zelfs Kone vertrekken danwel stoppen?
Face your fears and live your dreams, No Fear
Sorry hoor, maar Koeman heeft wel gelijk!!Koeman stoort zich aan kritiek
Uitgegeven: 26 november 2006 11:40
Laatst gewijzigd: 26 november 2006 11:52
EINDHOVEN - Ronald Koeman kon het niet nalaten om na de overtuigende zege op FC Utrecht (5-0) vilein op te merken dat er "voorlopig weer wat mondjes zijn gesnoerd". De coach van PSV ergert zich al weken aan de kritiek - voornamelijk afkomstig uit Alkmaar en Amsterdam - op het spel van zijn ploeg.
Inmiddels is zijn de kritische kanttekeningen bij het spel van PSV - dat saai en vooral resultaatgericht zou zijn - ook een onderwerp geworden in de spelersgroep van de landskampioen. Koeman: "We praten daar intern wel eens over ja. Maar we liggen er ook weer niet wakker van. Maar het stoort soms."
Koeman zei het niet met zoveel woorden, maar vooral de kritiek van Ajax-trainer Henk ten Cate bevalt hem niet. De Amsterdamse coach heeft de laatste weken al enkele keren gezegd dat Nederlands voetbal vernieuwend en innovatief moet zijn om op langere termijn te kunnen overleven. De manier waarop PSV voetbalt - vanuit een gedegen organisatie - vindt hij niet vernieuwend genoeg.
Norm
Ten Cate vindt dat de norm waaraan Nederlands voetbal moet voldoen vervaagd. Hij noemt daarbij het spel van PSV steevast als voorbeeld. Koeman daarover: "We hebben donderdag allemaal de wedstrijd van Ajax tegen Sparta Praag gezien toch? Meer hoef ik dan toch niet te zeggen. Hij kan dan wel allerlei luchtballonnetjes oplaten over aantrekkelijk voetbal, maar daar prik ik zo doorheen."
Ajax speelde donderdag in Praag met twee spitsen. Nadat Emanuelson al snel in de eerste helft een rode kaart kreeg, haalde Ten Cate Klaas-Jan Huntelaar naar de kant. Daarna sleepte de Amsterdamse ploeg met defensief voetbal een doelpuntloos gelijkspel uit het vuur.
Koeman: "Bij PSV vinden we resultaat belangrijk. Natuurlijk heb ik het liefst wedstrijden zoals zaterdag tegen FC Utrecht. We speelden fantastisch voetbal. Echt heel goed. Maar dat kan niet altijd."
Koeman stipte de duels tegen Ajax (1-0) en AZ (3-1) aan. PSV won beide wedstrijden, maar de trainers van die clubs, respectievelijk Ten Cate en Louis van Gaal waren na afloop van die duels niet onder de indruk van PSV. "Tegen Ajax was het misschien niet altijd even goed, maar je wint daar wel. Tegen AZ speelden we eerste helft echt veel beter. Daar hoort dan geen kritiek bij."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Totale onzin om te stellen dat Ajax niet mag vinden dat PSV niet mooi voetbalt omdat Ajax zelf nog niet het mooie voetbal speelt wat ze graag zouden willen spelen.
Het gaat om de intentie, bij Ajax is dat mooi voetbal spelen. Dat het niet altijd lukt is wat anders, dat begrijpt Koeman ook wel maar die probeert zich met zulke teksten tegen Ajax populair te maken bij de PSV aanhang.
Vorige week zei hij ook al zoiets, toen ze met rust 2-0 voor stonden, waarvan een treffer uit een vrije trap. 'Eigenlijk stonden we 1-0 voor, want een vrije trap mogen we niet meetellen geloof ik.'
Het gaat om de intentie, bij Ajax is dat mooi voetbal spelen. Dat het niet altijd lukt is wat anders, dat begrijpt Koeman ook wel maar die probeert zich met zulke teksten tegen Ajax populair te maken bij de PSV aanhang.
Vorige week zei hij ook al zoiets, toen ze met rust 2-0 voor stonden, waarvan een treffer uit een vrije trap. 'Eigenlijk stonden we 1-0 voor, want een vrije trap mogen we niet meetellen geloof ik.'
Misschien is dat ook wel zo, maar ten Cate moet ook wel zien dat als hij kampioen wil worden (en dat wilde hij) dat niet alleen met mooi voetbal kan bereiken... maar ook met resultaat gericht voetbal... en dat weet iedere trainer...
Dus ten Cate heeft dan ook niets te zeggen over PSV... die spelen het slim en worden daarmee kampioen... laat Ajax dat maar eens een keer doen... want dit voetbal (dat mooie) levert dus niets op...
Dus ten Cate heeft dan ook niets te zeggen over PSV... die spelen het slim en worden daarmee kampioen... laat Ajax dat maar eens een keer doen... want dit voetbal (dat mooie) levert dus niets op...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.